Πως λειτουργεί το χειμώνα ο κλιματισμός

Ανεξαρτήτως εποχής είναι απαραίτητη η χρήση κλιματισμού στο αυτοκίνητο. Τους καλοκαιρινούς μήνες για να αντιμετωπίσουμε τη ζέστη, τους χειμερινούς για να αντιμετωπίσουμε το κρύο.

Ειδικά το χειμώνα δε χρειαζόμαστε μόνο το καλοριφέρ στο αυτοκίνητο αλλά και το air condition για να ξεθολώσουμε τα τζάμια. Δεν πρόκειται για ζήτημα άνεσης, αλλά για σημαντικό στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας.
Η διατήρηση μιας κανονικής θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι κομβικής σημασίας για να έχει ο οδηγός την ικανότητα αντίδρασης σε μια κρίσιμη στιγμή. Ένας άνθρωπος που φοράει μπουφάν, γάντια σκούφο για ν’ αντιμετωπίσει το κρύο ενόσω οδηγεί, ξυλιασμένος μετά από κάποια ώρα πιθανόν δε θα αντιδράσει έγκαιρα και με ακρίβεια την κρίσιμη στιγμή που θα απαιτηθεί το 100% του ενδιαφέροντός του.

Όλα σχεδόν τα καινούργια μοντέλα φέρουν στον βασικό τους εξοπλισμό, κλιματισμό καθώς θεωρείται εξοπλισμός ασφαλείας. Ένα σωστά συντηρημένο σύστημα κλιματισμού εκτός των άλλων φιλτράρει αποτελεσματικά τη σκόνη και τα μικροσωματίδια ώστε ο αέρας που αναπνέετε να είναι καθαρός. Είναι κομβικής σημασίας λοιπόν η συντήρηση του κλιματιστικού. Πολλές αντιπροσωπείες  προσφέρουν τεχνικό έλεγχο ο οποίος περιλαμβάνει:

•    Έλεγχος ιμάντα κομπρεσέρ
•    Έλεγχος της κατάστασης των σωληνώσεων
•    Έλεγχος του φίλτρου σκόνης
•    Έλεγχος σωστής λειτουργίας του κομπρεσέρ
•    Έλεγχος δυναμικών πιέσεων
•    Έλεγχος θερμοκρασίας αέρα στους αεραγωγούς
•    Ανάγνωση της μνήμης του εγκεφάλου
•    Έλεγχος λειτουργίας βαλβίδων κλιματισμού

Πέρα όμως από την καλή κατάσταση του συστήματος κλιματισμού υπάρχουν και άλλα σημεία τα οποία είναι σημαντικά όπως η σωστή χρήση. Πιθανόν να γνωρίζετε ότι οι ενεργειακές ανάγκες του κλιματισμού καλύπτονται από τη χημική ενέργεια του καυσίμου, ή την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να γίνεται λελογισμένη χρήση για να μην αυξάνετε υπέρμετρα η κατανάλωση.

Καλό είναι όταν ξεκινήσουμε ν’ ανοίξουμε λίγο το παράθυρο για ν’ ανανεωθεί ο αέρας. Ταυτόχρονα με τον αποτελεσματικό αερισμό της καμπίνας επιβατών δεν αναπνέουμε βλαβερά σωματίδια (σ.σ: βενζόλιο, μικρόβια, πολυφαινόλες). Αφού ζεσταθεί ο κινητήρας ενεργοποιούμε το καλοριφέρ και ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία 20 -22 βαθμούς Κελσίου. Βάζοντάς το πιο ψηλά σπαταλάμε υπέρμετρα ενέργεια χωρίς να κερδίζουμε κάτι σε θέρμανση καθώς το πιο πιθανό είναι να πάρει ώρα για να φτάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τους 5 βαθμούς Κελσίου στους 22, οπότε μέχρι τότε απλά σπαταλάμε περισσότερη ενέργεια χωρίς αποτέλεσμα. 

Είναι σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας να εξισώσουμε τη θερμοκρασία του εσωτερικού με αυτή του περιβάλλοντος προτού αποβιβαστούμε. Αν φτάνοντας στον προορισμό μας έχουμε «συνηθίσει» στους 22 βαθμούς Κελσίου και βρεθούμε απότομα στους 4 βαθμούς Κελσίου το σοκ είναι μεγάλο και οι συνέπειες άμεσες (μούδιασμα, αίσθηση κρύου, εκνευρισμός)  αλλά και μακροχρόνιες. Καλό είναι να ανοίξουμε τα παράθυρα λίγο πριν φτάσουμε δίνοντας στον οργανισμό μας την δυνατότητα να προσαρμοστεί σταδιακά. 

Τη ρύθμιση της θερμοκρασίας των 22 βαθμών Κελσίου κρατήστε την και για το σπίτι ή το γραφείο τόσο για λόγους απόδοσης όσο και για λόγους υγείας. Ειδικά τα βράδια είναι σημαντικό να έχει φροντίσει για τη θέρμανση του χώρου που θα κοιμηθείτε πριν μπείτε σ’ αυτό το δωμάτιο. Αν έχετε ρυθμίσει τη θερμοκρασία ώρες πριν και έχει γίνει η θέρμανση ομαλά εξασφαλίζετε άνεση και πιθανόν εξοικονομείτε ενέργεια. Αντίθετα αν βάλετε στο φουλ το κλιματιστικό μπαίνοντας στο δωμάτιο ταλαιπωρείτε εαυτόν και αλλήλους ξοδεύοντας υπέρμετρα με υποδεέστερο αποτέλεσμα. Εννοείτε πως και τα οικιακά κλιματιστικά χρειάζονται συντήρηση ενώ έχουν και ειδικά φίλτρα για καθάρισμα.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr