Μάρθα Κουτουμάνου vs Μαρίας-Ελένης Λυκουρέζου: Η αντεπίθεση του Λυκουρέζου

Η εγγονή της Ζωής Λάσκαρη και κόρη της Μάρθας και του Βλάσση Μπονάτσου ισχυρίζεται ότι η θεία της εξαφάνισε τα πάντα με βαλίτσες και φορτηγά, ενώ για τον παππού της λέει απλά πως «θα ’πρεπε να ντρέπεται»

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019. Το «ΘΕΜΑ» φέρνει στο φως της δημοσιότητας τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει από τον Δεκέμβριο του 2018 ανάμεσα στις κόρες της αείμνηστης ηθοποιού Ζωής Λάσκαρη, Μάρθα Κουτουμάνου και Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου. Εξώδικα, ασφαλιστικά μέτρα, περιστατικά που σοκάρουν, φράσεις σκληρές και πορίσματα γυμνά από ίχνη αδελφικής αγάπης συνθέτουν μία ιστορία στερημένη από τον επιθετικό προσδιορισμό «οικογενειακή». Η τελευταία γίνεται θέμα συζήτησης σε τηλεοπτικά πάνελ, «τηλεφωνική σύνδεση» σε εκπομπές, «έκτακτη παρέμβαση» σε «σόου» και δημόσια συζήτηση στα social media με ένθερμους υποστηρικτές της μιας ή της άλλης πλευράς. Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας δεν παραμένουν σιωπηλοί. Ο,τι ήταν να χάσουν το έχασαν, με κυριότερη απώλεια εκείνη του συνδετικού κρίκου της οικογένειας ή αλλιώς της Ζωής Λάσκαρη. Από εδώ και στο εξής θέλουν μόνο να κερδίσουν. Οι μεν τη λαβωμένη τους αξιοπρέπεια, οι δε την αλήθεια...

Το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης η δεύτερη εξαδέλφη της Μάρθας Κουτουμάνου, Ιρις Κουρούκλη-Καλφοπούλου, η οποία δούλεψε στο πλάι της Ζωής Λάσκαρη και έκανε επί σειρά ετών στενή παρέα με τις δύο αδελφές, παρεμβαίνει σε τηλεοπτική εκπομπή υποστηρίζοντας πως όσα αναφέρει η Μάρθα Κουτουμάνου στο εξώδικό της-απάντηση σε εκείνο της αδελφής της είναι αλήθεια· πως η Μάρθα σε αντίθεση με τη Μαρία-Ελένη δεν πήρε τίποτα από τα πράγματα της μητέρας της, ότι η συμπεριφορά του Αλέξανδρου Λυκουρέζου και της Μαρίας-Ελένης άλλαξε μετά τον θάνατο της Ζωής και ότι η επιθυμία της Μάρθας να παραμείνει το όνομα «Θεατρική Σκηνή Ζωή Λάσκαρη» στο θέατρο που οικοδόμησε η μητέρα της πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων. Η απάντηση φτάνει μία μέρα αργότερα στην ίδια εκπομπή διά στόματος Αλέξανδρου Λυκουρέζου: «Η κυρία Ιρις η οποία εμφανίστηκε ως μάρτυς είναι πράγματι συγγενικό πρόσωπο τυπικά, αλλά ουσιαστικά δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη ανάμειξη ή συμμετοχή στα οικογενειακά θέματα. Μετά τον θάνατο, τον Αύγουστο του 2018, έγινε η διανομή -με τη δική μου παρουσία- όλων των πραγμάτων μεταξύ των παιδιών Μαρίας-Ελένης και Μάρθας ηρεμότατα και ωραιότατα. Η καθεμία επέλεγε τι θέλει να πάρει από τα αντικείμενα, τα ρούχα και με απόλυτη συμφωνία προχώρησε αυτή η διανομή.





Ολα αυτά που λέγονται ότι άλλαξε η συμπεριφορά απέναντί της είναι ένα χονδροειδέστατο ψεύδος!... Τη Μάρθα τη φιλοξενούσαμε, εκεί έμενε, εκεί κοιμόταν, εκεί έτρωγε, δεν προσέφερε τίποτε απολύτως οικονομικά, δεν εργαζόταν, δεν μπορούσε... Η Ζωή Λάσκαρη είχε επιλέξει τη Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου να είναι στο θέατρο, μαζί είχαν παίξει το πρώτο έργο. Η Μάρθα Κουτουμάνου ουδέποτε ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά για το θέατρο. Από μικρή η Μαρία-Ελένη το παρακολουθούσε, η Ζωή μαζί με τη Μαρία-Ελένη πήγαινε στο θέατρο. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν η Μάρθα αποφάσισε να μείνει στο σπίτι και αρνούνταν για δύο ολόκληρα χρόνια να δώσει τα κλειδιά του σπιτιού στη συνιδιοκτήτρια αδελφή της. Το δικαστήριο προ ημερών τη διόρισε προσωρινή διαχειρίστρια και υποχρέωσε την πλευρά της Μάρθας να παραδώσει τα κλειδιά... Η συμπεριφορά της Μάρθας τα δύο τελευταία χρόνια είναι τουλάχιστον ανεξήγητη! Ακόμα και τους πίνακες τους χαρίσαμε στη Μάρθα. Υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες οικονομικές, οι οποίες θα επιλυθούν με την πώληση του ακινήτου», είπε ο γνωστός ποινικολόγος σε έναν μονόλογο χωρίς την παραμικρή διακοπή.


Κάθε μέρα κι ένα «καρφί»

Την επόμενη κιόλας ημέρα ο μονόλογος του κ. Λυκουρέζου συμπληρώνεται από την τηλεοπτική εμφάνιση της κόρης του Μαρίας-Ελένης Λυκουρέζου, η οποία υποστήριξε μεταξύ άλλων: «Είναι λίγο νωρίς να μιλήσω, αυτή τη στιγμή προτιμώ να μιλάνε άλλοι και να πάθουν τρικλοποδιά. Οι κατηγορίες είναι πάρα πολύ άσχημες και τα ψέματα πάρα πολλά, υπάρχουν και αποδείξεις ότι είναι ψέματα... Δεν αρνούμαι τα εξώδικα και τα ασφαλιστικά μέτρα που έχω κάνει, αλλά ο λόγος που έχουν γίνει όλα αυτά και το γιατί ξεκίνησαν θα το πω την κατάλληλη στιγμή. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά, δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε γιατί τα πράγματα είναι χωρισμένα μισά-μισά. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα θα φανούν σε λίγο καιρό. Επαναλαμβάνω κάτι που έχω ξαναπεί, δεν φτύνω εκεί που με στηρίζουν. Δεν κιτρινίζω, δεν βρίζω εκεί που με έχουν στηρίξει. Οταν φεύγει κάποιος άνθρωπος από μία οικογένεια, αλλάζουν οι ισορροπίες, πόσο μάλλον όταν φεύγει μία μάνα, διαλύονται τα πάντα. Εμένα μου αρέσει όταν διαλύονται τα πάντα γιατί τα ξαναφτιάχνει ο καθένας μόνος του από την αρχή. Δεν μπορείς πια να είσαι σε μια ηλικία και να στηρίζεσαι στα φτερά της μάνας σου ή να στηρίζεσαι στις πατερίτσες κάποιου άλλου που σου προσφέρει οικονομική βοήθεια. Πρέπει μόνος σου να αναλάβεις τη ζωή σου, χωρίς να κατηγορείς ένα παρελθόν το οποίο σου πρόσφερε τα πάντα».

Aλ. Λυκουρέζος «Ολα αυτά που λέγονται ότι άλλαξε η συμπεριφορά απέναντί της είναι ένα χονδροειδέστατο ψεύδος!... Τη Μάρθα τη φιλοξενούσαμε, εκεί έμενε, εκεί κοιμόταν, εκεί έτρωγε, δεν προσέφερε τίποτε απολύτως οικονομικά, δεν εργαζόταν, δεν μπορούσε... Η Ζωή Λάσκαρη είχε επιλέξει τη Μαρία-Ελένη να είναι στο θέατρο, μαζί είχαν παίξει το πρώτο έργο. Η Μάρθα ουδέποτε ενδιαφέρθηκε ουσιαστικά για το θέατρο»




Στην απέναντι όχθη, η Μάρθα Κουτουμάνου επαναλαμβάνει ότι δεν διατίθεται να γίνει δημόσιο θέαμα, πως θα μιλήσει όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, ενώ περιορίζεται σε μία λιτή γραπτή δήλωση όπου αναφέρει: «Αντί άλλης απάντησης σε όσα τις τελευταίες ημέρες και όχι με δική μου ευθύνη βλέπουν το φως της δημοσιότητας θα ήθελα να δηλώσω τα ακόλουθα: Εκφράζω τη λύπη μου για το γεγονός ότι η αδελφή μου και ο Αλέξανδρος εκθέτουν οικογενειακά και προσωπικά μας θέματα, με συνέπεια να γινόμαστε όλοι -εγώ άθελά μου- αντικείμενο σχολιασμού που πλήττει τη μνήμη της μητέρας μας. Αποτελεί συνειδητή επιλογή μου να μην ακολουθήσω αυτήν την πρακτική με την οποία από θέση αρχής διαφωνώ. Η σιωπή μου όμως δεν συνιστά, ούτε δηλώνει αδυναμία απόδειξης της αλήθειας ή αναλήθειας των όσων έχουν γραφτεί ή ειπωθεί. Ευτυχώς πλήθος αποδείξεων και μαρτυριών βρίσκονται στη διάθεσή μου. Επισημαίνω ότι για τους ίδιους λόγους συνειδητά μέχρι σήμερα δεν επέλεξα τον δρόμο των δικαστηρίων και των αγωγών κατά μελών της οικογενείας μου. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι εφικτή στα πλαίσια μιας πολιτισμένης εξωδικαστικής λύσης η πλήρης διευθέτηση όλων των ζητημάτων που εκκρεμούν με σκοπό την εξεύρεση λύσεων που θα είναι δίκαιες και νόμιμες και για εμένα και για την αδελφή μου».

Την ίδια στιγμή, η Μάρθα διαμηνύει σε φιλικά και συγγενικά της πρόσωπα να απέχουν από κάθε δήλωση αναφορικά με το επίμαχο θέμα. Η επιθυμία της γίνεται σεβαστή απ’ όλους πλην της κόρης της Ζένιας Μπονάτσου, η οποία αποφασίζει να εκθέσει τις δικές της αλήθειες σε τηλεοπτική εκπομπή. Η Μάρθα δεν την εμποδίζει όχι επειδή δεν μπορεί, αλλά επειδή σέβεται το γεγονός ότι η κόρη της έχει τη δική της προσωπικότητα και τις δικές της αξίες: «Οσο είναι κόρη μου άλλο τόσο είναι και μία ξεχωριστή οντότητα τις αποφάσεις της οποίας θα σέβομαι πάντα».

Ζένια: «Ο καθένας να πάρει αυτό που του αξίζει και μετά… καμία επαφή»

Το πρωινό της περασμένης Παρασκευής τα αποτυπωμένα σε τηλεοπτικές κάρτες λόγια της Ζένιας Μπονάτσου δεν επικυρώνουν απλώς το χάσμα ανάμεσα στις δύο πλευρές, αλλά και πιστοποιούν ότι είναι πολύ πιθανό να μην κλείσει ποτέ: «Τον κύριο Λυκουρέζο τον αποκαλούσα παππού μου και τον αγαπούσα πάρα πολύ. Εγώ δεν έχω κανένα παράπονο, σε όλη μου τη ζωή, για το πώς με μεγάλωσαν και τι μου προσέφεραν. Ο λόγος που δεν μίλαγα στον παππού μου δεν ήταν επειδή συνέχισε τη ζωή του με μία άλλη γυναίκα, αλλά διότι εκτέθηκε η εικόνα του και εξέθεσε τη γιαγιά μου μετά τον θάνατό της.

Η μάνα μου δεν ανάγκασε ποτέ κανέναν να τη φιλοξενήσει, όπως λέει ο παππούς μου. Για μένα είναι ντροπή του που το λέει, πρέπει να ντρέπεται με αυτά που ξεστομίζει... Οταν πέθανε ο πατέρας μου, η γιαγιά μου από μόνη της είπε στη μητέρα μου: “Θέλω να έρθεις να μείνεις στο σπίτι μας, είναι και δικό σου σπίτι”. Και εγώ έμενα εκεί και το ξέρω από πρώτο χέρι. Η θεία μου, από την άλλη όμως, δεν έμενε στο σπίτι στο Πόρτο Ράφτη. Η θεία μου από τα 18 της έμενε μόνη της αλλού, σε διάφορες περιοχές, οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί σπίτι της.

 Η θεία, την πρώτη βδομάδα μετά που πέθανε η γιαγιά μου, που ήταν μία πολύ σκληρή βδομάδα, όχι απλά έμενε στο σπίτι, αλλά έφερνε και τους φίλους της. Δεκαπέντε άτομα, και γελάγανε και πίνανε κοκτέιλ... Και μετά από έναν μήνα περίπου από εκεί που μπαινόβγαινε συνέχεια κόσμος, λες και το σπίτι ήταν ξενοδοχείο, και κάθε βράδυ πάρτυ και δεν ξέρω κι εγώ τι, μια μέρα λέει ο Λυκουρέζος: “Μάρθα, θέλω να ανέβεις πάνω στο σαλόνι να μιλήσουμε” και λέει η μάνα μου: “Ναι, πολύ ευχαρίστως”. Και η μάνα μου κατάλαβε ότι μάλλον θα μιλάγανε για τα πράγματα και για το τι θα γίνει με το σπίτι, που και πάλι η μάνα μου θεωρούσε ότι είναι πολύ νωρίς για τέτοια συζήτηση.

Στη συζήτηση αυτή ανακοίνωσαν στη μάνα μου ότι σε μία εβδομάδα θέλουν να φύγει από το σπίτι για να πουληθεί, ότι θέλουν να πουληθούν όλα τα πράγματα της Λάσκαρη και κάποια λεφτά που είχε η γιαγιά μου στην άκρη σε κάτι ντουλάπια, ότι αυτά τα πήραν χωρίς να το ξέρει η μάνα μου. Μετά χωρίσανε κάποια λεφτά που υποτίθεται ότι υπήρχαν, αλλά ήταν περισσότερα από όσα έλεγαν. Η μάνα μου δεν πήρε μία από αυτά τα χρήματα, όπως δεν πήρε από τα πράγματα της μάνας της ούτε ένα πραγματάκι. Η θεία μου ερχόταν με βαλίτσες και φορτηγά και τα φόρτωνε όλα. Ο παππούς μου έφυγε από το Πόρτο Ράφτη, αλλά ήταν επιλογή δική του. Θα σας το πω λαϊκά: Η θεία μου θέλει να βγαίνει και να λέει ποιος είναι ο μπαμπάς της, ποια ήταν η μαμά της, τι κάνει στη ζωή της... Η μάνα μου έχει προτεραιότητα αυτή τη στιγμή να φτιάξει τη ζωή της. Το μέλημά της δεν είναι να βγαίνει στα κανάλια, να τσακώνεται στα παράθυρα με την αδελφή της, να γίνεται ρεζίλι και να τη συζητάει όλη η Ελλάδα. Ιδανικά, σαν όνειρο ζωής, θα ήθελα να τελειώνουν με τα δικαστήρια, να χωριστούν όλα στα δύο και να πάρει ο καθένας αυτό που του ανήκει και τον δρόμο του. Και από εκεί και πέρα καμία επαφή».

Η επόμενη μέρα

Μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η Μαρία-Ελένη εις βάρος της αδελφής της στις 7 Απριλίου του 2019, το δικαστήριο απέρριψε το αίτημά της να διοριστεί προσωρινός διαχειριστής της κινητής και ακίνητης περιουσίας της Ζωής Λάσκαρη ο φίλος της και για πολλά χρόνια σύντροφός της Μάκης Σούλης. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, η Μάρθα οφείλει να παραδώσει στη Μαρία-Ελένη αντίγραφο των κλειδιών του επίμαχου ακινήτου στο Πόρτο Ράφτη προκειμένου να το δείχνει σε υποψήφιους αγοραστές και να γίνει εκτίμηση της αξίας του από αρμόδιους πραγματογνώμονες.

Η Μάρθα Κουτουμάνου αποφάσισε να μην κάνει αίτηση ανάκλησης της απόφασης, ενώ το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου της Δημήτρη Περπατάρη ενημέρωσε την αδελφή της Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου ότι θα της παραδώσει αντίγραφο των κλειδιών. Ζητάει ωστόσο οι επισκέψεις να γίνονται συγκεκριμένες ώρες και μετά από σχετική ειδοποίηση, ενώ ζητά και έναν χώρο εντός της οικίας στον οποίο θα μπορεί να διασφαλίσει τα προσωπικά της αντικείμενα. Οπως επισημαίνει ο κ. Περπατάρης, «Η πλευρά της Μάρθας Κουτουμάνου δουλεύει ήδη συστηματικά στην κατεύθυνση της οριστικής, νόμιμης, διάφανης και πλήρους έναντι πάντων διευθέτησης όλων των πολλών εδώ και χρόνια εκκρεμών ζητημάτων με απόλυτο σεβασμό, προπάντων στη μνήμη της μεγάλης απούσας Ζωής Λάσκαρη».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr