Ελληνες εφοπλιστές: Τι σχεδιάζουν, τι έχασαν, πώς πήγε η μετοχή τους

Μελετώντας τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, παρατηρούμε τα εξής:

Οι μετοχές

Η τιμή των μετοχών τους από τον Μάιο 2008 έως σήμερα ακολουθεί την ίδια πορεία: κατακόρυφη πτώση, που έφτασε τα χαμηλότερα επίπεδα το φθινόπωρο του 2008 κατακρημνίζοντας την κεφαλαιοποίηση όλων των εταιρειών, αλλά και μικρή άνοδος με αρκετές διακυμάνσεις τους τελευταίους μήνες.

Τα κέρδη

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2009 είναι μειωμένα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Αυτό

Μελετώντας τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, παρατηρούμε τα εξής:

Οι μετοχές

Η τιμή των μετοχών τους από τον Μάιο 2008 έως σήμερα ακολουθεί την ίδια πορεία: κατακόρυφη πτώση, που έφτασε τα χαμηλότερα επίπεδα το φθινόπωρο του 2008 κατακρημνίζοντας την κεφαλαιοποίηση όλων των εταιρειών, αλλά και μικρή άνοδος με αρκετές διακυμάνσεις τους τελευταίους μήνες.

Τα κέρδη

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2009 είναι μειωμένα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Αυτό οφείλεται κατά βάση στη μείωση των ναύλων, οι οποίοι έφτασαν στα χαμηλότερα επίπεδα, ενώ ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) του Baltic Exchange -που είναι δείκτης της spot αγοράς ξηρού φορτίου όπως το σιδηρομετάλλευμα και το σιτάρι για τρία διαφορετικού μεγέθους πλοία σε τέσσερις κύριους προορισμούς, όπως από Βραζιλία και Αυστραλία προς Αμερική, Κίνα και Ευρώπη- κατέρρευσε, φτάνοντας στις 818 μονάδες, έχοντας σημειώσει πτώση 85% από το υψηλό ρεκόρ του Μαΐου 2008 - όπου είχε φτάσει στις 11.793 μονάδες. Πρέπει πάντως να τονιστεί ότι ο BDI είχε φτάσει στις 4.300 μονάδες την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, αναπτερώνοντας το ηθικό της αγοράς ξηρού φορτίου.

Τα δάνεια

Αλλο χαρακτηριστικό είναι η προσπάθεια αναδιάρθρωσης των δανείων των εταιρειών προκειμένου να αντεπεξέλθουν τόσο στην αδυναμία κάλυψης των δανειακών τους υποχρεώσεων όσο και να προχωρήσουν στην αναστολή τήρησης όρων της δανειακής σύμβασης που δεν τηρούνται εξαιτίας της πτώσης των ναύλων και των αξιών των πλοίων.

Το ρευστό

Παρά την έλλειψη ρευστότητας των τραπεζών, η οποία αποτελεί τροχοπέδη για νέες χρηματοδοτήσεις, βλέπουμε ότι κάποιες από τις εισηγμένες εταιρείες κατάφεραν να υπογράψουν νέες δανειακές συμβάσεις για την κάλυψη των κεφαλαιακών τους αναγκών στα υπό παραγγελία πλοία τους. Τέλος, κάποιες εταιρείες («Dryships», «Oceanfreight», «Diana») κατάφεραν να αντλήσουν νέα κεφάλαια από τα χρηματιστήρια, γεγονός που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στον κλάδο.

Στην έρευνα που πραγματοποίησε αποκλειστικά για το «ΘΕΜΑ» η XRTC Ltd Business Consultants με εξειδίκευση στη ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις, καταδεικνύεται η κατάσταση της ελληνικής εισηγμένης ναυτιλίας εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

 AEGEAN

MARINE PETROLEUM NETWORK INC

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗΣ

(ΝΥSE)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

Αποτελείται από 33 πλοία εφοδιασμού καυσίμων, 28 εκ των οποίων είναι διπλού τοιχώματος. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, στο Γιβραλτάρ, στα ΗΑΕ, στην Τζαμάικα, στη Σιγκαπούρη, στο Βανκούβερ κ.α.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

+23,6%

σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$40 εκατ.

(σημειώθηκε αύξηση). Τα συνολικά έσοδα για το 1ο τρίμηνο του 2009 μειώθηκαν κατά 31,3% σε $365,4 εκατ. σε σύγκριση με τα $532 εκατ. του αντίστοιχου τριμήνου του 2008.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

$8,3 εκατ.

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$4,4 εκατ.

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,01 ανά μετοχή για το α’ τρίμηνο

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

# Επέκταση στην αγορά της Πάτρας

# Απόκτηση ή παραλαβή 5 πλοίων μεταφοράς καυσίμων διπλού τοιχώματος, συμπεριλαμβανομένων και 2 νεόκτιστων

# Εξασφάλιση νέου δανείου (revolving credit) για δύο έτη

# Στρατηγική συμμαχία με την «Gulf Oil» για την εκμετάλλευση και διανομή θαλάσσιων λιπαντικών

# Συμφωνία για την πώληση δύο δεξαμενόπλοιων Ro-Ro χωρητικότητας 2.400 DWT. Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης των δύο πλοίων η εταιρεία αναμένεται να πραγματοποιήσει καθαρά κέρδη που θα εμφανιστούν το 2ο τρίμηνο του 2009

CAPITAL PRODUCT PARTNERS LP

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

Αποτελείται από 18 δεξαμενόπλοια διπλού τοιχώματος, με μέσο όρο ηλικίας τα 3 έτη

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$8,8 εκατ. για τους τρεις πρώτους μήνες του 2009

ΕΣΟΔΑ

$30,2 εκατ.

(αύξηση, σε σύγκριση με τα $27,2 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008)

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,41 ανά μετοχή για το α’ τρίμηνο

OMEGA

NAVIGATION ENTERPRISES INC

 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΣΙΩΤΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

Αποτελείται από 9 δεξαμενόπλοια διπλού τοιχώματος μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, ενώ έχει υπό κατασκευή άλλα 6 πλοία

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΕΣΟΔΑ

$18,7 εκατ.

από ναύλους, έναντι $18,9 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$5,7 εκατ.

έναντι $2,2 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

$1,7 εκατ.

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

Η εταιρεία διαχειρίστηκε κατά μέσο όρο 8 πλοία, ίδιο αριθμό με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.

  • Τον Μάιο του 2008 η εταιρεία είχε ανακοινώσει την αγορά δύο υπό κατασκευή πλοίων στη «Hyundai Mipo» της Κορέας, χωρητικότητας 47.000 DWT το καθένα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την «Glencore» να συνεργαστούν για την από κοινού αγορά του πρώτου από τα δύο αυτά πλοία. Ετσι το «Omega Duke» αγοράστηκε με τραπεζική χρηματοδότηση και κεφάλαια της «Glencore». Το πλοίο χρονοναυλώθηκε στη «ST Shipping» («Glencore International») για 5 χρόνια.

TSAKOS

ENERGY NAVIGATION (TEN)

 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΣΑΚΟΥ

(ΝΥSE)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

Αποτελείται από 45 δεξαμενόπλοια διπλού τοιχώματος και από 1 πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ βρίσκονται υπό κατασκευήν άλλα 5 δεξαμενόπλοια τύπου Aframax (η εταιρεία χρησιμοποίησε 46 πλοία κατά μέσο όρο το 2009, έναντι 43,1 την αντίστοιχη περίοδο του 2008).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΕΣΟΔΑ

$115,67 εκατ.

σε σύγκριση με $115,67 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ

$38,87 εκατ.

σε σύγκριση με τα $86,43 εκατ. (συμπεριλαμβάνονταν κέρδη από πώληση ενεργητικού)

ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ

$24,45 εκατ.

σε σύγκριση με $65,13 εκατ. (συμπεριλαμβάνονταν κέρδη από πώληση ενεργητικού ποσού $34,57 εκατ.)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

Η εταιρεία συνέχισε το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών. Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2009 η εταιρεία επένδυσε περίπου $3,8 εκατ. αγοράζοντας 231.100 μετοχές. Από την έναρξη αυτού του προγράμματος τον Ιανουάριο του 2005 επένδυσε $82 εκατ. αγοράζοντας 3,8 εκατ. μετοχές, με μέσο όρο αγοράς $21,68 ανά μετοχή. Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το υπόλοιπο ποσό των $25,7 εκατ. αυτού του προγράμματος για όσο διάστημα πιστεύει ότι η τιμή της μετοχής δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία της.

ΤΟP SHIPS INC.

ΕΥ. ΠΙΣΤΙΟΛΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

Αποτελείται από 12 δεξαμενόπλοια διπλού τοιχώματος (τύπου Handymax).

Οικονομικά στοιχεία 1ου τριμήνου 2009

  • Καθαρά κέρδη $1,37 εκατ. σε σύγκριση με τη ζημία που σημείωσε η εταιρεία ύψους $18,8 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.
  • Λειτουργικά κέρδη $2,36 εκατ. σε σύγκριση με τη ζημία $2,34 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.
  • Τα έσοδα της εταιρείας ανέρχονται σε $29,8 εκατ., έναντι 72,6 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008.

Πρόσφατες εξελίξεις στον όμιλο

·         Μέσα στον Μάιο η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο «BRITTO» από τη «SPP Plant & Shipbuilding» της Κορέας. Το πλοίο αποτελεί το 5ο από τα 6 δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 50.000 DWT το καθένα. Το «BRITTO» χρονοναυλώθηκε για 10 χρόνια με ημερήσιο ναύλο $14.550.

·         Η εταιρεία συμφώνησε με τις 4 από τις 5 δανείστριες τράπεζες την αναστολή τήρησης όρων των δανειακών της συμβάσεων μέχρι τις 31 Μαρτίου 2010. Οι τράπεζες αυτές είναι οι HSH Nordbank, Alpha Bank, DVB και Emporiki Bank, οι οποίες συγκεντρώνουν το 85% των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας. 

DIANA SHIPPING INC

 ΣΥΜΕΩΝ ΠΑΛΗΟΣ

(ΝΥSE)

O ΣΤΟΛΟΣ

19 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τα 13 είναι τύπου panamax και 6 capesize, συνολικής μεταφορικής ικανότητας περίπου 2 εκατ. DWT και σταθμισμένου μέσου όρου ηλικίας 3,5 χρόνων

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$34,8 εκατ.

ή $0,47 ανά μετοχή (σε σύγκριση με $53,2 εκατ. ή $0,71 ανά μετοχή το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

Πρόσφατα η εταιρεία προσέφερε 6 εκατ. μετοχές στο κοινό στην τιμή των $16,85 ανά μετοχή

DRYSHIPS INC

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ASDAQ)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

40 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου (7 τύπου capesize, 29 τύπου panamax, 2 τύπου supramax και δύο υπό κατασκευή πλοία, καθώς και 2 πλωτές πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου μεγάλου βάθους και άλλες 2 πλωτές πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΕΡΔΗ

Για το 1ο τρίμηνο του 2009 η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρή ζημία ύψους $101,8 εκατ. σε σύγκριση με καθαρά κέρδη $176,3 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Στα αποτελέσματα του 1ου τριμήνου περιλαμβάνονται παρακράτηση προκαταβολών για ακύρωση αγοράς πλοίων

ΕΣΟΔΑ

# Για τον τομέα του ξηρού φορτίου τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά $129 εκατ. -στα $88,9 εκατ.- από $217,9 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην πτώση των ναύλων σε σύγκριση με τους αντίστοιχους του 2008.

# Για τον τομέα των πλωτών πλατφορμών τα έσοδα ανέρχονται σε $99 εκατ.

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

# Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε τη συμφωνία της με την Deutsche Bank για την αναστολή τήρησης όρων της δανειακής σύμβασής ύψους $1,125 δισ. Το εν λόγω δάνειο καλύπτει την κατασκευή των δύο πλωτών πλατφόρμων εξόρυξης πετρελαίου υπ’ αριθμ. 1865 και 1866 στη «Samsung Heavy Industries».

# Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε τη συμφωνία της με την τράπεζα HSH για την αναστολή τήρησης όρων της δανειακής σύμβασης ύψους $654 εκατ. Το εν λόγω δάνειο καλύπτει τη χρηματοδότηση 23 πλοίων.

# Στις 21 Μαΐου 2009 ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της δευτερογενούς προσφοράς μετοχών, σύμφωνα με την οποία συγκέντρωσε $475 εκατ. Ο αριθμός των μετοχών της εταιρείας ανέρχεται σε 257.645.000 κοινές μετοχές.

# Υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με την «Petrobras» για την εξόρυξη πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα. Η αξία του συμβολαίου ανέρχεται περίπου σε $630 εκατ.

 EAGLE BULK SHIPPING INC

ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΖΟΥΛΑΣ

(NASDAQ)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

20 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου (τύπου Handymax)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$17,2 εκατ.

(+20% σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη $14,3 εκατ. του αντίστοιχου τριμήνου του 2008)

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$56 εκατ.

(+53% σε σύγκριση με τα $36,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

# Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε δύο συμφωνίες οι οποίες οδηγούν στη μείωση των εξόδων κεφαλαίου κατά $363 εκατ. Η πρώτη αφορά τη συμφωνία της με τη «Yanghzou Dayang Shipbuilding Co.», για μετατροπή των συμβολαίων κατασκευής 8 πλοίων αξίας $ 316 εκατ. σε «δικαίωμα κατασκευής» των πλοίων από πλευράς της εταιρείας. Διατήρηση της προκαταβολής των $47 εκατ. για τα 8 αυτά πλοία και μεταφορά του ποσού έναντι πληρωμής των υπόλοιπων υπό κατασκευή πλοίων με παράδοση το 2009.

# Διατήρησε τις αρχικές τιμές συμβολαίων των 8 πλοίων.

# Ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τους δανειστές της για την αναδιάρθρωση της δανειακής σύμβασής ύψους $1,35.

EUROSEAS LTD

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΠΙΤΑΣ

ASDAQ)

  Ο ΣΤΟΛΟΣ

5 φορτηγά, 1 multi purpose και 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

(μέσος όρος πλοίων 15,7 κατά το 1ο τρίμηνο του 2009, με μέσο όρο ναύλου $12.684 ημερησίως)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$3,9 εκατ.

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$15,3 εκατ. 

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,10 ανά μετοχή για το τρίμηνο 

EXCEL MARITIME 

ΒΙΛΛΥΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

(ΝΥSE)

  Ο ΣΤΟΛΟΣ

47 πλοία

(ο υπό κατασκευήν στόλος της ανέρχεται στα 7 πλοία)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

$222,1 εκατ.

(+218,2% σε σύγκριση με $69,8 εκατ. του πρώτου τριμήνου 2008)

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

 $118 εκατ.

 (+236,2% σε σύγκριση με $35,1 εκατ. του πρώτου τριμήνου 2008. Η θεαματική αύξηση στα αποτελέσματα οφείλεται στον αριθμό των πλοίων που εκμεταλλεύτηκε η εταιρεία. Το α’ τρίμηνο του 2009 ο μέσος όρος των πλοίων ήταν 47,8, έναντι 18 πλοίων που ήταν ο μέσος όρος του αντιστοίχου τριμήνου του 2008)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

# Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2009 η εταιρεία προχώρησε στην αναδιάρθρωση δύο δανειακών της συμβάσεων με τη Nordea Bank και την Credit Suisse Bank. Σύμφωνα με αυτές τις αναδιαρθρώσεις η οικογένεια Παναγιωτίδη προχώρησε στην αύξηση των ιδίων κεφαλαίων κατά $45 εκατ.

# Προχώρησε στην αναστολή πληρωμής μερίσματος. 

FREESEAS INC

 ΙΩΝ ΒΑΡΟΥΞΑΚΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

9 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ

$17,6 εκατ.

(+103% σε σύγκριση με τα $8,6 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του στόλου της εταιρείας)

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$ 6,2 εκατ.

(η εταιρεία διαχειριζόταν 9 πλοία με μέσο όρο ναύλων $20.334 ημερησίως)

NAVIOS MARITIME PARTNERS LP

 ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΡΑΓΚΟΥ

(NYSE)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

40 πλοία

ιδιόκτητα ή ναυλωμένα πλοία διάφορων μεγεθών

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ

$241,1 εκατ.

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,06 ανά μετοχή για το τρίμηνο

ΕΣΟΔΑ

$117,8 εκατ.

από διαχείριση των πλοίων, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 ήταν $316,8 εκατ. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην πτώση των ναύλων, αφού η εταιρεία είχε μέσο όρο ναύλων το 2008 $46,338 ημερησίως, ενώ το 2009 $28,368

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$12 εκατ.

(έναντι $14,2 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

# Τον Φεβρουάριο του 2009 η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο «Navios Vega» χωρητικότητας 58,792 DWT. Η τιμή κτήσης ανήλθε περίπου στα $73,5 εκατ., ενώ το πλοίο χρονοναυλώθηκε για δύο χρόνια με ημερήσιο ναύλο $12.350

# Εχει το δικαίωμα να αποκτήσει 4 από τα 18 ναυλωμένα πλοία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και 8 από τα 10 υπό κατασκευήν πλοία.

 PARAGON SHIPPING INC

 ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ

ASDAQ)

 

Ο ΣΤΟΛΟΣ

12 φορτηγά

(7 τύπου panamax, 2 τύπου supramax και 3 τύπου handymax)

 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΕΣΟΔΑ

$41,6 εκατ.

από χρονοναυλώσεις σε σύγκριση με τα $40,5 εκατ. για το α’ τρίμηνο του 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$19,2 εκατ.

(έναντι $15,8 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία

διαχειρίστηκε 12 πλοία με μέσο όρο ναύλων $37.179 ημερησίως έναντι των 11 πλοίων του 2008 με μέσο όρο ναύλων $39.098)

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,05 ανά μετοχή

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

Η εταιρεία ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση των 6 δανειακών της συμβάσεων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2009, με όρους που βοηθούν την εταιρεία να διατηρήσει υψηλό επίπεδο ρευστότητας.

SAFEBULKERS

ΠΟΛΥΣ ΒΑΣΟΥ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ

(NYSE)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

13 πλοία

χτισμένα στην Ιαπωνία με συνολική χωρητικότητα 1.061.900 DWT και μέσο όρο ηλικίας 3,43 έτη.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$46,9 εκατ. από $49,3 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 (-4,9%). Η εταιρεία διαχειρίστηκε κατά μέσο όρο 12,53 πλοία, με μέσο όρο ναύλων $41.486 ημερησίως κατά το 1o τρίμηνο του 2009 σε σύγκριση με 11 πλοία και μέσο όρο ναύλου $49.692 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$62 εκατ.

(+162,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 που ήταν $23,6 εκατ. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μη δεδουλευμένους ναύλους ύψους $29,7 εκατ.)

ΜΕΡΙΣΜΑ

$0,15 ανά μετοχή

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ακύρωσε ένα από τα δύο νεόκτιστα πλοία τύπου capesize και το αντικατέστησε με ένα άλλο το οποίο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2010. Επίσης θα καθυστερήσει η παράδοση του δεύτερου capesize μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2011. Αυτές οι αλλαγές θα μειώσουν τα έξοδα κεφαλαίου της εταιρείας κατά $12 εκατ.

  SEANERGY

ΒΙΚΤΩΡ ΡΕΣΤΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΥΤΣΟΣ

 mex)

 O ΣΤΟΛΟΣ

6 φορτηγά

(2 τύπου panamax, 2 τύπου supramax και 2 τύπου handysize) με συνολική χωρητικότητα 316.676 DWT και μέσο όρο ηλικίας 11 ετών

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$12,1 εκατ.

(με μέσο όρο ναύλων $51.727 ημερησίως)

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$26,2 εκατ.

 ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Η εταιρεία κατάφερε να συμφωνήσει με τους δανειστές της για την αναστολή τήρησης όρων της δανειακής σύμβασης
  • Αναστολή διανομής μερίσματος.

STAR BULK CARRIERS CORP.

ΑΚΗΣ ΤΣΙΡΙΓΚΑΚΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

12 φορτηγά

(4 τύπου capesize και 8 τύπου supramax) με μέσο όρο ηλικίας 10,1 έτη και συνολική χωρητικότητα 1.100.000 DWT

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$22,5 εκατ.

έναντι $16,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 (+34%)

ΕΣΟΔΑ

$45,1 εκατ.

έναντι $41,7 εκατ. (+8%)

 

GLOBUS MARITIME LTD

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗΣ

(LSE)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

9 φορτηγά

(5 τύπου handymax και 2 panamax) με μέσο όρο ηλικίας 11,9 έτη και συνολική χωρητικότητα 372,369 DWT

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΜΙΚΤΑ ΕΣΟΔΑ

$11,8 εκατ.

έναντι $24 εκατ. του αντίστοιχου τριμήνου 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ

$10,7 εκατ.

έναντι $22,7 εκατ. του αντίστοιχου τριμήνου 2008

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$2,5 εκατ.

έναντι $11,6 εκατ. του αντίστοιχου τριμήνου 2008. (Μέσος όρος ναύλων: $16.919 ανά πλοίο ημερησίως με μέσο όρο 7 πλοίων έναντι $31.979 ανά πλοίο ημερησίως με μέσο όρο 8 πλοίων το αντίστοιχο τρίμηνο 2008.)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Τον Απρίλιο 2009 η εταιρεία συμφώνησε για την πώληση του πλοίου «Island Globe» αντί $19,1 εκατ. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες μέχρι τον Οκτώβριο του 2009.

 

HELLENIC CARRIERS

ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

(LSE)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

6 φορτηγά

(1 τύπου handymax, 4 τύπου panamax και 1 τύπου supramax) με συνολική χωρητικότητα 372,761 DWT

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

·         H εταιρεία συμφώνησε με την Εθνική Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς την αναδιάρθρωση των δανείων έτσι ώστε να διευκολυνθεί η αποπληρωμή τους προσδίδοντας άνεση στην εταιρεία για τη διατήρηση της ρευστότητάς της

·         Η εταιρεία προχώρησε στην ακύρωση αγοράς του πλοίου M/V FURNESS TIMIKA τύπου supramax του 2001, χάνοντας την προκαταβολή των $6,9 εκατ. πλέον $1 εκατ.

STEALTHGAS INC

ΧΑΡΗΣ ΒΑΦΕΙΑΣ

ASDAQ)

O ΣΤΟΛΟΣ

40 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LPG)

(ο υπό κατασκευήν στόλος της ανέρχεται σε 5 πλοία ίδιου τύπου. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι 11,1 έναντι 19 ετών που είναι ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου LPG. Η εταιρεία κατατάσσεται πρώτη στην κατηγορία ιδιοκτησίας πλοίων LPG μεγέθους 3.000 - 8.000 κ.μ. Επίσης στον στόλο της περιλαμβάνονται και 2 νεόκτιστα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, τα οποία είναι χρονοναυλωμένα για 7 έτη. Τέλος η εταιρεία έχει συμφωνήσει στην απόκτηση άλλων 2 τέτοιων πλοίων μέσα στο 2009 με τριετή χρονοναύλωση)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΕΣΟΔΑ

$29,2 εκατ. από ναύλους

(+$2,2 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008)

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$0,2 εκατ.

(έναντι $7,2 εκατ. στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, στο οποίο περιλαμβάνονται και κέρδη από την πώληση πλοίων $1,7 εκατ. Το 1ο τρίμηνο του 2009 δεν πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις πλοίων). Η μείωση του καθαρού κέρδους οφείλεται σε ζημία από συμφωνίες αντιστάθμισης κινδύνου

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

·         Η εταιρεία συμφώνησε με τα ναυπηγεία στα οποία κατασκευάζονται τα πλοία της την καθυστέρηση στην παράδοσή τους. Ετσι τα πλοία θα παραδοθούν την περίοδο 2011-2012.

GOLDENPORT HOLDINGS INC

ΠΑΡΗΣ ΔΡΑΓΝΗΣ

(LSE)

 Ο ΣΤΟΛΟΣ

29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγών πλοίων. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχονται σε 15, συμπεριλαμβανομένων 2 νέων υπό κατασκευήν, με παράδοση το 2010 και το 2011. Τα φορτηγά πλοία είναι 14 -συμπεριλαμβανομένων 8 νέων υπό κατασκευήν- με παράδοση 2009, 2010 και 2011

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Η εταιρεία πούλησε το πλοίο «Gianni D» χωρητικότητας 40.538 DWT του 1998 έναντι $20 εκατ. πραγματοποιώντας λογιστικό κέρδος $11,1 εκατ. Το εν λόγω πλοίο είναι ελεύθερο βαρών και η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει το προϊόν της πώλησης για να ενδυναμώσει τον ισολογισμό της.

ARIES MARITIME

ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΤΡΙΔΗΣ

ASDAQ)

 O ΣΤΟΛΟΣ

10 πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΕΣΟΔΑ

$16,8 εκατ. έναντι $20 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. (Η μείωση των εσόδων οφείλεται στο γεγονός ότι ένα πλοίο της εταιρείας ήταν εκτός υπηρεσίας για 90 ημέρες, καθώς και στο γεγονός ότι άλλα δύο πλοία είχαν μικρότερους ναύλους σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2008)

ΖΗΜΙΕΣ

$4,2 εκατ.

(έναντι $5,1 εκατ. ζημία στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2008)

 

DANAOS CORPORATION

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΤΑΣ

(NYSE)

O ΣΤΟΛΟΣ

40 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συν άλλα 29 πλοία που βρίσκονται υπό παραγγελία για παράδοση την περίοδο 2009-2011, τα οποία είναι όλα χρονοναυλωμένα με τις μεγαλύτερες εταιρείες (liner companies)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$20 εκατ.

(έναντι $25,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2008)

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

$75,3 εκατ.

(έναντι $69,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2008)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Το τελευταίο τρίμηνο η εταιρεία παρέλαβε 2 πλοία: το «Zim Monaco» και το «Zim Dalian», χωρητικότητας 4.253 TEU από τη «Samsung» της Κορέας. Τα δύο πλοία έχουν μακροχρόνια ναύλωση 12 ετών
  • Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του 2009 συνήψε νέο δάνειο ύψους $299 εκατ. με την Deutsche Schiffsbank. Αυτό το δάνειο μαζί με τα υπόλοιπα των υπαρχόντων δανείων που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί και μαζί με την ταμειακή ρευστότητα της εταιρείας αναμένεται να καλύψουν τις κεφαλαιακές ανάγκες για το 2009 και μέρους του 2010
  • Η εταιρεία διαπραγματεύεται την καθυστέρηση των υπό παραγγελία πλοίων του. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε τη συμφωνία με την «China Shipbuilding Trading» για την καθυστέρηση 5 πλοίων χωρητικότητας 8.530 TEU κατά 200 μέρες ανά πλοίο, καθώς επίσης και τη συμφωνία με τη «South Korea Hanjin HI» για την καθυστέρηση 5 πλοίων χωρητικότητας 6.500 TEU και 5 πλοίων χωρητικότητας 3.400 TEU για 3 μήνες το καθένα. 

OCEANFREIGHT INC

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΝΔΥΛΙΔΗΣ

(NASDAQ)

Ο ΣΤΟΛΟΣ

13 πλοία

(1 τύπου capesize, 8 τύπου panamax, 1 δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax και 3 δεξαμενόπλοια τύπου aframax) συνολικής χωρητικότητας 1.170.633 DWT)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ

$2,6 εκατ.

ΕΣΟΔΑ

$34,2 εκατ.

(μικτά έσοδα ναύλων)

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΡΔΗ

$7,4 εκατ.

(Ο μέσος όρος πλοίων που διαχειρίστηκε η εταιρεία το 1ο τρίμηνο του 2009 ήταν 12,8 πλοία με μέσο όρο ναύλων $29.256 ημερησίως)

ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ

  • Η εταιρεία ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της δευτερογενούς προσφοράς μετοχών, σύμφωνα με την οποία συγκέντρωσε $111,6 εκατ., ενώ ο αριθμός των μετοχών της είναι 90.394.493
  • Με αυτά τα χρήματα κατάφερε να αποπληρώσει την πίστωση πώλησης $25 εκατ. για την αγορά των πλοίων «Tamara» και «Tigani», ενώ η ταμειακή της ρευστότητα ανέρχεται σε $108 εκατ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr