Ιταλία: Πρόστιμο σε καρτέλ ζυμαρικών

Η Δημόσια Αρχή κατά των «τράστ» της Ιταλίας, επέβαλε συνολικό πρόστιμο 12.5 εκατομμυρίων ευρώ σε γνωστές εταιρίες παραγωγής ζυμαρικών, λόγω παραβίασης των κανόνων της ελεύθερης αγοράς.

Ειδικότερα, το ιταλικό «Αnti-trust» κατέληξε στην διαπίστωση ότι συνολικά 26 εταιρίες, μεταξύ των οποίων οι Barilla, Divella, De Cecco, Garofalo και Amato, είχαν συνάψει άτυπη συμφωνία για προσχεδιασμένες αυξήσεις στην τιμή των ζυμαρικών. Η συμφωνία περιόρισε σοβαρά τη δυνατότητα ελεύθερου ανταγωνισμού, ό

Η Δημόσια Αρχή κατά των «τράστ» της Ιταλίας, επέβαλε συνολικό πρόστιμο 12.5 εκατομμυρίων ευρώ σε γνωστές εταιρίες παραγωγής ζυμαρικών, λόγω παραβίασης των κανόνων της ελεύθερης αγοράς.

Ειδικότερα, το ιταλικό «Αnti-trust» κατέληξε στην διαπίστωση ότι συνολικά 26 εταιρίες, μεταξύ των οποίων οι Barilla, Divella, De Cecco, Garofalo και Amato, είχαν συνάψει άτυπη συμφωνία για προσχεδιασμένες αυξήσεις στην τιμή των ζυμαρικών. Η συμφωνία περιόρισε σοβαρά τη δυνατότητα ελεύθερου ανταγωνισμού, όπως και τη διαμόρφωση διαφορετικών τιμών λιανικής πώλησης και εφαρμόσθηκε σε συνεργασία με την Unpi, την Ιταλική Ένωση Παραγωγών Ζυμαρικών.

Η Αρχή τονίζει ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες έχουν εξασφαλίσει ποσοστό 90% της συνολικής αγοράς και ότι η Unpi είναι η ισχυρότερη ένωση του τομέα. Εκπρόσωποι του Οργανισμού, που προστατεύει τον ελεύθερο ανταγωνισμό, εξηγώντας τους λόγους που τους ώθησαν στο να υιοθετήσουν τις συγκεκριμένες οικονομικές κυρώσεις, επισημαίνουν ότι «δεν αμφισβητείται η ανάγκη της κάθε εταιρίας να προχωρήσει σε αυξήσεις -δεδομένων και των ανατιμήσεων των κύριων συστατικών υλών. Δεν εγκρίνεται, όμως, ο προσυμφωνημένος τρόπος με τον οποίο εφαρμόσθηκαν οι συγκεκριμένες αυξήσεις».

Από το Μάιο του 2006 ως το Μάρτιο του 2008, η τιμή των ζυμαρικών, στην Ιταλία, σημείωσε άνοδο της τάξης του 51,8% στη χονδρική πώληση και του 36% στη λιανική. Πολλές ενώσεις καταναλωτών είχαν ζητήσει, εδώ και καιρό, την παρέμβαση των κρατικών αρχών ελέγχου, καθώς τα μακαρόνια θεωρούνταν πάντα το κατ εξοχήν φθηνό φαγητό της χώρας.

Με τις προσυμφωνημένες αυξήσεις -εξηγεί το «Antitrust»- οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπόρεσαν να καλύψουν το μεγαλύτερο κόστος παραγωγής, ενώ οι πιο γνωστές μάρκες -που ανέλαβαν το ρόλο του «συντονιστή»- κατάφεραν να διατηρήσουν τους πελάτες τους, οι οποίοι είχαν μείνει πολλές φορές, χωρίς φθηνότερες εναλλακτικές.

Το πρόστιμο των 12,5 εκατομμυρίων ευρώ διαιρέθηκε μεταξύ των διαφόρων εταιριών, ανάλογα με τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο συγκεκριμένο «καρτέλ».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr