Συμβιβασμός εν όψει για τον Σκαραμαγκά

Το ελληνικό δημόσιο θα αναλάβει την υποχρέωση της μισθοδοσίας των περίπου 1300 εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μέχρις ότου το υπουργείο Άμυνας και η γερμανική Thyssen (απερχόμενοι ιδιοκτήτες) αποφασίσουν ποιο επιχειρηματικό σχήμα θα αναλάβει το Σκαραμαγκά.

Η γερμανική Thyssen έχει ξεκαθαρίσει ότι από τις 15 Νοεμβρίου σταματά τη χρηματοδότηση των ναυπηγείων. Εκτιμάται ότι για τη μισθοδοσία ενός μηνός απαιτούνται περίπου 4 εκατ.ευρώ. Με απλά λόγια μέχρι την εξεύρεση αξιόπιστου αγορα

Το ελληνικό δημόσιο θα αναλάβει την υποχρέωση της μισθοδοσίας των περίπου 1300 εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μέχρις ότου το υπουργείο Άμυνας και η γερμανική Thyssen (απερχόμενοι ιδιοκτήτες) αποφασίσουν ποιο επιχειρηματικό σχήμα θα αναλάβει το Σκαραμαγκά.

Η γερμανική Thyssen έχει ξεκαθαρίσει ότι από τις 15 Νοεμβρίου σταματά τη χρηματοδότηση των ναυπηγείων. Εκτιμάται ότι για τη μισθοδοσία ενός μηνός απαιτούνται περίπου 4 εκατ.ευρώ. Με απλά λόγια μέχρι την εξεύρεση αξιόπιστου αγοραστή για το Σκαραμαγκά, το δημόσιο θα μισθοδοτεί τους εργαζόμενους στα ναυπηγεία. «Δεν θα διακινδυνεύσουμε το θέμα που λέγεται ναυπηγεία ή υποβρύχια για 4 εκατ.ευρώ» δήλωσε ο κ. Βαγγέλης Βενιζέλος.

Ο υπουργός Άμυνας υπογράμμισε ότι αναζητούνται «λύσεις αξιόπιστες με επιχειρηματικό βάθος», αποκάλυψε ότι ήδη «υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την απόκτηση του Σκαραμαγκά» και διευκρίνισε ότι αναφέρεται «σε ενδιαφέρον που έχει σοβαρότητα».

Όπως είχε συμφωνηθεί στις 4 Νοεμβρίου μεταξύ των υπουργών Επικρατείας κ. Χάρη Παμπούκη και Εθνικής Άμυνας κ. Βαγγέλη Βενιζέλου με τον εκτελεστικό πρόεδρο της ThyssenKrupp Marine Systems κ. Χανς Κρίστοφ Ατζποντίεν, η γερμανική εταιρεία θα υποβάλλει λίστα υποψηφίων αγοραστών των ναυπηγείων, οι θα αξιολογηθούν –για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης- από το διεθνή επενδυτικό οίκο Lazar.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας (η οποία αποτυπώνεται μέσω γραπτών επιστολών που αντήλλαξαν οι κύριοι Βενιζέλος και Ατζποντίεν), σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν δοκιμές εν πλω για την πιστοποίηση των τριών νέων υποβρυχίων τύπου 214, ενώ το πρωτότυπο σκάφος «Παπανικολής» αναμένεται να πωληθεί (έναντι τιμήματος που θα κυμανθεί από 350 μέχρι 450 εκατ.ευρώ) σε τρίτη χώρα. Παραλλήλως οι Γερμανοί της Thyssen αναλαμβάνουν την υποχρέωση αντί του εκσυγχρονισμού δύο παλαιότερων υποβρυχίων τύπου «Ωκεανός» να προμηθεύσουν το Πολεμικό Ναυτικό με δύο καινούρια υποβρύχια τύπου 209, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση.

Η λεπτομέρεια είναι ότι μέχρι την οριστικοποίηση της συμβιβαστικής λύσης, η γερμανική πλευρά της Thyssen δεν θα ανακαλέσει την απόφαση για καταγγελία των εκκρεμουσών συμβάσεων με το ελληνικό δημόσιο.

Οι επιλογές θα γίνουν «με βάση εγγυήσεις διαφάνειας» διαβεβαίωσε ο κ. Βενιζέλος και πρόσθεσε ότι η όποια συμφωνία θα κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr