Τάκης Τρακουσέλλης: Μείωση κόστους...

Τάκης Τρακουσέλλης: Μείωση κόστους...

Η οικονομική κρίση δείχνει να είναι παρελθόν για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς, κάτι που φαίνεται έντονα και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υστερα από δύο χρόνια (και βάλε) αυτοκινητικής νηνεμίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να ρίξουν στην αγορά αυτοκίνητα για όλα τα βαλάντια!

Ολα λοιπόν δείχνουν ανθηρά, με τις εταιρείες να επενδύουν εκατομμύρια ευρώ θέλοντας να αυξήσουν την γκάμα των μοντέλων τους και παράλληλα τον «πονοκέφαλο» στους υποψήφιους αγοραστές. Ελα όμως που τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Παρουσιάζονται νέα μοντέλα μεν, τα οικονομικά προβλήματα όμως που έχουν κληρονομήσει από την εποχή της κρίσης είναι αρκετά, ενώ η τάση της εποχής για συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη σε εναλλακτικές (πιο «πράσινες») μορφές μετακίνησης έχει απορροφήσει πάμπολλα κεφάλαια.

Για παράδειγμα, το γκρουπ της VW, που πέρα από τα πολλά νέα μοντέλα που παρουσιάζει αυτή την περίοδο, προβληματίζεται για τα οικονομικά του αποτελέσματα. Τα επίπεδα κερδοφορία της εταιρείας δεν ικανοποιούν τους απαιτητικούς Γερμανούς και ο πρόεδρος του γκρουπ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Παράλληλα μαθαίνουμε πως η εταιρεία αποφάσισε να επισπεύσει την αντικατάσταση του υπάρχοντος Golf. Βλέπετε η ευρωπαϊκή αγορά δεν υποδέχτηκε το δημοφιλές μοντέλο με την ίδια (όπως παλαιότερα) θέρμη, τιμωρώντας ουσιαστικά τους Γερμανούς για τις άτολμες σχεδιαστικά επιλογές τους στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Βέβαια, στην Ελλάδα το Golf σκίζει, όπως και το Polo πανευρωπαϊκά. Ομως το Golf παραμένει η εμπορική ναυαρχίδα της εταιρείας και η Ελλάδα είναι πολύ μικρή αγορά για να βοηθήσει οικονομικά τους Γερμανούς. Οπότε, σ’ αυτό το μοντέλο θα εστιάσουν την προσοχή τους από εδώ και στο εξής. Παράλληλα, η παραγωγή του υπάρχοντος Golf στοιχίζει υπερβολικά στην εταιρεία.

Αυτή τη στιγμή χρειάζονται περίπου 50 εργατοώρες για να κατασκευαστεί ένα Golf, τη στιγμή που στη Ford για το Focus χρειάζονται μόλις 20 ώρες. Ιδιαίτερες εκπλήξεις πάντως μην αναμένετε στους κινητήρες του νέου Golf, αφού η απόλυτα επιτυχημένη συνταγή TSi δεν αλλάζει...

Τάκης Τρακουσέλλης: Μείωση κόστους...
Η οικονομική κρίση δείχνει να είναι παρελθόν για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς, κάτι που φαίνεται έντονα και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υστερα από δύο χρόνια (και βάλε) αυτοκινητικής νηνεμίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να ρίξουν στην αγορά αυτοκίνητα για όλα τα βαλάντια!

Ολα λοιπόν δείχνουν ανθηρά, με τις εταιρείες να επενδύουν εκατομμύρια ευρώ θέλοντας να αυξήσουν την γκάμα των μοντέλων τους και παράλληλα τον «πονοκέφαλο» στους υποψήφιους αγοραστές. Ελα όμως που τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Παρουσιάζονται νέα μοντέλα μεν, τα οικονομικά προβλήματα όμως που έχουν κληρονομήσει από την εποχή της κρίσης είναι αρκετά, ενώ η τάση της εποχής για συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη σε εναλλακτικές (πιο «πράσινες») μορφές μετακίνησης έχει απορροφήσει πάμπολλα κεφάλαια.

Κλείσιμο
Για παράδειγμα, το γκρουπ της VW, που πέρα από τα πολλά νέα μοντέλα που παρουσιάζει αυτή την περίοδο, προβληματίζεται για τα οικονομικά του αποτελέσματα. Τα επίπεδα κερδοφορία της εταιρείας δεν ικανοποιούν τους απαιτητικούς Γερμανούς και ο πρόεδρος του γκρουπ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Παράλληλα μαθαίνουμε πως η εταιρεία αποφάσισε να επισπεύσει την αντικατάσταση του υπάρχοντος Golf. Βλέπετε η ευρωπαϊκή αγορά δεν υποδέχτηκε το δημοφιλές μοντέλο με την ίδια (όπως παλαιότερα) θέρμη, τιμωρώντας ουσιαστικά τους Γερμανούς για τις άτολμες σχεδιαστικά επιλογές τους στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Βέβαια, στην Ελλάδα το Golf σκίζει, όπως και το Polo πανευρωπαϊκά. Ομως το Golf παραμένει η εμπορική ναυαρχίδα της εταιρείας και η Ελλάδα είναι πολύ μικρή αγορά για να βοηθήσει οικονομικά τους Γερμανούς. Οπότε, σ’ αυτό το μοντέλο θα εστιάσουν την προσοχή τους από εδώ και στο εξής. Παράλληλα, η παραγωγή του υπάρχοντος Golf στοιχίζει υπερβολικά στην εταιρεία.

Αυτή τη στιγμή χρειάζονται περίπου 50 εργατοώρες για να κατασκευαστεί ένα Golf, τη στιγμή που στη Ford για το Focus χρειάζονται μόλις 20 ώρες. Ιδιαίτερες εκπλήξεις πάντως μην αναμένετε στους κινητήρες του νέου Golf, αφού η απόλυτα επιτυχημένη συνταγή TSi δεν αλλάζει...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης