Αίσιο αποτέλεσμα και για τους 153 επιβάτες του αεροσκάφους της εταιρείας US Airways που προσθαλασσώθηκε πριν λίγη ώρα στον ποταμό Hundson της Νέας Υόρκης.Όλοι οι επιβάτες μεταφέρθηκαν με απόλυτη ασφάλεια στην ξηρά από ναύτες τουριστικών πλοίων που κατέβαλαν ηρωική προσπάθεια.
Ευτυχώς η επιχείρηση διάσωσης έγινε άμεσα καθώς η θερμοκρασία στη θάλασσα άγγιζε τους -11 βαθμούς Κελσίου.
Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση 1549 από το αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης για το Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας.
Οι επιβάτες επικοινώνησαν με τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία δίνοντας τις πρώτες πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατεί μέσα στο αεροσκάφος.
Η πτώση του αεροσκάφους δεν σχετίζεται με τρομοκρατική επίθεση, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.
Τα αίτια της πτώσης δεν έχουν διευκρινιστεί αλλά η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, εξετάζει την πιθανότητα κάποιο σμήνος πουλιών να χτύπησε στους κινητήρες του αεροσκάφους.
Η εμπειρία του πιλότου έσωσε τους επιβάτες
Ο πιλότος Τσέσλι «Σάλι» Σάλενμπεργκερ δεν είχε πολλές επιλογές πετώντας στα 3.000 πόδια, όταν πήρε την απόφαση να στρέψει το αεροσκάφος Α320, που ήταν γεμάτο επιβάτες, προς τον ποταμό Χάντσον.
Πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας, με εμπειρία 40 χρόνων, ο Σάλενμπεργκερ διαπίστωσε ότι το αεροπλάνο είχε πέσει σε ένα σμήνος πουλιών, λίγα λεπτά μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια, με συνέπεια να τεθούν εκτός λειτουργίας και οι δύο κινητήρες.
Το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει με ένα κινητήρα. Όμως, εάν η έρευνα οδηγήσει σε αυτό που θεωρείται αυτή την ώρα ως η πιθανότερη εκδοχή, τότε, αυτό που συνέβη στον πιλότο «Σάλι» είναι ανήκουστο: και οι δύο κινητήρες τέθηκαν συγχρόνως εκτός λειτουργίας.
Η πτήση 1549 απογειώθηκε με καθυστέρηση 30 λεπτών, λίγο πριν από τις 3.30 -τοπική ώρα, με προορισμό το Σάρλοτ στη Βόρεια Καρολίνα. Επέβαιναν 150 επιβάτες και πενταμελές πλήρωμα. Λίγα λεπτά μετά την απογείωση, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Νέα Υόρκη ενημερώθηκαν από το πιλοτήριο ότι το Α320 είχε πέσει σε σμήνος πουλιών, με συνέπεια τα βγουν εκτός λειτουργίας και οι δύο μηχανές. Τα δευτερόλεπτα που ακολούθησαν ήταν εφιαλτικά. Ο πιλότος έπρεπε να εκμεταλλευτεί την πολυετή εμπειρία του για να αποφευχθεί η τραγωδία.
Οι ελεγκτές συνομίλησαν με τον πιλότο. Ακουγόταν ψύχραιμος. Τι θα μπορούσε να κάνει; Να επέστρεφε στο Λα Γκουάρντια; Ήταν αρκετά μακριά για να φτάσει χωρίς μηχανές. Να προσγειωθεί σε ένα μικρό αεροδρόμιο, στο Τετέρμπορο; Και πάλι δεν θα τα κατάφερνε. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας λένε πως η μόνη επιλογή που είχε ο πιλότος ήταν να κατεβάσει το αεροπλάνο στον ποταμό.
«Ήταν φανερό για τους ελεγκτές, ότι ο πιλότος θα έκανε προσπάθεια να κατεβεί στον ποταμό Χάντσον», δήλωσε ο Νταγκ Τσαρτς, εκπρόσωπος της Εθνικής Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.
Τα ραντάρ έδειχναν ότι το δέκα χρόνων Α320 έκανε στροφή, κατευθυνόμενο προς τον ποταμό Χάντσον και πέρασε λίγο πάνω από τη Γέφυρα Τζορτζ Ουάσιγκτον.
Ο πιλότος Σάλενμπεργκερ, από το Ντάνβιλ της Καλιφόρνια, κατέβασε ήρεμα το αεροπλάνο στα νερά του ποταμού, προκαλώντας ένα τεράστιο κυματισμό.
Το πλήρωμα έλαβε εντολή για την εκκένωση του αεροσκάφους, οι επιβάτες έβαλαν τα σωσίβια και βγήκαν από το μισοβυθισμένο Α320, στα παγωμένα νερά του ποταμού. Τα θερμόμετρα έδειχναν μόλις 5 βαθμούς Κελσίου.
Δεν θα μπορούσαν να σωθούν αν καθυστερούσαν λίγα λεπτά. Ωστόσο κανένας από τους 155 επιβαίνοντες δεν τραυματίστηκε σοβαρά. Βγήκαν πανικόβλητοι και επιβιβάστηκαν στα σκάφη που έσπευσαν κοντά στο αεροπλάνο. Κάποιοι είχαν σκαρφαλώσει στα φτερά, άλλοι επέπλεαν στα νερά του ποταμού. Όμως όλοι βγήκαν ζωντανοί.