Θα πιάσει τις 160.000 η αγορά!

Θα πιάσει τις 160.000 η αγορά!

Εκ φύσεως είμαι αισιόδοξος. Οι φίλοι - συνεργάτες μου με αποκαλούν υπεραισιόδοξο. Κάποιοι άλλοι βέβαια θα υποστηρίξουν ότι πετάω στα σύννεφα…
Αυτό θα σκέφτηκαν και οι περισσότεροι που διάβασαν τον τίτλο της στήλης. Ναι, το πιστεύω ότι η αγορά αυτοκινήτου το 2011 μπορεί να γράψει νούμερα της τάξεως των 150.000-160.000 μονάδων.
Σε διάφορες συζητήσεις μου με ανθρώπους της αγοράς οι περισσότεροι μιλάνε για περίπου 100.000 αυτοκίνητα το 2011, ενώ κάποιοι, πιο αισιόδοξοι, το πολύ για 130.000. Αναμφίβολα η ψυχολογία των στελεχών της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου είναι στο ναδίρ, κάτι φυσιολογικό ύστερα από την καταστροφική χρονιά που πέρασε. Παράλληλα, όμως, η απελπιστικά μειωμένη κίνηση των πρώτων ημερών του Ιανουαρίου δημιουργεί απαισιοδοξία. Βέβαια να σημειώσουμε ότι αυτό οφείλεται, κυρίως, στην κωλυσιεργία της κυβέρνησης στο θέμα της απόσυρσης…

Αναμφίβολα όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι η ελληνική αγορά θα κυμανθεί και το 2011 σε χαμηλά επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι μπορεί να φτάσει τις 150.000-160.000 πωλήσεις, κυρίως λόγω της απόσυρσης, έστω κι αν τα οικονομικά οφέλη είναι λίγα. Το μέτρο αυτό θα αφορά σε περισσότερους από 2 εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων δωδεκαετίας και άνω. Το νούμερο δε είναι τεράστιο και σίγουρα πολλοί από αυτούς θα θελήσουν να αποτάξουν το παλιό, ρυπογόνο και οικονομικά ασύμφορο αυτοκίνητό τους (κυρίως αν είναι πολλών κυβικών) για ένα μικρότερο και σαφώς πιο οικονομικό. Οι ίδιοι γνωρίζουν πως η απόσυρση είναι μοναδική ευκαιρία, ενώ ο χρονικός περιορισμός του ενός έτους θα παίξει σημαντικό ρόλο.

Στην ερώτηση πού θα βρεθούν τα χρήματα για την αγορά αυτοκινήτου, απαντώ όπως βρέθηκαν και στην περαίωση που υπερκαλύφθηκε ο στόχος της κυβέρνησης. Κατανοώ το οικονομικό πρόβλημα που μαστίζει μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, ωστόσο είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει πολύ μαύρο κρυμμένο χρήμα. Ετσι όπως αποκαλύφτηκε, λοιπόν, μέρος αυτού στην περαίωση, στην τακτοποίηση των ημιυπαίθριων κ. λπ., έτσι θα φανεί και τώρα με την απόσυρση. Πιστεύω ακράδαντα πως το συμπιεσμένο… ελατήριο που είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτου θα εκτοξευτεί το 2011. Οχι βέβαια στα παλαιά δεδομένα των 260.000 αυτοκινήτων. Επίσης πιστεύω ότι οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν το μαχαίρι (έστω μικρό), αλλά και το καρπούζι (και αυτό μικρό) στα χέρια τους.
Και υπό αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες θα φανεί ποιος είναι ο πιο ικανός να κόψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από αυτό το καρπούζι…

Θα πιάσει τις 160.000 η αγορά!
Εκ φύσεως είμαι αισιόδοξος. Οι φίλοι - συνεργάτες μου με αποκαλούν υπεραισιόδοξο. Κάποιοι άλλοι βέβαια θα υποστηρίξουν ότι πετάω στα σύννεφα…
Αυτό θα σκέφτηκαν και οι περισσότεροι που διάβασαν τον τίτλο της στήλης. Ναι, το πιστεύω ότι η αγορά αυτοκινήτου το 2011 μπορεί να γράψει νούμερα της τάξεως των 150.000-160.000 μονάδων.
Σε διάφορες συζητήσεις μου με ανθρώπους της αγοράς οι περισσότεροι μιλάνε για περίπου 100.000 αυτοκίνητα το 2011, ενώ κάποιοι, πιο αισιόδοξοι, το πολύ για 130.000. Αναμφίβολα η ψυχολογία των στελεχών της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου είναι στο ναδίρ, κάτι φυσιολογικό ύστερα από την καταστροφική χρονιά που πέρασε. Παράλληλα, όμως, η απελπιστικά μειωμένη κίνηση των πρώτων ημερών του Ιανουαρίου δημιουργεί απαισιοδοξία. Βέβαια να σημειώσουμε ότι αυτό οφείλεται, κυρίως, στην κωλυσιεργία της κυβέρνησης στο θέμα της απόσυρσης…

Αναμφίβολα όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι η ελληνική αγορά θα κυμανθεί και το 2011 σε χαμηλά επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι μπορεί να φτάσει τις 150.000-160.000 πωλήσεις, κυρίως λόγω της απόσυρσης, έστω κι αν τα οικονομικά οφέλη είναι λίγα. Το μέτρο αυτό θα αφορά σε περισσότερους από 2 εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων δωδεκαετίας και άνω. Το νούμερο δε είναι τεράστιο και σίγουρα πολλοί από αυτούς θα θελήσουν να αποτάξουν το παλιό, ρυπογόνο και οικονομικά ασύμφορο αυτοκίνητό τους (κυρίως αν είναι πολλών κυβικών) για ένα μικρότερο και σαφώς πιο οικονομικό. Οι ίδιοι γνωρίζουν πως η απόσυρση είναι μοναδική ευκαιρία, ενώ ο χρονικός περιορισμός του ενός έτους θα παίξει σημαντικό ρόλο.

Στην ερώτηση πού θα βρεθούν τα χρήματα για την αγορά αυτοκινήτου, απαντώ όπως βρέθηκαν και στην περαίωση που υπερκαλύφθηκε ο στόχος της κυβέρνησης. Κατανοώ το οικονομικό πρόβλημα που μαστίζει μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, ωστόσο είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι υπάρχει πολύ μαύρο κρυμμένο χρήμα. Ετσι όπως αποκαλύφτηκε, λοιπόν, μέρος αυτού στην περαίωση, στην τακτοποίηση των ημιυπαίθριων κ. λπ., έτσι θα φανεί και τώρα με την απόσυρση. Πιστεύω ακράδαντα πως το συμπιεσμένο… ελατήριο που είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτου θα εκτοξευτεί το 2011. Οχι βέβαια στα παλαιά δεδομένα των 260.000 αυτοκινήτων. Επίσης πιστεύω ότι οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν το μαχαίρι (έστω μικρό), αλλά και το καρπούζι (και αυτό μικρό) στα χέρια τους.
Και υπό αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες θα φανεί ποιος είναι ο πιο ικανός να κόψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από αυτό το καρπούζι…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης