Όλγα Κεφαλογιάννη: Μόνη ή Minos μετά το τέλος του γάμου της;
Όλγα Κεφαλογιάννη: Μόνη ή Minos μετά το τέλος του γάμου της;
Νέα σελίδα στην προσωπική ζωή της όμορφης βουλευτή και πρώην υπουργού Πολιτισμού μετά το τέλος του γάμου της με τον Μάνο Πενθερουδάκη
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Καλοκαίρι του 2019. Λίγο μετά τον Δεκαπενταύγουστο η Ολγα Κεφαλογιάννη και ο Μάνος Πενθερουδάκης βρίσκονταν για μία ακόμη φορά στην Κρήτη, ιδιαίτερη πατρίδα και των δύο. Ξεκινούσαν την ημέρα τους από το παραθαλάσσιο χωριό Πάνορμος Μυλοποτάμου, όπου διατηρούν εξοχικό, περίπου 20 χλμ. ανατολικά του Ρεθύμνου, απολάμβαναν βουτιές σε ερημικές παραλίες με κρυστάλλινα νερά και έκλειναν τα βράδια τους παρέα με φίλους, παραδοσιακούς μεζέδες και τσικουδιά στα πάντα φιλόξενα σοκάκια της παλιάς πόλης.
Ακόμη και το περασμένο Πάσχα γιόρτασαν εκεί την Ανάσταση, την οποία συνδύασαν την επόμενη μέρα με τα 44α γενέθλια της βουλευτή στο μινιμαλιστικής αισθητικής διαμέρισμα που διατηρεί το ζευγάρι στο Ρέθυμνο, ανάμεσα σε φίλους, σύντεκνους, ανίψια και φιλιοτσάκια, δηλαδή βαφτιστήρια. Κοντά 30 από τα τελευταία έχει ως νονά η Ολγα Κεφαλογιάννη που, κατά παράδοση, βαφτίζει μωρά από τα 13 της χρόνια.
Σε όλα αυτά τα χρόνια έχει υπάρξει άψογη «πνευματική μητέρα», αν και η ίδια δεν έγινε βιολογικά μητέρα. Οπως έχει εκμυστηρευτεί σε συνέντευξή της: «Θεωρώ ότι η ολοκλήρωση μιας γυναίκας είναι η μητρότητα. Αλλά αυτό είναι και κάτι που πρέπει να σου τύχει. Δεν είναι κάτι το οποίο εγώ συνειδητά δεν έχω κάνει». Την αμέριστη αγάπη της προς τα παιδιά την έχει διοχετεύσει, ωστόσο, εκτός από τα πολλά βαφτιστήρια, και στα λατρεμένα ανίψια της, τα παιδιά των δύο μικρότερων αδελφών της.
Η Χριστίνα που είναι παντρεμένη με τον πολιτικό μηχανικό Χρήστο Κακλαμάνη έχει τέσσερα παιδιά, ενώ η Δανάη έχει τρία μαζί με τον σύζυγό της, επιχειρηματία Αντώνη Στασινόπουλο. Ακόμη και ο δικός της κοσμηματοπώλης σύζυγος έχει αποκτήσει στο παρελθόν δύο παιδιά από προηγούμενο γάμο. Ο γιος του Χάρης δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε κομψά γαστρονομικά στέκια όπως το «Ombra» του Νέου Ψυχικού και το «Opera Quarta» της οδού Κριεζώτου. Η δε κόρη του Αλεξία διευθύνει ένα κατάστημα του ομώνυμου οικογενειακού brand και σχεδιάζει σειρά κοσμημάτων.
Διακριτική προσωπική ζωή
Τα πρόσωπα που πλαισιώνουν, εκ του σύνεγγυς ή εξ αποστάσεως, το ζευγάρι προφανώς δεν ελκύουν τους προβολείς της δημοσιότητας, δεδομένου ότι οι δυο τους καθ’ όλα τα χρόνια του έγγαμου βίου τους φρόντισαν να κρατούν διακριτική την προσωπική τους ζωή. Διέμεναν απλώς στη περιοχή του Λυκαβηττού, όπου η Ολγα μεγάλωσε, και οι κοινές τους δημόσιες εμφανίσεις περιορίζονταν στις κοινωνικά απαραίτητες. Σπανίως οι μετρημένες νυχτερινές έξοδοί τους συνοδεύονταν με τα ταρατατζούμ εκείνων των αδηφάγων ΜΜΕ που ακολουθούν μετά μανίας παιανίζοντας ενοχλητικά τις διασημότητες.
Μόνο μια καθημερινή βραδιά, παραμονές των Χριστουγέννων του 2015, έχει εγγραφεί στο κοσμικό παλμαρέ τους, όταν οι δυο τους επέλεξαν να πάνε στο «Baraonda» στους Αμπελόκηπους, πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού -ο Μάνος είχε διατελέσει και μέλος του Δ.Σ. της ομάδας του Τριφυλλιού επί πολυμετοχικότητας- για να διασκεδάσουν με τον αειθαλή τροβαδούρο Τόλη Βοσκόπουλο. Αντε κι άλλη μία όταν λίγες ημέρες μετά την έκτη επέτειο του γάμου τους διασκέδασαν στο «Anodos Live Stage» με τους Αγαμους Θύτες, τον Κώστα Μακεδόνα και τον Σπύρο Παπαδόπουλο. Η αμέσως προηγούμενη κοινή τους έξοδος στις πίστες χρονολογείται στην εποχή πριν από τον γάμο τους, όταν βρέθηκαν να διασκεδάζουν με τις επιτυχίες του Μιχάλη Χατζηγιάννη και των Onirama στο «Rex». Κανένα κόμπλεξ ή δήθεν σεμνοτυφία, απλώς αμφότεροι διαχειρίζονταν με συνετή λεπτότητα τις κοινές δημόσιες εμφανίσεις τους, προτιμώντας θεατρικές παραστάσεις, τετ α τετ δείπνα σε σοφιστικέ εστιατόρια και καλέσματα στενών τους φίλων.
Αναγκαστικά σχεδόν προέκυπταν σχόλια, άδικα και ανυπόστατα τις περισσότερες φορές, επειδή από αξιοπρέπεια ή εγκράτεια είχαν αποφασίσει να κρατούν την προσωπική τους ζωή εκτός προβολής. Στα πρώτα χρόνια της κοινής τους ζωής η Ολγα ενοχλούνταν σφόδρα, καθώς θεωρούσε ότι αυτά τα σχόλια ξεπερνούσαν τα όρια όποιας δημοσιογραφικής κριτικής. Αντίθετα, όπως βεβαιώνουν φίλοι του ζευγαριού, ο Μάνος την παρότρυνε από την πρώτη στιγμή της σχέσης τους να σταματήσει να ασχολείται με κακοήθειες: «Ασ’ τους να γράφουν ό,τι θέλουν, τι σε νοιάζει;». Για μια καλοπροαίρετη αλλά φουριόζα νέα πολιτικό, όμως -η οποία είχε κιόλας εκλεγεί στο τσακ βουλευτής Ρεθύμνου το 2007 και επανέλαβε πιο άνετα το 2009- δεν ήταν το ευκολότερο να αδιαφορεί για τα χολερικά δημοσιεύματα. Συν τω χρόνω, χάρη στην πολιτική εμπειρία συνδυασμένη με την ηλικιακή της ωριμότητα, άρχισε να αγνοεί, ή καλύτερα να περιφρονεί, όλες τις διαβολές. Αμφότεροι, εξάλλου, είχαν διαφορετικές δραστηριότητες, συχνά με ασύμπτωτα επαγγελματικά και κοινωνικά υποσύνολα, τις οποίες ασκούσαν με δημιουργική συνέπεια. Θα έπρεπε να παραμερίσουν τις καθημερινές ασχολίες που συνήθως τους απορροφούσαν για να κάνουν το χατίρι των εντύπων και των εκπομπών της λεγόμενης καλόπιστης κοινωνικής κριτικής που τους ήθελαν να συμπεριφέρονται και να εκτίθενται από κοινού ως σταρ για να γεμίζουν σελίδες και τηλεοπτικό χρόνο.
Οικογένειες με ιστορία
Ο Μάνος Πενθερουδάκης είχε να διαχειριστεί τη λειτουργία και την επέκταση του οικογενειακού οίκου κοσμημάτων στην οδό Βουκουρεστίου, στο οποίο πρωτοσυμμετείχε ενεργά από το μακρινό 1978. Το κατάστημα το είχε ανοίξει ο πατέρας του Χαράλαμπος στις 18 Μαρτίου 1948, εγκαταλείποντας μια υψηλή θέση στην Τράπεζα της Ελλάδος και αφότου εργάστηκε στον ελβετικό οίκο Omega για να συμπληρώσει τις γνώσεις του στο αντικείμενο. Οταν η αδελφή του Μάνου, η γνωστή εικαστικός Λίζα Πενθερουδάκη αποχώρησε από την οικογενειακή εμπορική επιχείρηση μετά από 15 χρόνια δουλειάς σε αυτήν, το βάρος της διεύθυνσης το επωμίστηκε ολοκληρωτικά ο ίδιος. Από την πλευρά της η Ολγα ως πρωτότοκη θυγατέρα του Ανωγειανού Γιάννη Κεφαλογιαννη, γιατρού, αντιστασιακού κατά της χούντας, υπουργού και βουλευτή-φαινόμενο, που εξελέγη για πρώτη φορά το 1958, σε ηλικία 25 ετών, βουλευτής Ρεθύμνου, και έως το 2007 συμπλήρωσε 14 θητείες στη Βουλή των Ελλήνων, είχε κληρονομήσει ένα βαρύ πολιτικό και ιστορικό όνομα. Αναπόφευκτα και η Ολγα και ο Μάνος είχαν αναλάβει σοβαρές οικογενειακές ευθύνες που όφειλαν να επιτελέσουν και κατά την κοινή τους πορεία στη ζωή.
Ο έρωτας
Γνωρίστηκαν τα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας μέσω κοινών γνωστών. Και οι δύο έφεραν επίθετα εθνικών αγωνιστών των Κρητικών επαναστάσεων και αντλούσαν τσαγανό από τη ράτσα της λεβεντογέννας, λένε συντοπίτες τους που τους συναναστρέφονται τακτικά. Κομψός, ψηλός, αθλητικός, ευγενικός και επιτυχημένος ο Μάνος, με γνήσια μεσογειακή ομορφιά η ντελικάτη και φορτωμένη με πτυχία (Νομικής της Αθήνας, King’s College του Λονδίνου, Σχολή Fletcher στο Tuffts της Μασαχουσέτης) Ολγα ένιωσαν αμοιβαία έλξη ο ένας για τον άλλον. Σταδιακά, με εξασφαλισμένη εκατέρωθεν την εμπιστοσύνη, άρχισαν να θεμελιώνουν ισότιμα τη μελλοντικά κοινή συναισθηματική τους ζωή.
Ο γάμος
Συγκατοίκησαν ζώντας αθόρυβα τον έρωτά τους, αποφεύγοντας επιμελώς κάθε δημοσιοποίηση της σχέσης τους στην περιέργεια του κοινού και την παροξυσμική αδιακρισία ορισμένων ΜΜΕ. Εως ότου ξαφνικά παντρεύτηκαν, το βράδυ της 22ας Ιανουαρίου του 2010. Τόπος τέλεσης του μυστηρίου ο ιερός ναός των Ταξιαρχών στην οδό Στησιχόρου της Ρηγίλλης, στην ίδια εκκλησία στην οποία είχαν παντρευτεί και οι γονείς του Μάνου. Μέχρι την τελευταία στιγμή η Ολγα, σκιώδης τότε υπουργός Τουρισμού της N.Δ., βρισκόταν στα κοινοβουλευτικά της καθήκοντα και έσπευσε επειγόντως στο πατρικό της για να ετοιμαστεί. Εμφανίστηκε, ωστόσο, στο χαρμόσυνο γεγονός ακτινοβολούσα και εντυπωσιακή μέσα σε δαντελένιο νυφικό που είχαν σχεδιάσει ειδικά για εκείνη οι Deux Hommes, με αραχνοΰφαντο πέπλο στα μαλλιά και διακριτικό μενταγιόν με μπριγιάν στον λαιμό της. Τη συνόδευε με αποτυπωμένη στο πρόσωπό του αγαλλίαση και απέραντη χαρά ο πατέρας της Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος δυστυχώς απεβίωσε δύο χρόνια αργότερα. Μετά το πέρας της τελετής το ζευγάρι αναχώρησε με ένα μικρό Smart που οδηγούσε ο γαμπρός και κατεύθυνση προς το «Athens Plazza», όπου παρατέθηκε η γαμήλια δεξίωση. Την επομένη του τρικούβερτου γλεντιού το ερωτευμένο ζευγάρι, ενωμένο πλέον με τα δεσμά του γάμου, επέστρεψε στις υποχρεώσεις του. Δεν πρόλαβαν καν να περάσουν τον μήνα του μέλιτος· τον ανέβαλαν επειδή η Ολγα έπρεπε να παραβρίσκεται στη Βουλή εξαιτίας της τότε ανανέωσης της προεδρικής θητείας του Κάρολου Παπούλια. Ταξίδεψαν σε αρκετούς προορισμούς αργότερα μοιράζοντας σε κοινή θέα την εικόνα ενός αρμονικού ζευγαριού που πορευόταν με ρεαλιστική αυτοπεποίθηση, καθώς συμμεριζόταν ο ένας τις ανάγκες του άλλου με αλληλοκατανόηση, σεβασμό και συντροφικότητα.
Ασυμβίβαστη
Την ίδια εικόνα αντανακλούσαν και τον περασμένο γαλήνιο Αύγουστο στη Μεγαλόνησο. Ηταν για το κομψά ταιριαστό ζευγάρι μια ξεχωριστά ανακουφιστική περίοδος, μακριά από καθήκοντα και υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Το ένα απάνεμο ζεστό απομεσήμερο τους συναντούσε κανείς αγκαλιασμένους απαλά να γευματίζουν με ολόφρεσκο ψάρι πάνω στο κύμα της παραλίας του Πλακιά, παρέα με τον δήμαρχο Ρεθύμνου Γιώργο Μαρινάκη. Το άλλο δροσερό απόβραδο τους έβλεπε κανείς ηλιοκαμένους τον έναν κοντά στον άλλον, στο παραδοσιακό χωριό Ατσιπόπουλο, να δροσίζονται με μπίρες μαζί με τον επίσης Ρεθυμνιώτη πρώην υπουργό Εθνικής Αμυνας, τον στρατηγό Βαγγέλη Αποστολάκη και τη σύζυγό του. Τη χρειαζόταν αυτή τη χαλαρωτική ανάσα σε οικείο περιβάλλον η πρώην υπουργός Τουρισμού μετά την εξαντλητική προεκλογική περίοδο που ολοκληρώθηκε στις κάλπες του Ιουλίου. Οι ψηφοφόροι της, έχοντας λανσάρει το σύνθημα «Ολοι Ολγα», ήδη την είχαν επανεκλέξει για τρίτη συνεχόμενη φορά πρώτη βουλευτή στην εκλογική περιφέρεια της Α’ Αθήνας. Ωστόσο, δεν πήρε το υπουργείο που ανέμενε στη σύνθεση της νέας κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός τής πρότεινε να αναλάβει και πάλι το υπουργείο Τουρισμού στο οποίο είχε θητεύσει και προσφέρει επιτυχημένο έργο στο πρόσφατο παρελθόν. Δεν δέχτηκε, ίσως με εκείνο το ιδιοσυγκρασιακά ανωγειανό καταγωγικό ίχνος που «συμβιβασμό δεν καταδέχεται, κι από περφάνια αρνιέται». Κυρίως, όμως, κρίνεται πως αρνήθηκε, επειδή εκτιμούσε ότι ήταν έτοιμη για το επόμενο βήμα της στο υπουργείο Πολιτισμού. Είχε άλλωστε διατελέσει επί 2,5 χρόνια τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού, την περίοδο που το κόμμα της βρισκόταν στην αξιωματική αντιπολίτευση.
Ακόμη και το περασμένο Πάσχα γιόρτασαν εκεί την Ανάσταση, την οποία συνδύασαν την επόμενη μέρα με τα 44α γενέθλια της βουλευτή στο μινιμαλιστικής αισθητικής διαμέρισμα που διατηρεί το ζευγάρι στο Ρέθυμνο, ανάμεσα σε φίλους, σύντεκνους, ανίψια και φιλιοτσάκια, δηλαδή βαφτιστήρια. Κοντά 30 από τα τελευταία έχει ως νονά η Ολγα Κεφαλογιάννη που, κατά παράδοση, βαφτίζει μωρά από τα 13 της χρόνια.
Σε όλα αυτά τα χρόνια έχει υπάρξει άψογη «πνευματική μητέρα», αν και η ίδια δεν έγινε βιολογικά μητέρα. Οπως έχει εκμυστηρευτεί σε συνέντευξή της: «Θεωρώ ότι η ολοκλήρωση μιας γυναίκας είναι η μητρότητα. Αλλά αυτό είναι και κάτι που πρέπει να σου τύχει. Δεν είναι κάτι το οποίο εγώ συνειδητά δεν έχω κάνει». Την αμέριστη αγάπη της προς τα παιδιά την έχει διοχετεύσει, ωστόσο, εκτός από τα πολλά βαφτιστήρια, και στα λατρεμένα ανίψια της, τα παιδιά των δύο μικρότερων αδελφών της.
Η Χριστίνα που είναι παντρεμένη με τον πολιτικό μηχανικό Χρήστο Κακλαμάνη έχει τέσσερα παιδιά, ενώ η Δανάη έχει τρία μαζί με τον σύζυγό της, επιχειρηματία Αντώνη Στασινόπουλο. Ακόμη και ο δικός της κοσμηματοπώλης σύζυγος έχει αποκτήσει στο παρελθόν δύο παιδιά από προηγούμενο γάμο. Ο γιος του Χάρης δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε κομψά γαστρονομικά στέκια όπως το «Ombra» του Νέου Ψυχικού και το «Opera Quarta» της οδού Κριεζώτου. Η δε κόρη του Αλεξία διευθύνει ένα κατάστημα του ομώνυμου οικογενειακού brand και σχεδιάζει σειρά κοσμημάτων.
Διακριτική προσωπική ζωή
Τα πρόσωπα που πλαισιώνουν, εκ του σύνεγγυς ή εξ αποστάσεως, το ζευγάρι προφανώς δεν ελκύουν τους προβολείς της δημοσιότητας, δεδομένου ότι οι δυο τους καθ’ όλα τα χρόνια του έγγαμου βίου τους φρόντισαν να κρατούν διακριτική την προσωπική τους ζωή. Διέμεναν απλώς στη περιοχή του Λυκαβηττού, όπου η Ολγα μεγάλωσε, και οι κοινές τους δημόσιες εμφανίσεις περιορίζονταν στις κοινωνικά απαραίτητες. Σπανίως οι μετρημένες νυχτερινές έξοδοί τους συνοδεύονταν με τα ταρατατζούμ εκείνων των αδηφάγων ΜΜΕ που ακολουθούν μετά μανίας παιανίζοντας ενοχλητικά τις διασημότητες.
Μόνο μια καθημερινή βραδιά, παραμονές των Χριστουγέννων του 2015, έχει εγγραφεί στο κοσμικό παλμαρέ τους, όταν οι δυο τους επέλεξαν να πάνε στο «Baraonda» στους Αμπελόκηπους, πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού -ο Μάνος είχε διατελέσει και μέλος του Δ.Σ. της ομάδας του Τριφυλλιού επί πολυμετοχικότητας- για να διασκεδάσουν με τον αειθαλή τροβαδούρο Τόλη Βοσκόπουλο. Αντε κι άλλη μία όταν λίγες ημέρες μετά την έκτη επέτειο του γάμου τους διασκέδασαν στο «Anodos Live Stage» με τους Αγαμους Θύτες, τον Κώστα Μακεδόνα και τον Σπύρο Παπαδόπουλο. Η αμέσως προηγούμενη κοινή τους έξοδος στις πίστες χρονολογείται στην εποχή πριν από τον γάμο τους, όταν βρέθηκαν να διασκεδάζουν με τις επιτυχίες του Μιχάλη Χατζηγιάννη και των Onirama στο «Rex». Κανένα κόμπλεξ ή δήθεν σεμνοτυφία, απλώς αμφότεροι διαχειρίζονταν με συνετή λεπτότητα τις κοινές δημόσιες εμφανίσεις τους, προτιμώντας θεατρικές παραστάσεις, τετ α τετ δείπνα σε σοφιστικέ εστιατόρια και καλέσματα στενών τους φίλων.
Αναγκαστικά σχεδόν προέκυπταν σχόλια, άδικα και ανυπόστατα τις περισσότερες φορές, επειδή από αξιοπρέπεια ή εγκράτεια είχαν αποφασίσει να κρατούν την προσωπική τους ζωή εκτός προβολής. Στα πρώτα χρόνια της κοινής τους ζωής η Ολγα ενοχλούνταν σφόδρα, καθώς θεωρούσε ότι αυτά τα σχόλια ξεπερνούσαν τα όρια όποιας δημοσιογραφικής κριτικής. Αντίθετα, όπως βεβαιώνουν φίλοι του ζευγαριού, ο Μάνος την παρότρυνε από την πρώτη στιγμή της σχέσης τους να σταματήσει να ασχολείται με κακοήθειες: «Ασ’ τους να γράφουν ό,τι θέλουν, τι σε νοιάζει;». Για μια καλοπροαίρετη αλλά φουριόζα νέα πολιτικό, όμως -η οποία είχε κιόλας εκλεγεί στο τσακ βουλευτής Ρεθύμνου το 2007 και επανέλαβε πιο άνετα το 2009- δεν ήταν το ευκολότερο να αδιαφορεί για τα χολερικά δημοσιεύματα. Συν τω χρόνω, χάρη στην πολιτική εμπειρία συνδυασμένη με την ηλικιακή της ωριμότητα, άρχισε να αγνοεί, ή καλύτερα να περιφρονεί, όλες τις διαβολές. Αμφότεροι, εξάλλου, είχαν διαφορετικές δραστηριότητες, συχνά με ασύμπτωτα επαγγελματικά και κοινωνικά υποσύνολα, τις οποίες ασκούσαν με δημιουργική συνέπεια. Θα έπρεπε να παραμερίσουν τις καθημερινές ασχολίες που συνήθως τους απορροφούσαν για να κάνουν το χατίρι των εντύπων και των εκπομπών της λεγόμενης καλόπιστης κοινωνικής κριτικής που τους ήθελαν να συμπεριφέρονται και να εκτίθενται από κοινού ως σταρ για να γεμίζουν σελίδες και τηλεοπτικό χρόνο.
Οικογένειες με ιστορία
Ο Μάνος Πενθερουδάκης είχε να διαχειριστεί τη λειτουργία και την επέκταση του οικογενειακού οίκου κοσμημάτων στην οδό Βουκουρεστίου, στο οποίο πρωτοσυμμετείχε ενεργά από το μακρινό 1978. Το κατάστημα το είχε ανοίξει ο πατέρας του Χαράλαμπος στις 18 Μαρτίου 1948, εγκαταλείποντας μια υψηλή θέση στην Τράπεζα της Ελλάδος και αφότου εργάστηκε στον ελβετικό οίκο Omega για να συμπληρώσει τις γνώσεις του στο αντικείμενο. Οταν η αδελφή του Μάνου, η γνωστή εικαστικός Λίζα Πενθερουδάκη αποχώρησε από την οικογενειακή εμπορική επιχείρηση μετά από 15 χρόνια δουλειάς σε αυτήν, το βάρος της διεύθυνσης το επωμίστηκε ολοκληρωτικά ο ίδιος. Από την πλευρά της η Ολγα ως πρωτότοκη θυγατέρα του Ανωγειανού Γιάννη Κεφαλογιαννη, γιατρού, αντιστασιακού κατά της χούντας, υπουργού και βουλευτή-φαινόμενο, που εξελέγη για πρώτη φορά το 1958, σε ηλικία 25 ετών, βουλευτής Ρεθύμνου, και έως το 2007 συμπλήρωσε 14 θητείες στη Βουλή των Ελλήνων, είχε κληρονομήσει ένα βαρύ πολιτικό και ιστορικό όνομα. Αναπόφευκτα και η Ολγα και ο Μάνος είχαν αναλάβει σοβαρές οικογενειακές ευθύνες που όφειλαν να επιτελέσουν και κατά την κοινή τους πορεία στη ζωή.
Ο έρωτας
Γνωρίστηκαν τα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας μέσω κοινών γνωστών. Και οι δύο έφεραν επίθετα εθνικών αγωνιστών των Κρητικών επαναστάσεων και αντλούσαν τσαγανό από τη ράτσα της λεβεντογέννας, λένε συντοπίτες τους που τους συναναστρέφονται τακτικά. Κομψός, ψηλός, αθλητικός, ευγενικός και επιτυχημένος ο Μάνος, με γνήσια μεσογειακή ομορφιά η ντελικάτη και φορτωμένη με πτυχία (Νομικής της Αθήνας, King’s College του Λονδίνου, Σχολή Fletcher στο Tuffts της Μασαχουσέτης) Ολγα ένιωσαν αμοιβαία έλξη ο ένας για τον άλλον. Σταδιακά, με εξασφαλισμένη εκατέρωθεν την εμπιστοσύνη, άρχισαν να θεμελιώνουν ισότιμα τη μελλοντικά κοινή συναισθηματική τους ζωή.
Ο γάμος
Συγκατοίκησαν ζώντας αθόρυβα τον έρωτά τους, αποφεύγοντας επιμελώς κάθε δημοσιοποίηση της σχέσης τους στην περιέργεια του κοινού και την παροξυσμική αδιακρισία ορισμένων ΜΜΕ. Εως ότου ξαφνικά παντρεύτηκαν, το βράδυ της 22ας Ιανουαρίου του 2010. Τόπος τέλεσης του μυστηρίου ο ιερός ναός των Ταξιαρχών στην οδό Στησιχόρου της Ρηγίλλης, στην ίδια εκκλησία στην οποία είχαν παντρευτεί και οι γονείς του Μάνου. Μέχρι την τελευταία στιγμή η Ολγα, σκιώδης τότε υπουργός Τουρισμού της N.Δ., βρισκόταν στα κοινοβουλευτικά της καθήκοντα και έσπευσε επειγόντως στο πατρικό της για να ετοιμαστεί. Εμφανίστηκε, ωστόσο, στο χαρμόσυνο γεγονός ακτινοβολούσα και εντυπωσιακή μέσα σε δαντελένιο νυφικό που είχαν σχεδιάσει ειδικά για εκείνη οι Deux Hommes, με αραχνοΰφαντο πέπλο στα μαλλιά και διακριτικό μενταγιόν με μπριγιάν στον λαιμό της. Τη συνόδευε με αποτυπωμένη στο πρόσωπό του αγαλλίαση και απέραντη χαρά ο πατέρας της Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος δυστυχώς απεβίωσε δύο χρόνια αργότερα. Μετά το πέρας της τελετής το ζευγάρι αναχώρησε με ένα μικρό Smart που οδηγούσε ο γαμπρός και κατεύθυνση προς το «Athens Plazza», όπου παρατέθηκε η γαμήλια δεξίωση. Την επομένη του τρικούβερτου γλεντιού το ερωτευμένο ζευγάρι, ενωμένο πλέον με τα δεσμά του γάμου, επέστρεψε στις υποχρεώσεις του. Δεν πρόλαβαν καν να περάσουν τον μήνα του μέλιτος· τον ανέβαλαν επειδή η Ολγα έπρεπε να παραβρίσκεται στη Βουλή εξαιτίας της τότε ανανέωσης της προεδρικής θητείας του Κάρολου Παπούλια. Ταξίδεψαν σε αρκετούς προορισμούς αργότερα μοιράζοντας σε κοινή θέα την εικόνα ενός αρμονικού ζευγαριού που πορευόταν με ρεαλιστική αυτοπεποίθηση, καθώς συμμεριζόταν ο ένας τις ανάγκες του άλλου με αλληλοκατανόηση, σεβασμό και συντροφικότητα.
Ασυμβίβαστη
Την ίδια εικόνα αντανακλούσαν και τον περασμένο γαλήνιο Αύγουστο στη Μεγαλόνησο. Ηταν για το κομψά ταιριαστό ζευγάρι μια ξεχωριστά ανακουφιστική περίοδος, μακριά από καθήκοντα και υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Το ένα απάνεμο ζεστό απομεσήμερο τους συναντούσε κανείς αγκαλιασμένους απαλά να γευματίζουν με ολόφρεσκο ψάρι πάνω στο κύμα της παραλίας του Πλακιά, παρέα με τον δήμαρχο Ρεθύμνου Γιώργο Μαρινάκη. Το άλλο δροσερό απόβραδο τους έβλεπε κανείς ηλιοκαμένους τον έναν κοντά στον άλλον, στο παραδοσιακό χωριό Ατσιπόπουλο, να δροσίζονται με μπίρες μαζί με τον επίσης Ρεθυμνιώτη πρώην υπουργό Εθνικής Αμυνας, τον στρατηγό Βαγγέλη Αποστολάκη και τη σύζυγό του. Τη χρειαζόταν αυτή τη χαλαρωτική ανάσα σε οικείο περιβάλλον η πρώην υπουργός Τουρισμού μετά την εξαντλητική προεκλογική περίοδο που ολοκληρώθηκε στις κάλπες του Ιουλίου. Οι ψηφοφόροι της, έχοντας λανσάρει το σύνθημα «Ολοι Ολγα», ήδη την είχαν επανεκλέξει για τρίτη συνεχόμενη φορά πρώτη βουλευτή στην εκλογική περιφέρεια της Α’ Αθήνας. Ωστόσο, δεν πήρε το υπουργείο που ανέμενε στη σύνθεση της νέας κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός τής πρότεινε να αναλάβει και πάλι το υπουργείο Τουρισμού στο οποίο είχε θητεύσει και προσφέρει επιτυχημένο έργο στο πρόσφατο παρελθόν. Δεν δέχτηκε, ίσως με εκείνο το ιδιοσυγκρασιακά ανωγειανό καταγωγικό ίχνος που «συμβιβασμό δεν καταδέχεται, κι από περφάνια αρνιέται». Κυρίως, όμως, κρίνεται πως αρνήθηκε, επειδή εκτιμούσε ότι ήταν έτοιμη για το επόμενο βήμα της στο υπουργείο Πολιτισμού. Είχε άλλωστε διατελέσει επί 2,5 χρόνια τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού, την περίοδο που το κόμμα της βρισκόταν στην αξιωματική αντιπολίτευση.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όμως, όπως είχε κάθε δικαίωμα ως πρωθυπουργός, επέλεξε να αξιοποιήσει την εξωκοινοβουλευτική Λίνα Μενδώνη στο συγκεκριμένο υπουργικό πόστο. Τότε εκείνη έκρινε ότι θα έπρεπε να παραμείνει απλή βουλευτής και να στηρίξει στη Βουλή το κυβερνητικό έργο. Ηταν μια συνειδητή στάση που υπάκουσε στην εσωτερική της ώθηση να κοιτάει πάντα μπροστά. Ενδόμυχα, ίσως, να συμβάδιζε και με εκείνη την προτρεπτική ρήση του Βιεννέζου Ζίγκμουντ Φρόιντ που λέει ότι «σε αποφάσεις δευτερεύουσας σημασίας είναι χρήσιμο να εξετάζουμε τα υπέρ και τα κατά. Σε κρίσιμα ζητήματα, όμως, η απόφαση πρέπει να προέρχεται από την καρδιά». Αν στην πρώτη περίπτωση υιοθέτησε τα ζύγια που βάρυναν ώστε να ταχθεί δημοσίως υπέρ της υποψηφιότητας του Προκόπη Παυλόπουλου για την Προεδρία, στη δεύτερη μάλλον παρακινήθηκε από τον εσωτερικό συναισθηματικό παλμό της. Αποφάσισε να μην κρυφτεί πίσω από κλισέ υπεκφυγές και να αρθρώσει καθαρά και τολμηρά έναν ουσιαστικό λόγο, με μια δημόσια αποκάλυψη που συμπυκνωνόταν στην πρόταση ότι ο γάμος της με τον Μάνο Πενθερουδάκη έκανε τον κύκλο του και πλέον εκείνη διανύει μεταβατική φάση ανασύνταξης. Παρότι ούτε ο πλέον καχύποπτος θα περίμενε έναν χωρισμό σε λιγότερο από έξι μήνες μετά από εκείνα τα αυγουστιάτικα τρυφερά ενσταντανέ του ζευγαριού, η αλήθεια είναι ότι η Ολγα και ο Μάνος βαδίζουν πλέον σε διαμετρικά αντίθετες κατευθύνσεις - φιλικά πάντως και πολιτισμένα. Εφόσον, όμως, σε ατομικό πεδίο η έκφραση «ανασύνταξη» δηλώνει προσωπική ανασυγκρότηση, τότε σημαίνει ταυτόχρονα και ανανέωση. Ή, όπως έλεγε και ο Νίκος Καζαντζάκης, «μια αστραπή η ζωή μας... μα προλαβαίνουμε».
Φιλία `Η έρωτας;
Ηδη από τριμήνου η βουλευτής φέρεται να μην κατοικεί κάτω από την ίδια στέγη με τον σύζυγό της, με τον οποίο είναι σε διάσταση, σηματοδοτώντας εμπράκτως νέα αρχή στη ζωή της. Η κοινωνικότητά της περιλαμβάνει πλέον καινούριες συναναστροφές. Στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2019 εμφανίστηκε στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών μαζί με τον 51χρονο μουσικοσυνθέτη Μίνωα Μάτσα και δεκαπέντε ημέρες αργότερα απαθανατίστηκαν φωτογραφικά ο ένας πλάι στον άλλον στο θέατρο Παλλάς, στην πρεμιέρα της ταινίας «Ευτυχία», την οποία ο μουσικός επένδυσε με πρωτότυπη μουσική, με το ομότιτλο τραγούδι. Είναι εξακριβωμένο ότι οι δυο τους κάνουν παρέα και συναντιούνται σε εξόδους με κοινούς φίλους, αλλά και συγγενείς της διαπιστωμένα φιλότεχνης Ολγας. Ωστόσο είναι παρακινδυνευμένο να μιλήσει κανείς για μια μεταξύ τους σχέση, δεδομένου ότι και ο συνθέτης χώρισε βελούδινα προσφάτως από την πρωταγωνίστρια των «Αγριων Μελισσών» Μαρία Κίτσου. Ενδεχομένως να έχει αναπτυχθεί μεταξύ τους εκείνη η παρηγορητική συνάφεια δύο ανθρώπων που μόλις υπέστησαν συναισθηματικές απώλειες. Από πλευράς του κύκλου της βουλευτή, πάντως, αρνούνται κατηγορηματικά ότι υπάρχει μεταξύ τους αισθηματική προσέγγιση, γεγονός που εκτιμάται ότι υπαγορεύεται από την ίδια επειδή δεν πρόκειται για πραγματική είδηση, αλλά για fake news. Ωστόσο, είναι μάλλον πολύ νωρίς να κριθεί αν το για πολλούς εκκολαπτόμενο ειδύλλιο αποτελεί «ευσεβή πόθο» ή απλώς συνιστά «όνειρο απατηλό», όπως ακριβώς και το δημοφιλές τραγούδι του Απόστολου Καλδάρα που διασκευάστηκε από τον Μίνωα Μάτσα. Για τα υπόλοιπα ο χρόνος θα δείξει. Και η τύχη πιθανόν θα αποφασίσει. Εξάλλου η Ολγα Κεφαλογιάννη επί σειρά ετών λάμβανε το πρώτο εμπνευσμένο και καλαίσθητο γούρι της χρονιάς από τον οίκο Πενθερουδάκη. Της το έστελνε ο Μάνος από τότε που διατηρούσαν μόνο μια απλή φιλική σχέση. Για την ιστορία και μόνο το φετινό γούρι του 2020 του κοσμηματοπωλείου αναπαριστά ένα πατίνι με την ευχή «Let’s Ride» - Ας πάμε βόλτα.
Φιλία `Η έρωτας;
Ηδη από τριμήνου η βουλευτής φέρεται να μην κατοικεί κάτω από την ίδια στέγη με τον σύζυγό της, με τον οποίο είναι σε διάσταση, σηματοδοτώντας εμπράκτως νέα αρχή στη ζωή της. Η κοινωνικότητά της περιλαμβάνει πλέον καινούριες συναναστροφές. Στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2019 εμφανίστηκε στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών μαζί με τον 51χρονο μουσικοσυνθέτη Μίνωα Μάτσα και δεκαπέντε ημέρες αργότερα απαθανατίστηκαν φωτογραφικά ο ένας πλάι στον άλλον στο θέατρο Παλλάς, στην πρεμιέρα της ταινίας «Ευτυχία», την οποία ο μουσικός επένδυσε με πρωτότυπη μουσική, με το ομότιτλο τραγούδι. Είναι εξακριβωμένο ότι οι δυο τους κάνουν παρέα και συναντιούνται σε εξόδους με κοινούς φίλους, αλλά και συγγενείς της διαπιστωμένα φιλότεχνης Ολγας. Ωστόσο είναι παρακινδυνευμένο να μιλήσει κανείς για μια μεταξύ τους σχέση, δεδομένου ότι και ο συνθέτης χώρισε βελούδινα προσφάτως από την πρωταγωνίστρια των «Αγριων Μελισσών» Μαρία Κίτσου. Ενδεχομένως να έχει αναπτυχθεί μεταξύ τους εκείνη η παρηγορητική συνάφεια δύο ανθρώπων που μόλις υπέστησαν συναισθηματικές απώλειες. Από πλευράς του κύκλου της βουλευτή, πάντως, αρνούνται κατηγορηματικά ότι υπάρχει μεταξύ τους αισθηματική προσέγγιση, γεγονός που εκτιμάται ότι υπαγορεύεται από την ίδια επειδή δεν πρόκειται για πραγματική είδηση, αλλά για fake news. Ωστόσο, είναι μάλλον πολύ νωρίς να κριθεί αν το για πολλούς εκκολαπτόμενο ειδύλλιο αποτελεί «ευσεβή πόθο» ή απλώς συνιστά «όνειρο απατηλό», όπως ακριβώς και το δημοφιλές τραγούδι του Απόστολου Καλδάρα που διασκευάστηκε από τον Μίνωα Μάτσα. Για τα υπόλοιπα ο χρόνος θα δείξει. Και η τύχη πιθανόν θα αποφασίσει. Εξάλλου η Ολγα Κεφαλογιάννη επί σειρά ετών λάμβανε το πρώτο εμπνευσμένο και καλαίσθητο γούρι της χρονιάς από τον οίκο Πενθερουδάκη. Της το έστελνε ο Μάνος από τότε που διατηρούσαν μόνο μια απλή φιλική σχέση. Για την ιστορία και μόνο το φετινό γούρι του 2020 του κοσμηματοπωλείου αναπαριστά ένα πατίνι με την ευχή «Let’s Ride» - Ας πάμε βόλτα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα