H Eλληνίδα πίσω απο το "AVATAR" και όχι μόνο

Μπορεί να μην είναι γνωστή στο ευρύ κοινό, όμως η 45χρονη σεναριογράφος υπογράφει τη μία επιτυχία μετά την άλλη και είναι πλέον απαραίτητη σε σκηνοθέτες όπως ο Σκορσέζε, ο Κάμερον και ο Σπίλμπεργκ

Το όνομα της Ελληνίδας Laeta Kalogridis δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, όμως πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές και ανερχόμενες σεναριογράφους του Χόλιγουντ, και μάλιστα σε έναν χώρο άκρως ανδροκρατούμενο. Η ελληνικής καταγωγής εκτελεστική παραγωγός και σεναριογράφος έχει καταφέρει να συνεργάζεται ταυτόχρονα με τους πιο ισχυρούς σκηνοθέτες του κόσμου, από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και τον Ολιβερ Στόουν μέχρι τον Μάρτιν Σκορσέζε και τον Τζέιμς Κάμερον. Οπως λένε χαρακτηριστικά στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, η Kalogridis είναι το πιο καλά κρυμμένο μυστικό επιτυχίας. Ο διάσημος σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον σε πρόσφατη βράβευσή του αναφέρθηκε στο πρόσωπό της, και έτσι άρχισε να γίνεται ακόμα πιο γνωστή. Η Laeta Kalogridis είναι, ανεπίσημα, εκτελεστική παραγωγός και σεναριογράφος της ταινίας «Avatar», του ονειρικού κόσμου των Νάβι και των κινηματογραφικών ρεκόρ.

Για οκτώ χρόνια η χαμηλών τόνων Ελληνίδα έγραφε το σενάριο με τον διάσημο σκηνοθέτη, την επιτυχία του οποίου δεν γεύτηκε άμεσα, την οποία ωστόσο απολαμβάνει μακροπρόθεσμα. Δεν αναφέρθηκε πουθενά ότι συμμετείχε στη συγγραφή του σεναρίου (κάτι που συμβαίνει συχνά στο Χόλιγουντ), αλλά αυτό δεν ενοχλεί ιδιαίτερα την ίδια. Επίσης έχει δουλέψει και σε άλλα σενάρια με τον Κάμερον. Το πιο αξιοσημείωτο είναι για την ταινία «The Dive», όπου αναγράφεται στους τίτλους ως σεναριογράφος της ταινίας. Πρόσφατα έγινε και η πρώτη γυναίκα που υπογράφει ποτέ σενάριο σε ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε. Συγκεκριμένα έγραψε το «Shutter Island» («Το νησί των καταραμένων»), που σημείωσε τρελή εισπρακτική επιτυχία, και είναι μόνο η αρχή.

Η Laeta Elizabeth Kalogridis γεννήθηκε στις 30 Αυγούστου του 1965 και μεγάλωσε στο Winter Haven στη Φλόριντα. Σπούδασε στο Davidson College, από το οποίο αποφοίτησε και ο Ελληνας μπαμπάς της. Ο πρώτος μέντοράς της ήταν ο James Michener, με τον οποίο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Τέξας. Οσο σπούδαζε ερωτεύτηκε τη δουλειά του Τζέιμς Κάμερον και αποφάσισε ότι ήθελε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο και τη συγγραφή σεναρίων. Η ταινία που την ώθησε να πάει να ζήσει στο Λος Αντζελες ήταν ο «Εξολοθρευτής 2», με τον Αρνολντ Σβατσενέγκερ.



Τον Απρίλιο του 1994 μετακομίζει μόνιμα στο Χόλιγουντ. Σε ηλικία 29 χρόνων και ενώ ακόμη σπούδαζε στο UCLA, πούλησε το πρώτο της σενάριο στη «Warner Bros».

Τίτλος του ήταν «In Nomine Dei» και ήταν μια επική ταινία για τη Ζαν ντ’ Αρκ, η οποία όμως τελικά δεν γυρίστηκε. Στη συνέχεια γράφει το αρχικό σενάριο της μεγάλης επιτυχίας «X-Men» και ακολουθεί η συμμετοχή της στη συγγραφή των σεναρίων στις ταινίες «Tomb Raider» και «Wonder Woman», στο ριμέικ του «Lone Ranger», ενώ δούλεψε ως εκτελεστική παραγωγός και σεναριογράφος στη σειρά «Birds of Prey», η οποία ήταν βασισμένη σε χαρακτήρες υπερηρώων από τα κόμικς. Μπορεί πολλές από τις πρώτες δουλειές της να μη γυρίστηκαν ποτέ, αλλά η ίδια δήλωσε ότι ζούσε καλά. Το να πληρώνεται και να γράφει είναι μια πολυτέλεια που λίγοι σεναριογράφοι έχουν στην αρχή της καριέρας τους.

Γύρω στο 2002 έχει την τύχη να συναντήσει τον διάσημο Ολιβερ Στόουν και μαζί του γράφει το σενάριο για τον επικό «Αλέξανδρο». Η έμφυτη ροπή της προς τον φανταστικό κινηματογράφο την κάνει να αναλάβει την προσαρμογή ενός θρίλερ ρωσικής παραγωγής με τίτλο «Night Watch», που έσπασε ταμεία στη Ρωσία, κόβοντας περισσότερα εισιτήρια και από τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών».



Εως το 2007 γράφει το σενάριο της ταινίας «Pathfinder» και συμμετέχει στην ομάδα σεναριογράφων της τηλεοπτικής σειράς «Bionic Woman», που γυρίζεται για το NBC. Ομως, η διετία 2007-2008 είναι η χρυσή περίοδος για την ανερχόμενη Ελληνίδα, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πολύμηνη απεργία της Ενωσης Σεναριογράφων, λόγω της διαμάχης με τις εταιρείες παραγωγής για τις αμοιβές. Σύντομα αναλαμβάνει τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο του «ειρηνοποιού» και κερδίζει πόντους μεσολαβώντας για να αμβλυνθεί η κατάσταση.



Η γνωριμία της με τον Τζέιμς Κάμερον θα της αλλάξει κυριολεκτικά τη ζωή. Συνεργάζεται στενά μαζί του, και βέβαια το όνειρό της γίνεται πραγματικότητα. Για τη Laeta Kalogridis οι πόρτες είναι πλέον ορθάνοιχτες. Ο Μάρτιν Σκορσέζε, όπως προαναφέραμε, εμπιστεύεται για πρώτη φορά γυναίκα σεναριογράφο και της αναθέτει το σενάριο για το θρίλερ «Shutter Island», με τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μπεν Κίνγκσλεϊ και Μαξ Φον Σίντοφ. Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του συγγραφέα του «Mystic River», Ντένις Λεχέιν. Εχει, επίσης, υπογράψει το σενάριο για την ταινία «Knight and Day», με τους Τομ Κρουζ και Κάμερον Ντίαζ.



Το Χόλιγουντ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν πολλοί σεναριογράφοι που να μπορούν να συνεργάζονται ταυτόχρονα με δύο μεγάλους σκηνοθέτες, πόσο μάλλον όταν αυτοί είναι ο Κάμερον και ο Σκορσέζε. Ομως, η Laeta Kalogridis όχι μόνο το κατάφερε  αλλά έβαλε και άλλο ένα ιερό τέρας στη ζωή της: υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την «DreamWorks» για να αναλάβει το σενάριο και την προσαρμογή σε 3D ταινία της τηλεοπτικής σειράς γιαπωνέζικων κινούμενων σχεδίων manga, «Ghost in the Shell», υπό την επίβλεψη του κορυφαίου Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Μέσα στο 2011 αναμένεται να κυκλοφορήσει η ταινία «Battle Angel», την οποία έγραψε με τον Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος και τη σκηνοθετεί. Η ταινία αφορά σε μια διαστημική γυναίκα του 26ου αιώνα, την οποία ένας επιστήμονας σώζει από τα σκουπίδια. Ποια ήταν τα στοιχεία που την έκαναν να ξεχωρίσει;

Μεγάλη σιγουριά για τον εαυτό της, ατρόμητη και βέβαια ταλαντούχα. Η δημιουργικότητά της ήταν πάντα σε λογικά πλαίσια, ενώ έχει το ταλέντο να σκέφτεται καθαρά χωρίς να πετάει στα σύννεφα. Παραμένει πάντα ανεξάρτητη και ποτέ δεν επιδιώκει την επιβράβευση ή την αναγνώριση από τους άλλους. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr