Συνέντευξη: Ο Κουμπίτσα μιλά για τη νέα BMW!

Συνέντευξη: Ο Κουμπίτσα μιλά για τη νέα BMW!

• Στο περιθώριο των δοκιμών εξέλιξης στη Χερέθ ο Πολωνός μοιράστηκε με δημοσιογράφους τις σκέψεις του.
• Οι χρόνοι της νέας F1 ’09 είναι ανταγωνιστικοί

Πόσο αισιόδοξος αισθάνεσαι για τη Μελβούρνη, με το νέο μονοθέσιο;
Ρόμπερτ Κουμπίτσα: Είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πόσο αισιόδοξος πρέπει να αισθάνεται. Αυτό το χρονικό διάστημα προσπαθούμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο και να κατανοήσ

Συνέντευξη: Ο Κουμπίτσα μιλά για τη νέα BMW!

• Στο περιθώριο των δοκιμών εξέλιξης στη Χερέθ ο Πολωνός μοιράστηκε με δημοσιογράφους τις σκέψεις του.
• Οι χρόνοι της νέας F1 ’09 είναι ανταγωνιστικοί

Πόσο αισιόδοξος αισθάνεσαι για τη Μελβούρνη, με το νέο μονοθέσιο;
Ρόμπερτ Κουμπίτσα: Είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς πόσο αισιόδοξος πρέπει να αισθάνεται. Αυτό το χρονικό διάστημα προσπαθούμε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο και να κατανοήσουμε τη δυναμική του. Ταυτόχρονα προσπαθούμε να ετοιμαστούμε όσο καλύτερα μπορούμε για τον πρώτο αγώνα. Αλλά δεν μπορώ να ξέρω που βρισκόμαστε σε σχέση με άλλες ομάδες. Είναι βασικό να συγκεντρωθείς στα δικά σου και να προετοιμαστείς όσο καλύτερα μπορείς.

Με την αξιοπιστία του νέου μονοθεσίου είστε ευχαριστημένοι;
Ρ.Κ:Ναι είναι εντάξει. Αντιμετωπίσαμε κάποια μικρά προβλήματα αλλά συνολικά και πέρυσι η αξιοπιστία μας ήταν πολύ καλή ελπίζω να διατηρηθούμε στο ίδιο επίπεδο.

Θα αυξηθούν τα προσπεράσματα με τους νέους κανονισμούς;
Ρ.Κ:Δε νομίζω, θα μείνουν τα ίδια. Τα σλικ ελαστικά έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά απαιτούν διαφορετικό set – up και οδήγηση. Επιπλέον υπάρχουν πολλές αλλαγές αεροδυναμικά είναι μεγάλη πρόκληση και για τους μηχανικούς και για τους οδηγούς. Σημαντικό είναι πόσα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν KERS από την αρχή.

Πόσο μπορείτε να βελτιωθείτε μέχρι την Αυστραλία;
Ρ.Κ:Σίγουρα θα υπάρξει βελτίωση. Συνήθως στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης δεν φανερώνεις όλη τη δυναμική σου ενώ έχουμε και αρκετό χρόνο ακόμη για τον πρώτο αγώνα. Όλοι δουλεύουν στο κόκκινο για να παρουσιαστούμε όσο το δυνατόν καλύτεροι στον πρώτο αγώνα.

Σλικ ελαστικά, λιγότερη κάθετη δύναμη, τι άλλαξε οδηγικά;
Ρ.Κ:Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά. Σε μερικά σημεία της πίστας πας ταχύτερα, σε κάποια άλλα αργότερα. Συνολικά τα ελαστικά προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση οπότε περιορίζεται η αίσθηση που έχεις από την απώλεια της αεροδυναμικής απόδοσης. Όμως στο βρεγμένο τα πράγματα είναι δύσκολα εκεί γίνεται αισθητή η έλλειψη κάθετης δύναμης ειδικά στους εμπρός τροχούς στις γρήγορες καμπές είναι πολύ πιο αισθητή, η υποστροφή.

Τι γίνεται με το KERS;
Ρ.Κ:Το εξελίσσουμε και προσπαθούμε να είμαστε έτοιμοι να το χρησιμοποιήσουμε από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία. Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο.

Είναι μειονέκτημα να είσαι ψηλός και βαρύς με το KERS;
Ρ.Κ:Ναι. Προσθέτοντας 30 – 40kg στο μονοθέσιο και διατηρώντας τα όρια του ελάχιστου βάρους, μονοθεσίου – οδηγού, ίδια, ευνοείς τους μικρόσωμους οδηγούς. Δεν μπορώ να χάσω άλλο βάρος, ούτε να φτάσω να ζυγίζω 60kg. Είναι μεγάλο πρόβλημα αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι για να το αλλάξω θα οδηγήσω όσο καλύτερα μπορώ και θα δούμε.

Πως μπορεί να βελτιωθεί ένα μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της χρονιάς αφού απαγορεύονται οι δοκιμές εξέλιξης;
Όπως τα προηγούμενα χρόνια έτσι και τώρα οι μηχανικοί στο εργοστάσιο θα φτιάχνουν εξαρτήματα για τα οποία θα είναι 100% σίγουροι ότι θα αποδίδουν στην πίστα. Θα μπορούμε να τα δοκιμάζουμε τις Παρασκευές πριν τον αγώνα αν και υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση των κινητήρων οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr