Ποιος ρυπαίνει;

Πάμπολλες φορές έχουμε αναφερθεί από το συγκεκριμένο αυτοκινητικό ένθετο στους ρύπους που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα αλλά και στο τι κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να τους μειώσουν.
Παράλληλα, έχουμε γράψει μυριάδες λέξεις για τους αστείους τρόπους με τους οποίους προσπαθεί το ελληνικό κράτος να περιορίσει τη χρήση του αυτοκινήτου αλλά και για την πετρελαιοκίνηση.

Η αλήθεια είναι ότι αγναντεύοντας αυτές τις ημέρες το λιμάνι του Πειραιά και τα πλοία που ήταν έτοιμα προς αναχώρηση, με τα φουγάρα των περισσοτέρων να εκπέμπουν στον αττικό ουρανό έναν πυκνό μαύρο καπνό, αναρωτιόμουν τι αλήθεια έχει κάνει το κράτος για το συγκεκριμένο θέμα. Ενώ κόπτεται (και καλά), φορολογώντας όσο μπορεί περισσότερο το αυτοκίνητο για να υποχρεώσει τους κατόχους να μειώσουν τη χρήση του, τι κάνει αντίστοιχα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων των υπέργηρων πλοίων.
Εστω, τις ελέγχει αν τηρούν τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπής ρύπων από τα φουγάρα του;

Το εναντίον, αφού η χώρα μας έχει ζητήσει να εξαιρεθεί από την ευρωπαϊκή οδηγία 2055/33/ΕU, η οποία προβλέπει ότι τα πλοία πρέπει να χρησιμοποιούν ντίζελ με περιεκτικότητα σε θείο μικρότερη από 0,1%. Σημειώστε πως όσο μικρότερη είναι η περιεκτικότητα σε θείο τόσο χαμηλότερες είναι και οι εκπομπές σε διοξείδιο του θείου.
Και μπορεί κάποιοι να λένε «τι μας συγκρίνεις, ρε Τρακουσέλλη, με τα 100 πλοία και τα χιλιάδες αυτοκίνητα».

Πάμπολλες φορές έχουμε αναφερθεί από το συγκεκριμένο αυτοκινητικό ένθετο στους ρύπους που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα αλλά και στο τι κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να τους μειώσουν. Παράλληλα, έχουμε γράψει μυριάδες λέξεις για τους αστείους τρόπους με τους οποίους προσπαθεί το ελληνικό κράτος να περιορίσει τη χρήση του αυτοκινήτου αλλά και για την πετρελαιοκίνηση.
Η αλήθεια είναι ότι αγναντεύοντας αυτές τις ημέρες το λιμάνι του Πειραιά και τα πλοία που ήταν έτοιμα προς αναχώρηση, με τα φουγάρα των περισσοτέρων να εκπέμπουν στον αττικό ουρανό έναν πυκνό μαύρο καπνό, αναρωτιόμουν τι αλήθεια έχει κάνει το κράτος για το συγκεκριμένο θέμα. Ενώ κόπτεται (και καλά), φορολογώντας όσο μπορεί περισσότερο το αυτοκίνητο για να υποχρεώσει τους κατόχους να μειώσουν τη χρήση του, τι κάνει αντίστοιχα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων των υπέργηρων πλοίων.
Εστω, τις ελέγχει αν τηρούν τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπής ρύπων από τα φουγάρα του;
Το εναντίον, αφού η χώρα μας έχει ζητήσει να εξαιρεθεί από την ευρωπαϊκή οδηγία 2055/33/ΕU, η οποία προβλέπει ότι τα πλοία πρέπει να χρησιμοποιούν ντίζελ με περιεκτικότητα σε θείο μικρότερη από 0,1%. Σημειώστε πως όσο μικρότερη είναι η περιεκτικότητα σε θείο τόσο χαμηλότερες είναι και οι εκπομπές σε διοξείδιο του θείου.
Και μπορεί κάποιοι να λένε «τι μας συγκρίνεις, ρε Τρακουσέλλη, με τα 100 πλοία και τα χιλιάδες αυτοκίνητα».
Κι όμως οι αριθμοί είναι, αν μη τι άλλο, ανατριχιαστικοί: οι συντηρημένοι και ταλαιπωρημένοι με εκατομμύρια μίλια κινητήρες των περισσοτέρων πλοίων της ελληνικής ναυσιπλοΐας που αποπλέουν από τον Πειραιά είναι υπαίτιο για το 1,2% των οξειδίων του αζώτου που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Ελλάδας και για το 2,5% του διοξειδίου του θείου. Και αυτό γιατί οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις των επιβατηγών πλοίων (και κρουαζιερόπλοιων) από το λιμάνι του Πειραιά είναι 21.000 τον χρόνο! Σημειώστε πως όλα τα παραπάνω αφορούν μόνο στο λιμάνι του Πειραιά και μόνα στα επιβατικά πλοία.
Φανταστείτε τα νούμερα που θα προκύψουν εάν αθροίσουμε τις εκπομπές ρύπων των πλοίων από όλα τα λιμάνια της Ελλάδας και βάλουμε μέσα τα εμπορικά - πολεμικά πλοία…



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr