Η Κρίση και η... μαφία

Η κρίση βαίνει προς… εκτόνωση στην υπόλοιπη αυτοκινητική Ευρώπη, κάτι που διαπίστωσαν και οι απεσταλμένοι του «car+speed» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αυτό βέβαια το αποδεικνύουν και οι αριθμοί, με την πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη να είναι μόλις στο 2%, όταν στην Ελλάδα αγγίζει το 50%. Βέβαια οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, είτε παράγουν αυτοκίνητα είτε όχι, πήρανε μέτρα στήριξης της αγοράς τους, περιορίζοντας παράλληλα και την πτώση των εσόδων.
Μάλλον, για να είμαστε ακριβείς, δεν περιόρισαν απλώς την πτώση των εσόδων, αλλά τα αύξησαν! Αν λοιπόν... ξύπναγε το οικονομικό επιτελείο της χώρας από τον λήθαργο του ΔΝΤ και αποφάσιζε να πάρει μέτρα στήριξης -στην περίπτωσή μας- του αυτοκινήτου, φανταστείτε πόσα χρήματα θα έμπαιναν στα ταμεία του κράτους, γεγονός που, όπως και να το κάνουμε, θα βοηθούσε γενικότερα την οικονομική κατάσταση και ίσως έτσι να ξεπερνούσαν οι επιτελάρχες διλήμματα όπως: 11% ή 23% ΦΠΑ στο σουβλάκι; Κι αυτό γιατί στη χώρα μας το αυτοκίνητο το φορολογούμε κατά 50%, τη στιγμή που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι το φορολογούν 20%. Οπότε η μικρή αύξηση των πωλήσεων, που θα είχε ως φυσικό αποτέλεσμα μέτρα όπως η απόσυρση, θα βοηθούσε κατά πολύ στην αύξηση των λεγόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Ωστόσο, ένας ακόμη τομέας της αγοράς αυτοκινήτου έχει, σχεδόν, καταστραφεί τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό...

Η κρίση βαίνει προς… εκτόνωση στην υπόλοιπη αυτοκινητική Ευρώπη, κάτι που διαπίστωσαν και οι απεσταλμένοι του «car+speed» στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αυτό βέβαια το αποδεικνύουν και οι αριθμοί, με την πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη να είναι μόλις στο 2%, όταν στην Ελλάδα αγγίζει το 50%. Βέβαια οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, είτε παράγουν αυτοκίνητα είτε όχι, πήρανε μέτρα στήριξης της αγοράς τους, περιορίζοντας παράλληλα και την πτώση των εσόδων.
Μάλλον, για να είμαστε ακριβείς, δεν περιόρισαν απλώς την πτώση των εσόδων, αλλά τα αύξησαν! Αν λοιπόν... ξύπναγε το οικονομικό επιτελείο της χώρας από τον λήθαργο του ΔΝΤ και αποφάσιζε να πάρει μέτρα στήριξης -στην περίπτωσή μας- του αυτοκινήτου, φανταστείτε πόσα χρήματα θα έμπαιναν στα ταμεία του κράτους, γεγονός που, όπως και να το κάνουμε, θα βοηθούσε γενικότερα την οικονομική κατάσταση και ίσως έτσι να ξεπερνούσαν οι επιτελάρχες διλήμματα όπως: 11% ή 23% ΦΠΑ στο σουβλάκι; Κι αυτό γιατί στη χώρα μας το αυτοκίνητο το φορολογούμε κατά 50%, τη στιγμή που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι το φορολογούν 20%. Οπότε η μικρή αύξηση των πωλήσεων, που θα είχε ως φυσικό αποτέλεσμα μέτρα όπως η απόσυρση, θα βοηθούσε κατά πολύ στην αύξηση των λεγόμενων δημοσιονομικών εσόδων.

Ωστόσο, ένας ακόμη τομέας της αγοράς αυτοκινήτου έχει, σχεδόν, καταστραφεί τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Αυτός είναι ο λεγόμενος tuning κλάδος (βελτιώσεις κ.λπ.). Η πτώση σε αυτή την κατηγορία ξεπερνάει το 80%, ενώ στο εξωτερικό εταιρείες-μεγαθήρια στον συγκεκριμένο τομέα κλείνουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του ιδρυτή και αρχηγού της πασίγνωστης Gemballa (βελτιώνει κυρίως Porsche), Ουέι Κεμπάλα, το πτώμα του οποίου βρέθηκε σε βουνό της Νοτίου Αφρικής. Ο Κεμπάλα αντιμετώπιζε μεγάλα οικονομικά προβλήματα λόγω της κρίσης, με αποκορύφωμα την κατάσχεση από τις γερμανικές αρχές όλου του εξοπλισμού του εργοστασίου του στη Στουτγάρδη τον περασμένο Μάιο.
Ο Κεμπάλα αγνοούνταν από τον Φεβρουάριο, όταν είχε ταξιδέψει στο Γιοχάνεσμπουργκ προς αναζήτηση χρηματοδότη για να σώσει την εταιρεία του.
Σύμφωνα με καταθέσεις συνεργατών του, ο επιχειρηματίας είχε στραφεί σε μεγαλοτοκογλύφους-νονούς, μεταξύ των οποίων και ο Τσέχο φυγάς Ράντοβαν Κρέσιρ, ο οποίος του έδωσε τα χρήματα. Ο Κεμπάλα, ωστόσο, δεν μπόρεσε να αποπληρώσει το «δάνειό» του…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr