Νεϊμάρ για... Όσκαρ αλλά και θύελλα για το πέναλτι

Η Σελεσάο δεν αποδείχθηκε καλή... οικοδέσποινα βάζοντας 3 γκολ στους Κροάτες - Τα δύο γκολ του MVP Νεϊμάρ στο 29' και στο 71' (πέναλτι) και η εκπληκτική εκτέλεση του... καλλιτέχνη της Τσέλσι στο 91' αποκατέστησαν την τάξη μετά την γκέλα του Μαρσέλο στο 11' που έδωσε το προβάδισμα στην Κροατία

Εξαρχής του είχε δοθεί ο τίτλος του ηγέτη στην Εθνική Βραζιλίας και ο Νεϊμάρ βάλθηκε από το πρώτο κιόλας παιχνίδι του Παγκοσμίου Κυπέλλου να αποδείξει ότι μπορεί να οδηγήσει την ομάδα στο πολυπόθητο έκτο τρόπαιο. Ο άσος της Μπαρτσελόνα με δύο δικά του γκολ και με άξιο συμπαραστάτη τον Όσκαρ κατάφερε να αλλάξει τις ισορροπίες μετά την γκέλα του Μαρσέλο στο 11' και να διώξει το άγχος εκατομμυρίων οπαδών της Σελεσάο γράφοντας το τελικό 3-1 απέναντι σε μια Κροατία που αν μη τι άλλο δεν φοβήθηκε σε καμία περίπτωση τους αντιπάλους της και «χτύπησε» στα ίσα το παιχνίδι μέχρι το 91' όταν ο Όσκαρ με ένα απίστευτο γκολ έγραψε το 3-1 και έδωσε διαστάσεις θριάμβου στη Βραζιλία. 

Το ματς

Η Κροατία ξεκίνησε χωρίς φόβο το παιχνίδι απέναντι σε μια Βραζιλία που ναι μεν προσπαθούσε να παίξει, αλλά ήταν φανερό ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα στην ανάπτυξη του παιχνιδιού και τον έλεγχο του κέντρου. Η ταυτόχρονη παρουσία δύο αποκλειστικά αμυντικών χαφ όπως ο Λουίζ Γκουστάβο και ο Παουλίνιο μπορεί να θωράκιζε θεωρητικά την αμυντική λειτουργία της Σελεσάο αλλά δε βοηθούσε στον ρυθμό που χρειάζονταν οι Χουλκ, Όσκαρ και Νεϊμάρ ώστε να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις και να απειλήσουν την εστία του Πλετίκοσα.

Η ψυχρολουσία του 0-1 με το αυτογκόλ του Μαρσέλο αφύπνισε τους Βραζιλιάνους που με προσωπικές ενέργειες κυρίως του Όσκαρ πέρασαν στην αντεπίθεση και κατάφεραν να ισοφαρίσουν νωρίς το παιχνίδι με το συρτό σουτ του Νεϊμάρ. Η συνέχεια βρήκε και τις δύο ομάδες να προσέχουν τα νώτα τους και να μην ρισκάρουν επιθετικά με τους δύο τερματοφύλακες να μην απειλούνται ουσιαστικά.



Ο ρυθμός έπεσε ακόμη περισσότερο στο 2ο ημίχρονο με τη Βραζιλία να έχει τον έλεγχο, αλλά χωρίς ουσία, καθώς ο μοναδικός προωθημένος Φρεντ ήταν καλά κλεισμένος και δεν μπορούσε να βοηθήσει. Από την άλλη πλευρά οι Κροάτες δεν ήταν λίγες οι φορές που κατάφερναν να φτάσουν έξω από την περιοχή του Ζούλιο Σέζαρ χωρίς ιδιαίτερη πίεση, εκμεταλλευόμενοι τα μεγάλα κενά της Βραζιλίας στον άξονα.

Όλα αυτά βέβαια μέχρι το 69' όταν ο ωσεί παρών Φρεντ κατάφερε να κερδίσει ένα αυστηρό πέναλτι από τον Λόβρεν και με εκτελεστή το Νεϊμάρ η Σελεσάο πήρε κεφάλι στο σκορ αποκαθιστώντας την... τάξη. Στην αλλαγή του σκηνικού βοήθησαν και οι δύο αλλαγές του Σκολάρι που πέρασε τον εγκεφαλικό Χερνάνες στη θέση του Παουλίνιο και τον Μπερνάρντ στη θέση του κουρασμένου Χουλκ.

Το απίστευτο τελείωμα του Όσκαρ στο 91' που έγραψε το τελικό 3-1 ήταν απλά το επισφράγισμα μιας ιδανικής νύχτας για τους οικοδεσπότες και τους θαυμαστές τους, παρόλο που το jogo bonito (ωραίο ποδόσφαιρο) δεν έκανε την εμφάνισή του παρά μόνο σε ελάχιστες στιγμές...

Οι αντιδράσεις 

Η… κολόνια ανάμεσα σε Αργεντινή και Βραζιλία είναι γνωστό ότι κρατά εδώ και χρόνια. Ε, τα ΜΜΕ της πρώτης δεν άφησαν ασχολίαστη τη νίκη (3-1) της «σελεσάο» κόντρα στην Κροατία, στην πρεμιέρα του παγκοσμίου Κυπέλλου, χρησιμοποιώντας μάλιστα βαριές εκφράσεις τόσο για το σύνολο του Λουίζ Φελίπε Σκολάρι, όσο και για τις αποφάσεις του Ιάπωνα διαιτητή, Νισιμούρα. 

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η ιστοσελίδα «ole.com.ar», η οποία φιλοξενεί άρθρο με τίτλο «Ξεκίνησε κλέβοντας», στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στη «βουτιά» του Φρεντ μέσα στη μεγάλη περιοχή που έδωσε τη δυνατότητα στον Νεϊμάρ να δώσει το προβάδισμα στη Βραζιλία από την άσπρη βούλα.  


ΒΡΑΖΙΛΙΑ (Λουίς Φελίπε Σκολάρι): Ζούλιο Σέζαρ, Μαρσέλο, Τιάγκο Σίλβα, Νταβίντ Λουίζ, Ντάνι Άλβες, Γκουστάβο, Παουλίνιο (Χερνάνες 62'), Όσκαρ, Χουλκ (Μπερνάρντ 67'), Νεϊμάρ (87' Ραμίρες), Φρεντ

ΚΡΟΑΤΙΑ (Νίκο Κόβατς): Πλετίκοσα, Βρσάλικο, Λόβρεν, Τσόρλουκα, Σρνα, Ράκιτιτς, Μόντριτς, Πέρισιτς, Κόβατσιτς (60' Μπρόζοβιτς), Όλιτς, Γέλαβιτς (Ρέμπιτς 77')













Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr