Ξεκινά ο διάλογος για την Παιδεία
Συνεδριάζει σήμερα, στο Ζάππειο, για πρώτη φορά το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό τον κ. Μπαμπινιώτη με θέματα την αναβάθμιση του σχολείου, την αποσύνδεσή του από τον τρόπο εισαγωγής των παιδιών στα πανεπιστήμια, την εισαγωγή ζώνης πολιτισμού, την κινητροδότηση δεξιοτήτων και τη σύνδεση της παιδείας με την κουλτούρα και τον πολιτισμό.
Χαιρετισμό θα απευθύνει ο υπουργός Παιδείας κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος.
Απέχει η ΟΛΜΕ
Λίγες ώρες πριν από την έν
Συνεδριάζει σήμερα, στο Ζάππειο, για πρώτη φορά το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό τον κ. Μπαμπινιώτη με θέματα την αναβάθμιση του σχολείου, την αποσύνδεσή του από τον τρόπο εισαγωγής των παιδιών στα πανεπιστήμια, την εισαγωγή ζώνης πολιτισμού, την κινητροδότηση δεξιοτήτων και τη σύνδεση της παιδείας με την κουλτούρα και τον πολιτισμό.
Χαιρετισμό θα απευθύνει ο υπουργός Παιδείας κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος.
Απέχει η ΟΛΜΕ
Λίγες ώρες πριν από την έναρξη του διαλόγου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) επανέλαβε διά του προέδρου της Κώστα Μανιάτη ότι δεν θα λάβει μέρος στο διάλογο, σε αντίθεση με τους δασκάλους που θα εκπροσωπηθούν.
«Διάλογος χωρίς προειλημμένες αποφάσεις»
Για τα αποτελέσματα της πρώτης συνάντησής του με τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων, που μετέχουν στην πολιτική επιτροπή για το εθνικό σχέδιο για την παιδεία, που περιλαμβάνει την αναμόρφωση και την αναβάθμιση του σχολείου, ενημέρωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος τον πρωθυπουργό.
Ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση ποιά ήταν η εντολή του κ. Καραμανλή, είπε «να προχωρήσουμε και όσο το δυνατόν να ακούσουμε, να αφουγκραστούμε και να κωδικοποιήσουμε θέσεις και απόψεις σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε να μπορέσουμε με αυτόν τον τρόπο να ξεκινήσουμε την ουσιαστική δουλειά».
«Είναι διάλογος -υπογράμμισε- χωρίς προειλημμένες αποφάσεις, χωρίς προδιαγεγραμμένες πορείες και χωρίς να επιλέξουμε εμείς το χρόνο».
Αλλαγές προτείνει ο κ. Μπαμπινιώτης
Από την πλευρά του, ο κ.Μπαμπινιώτης σε πρόσφατη ομιλία του, σχετικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πρότεινε την «απελευθέρωση» του Λυκείου από τις εξετάσεις, «τουλάχιστον σε κάποιες τάξεις, ώστε να είναι αυτόνομο και όχι προπαρασκευαστικό», την «αναβάθμισή» του και την «αναμόρφωσή» του, με αλλαγή του ρόλου του διδάσκοντος.
Παράλληλα, πρότεινε την εισαγωγή «μορφωτικών στόχων», ώστε να μην είναι οι εκπαιδευτικοί «δέσμιοι» της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων.
Η επιδίωξη της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια, αλλά με κλίμακα και αίσθηση της πραγματικότητας είναι το ζητούμενο, σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του Συμβουλίου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με το σύστημα επιλογής στα πανεπιστήμια, τόνισε ότι όσο υπάρχουν εξετάσεις είναι ανάγκη να υπάρξει ένας «εθνικός εξεταστικός φορέας».
Ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε οι εξετάσεις να βασίζονται σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και να έχει τη δυνατότητα ο μαθητής να δίνει τις εξετάσεις 4 φορές το χρόνο, κάθε 3 μήνες, έως ότου να πετύχει τη βαθμολογία που θέλει. «Πρέπει να αποεθνικοποιηθούν οι εξετάσεις ως γεγονός και να γίνουν προσωπική υπόθεση του μαθητή», υποστήριξε ο κ. Μπαμπινιώτης.
Τέλος, ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ότι «ίσως χρειάζεται μια συναίνεση για το ποιος θα είναι ο ορίζοντας της εφαρμογής κάποιων στόχων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr