ΕΣΥΕ: Αυξήθηκε στο 3,8 ο δομικός πληθωρισμός

Αύξηση 4,6% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2008, προς τον αντίστοιχο είκτη του Σεπτεμβρίου 2007, έναντι αύξησης 2,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2007 προς το 2006.

 Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2008, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2008, παρουσίασε αύξηση 2,0%, έναντι αύξησης, επίσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση τ

Αύξηση 4,6% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2008, προς τον αντίστοιχο είκτη του Σεπτεμβρίου 2007, έναντι αύξησης 2,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2007 προς το 2006.

 Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2008, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2008, παρουσίασε αύξηση 2,0%, έναντι αύξησης, επίσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

 Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 07 – Σεπτεμβρίου 08, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 06 – Σεπτεμβρίου 07, παρουσίασε αύξηση 4,3%, έναντι αύξησης 2,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριιση Σεπτεμβρίου 2008 με Αύγουστο 2008

Η αύξηση του Γενικού Dείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,0% το μήνα Σεπτέμβριο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Dείκτη του Αυγούστου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσειις των δεικτών :

 α) Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα λαχανικά νωπά και στις πατάτες νωπές.

 β) Κατά 15,5% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

 γ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και της επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

 δ) Κατά 4,7% της ομάδας ‘’ διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

 ε) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

 στ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη- σχολικά είδη.

 ζ) Κατά 4,6% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ

 η) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, κυλικεία.

 θ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

2. Από τη μείωση του δείκτη :

 α) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2008 με Σεπτέμβριιο 2007

Η αύξηση του Γενικού είκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,6% το μήνα Σεπτέμβριο 2008, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

 α) Κατά 3,9% της ομάδας ‘’ διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, αλεύρι, ψωμί, φρυγανιές-παξιμάδια, άλλα προϊόντα αρτοποιΐας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, πουλερικά νωπά, αλλαντικά, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, γάλα διατηρημένο, τυρί φέτα, τυριά σκληρά, αυγά, σπορέλαιο, φρούτα νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών: ελαιόλαδο,

πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά.

 β) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.

 γ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

 δ) Κατά 10,8% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και του πετρελαίου θέρμανσης.

 ε) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.

 στ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των φαρμάκων, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

 ζ) Κατά 5,9% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

 η) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

 θ) Κατά 4,9% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

 ι) Κατά 5,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.

 ια) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη :

 Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών της σταθερής τηλεφωνίας.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr