ΜΕΡΕΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, Ύδρα – 13, 14 και 15 Ιουνίου
Ένα τριήμερο Φεστιβάλ Μουσικού Αυτοσχεδιασμού είναι κάτι που λείπει από τα καλλιτεχνικά δρώμενα του καλοκαιριού. Υπό την έννοια ότι αυτού του είδους η «επικοινωνία» είναι από εκείνες που απαιτούν τις περισσότερες «ταυτίσεις» ανάμεσα στους μουσικούς – αισθητικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και όποιες άλλες –, παρουσιάζοντας από τη φύση της ένα ενδιαφέρον που ξεπερνά το αναμενόμενο. Έτσι, μουσικοί από διάφορα μέρη του κόσμου και βεβαίως από την Ελλάδα θα προσκαλούνται για να πραγματοπ
Ένα τριήμερο Φεστιβάλ Μουσικού Αυτοσχεδιασμού είναι κάτι που λείπει από τα καλλιτεχνικά δρώμενα του καλοκαιριού. Υπό την έννοια ότι αυτού του είδους η «επικοινωνία» είναι από εκείνες που απαιτούν τις περισσότερες «ταυτίσεις» ανάμεσα στους μουσικούς – αισθητικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και όποιες άλλες –, παρουσιάζοντας από τη φύση της ένα ενδιαφέρον που ξεπερνά το αναμενόμενο. Έτσι, μουσικοί από διάφορα μέρη του κόσμου και βεβαίως από την Ελλάδα θα προσκαλούνται για να πραγματοποιήσουν τις παραστάσεις τους και, αν είναι δυνατόν, κι ένα σύντομο «εργαστήριο» μέσα στο διάστημα παραμονής τους στην Ύδρα.
Οι εκδηλωσεις θα πραγματοποιηθούν στο: Μουσειο και Ιστορικο αρχειο της Υδρας .
Ωρα εναρξης:21:00
Κόστος εισητηρίων : 15€ τα κανονικα, 10€ τα παιδικά & φοιτητικά.Τριημερου30€.
Παραγωγη:IMPRO-HYDRA.
Για πληροφορίες που αφορούν στην μεταφορά, διαμονή κ.λπ. μπορείτε να επισκεφθείτε το: http://www.hydradirect.com/
Το Πρόγραμμα:
Παρασκευή 13 Ιουνίου
- Gunter Baby Sommer – σόλο
- Gunter Baby Sommer, Βασίλης Παπαβασιλείου – ντούο
- Βασίλης Παπαβασιλείου – σόλο
- Irene Schweizer, Martin Schuetz, Φλώρος Φλωρίδης, Ευγένιος Βούλγαρης – κουαρτέτο
Σάββατο 14 Ιουνίου
- Irene Schweizer – σόλο
- Irene Schweizer, Φλώρος Φλωρίδης – ντούο
- Φλώρος Φλωρίδης – σόλο
- Guenter Baby Sommer, Martin Schuetz, Ευγένιος Βούλγαρης, Βασίλης Παπαβασιλείου – κουαρτέτο
Κυριακή 15 Ιουνίου
- Martin Schuetz – σόλο
- Martin Schuetz, Ευγένιος Βούλγαρης – ντούο
- Ευγένιος Βούλγαρης – σόλο
- Irene Schweizer, Guenter Baby Sommer, Φλώρος Φλωρίδης, Βασίλης Παπαβασιλείου – κουαρτέτο
- Guenter Βaby Sommer: ντραμς, κρουστά
- Irene Schweizer: πιάνο
- Martin Schutz: τσέλο, ηλεκτρικό τσέλο
- Ευγένιος Βούλγαρης: yiali tambour κ.ά.
- Βασίλης Παπαβασιλείου: ακουστικό μπάσο
- Φλώρος Φλωρίδης: πνευστά
GUNTER “BABY” SOMMER
Γεννημένος στη Δρέσδη το 1943, ο Gunter “Baby” Sommer είναι, για περισσότερο από 40 χρόνια, ένας από τους πιο εφευρετικούς ντράμερ/ percussion players στην Ευρώπη. Σε συγκροτήματα και σόλο παρουσίες, στην πρώην Ανατολική Γερμανία, από τα πρώτα χρόνια του ’60 (Boheme Sextet, Friedhelm Schoenfeld Trio), o Sommer φανερά επηρεασμένος από τον Art Blakey και το γενικότερο hip των Jazz Messengers, και ακόμη από ένα βιβλίο που... έκαψε καρδιές, τότε, στο χώρο (το “Free Jazz/ Black Power” των Philippe Carles και Jean-Louis Comolli) αρχίζει να πρωτοστατεί στη συγκρότηση μιας «προχωρημένης» free σκηνής, η οποία παρήγαγε αμέσως εξαιρετικό έργο. Μέσα σ’ αυτό το αισθητικό πλαίσιο, εκεί στις αρχές του ’70, αρχίζει να μπαίνει και μία σοβαρή «ευρωπαϊκή» παράμετρος στις μουσικές του (ακούγοντας, βασικά, το drumming του Ολλανδού Han Bennink). Το αποτέλεσμα ήταν, απλά, ένα από τα πιο ιστορικά free-jazz σχήματα της περιόδου· οι Synopsis, το κουαρτέτο με τους Ernst-Ludwig Petrowsky σαξόφωνα, Konrad Bauer τρομπόνι και Ulrich Gumpert πιάνο. Ξεκινά να παίζει με δεκάδες μουσικούς, από Δύση και Ανατολή (Peter Brotzmann, Peter Kowald, Cecil Taylor, Fred Van Hove, Wadada Leo Smith, Alexander von Schlippenbach, Irene Schweizer κ.ά.), «δουλεύοντας» παράλληλα το δικό του σόλο percussion project, την Hormusik. Στην πορεία θα έρθει σε επαφή με διανοούμενος πέραν της jazz (μνημειώδεις οι συνεργασίες του με τον Gunter Grass), ενώ κάποια στιγμή θα επισκεφθεί και την Ελλάδα για δίσκους (“Orpheus ’85” με τον Σάκη Παπαδημητρίου το 1986, στην εταιρεία Praxis του Κώστα Γιαννουλόπουλου, «Αφορισμοί» με τον Φλώρο Φλωρίδη και τον Peter Kowald, το 1997, στην Ano Kato/ρει), αλλά και για συναυλίες. Φυσικά, οι δραστηριότητές του τελειωμό δεν έχουν...
IRENE SCHWEIZER
Από τις κορυφαίες γυναίκες improviser που ανέδειξαν τα free χρόνια του ’60, η ελβετίδα πιανίστα Irene Schweizer ξεκινά την καριέρα της, σε τρίο, δίπλα στον ντράμερ Mani Neumaier, τον μετέπειτα krautrocker των Guru Guru. Επηρεασμένη από την πατέντα της indo-jazz και τον τζαμαϊκανό σαξοφωνίστα Joe Harriott, ηχογραφεί το δικό της indo-jazz άλμπουμ “Jazz Meets India” στην Saba/MPS το 1967, συνεργαζόμενη με τους Manfred Schoof, Barney Willen κ.ά, πριν μπει στο σχήμα του συμπατριώτη της ντράμερ Pierre Favre (ο Peter Kowald συμπλήρωνε το τρίο ), γράφοντας το θρυλικό άλμπουμ “Santana” (1968) σε ανεξάρτητη παραγωγή – ένα από τα έργα-εμβλήματα της περιόδου. Πάντα δίπλα στους μουσικούς τής πατρίδας της ξεκινά τη μακρά συνεργασίας της με τον τενορίστα Rudiger Carl, ένα ντούο το οποίο με την προσθήκη του ντράμερ Louis Moholo, αποτελεί σταθερή ατραξιόν, εκεί στα mid-seventies. To πρώτο σόλο άλμπουμ της “Wilde Senoritas” (1976), φανερώνει, για ακόμη μία φορά την εφευρετικότητά της στο piano-playing, η οποία σε συνδυασμό με το δυναμικό, νευρώδες παίξιμό της, την κάνουν περιζήτητη στα free-jazz events της εποχής. Στη δεκαετία του ’80 εμφανίζεται με δεκάδες μουσικούς, και αξίζει κανείς ν’ αναφέρει το τρίο της με την μπασίστα Joelle Leandre και τον ντράμερ Paul Lovens και βεβαίως τα piano-drums «σχέδιά» της με τους Gunter Sommer, Andrew Cyrille, Pierre Favre, Han Bennink, Louis Moholo και Mani Neumeier. Στα nineties το all-woman τρίο της με τις Joelle Leandre μπάσο και Maggie Nichols τραγούδι είναι κορυφαίο. Από τις βασικές μονάδες της ελβετικής εταιρίας Intakt, η Irene Schweizer συνεχίζει να προσφέρει σόλο και ομαδικές δουλειές (live και ηχογραφήσεις), οι οποίες εξακολουθεί να προξενούν το θαυμασμό των φίλων του χώρου.
ΦΛΩΡΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ
Από τους μουσικούς που «άνοιξαν» το πεδίο του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού στην Ελλάδα, ο σαξοφωνίστας και κλαρινίστας Φλώρος Φλωρίδης πρωταγωνιστεί στην εγχώρια και τη διεθνή σκηνή για περισσότερο από 30 χρόνια, έχοντας εμφανισθεί με πάσης φύσεως σχήματα – από συμφωνικές ορχήστρες μέχρι wedding bands και όλους, εννοείται, τους ενδιάμεσους συνδυασμούς (σόλο, ντούο, τρίο, κουαρτέτα κ.λπ.) – έχοντας συνθέσει μουσικές για ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, θεατρικά δρώμενα, παραστάσεις χορού κ.ά. Είναι επίση ιδρυτής της j.n.d. records από το 1981· ένα label το οποίο επαναδραστηριοποιήθηκε το 2002 ως j.n.d. re-records, επανεκδίδοντας παλαιό υλικό, αλλά και προτείνοντας καινούριο. Ο Φλώρος Φλωρίδης, μαζί με τον Σάκη Παπαδημητρίου, εγκαινιάζει την εποχή της σύγχρονης jazz στην Ελλάδα, ηχογραφώντας το 1979 το ιστορικό άλμπουμ «Αυτοσχεδιάζοντας Στου Μπαράκου». Θ’ ακολουθήσει μία πολύ δημιουργική δεκαετία του ’80 με ακόμη περισσότερες εγγραφές, αλλά και συνεργασίες στο πάλκο, οι οποίες εκτείνονται μέχρι και σήμερα. Έχει δε συνυπάρξει στη σκηνή με τους Peter Kowald, Conny Bauer, Evan Parker, Peter Brotzmann, Gunter Sommer, Carlos Zingaro, Barry Guy, Fred Van Hove, Nicky Skopelitis, Andrew Cyrille, Barre Philips, ενώ υπήρξε και μέλος της Euro-American Orchestra του Cecil Taylor στις μνημειώδες εγγραφές της το 1988 στο Βερολίνο (ιστορική έκδοση 10CD στην FMP). Ακόμη ως leader ή co-leader έχει συνεργαστεί με τους Peter Kowald, Paul Lytton, Paul Lovens, Phil Wachsmann, Hans Schneider, Louis Moholo, Vincent Chancey, Jean-Marc Montera, Pinguin Moschner, Mark Charig, Milos Petrovic, Okay Temiz, Ivo Papazov, αλλά και με έλληνες μουσικούς όπως τους Μιχάλη Σιγανίδη, Κώστα Βόμβολο, Γιάννη Μουρτζόπουλο, Σαβίνα Γιαννάτου, Μπάμπη Παπαδόπουλο κ.ά. Υπήρξε μέλος (1986-2006) των Χειμερινών Κολυμβητών, αλλά και της Μπάντας της Φλώρινας, ηχογραφώντας μαζί της τρία CD. To 2001 γράφει μουσική για την ταινία τής Jeanine Meerapfel “Anna’s Summer”, συνεχίζοντας με απρόσκοπτους ρυθμούς τις εμφανίσεις του σε φεστιβάλ (Διεθνές Πάτρας 2007, Synch Αθήνας 2007), αλλά και τη δισκογραφία (έχει ηχογραφήσει περισσότερα από 25 άλμπουμ).
MARTIN SCHUTZ
Τσελίστας με σημαντική διαδρομή στο χώρο της impro-jazz, o Martin Schutz, γεννημένος στην Biel της Ελβετίας το 1954, πρωταγωνιστεί στα δρώμενα από τα τέλη του ’80. Συχνά μέλος jazz-trio, έχει βρεθεί στο πάλκο και τη δισκογραφία με τους Barre Phillips/ Hans Burgener, Stephan Witter/ Paul Lovens και Hans Koch/ Fredy Studer, φτιάχνοντας με τους τελευταίους ένα σχήμα (Koch-Schutz-Studer), το οποίο έγραψε ιστορία (τα άλμπουμ “Heavy Cairo Traffic”, με τους με τους Αιγύπτιους El Nil Troop και “Fidel”, με κουβανούς μουσικούς, άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις στη δεκαετία του ’90.) Το 1998 ξεκινά ένα νέο γκρουπ, τους Roots & Wires, συνεργαζόμενος με τους νεοϋορκέζους DJs I-Sound και M.Singe. Ο Martin Schutz έχει δημιουργήσει συνθέσεις για διάφορα media. Συνεργάζεται από χρόνια με τον θεατρικό σκηνοθέτη Christoph Marthaler, έχει γράψει μουσικές για ποικίλες παραστάσεις και βίντεο, συμπεριλαμβανομένων των scores για το computer animation “Clowntown” (1994) του Peter Luthi, αλλά και για ταινίες των Peter Liechti και Martha Garten.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου είναι ένας από τους πιο αξιόλογους έλληνες σολίστ. Με ιδιαίτερους δεσμούς με τη σύγχρονη μουσική, καλύπτει με τις συναυλίες του σειρά έργων, όπως κονσέρτα, σόλο και έργα μουσικής δωματίου, έως πειραματικά και μουσικο-θεατρικά. Έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Guildhall School of Music και αργότερα στο Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης. Το 1991-92 συνεργάστηκε με την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και το 1992-93 περιόδευσε με το κουαρτέτο εγχόρδων Chilingirian. Από το 1989 κατέχει την κορυφαία θέση κοντραμπάσου στην Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Στον Βασίλη Παπαβασιλείου είναι αφιερωμένα πολλά σύγχρονα έργα των Μ. Αδάμη, Θ. Αντωνίου, Γ. Ζερβού, Δ. Θέμελη, Δ. Καμαρωτού, L. Liebermann, P. Rozsa, Χ. Σαμαρά, Β. Τενίδη κ.ά. Το 1998 ηχογράφησε για την σουηδική εταιρία BIS το Κονσέρτο για Κοντραμπάσο του Νίκου Σκαλκώτα, σε παγκόσμια πρεμιέρα. Από το 2005 διδάσκει στο θερινό τμήμα της Ακαδημίας “Ferenc List” στη Βουδαπέστη. Επίσης, συμμετέχει ως σολίστ και διδάσκει σε μεγάλες συναντήσεις κοντραμπάσου στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ επιμελείται εκδόσεις σύγχρονων ελληνικών έργων για κοντραμπάσο.
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ
Η μουσική του ενασχόληση ξεκινά με σπουδές βυζαντινής μουσικής. Από το 1992 ασχολείται συστηματικά με το ούτι, μαθητεύοντας δίπλα στο Χρίστο Τσιαμούλη, ενώ κοντά στους Fahrettin Cimenli και Murat Aydemir παρακολουθεί μαθήματα στο yayli tanbur, την ερμηνεία των μακάμ και τον αυτοσχεδιασμό, με συχνές επισκέψεις στην Κωνσταντινούπολη. Τα τελευταία χρόνια, μέσω του Μουσικού Εργαστηρίου «Λαβύρινθος», στο Χουδέτσι, έχει εστιάσει στη μελέτη της αφγανικής και περσικής μουσικής. Έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες με τους Χρίστο Τσιαμούλη, Ross Daly, Νίκο Κυπουργό, Δημήτρη Παπαδημητρίου και Νότη Μαυρουδή. Από το 1995 συνεργάζεται με την Ορχήστρα των Χρωμάτων παίζοντας μαντολίνο και μπουζούκι. Η ενασχόλησή του με τη διδασκαλία αποτελεί σημαντική συνισταμένη της μουσικής του παρουσίας. Το 2007 κυκλοφόρησε από το Fagotto το βιβλίο του «Το Αστικό Λαϊκό Τραγούδι του Μεσοπολέμου: Σμυρναίικα και Πειραιώτικα Ρεμπέτικα». Στην προσωπική του δισκογραφία συμπεριλαμβάνονται τα «Ταξίδια» και το «Το Μήνυμα του Πρίγκιπα» (σε σύμπραξη με το Χρήστο Γαλανόπουλο). Το συνθετικό του έργο περιλαμβάνει τη μελοποίηση μέρους των Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ, και μουσική για θεατρικές παραστάσεις του Ιόνιου Θεάτρου και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr