Δάφνη Βαλέντε: Τα ανορεξικά μοντέλα δεν \πουλάνε\
Η 6η Εβδομάδα Μόδας ολοκληρώθηκε στα τέλη Οκτωβρίου και η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Σχεδιαστών Δάφνη Βαλέντε μιλά για το μεγαλύτερο event μόδας, το οποίο συγκεντρώνει ορισμένα από τα πιο δυνατά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας της μόδας. Τονίζει, επίσης, πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην εγχώρια μόδα με την καθιέρωση του Fashion Week στη χώρα μας, και ότι τα ανορεξικά μοντέλα δεν «πουλάνε» τις δημιουργίες των σχεδιαστών.
Πόσο έχει επωφεληθεί η εγχώρια μόδα από τον θεσμ
Η 6η Εβδομάδα Μόδας ολοκληρώθηκε στα τέλη Οκτωβρίου και η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Σχεδιαστών Δάφνη Βαλέντε μιλά για το μεγαλύτερο event μόδας, το οποίο συγκεντρώνει ορισμένα από τα πιο δυνατά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας της μόδας. Τονίζει, επίσης, πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην εγχώρια μόδα με την καθιέρωση του Fashion Week στη χώρα μας, και ότι τα ανορεξικά μοντέλα δεν «πουλάνε» τις δημιουργίες των σχεδιαστών. Πόσο έχει επωφεληθεί η εγχώρια μόδα από τον θεσμό του Fashion Week στην Αθήνα; Πόσο μεγάλο ρόλο έχει παίξει η ίδρυση του Συλλόγου Ελλήνων Σχεδιαστών για την καθιέρωση της Εβδομάδας Μόδας στη χώρα μας; Δηλαδή, δεν υπάρχει μεταξύ σας ανταγωνισμός; Η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στα ξένα πρότυπα; Πόσοι σχεδιαστές συμμετείχαν εφέτος; Εκτός από τα cat walks τι άλλο διαδραματιζόταν στο Ζάππειο Μέγαρο στο πλαίσιο του Fashion Week; Εκτός από τους ανθρώπους της μόδας, οι οποίοι είναι και οι απόλυτα ενδιαφερόμενοι, υπάρχει γενικώς προσέλευση κόσμου στα Fashion Week που κατά καιρούς γίνονται; Ισχύει στο Fashion Week της Αθήνας το πρότυπο της Ισπανίας να μην ανεβαίνουν στην πασαρέλα μοντέλα με δείκτη μάζας μικρότερο του 17; Εννοείται πως τα ρούχα δείχνουν άκομψα πάνω σε σκελετωμένα κορίτσια. Τότε γιατί έχουν κατακλυστεί οι πασαρέλες του εξωτερικού από ανορεξικές;
Ολοι οι σχεδιαστές που συμμετέχουν έχουν ευνοηθεί πολύ τόσο από την προβολή όσο και από την αύξηση των πωλήσεών τους. Το ότι υπάρχει μια σταθερότητα, δηλαδή ότι δύο φορές τον χρόνο ετοιμάζονται συλλογές στη σωστή στιγμή και παρουσιάζονται όλες την ίδια περίοδο είναι πάρα πολύ σημαντικό. Στο μεταξύ, αρκετοί σχεδιαστές έχουν αρχίσει να πουλάνε και στο εξωτερικό, όπως οι Deux Homme, ο Γιώργος Ελευθεριάδης, η Λουκία, ο Δημήτρης Νάσιος, ο Χρήστος Βελουδάκης, η Kathy Heyndels κ.ά.
Ο καθένας μόνος του τι μπορεί να κάνει; Είναι αρκετά δύσκολο να λειτουργήσει κάποιος αυτόνομα. Από τη στιγμή όμως που γίναμε μια σωστή ομάδα με κοινούς στόχους, η εγχώρια μόδα απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο κύρος.
Ανταγωνισμός πάντα θα υπάρχει, αλλά από τη στιγμή που ο στόχος όλων είναι κοινός εργαζόμαστε συλλογικά για να τον πετύχουμε.
Αν έλεγα ότι ανταγωνιζόμαστε το Μιλάνο και το Παρίσι θα ήταν ουτοπία. Υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι σχεδιαστές, οι οποίοι μπορούν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Ωστόσο, σε επίπεδο Εβδομάδας Μόδας ο στόχος δεν είναι η Αθήνα να ανταγωνιστεί το Μιλάνο και το Παρίσι, αλλά να δημιουργηθεί ένα κέντρο βαλκανικής ή μεσογειακής μόδας.
Είχαμε τη μεγάλη χαρά να έχουμε καλεσμένο τον Τζον Βαρβάτο, Αμερικανό σχεδιαστή μόδας ελληνικής καταγωγής. Η Εβδομάδα Μόδας ξεκίνησε με την επίδειξή του και ήταν η πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση για την καλοκαιρινή συλλογή του. Συμμετείχαν 37 σχεδιαστές-μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Σχεδιαστών, ενώ έλαβαν μέρος και τρεις ξένοι σχεδιαστές: μία από Ισπανία, μία από Κύπρο και ένας από τη Γεωργία. Επίσης, για πρώτη φορά συμμετείχαν και δύο εταιρείες. Για τη μία σχεδιάζει ο Γιώργος Ελευθεριάδης και η συλλογή λέγεται «Κοlaz Social» και για την άλλη ο Κωνσταντίνος από τη Θεσσαλονίκη και η συλλογή λέγεται «Miss Tenim».
Υπήρχε το Show Room που λειτουργούσε μέσα στο Ζάππειο, όπου ο κάθε σχεδιαστής είχε το περίπτερό του και μπορούσε ο κόσμος να πάρει και μια γεύση από τα ρούχα του καθενός. Επίσης υπήρξαν και εκθέσεις πολύ σημαντικές, όπως αυτή που έγινε προς τιμήν του Billy Bo, καθώς συμπληρώνονται 20 χρόνια από τον θάνατό του. Είχαμε μία εικαστική έκθεση του γλύπτη Νίκου Παπουτσίδη, μια έκθεση φωτογραφίας του Τάκη Διαμαντόπουλου, ο οποίος φωτογράφησε ρούχα όλων των σχεδιαστών που συμμετείχαν, ενώ έγινε και μια έκθεση video art της Ντιάν Τερνέτ με συνεντεύξεις από ανθρώπους της μόδας από διάφορες χώρες.
Διανύουμε πλέον την τρίτη χρονιά και ο θεσμός έχει καθιερωθεί. Ο κόσμος δείχνει πραγματικά να ενδιαφέρεται, κι αυτό φαίνεται από τον χαμό που γίνεται στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου. Κατ’ αρχάς οι εκθέσεις από μόνες τους είναι πόλος έλξης. Επίσης, στο περιστύλιο υπάρχουν στημένα video wall, όπου όσοι δεν έχουν προσκλήσεις μπορούν να κάθονται και να παρακολουθούν τα shows. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πολύ ωραίες παρέες και η ατμόσφαιρα είναι πραγματικά πολύ ευχάριστη.
Δυστυχώς στον κόσμο της μόδας κάτι που σήμερα κάνει «μπαμ» ύστερα από κάποιους μήνες θα έχει ξεχαστεί. Αυτή η κίνηση στην Ισπανία έκανε αίσθηση εκείνη την περίοδο, αλλά δυστυχώς δεν συνεχίστηκε. Είναι σαφές ότι το πρότυπο του ανορεξικού μοντέλου είναι ό,τι χειρότερο για τα νέα κορίτσια. Προσωπικά είμαι κατά του εξαιρετικά αδύνατου μοντέλου γιατί θέλω το ρούχο μου να δείχνει.
Κατ’ αρχάς είναι επόμενο ένα ρούχο να μη δείχνει όμορφο όταν φοριέται από ένα σκελετωμένο μοντέλο. Από εκεί και πέρα, όμως, είναι θέμα αισθητικής του κάθε σχεδιαστή. Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι θέλουν τα ρούχα να κρέμονται πάνω στα μοντέλα τους και άλλοι που θέλουν τα ρούχα να γεμίζουν από το σώμα και τις θηλυκές καμπύλες του μοντέλου. Εγώ είμαι αυτής της σχολής και νομίζω πως γενικά οι Ελληνες σχεδιαστές είμαστε αυτής της άποψης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr