Σύγκρουση Φίλη-Κεραμέως: «Παριστάνετε την υπουργό» - «Ήρθατε για σόου»
Σύγκρουση Φίλη-Κεραμέως: «Παριστάνετε την υπουργό» - «Ήρθατε για σόου»
«Με ποιους έχει υπογράψει συμβόλαια η κυρία υπουργός;» αναρωτήθηκε φωνάζοντας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - «Μιλάτε για πλάσμα υπουργού, να ανακαλέσετε. Αν δεν έχετε επιχειρήματα μην δημιουργείτε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Μήπως διεκδικείτε την αρχηγία του κόμματος και γι' αυτό θέλετε να κάνετε ειδήσεις;» απάντησε η Νίκη Κεραμέως
Επίθεση στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως με προσωπικούς χαρακτηρισμούς εξαπέλυσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας είπε απευθυνόμενος στην κυρία Κεραμέως «είστε πλάσμα υπουργού» και πως «παριστάνετε την υπουργό ενώ δεν σας αναγνωρίζει κανείς».
«Η σύμβαση με την Cisco δεν έχει έρθει στη Βουλή, είναι απαράδεκτό. Δεν είναι ιδιωτική υπόθεση της κυρίας Κεραμέως. Ποιών τα συμφέροντα εξυπηρετεί η κυρία Κεραμέως; Εχει πόλεμο με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Βαρυγκωμούν όλοι με την τηλεκπαίδευση» είπε αρχικά ο κ. Φίλης για να προσθέσει «η κυρία Υπουργός δεν υφίσταται. Είναι πλάσμα υπουργού».
Ο πρόεδρος της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Γιώργος Στύλιος ζήτησε από τον κ. Φίλη να ανακαλέσει ωστόσο ο δεύτερος επέμεινε φωνάζοντας «με ποιους έχει υπογράψει συμβόλαια η κυρία υπουργός;».
Από την πλευρά της η κυρία Κεραμέως απάντησε: «λυπάμαι γιατί έχετε υπάρξει υπουργός και παίζετε ένα σόου σήμερα γιατί σήμερα η ατζέντα είναι να σηκώσουμε λίγη φασαρία. Μιλάτε για πλάσμα υπουργού, να ανακαλέσετε. Δεν είναι κοινοβουλευτική συμπεριφορά αυτό. Ηρθατε να κάνετε φασαρία. Είναι ντροπή. Αν δεν έχετε επιχειρήματα μην δημιουργείτε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Μήπως διεκδικείτε την αρχηγία του κόμματος και γι' αυτό θέλετε να κάνετε ειδήσεις;».
Ωστόσο ο κ. Φίλης επανήλθε: «η κυρία Κεραμέως περιφρονεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τα παιδιά. Την υπουργό παριστάνετε; Δεν είστε, δεν σας αναγνωρίζει κανένας».
Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα το γεγονός πως όταν ο πρόεδρος της επιτροπής κάλεσε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να «σταματήσει το σόου» ο κ. Φίλης ζήτησε να μην γίνονται χαρακτηρισμοί.
Κεραμέως: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο
Στην εισαγωγική της τοποθέτηση για το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός».
Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Η κ. Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης: «Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων».
Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο. «Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.
Όπως εξήγησε η υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».
Η υπουργός αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παιδείας είπε απευθυνόμενος στην κυρία Κεραμέως «είστε πλάσμα υπουργού» και πως «παριστάνετε την υπουργό ενώ δεν σας αναγνωρίζει κανείς».
«Η σύμβαση με την Cisco δεν έχει έρθει στη Βουλή, είναι απαράδεκτό. Δεν είναι ιδιωτική υπόθεση της κυρίας Κεραμέως. Ποιών τα συμφέροντα εξυπηρετεί η κυρία Κεραμέως; Εχει πόλεμο με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Βαρυγκωμούν όλοι με την τηλεκπαίδευση» είπε αρχικά ο κ. Φίλης για να προσθέσει «η κυρία Υπουργός δεν υφίσταται. Είναι πλάσμα υπουργού».
Ο πρόεδρος της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Γιώργος Στύλιος ζήτησε από τον κ. Φίλη να ανακαλέσει ωστόσο ο δεύτερος επέμεινε φωνάζοντας «με ποιους έχει υπογράψει συμβόλαια η κυρία υπουργός;».
Από την πλευρά της η κυρία Κεραμέως απάντησε: «λυπάμαι γιατί έχετε υπάρξει υπουργός και παίζετε ένα σόου σήμερα γιατί σήμερα η ατζέντα είναι να σηκώσουμε λίγη φασαρία. Μιλάτε για πλάσμα υπουργού, να ανακαλέσετε. Δεν είναι κοινοβουλευτική συμπεριφορά αυτό. Ηρθατε να κάνετε φασαρία. Είναι ντροπή. Αν δεν έχετε επιχειρήματα μην δημιουργείτε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Μήπως διεκδικείτε την αρχηγία του κόμματος και γι' αυτό θέλετε να κάνετε ειδήσεις;».
Ωστόσο ο κ. Φίλης επανήλθε: «η κυρία Κεραμέως περιφρονεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τα παιδιά. Την υπουργό παριστάνετε; Δεν είστε, δεν σας αναγνωρίζει κανένας».
Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα το γεγονός πως όταν ο πρόεδρος της επιτροπής κάλεσε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να «σταματήσει το σόου» ο κ. Φίλης ζήτησε να μην γίνονται χαρακτηρισμοί.
Κεραμέως: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο
Στην εισαγωγική της τοποθέτηση για το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός».
Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Η κ. Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης: «Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων».
Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο. «Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.
Όπως εξήγησε η υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».
Η υπουργός αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.
Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κ. Κεραμέως υπογράμμισε:
«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».
Κλείνοντας, η υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Ειδήσεις σήμερα:
Χαμός στο Twitter με τις viral «μινιμαλιστικές φάτνες» - Δημιουργικές ή βλάσφημες;
«Κουνγκ Φου σιδερένιου καβάλου»: Η αλλόκοτη τεχνική που μοιάζει με... βασανιστήριο (βίντεο)
Τζο Μπάιντεν και Κάμαλα Χάρις οι «προσωπικότητες της χρονιάς» για το περιοδικό ΤΙΜΕ
Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κ. Κεραμέως υπογράμμισε:
«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».
Κλείνοντας, η υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Ειδήσεις σήμερα:
Χαμός στο Twitter με τις viral «μινιμαλιστικές φάτνες» - Δημιουργικές ή βλάσφημες;
«Κουνγκ Φου σιδερένιου καβάλου»: Η αλλόκοτη τεχνική που μοιάζει με... βασανιστήριο (βίντεο)
Τζο Μπάιντεν και Κάμαλα Χάρις οι «προσωπικότητες της χρονιάς» για το περιοδικό ΤΙΜΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα