Εφοπλιστές: Η μάχη της σημαίας στην Ακτή Μιαούλη
Η μάχη της σημαίας μαίνεται στον Πειραιά αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου όπου υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία ελληνικών συμφερόντων, από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Απω Ανατολή.
Στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πλοίων από τα 3.699 που ανήκουν σε Ελληνες, αφού αυτό σημαίνει αυτόματα μεγάλα έσοδα και δύναμη, πολιτική και οικονομική, στα παγκόσμια ναυτιλιακά forum.
Το κάθε στρατόπεδο ρίχνει τα δικά του όπλα σε αυτό τον αγώνα των δισεκατομμυρίων. Η ελληνική
Η μάχη της σημαίας μαίνεται στον Πειραιά αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου όπου υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία ελληνικών συμφερόντων, από τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έως την Απω Ανατολή.
Στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων πλοίων από τα 3.699 που ανήκουν σε Ελληνες, αφού αυτό σημαίνει αυτόματα μεγάλα έσοδα και δύναμη, πολιτική και οικονομική, στα παγκόσμια ναυτιλιακά forum.
Το κάθε στρατόπεδο ρίχνει τα δικά του όπλα σε αυτό τον αγώνα των δισεκατομμυρίων. Η ελληνική κυβέρνηση πήρε μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας προκειμένου οι εφοπλιστές να φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Ωστόσο, το αγκάθι στην προσπάθεια αυτή είναι το τέρας της γραφειοκρατίας αφού χρειάζονται περισσότερα από 90 έγγραφα και σχεδόν τέσσερις μήνες για να υψώσει τη γαλανόλευκη σημαία ένα πλοίο στον ιστό του.
Την ίδια ώρα όμως, ανταγωνιστικές σημαίες, κυρίως μικρότερης δυναμικότητας, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, έχουν από κοντά τους Ελληνες εφοπλιστές και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη, αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων, δηλαδή τη δυνατότητα να ναυτολογούν προσωπικό από όποιες χώρες θέλουν, άρα και από εκείνες με φθηνότερο εργατικό δυναμικό.
Το ελληνικό νηολόγιο
Αξιοσημείωτη ήταν και η αύξηση του υπό ελληνική σημαία στόλου. Τώρα αποτελείται από 1.197 πλοία, συμπεριλαμβανομένων και 422 υπό ναυπήγηση έναντι 969 το 2007, όταν είχαν συμπεριληφθεί 212 υπό ναυπήγηση πλοία. Πρόκειται για αύξηση κατά 228 πλοία, ποσοστό 23,5%, και κατά 22,3 εκατ. τόνων dw, ποσοστό αύξησης 31,13%. Πρέπει να επισημάνουμε στο σημείο αυτό ότι από τα 1.054 υπό ναυπήγηση πλοία τα 422, ποσοστό 40%, έχουν δηλώσει οι εφοπλιστές ότι θα εγγράψουν στο ελληνικό νηολόγιο.
Οσον αφορά στα νηολόγια που χρησιμοποιούν οι Ελληνες εφοπλιστές , η έρευνα δείχνει τα εξής:
- Στην πρώτη θέση είναι το ελληνικό νηολόγιο, δηλαδή η ελληνική σημαία, η οποία σε σύγκριση με πέρσι κέρδισε 228 πλοία και έφτασε τα 1.197, συνολικής χωρητικότητας 93,8 τόνων.
- Στη δεύτερη θέση είναι η Λιβερία στην οποία έχουν εγγραφεί 472 πλοία συνολικής χωρητικότητας 30,8 εκατ. τόνων. Το λιβεριανό νηολόγιο κέρδισε 111 ελληνικών συμφερόντων πλοία σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
- Η σημαία Παναμά βρίσκεται στην τρίτη θέση με 575 πλοία συνολικής χωρητικότητας 29,5 εκατ. τόνων. Ωστόσο, στο παναμέζικο νηολόγιο τα ελληνικών συμφερόντων πλοία είναι λιγότερα κατά οκτώ.
- Η σημαία της Μάλτας είναι στην τέταρτη θέση με 505 ελληνικών συμφερόντων πλοία, συνολικής χωρητικότητας 27,5 εκατ. τόνων. Στο νηολόγιο της Μάλτας τα ελληνικών συμφερόντων πλοία είναι κατά τρία περισσότερα από πέρσι.
- Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα Νησιά Μάρσαλ όπου είναι εγγεγραμμένα 388 ελληνικών συμφερόντων πλοία. Στο νηολόγιο των Νησιών Μάρσαλ τα ελληνικών συμφερόντων πλοία το 2008 είναι κατά 107 περισσότερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr