Για ποια απελευθέρωση μιλάτε;
04.05.2010
13:42
Αν η κυβέρνηση στηρίζει την ανάπτυξη της χώρας και στην απελευθέρωση των
κλειστών επαγγελμάτων… καήκαμε...
Στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση, αρχής γενομένης με τις μεταφορές και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, μόνο που το πρώτο δείγμα είναι, αν μη τι άλλο, απογοητευτικό. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση θεωρητικά απελευθερώνει το συγκεκριμένο επάγγελμα, ουσιαστικά όμως το οχυρώνει στους υπάρχοντες επαγγελματίες, ανεβάζοντας υπερβολικά το τίμημα για την απόκτηση νέας άδειας. Παράλληλα δημιουργεί και μια επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν οι σημερινοί μεταφορείς Δ.Χ. (!), που, σημειώστε, στην πλειονότητά τους αρνούνται τη διεύρυνση. Αυτή η επιτροπή θα αξιολογεί κάθε νέο επαγγελματία αν είναι ικανός να μπει στο… ανοιχτό πλέον επάγγελμα.
Από εκεί και πέρα, σήμερα υπάρχουν οι λεγόμενες «νομαρχιακές» άδειες φορτηγών Δ.Χ. (με βάρος ως 8 τόνους), τα οποία και καλύπτουν τις αστικές μεταφορές (διανομή προϊόντων, μετακομίσεις κ.ά.). Υπάρχουν οι «εθνικές» άδειες (τα μεγάλα φορτηγά), οι άδειες διεθνών μεταφορών (που μεταφέρουν προϊόντα στο εξωτερικό) και οι άδειες ειδικών προϊόντων (μεσαία ή μεγάλα βυτία, ψυγεία κ.λπ.). Συνολικά τα φορτηγά Δ.Χ. στη χώρα μας είναι περίπου 30.000, ενώ το κόστος μιας νομαρχιακής άδειας διαμορφώνεται πλέον στα 25.000 ευρώ, μιας εθνικής στα 55.000 ευρώ και ενός μεγάλου βυτιοφόρου στα 150.000-200.000 ευρώ. Σημειώστε δε πως αυτά τα ποσά αφορούν μόνο στην άδεια και όχι στην αξία αγοράς του φορτηγού.
Σε όλες ανεξαιρέτως τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., όπως επίσης και στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στην Ιαπωνία αλλά και στην Τουρκία, το επάγγελμα των δημόσιων εμπορευματικών μεταφορών έχει απελευθερωθεί. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις επιβεβαιώθηκε με πανηγυρικό τρόπο ότι αυτό οδήγησε σε καλύτερες υπηρεσίες, σε μείωση των τιμών, σε αύξηση της απασχόλησης, αλλά και στην πρόοδο της οδικής ασφάλειας, αφού οι μεταφορείς προτίμησαν την κυκλοφορία νεότερων αυτοκινήτων. Στη Γαλλία η ωφέλεια από την απελευθέρωση εκτιμήθηκε από τις αρμόδιες αρχές σε 10 δισ. ευρώ!
Η Ελλάδα θα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που θα ανοίξει ένα κλειστό επάγγελμα χωρίς να ανοίξει μύτη. Και αυτό τα λέει όλα...
Αν η κυβέρνηση στηρίζει την ανάπτυξη της χώρας και στην απελευθέρωση των
κλειστών επαγγελμάτων… καήκαμε
Στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση, αρχής γενομένης με τις μεταφορές και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, μόνο που το πρώτο δείγμα είναι, αν μη τι άλλο, απογοητευτικό. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση θεωρητικά απελευθερώνει το συγκεκριμένο επάγγελμα, ουσιαστικά όμως το οχυρώνει στους υπάρχοντες επαγγελματίες, ανεβάζοντας υπερβολικά το τίμημα για την απόκτηση νέας άδειας. Παράλληλα δημιουργεί και μια επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν οι σημερινοί μεταφορείς Δ.Χ. (!), που, σημειώστε, στην πλειονότητά τους αρνούνται τη διεύρυνση. Αυτή η επιτροπή θα αξιολογεί κάθε νέο επαγγελματία αν είναι ικανός να μπει στο… ανοιχτό πλέον επάγγελμα.
Από εκεί και πέρα, σήμερα υπάρχουν οι λεγόμενες «νομαρχιακές» άδειες φορτηγών Δ.Χ. (με βάρος ως 8 τόνους), τα οποία και καλύπτουν τις αστικές μεταφορές (διανομή προϊόντων, μετακομίσεις κ.ά.). Υπάρχουν οι «εθνικές» άδειες (τα μεγάλα φορτηγά), οι άδειες διεθνών μεταφορών (που μεταφέρουν προϊόντα στο εξωτερικό) και οι άδειες ειδικών προϊόντων (μεσαία ή μεγάλα βυτία, ψυγεία κ.λπ.). Συνολικά τα φορτηγά Δ.Χ. στη χώρα μας είναι περίπου 30.000, ενώ το κόστος μιας νομαρχιακής άδειας διαμορφώνεται πλέον στα 25.000 ευρώ, μιας εθνικής στα 55.000 ευρώ και ενός μεγάλου βυτιοφόρου στα 150.000-200.000 ευρώ. Σημειώστε δε πως αυτά τα ποσά αφορούν μόνο στην άδεια και όχι στην αξία αγοράς του φορτηγού.
Σε όλες ανεξαιρέτως τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., όπως επίσης και στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στην Ιαπωνία αλλά και στην Τουρκία, το επάγγελμα των δημόσιων εμπορευματικών μεταφορών έχει απελευθερωθεί. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις επιβεβαιώθηκε με πανηγυρικό τρόπο ότι αυτό οδήγησε σε καλύτερες υπηρεσίες, σε μείωση των τιμών, σε αύξηση της απασχόλησης, αλλά και στην πρόοδο της οδικής ασφάλειας, αφού οι μεταφορείς προτίμησαν την κυκλοφορία νεότερων αυτοκινήτων. Στη Γαλλία η ωφέλεια από την απελευθέρωση εκτιμήθηκε από τις αρμόδιες αρχές σε 10 δισ. ευρώ!
Η Ελλάδα θα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που θα ανοίξει ένα κλειστό επάγγελμα χωρίς να ανοίξει μύτη. Και αυτό τα λέει όλα...
Στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση, αρχής γενομένης με τις μεταφορές και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, μόνο που το πρώτο δείγμα είναι, αν μη τι άλλο, απογοητευτικό. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση θεωρητικά απελευθερώνει το συγκεκριμένο επάγγελμα, ουσιαστικά όμως το οχυρώνει στους υπάρχοντες επαγγελματίες, ανεβάζοντας υπερβολικά το τίμημα για την απόκτηση νέας άδειας. Παράλληλα δημιουργεί και μια επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν οι σημερινοί μεταφορείς Δ.Χ. (!), που, σημειώστε, στην πλειονότητά τους αρνούνται τη διεύρυνση. Αυτή η επιτροπή θα αξιολογεί κάθε νέο επαγγελματία αν είναι ικανός να μπει στο… ανοιχτό πλέον επάγγελμα.
Από εκεί και πέρα, σήμερα υπάρχουν οι λεγόμενες «νομαρχιακές» άδειες φορτηγών Δ.Χ. (με βάρος ως 8 τόνους), τα οποία και καλύπτουν τις αστικές μεταφορές (διανομή προϊόντων, μετακομίσεις κ.ά.). Υπάρχουν οι «εθνικές» άδειες (τα μεγάλα φορτηγά), οι άδειες διεθνών μεταφορών (που μεταφέρουν προϊόντα στο εξωτερικό) και οι άδειες ειδικών προϊόντων (μεσαία ή μεγάλα βυτία, ψυγεία κ.λπ.). Συνολικά τα φορτηγά Δ.Χ. στη χώρα μας είναι περίπου 30.000, ενώ το κόστος μιας νομαρχιακής άδειας διαμορφώνεται πλέον στα 25.000 ευρώ, μιας εθνικής στα 55.000 ευρώ και ενός μεγάλου βυτιοφόρου στα 150.000-200.000 ευρώ. Σημειώστε δε πως αυτά τα ποσά αφορούν μόνο στην άδεια και όχι στην αξία αγοράς του φορτηγού.
Σε όλες ανεξαιρέτως τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., όπως επίσης και στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στην Ιαπωνία αλλά και στην Τουρκία, το επάγγελμα των δημόσιων εμπορευματικών μεταφορών έχει απελευθερωθεί. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις επιβεβαιώθηκε με πανηγυρικό τρόπο ότι αυτό οδήγησε σε καλύτερες υπηρεσίες, σε μείωση των τιμών, σε αύξηση της απασχόλησης, αλλά και στην πρόοδο της οδικής ασφάλειας, αφού οι μεταφορείς προτίμησαν την κυκλοφορία νεότερων αυτοκινήτων. Στη Γαλλία η ωφέλεια από την απελευθέρωση εκτιμήθηκε από τις αρμόδιες αρχές σε 10 δισ. ευρώ!
Η Ελλάδα θα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που θα ανοίξει ένα κλειστό επάγγελμα χωρίς να ανοίξει μύτη. Και αυτό τα λέει όλα...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr