Σε τροχιά ολοκλήρωσης ο E65 που ενώνει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα
Σε τροχιά ολοκλήρωσης ο E65 που ενώνει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα
Κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον πρωθυπουργό παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας – Πώς ο αυτοκινητόδρομος συνδέεται με την απολιγνιτοποίηση – Με την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Λαμία – Εγνατία θα γίνεται σε μιάμιση ώρα
Σε τροχιά ολοκλήρωσης μπαίνει ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητα.
Ήδη, το έργο έχει ξεμπλοκάρει, καθώς δόθηκε λύση για το βόρειο τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ.
Με αφορμή το «ξεμπλοκάρισμα» του σημαντικού αυτού έργου, κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα, καθώς και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας. Στο κυβερνητικό κλιμάκιο μετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Μετά από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους τελευταίους 18 μήνες, η κυβέρνηση πήρε το «πράσινο φως» ότι το έργο είναι συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο. Πέραν των ενεργειών του υπουργείου Υποδομών, υπήρξε και προσωπική παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Τα οφέλη του Ε65
Ο Ε65 αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων και να ενισχύσει την οδική ασφάλεια. Θα συμβάλλει επίσης σε μετακινήσεις πιο φιλικές στο περιβάλλον και θα ενισχύσει τις συνδυαστικές, πολυτροπικές μεταφορές, καθώς η χώρα μας πρέπει να συνδέσει τα λιμάνια της με σύγχρονους οδικούς άξονες.
Ο Ε65 θα ενισχύσει την οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη, θα δώσει ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και τα Γρεβενά, αλλά και στις ευρύτερες περιοχές της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας. Γεγονός που θα οδηγήσει σε περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες δουλειές.
Με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση
Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.
Τα τέσσερα εμβληματικά έργα, που ξεμπλοκάρουν
Ο Ε65 αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων υποδομών σε όλη τη χώρα, άνω των 13 δισ. ευρώ. «Όλη η δουλειά που έχει γίνει εδώ και ενάμιση χρόνο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Και το 2021, μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Ο Ε65 δεν είναι το μόνο έργο που έχει ξεμπλοκάρει τους τελευταίους 18 μήνες. Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει πει ότι όταν ανέλαβε, δεν βρήκε καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα, ενώ κρίσιμα έργα είχαν μπλοκάρει.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει τέσσερα εμβληματικά έργα:
Ήδη, το έργο έχει ξεμπλοκάρει, καθώς δόθηκε λύση για το βόρειο τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ.
Με αφορμή το «ξεμπλοκάρισμα» του σημαντικού αυτού έργου, κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα, καθώς και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας. Στο κυβερνητικό κλιμάκιο μετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Μετά από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους τελευταίους 18 μήνες, η κυβέρνηση πήρε το «πράσινο φως» ότι το έργο είναι συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο. Πέραν των ενεργειών του υπουργείου Υποδομών, υπήρξε και προσωπική παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Τα οφέλη του Ε65
Ο Ε65 αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων και να ενισχύσει την οδική ασφάλεια. Θα συμβάλλει επίσης σε μετακινήσεις πιο φιλικές στο περιβάλλον και θα ενισχύσει τις συνδυαστικές, πολυτροπικές μεταφορές, καθώς η χώρα μας πρέπει να συνδέσει τα λιμάνια της με σύγχρονους οδικούς άξονες.
Ο Ε65 θα ενισχύσει την οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη, θα δώσει ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και τα Γρεβενά, αλλά και στις ευρύτερες περιοχές της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας. Γεγονός που θα οδηγήσει σε περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες δουλειές.
Με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση
Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.
Τα τέσσερα εμβληματικά έργα, που ξεμπλοκάρουν
Ο Ε65 αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων υποδομών σε όλη τη χώρα, άνω των 13 δισ. ευρώ. «Όλη η δουλειά που έχει γίνει εδώ και ενάμιση χρόνο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Και το 2021, μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Ο Ε65 δεν είναι το μόνο έργο που έχει ξεμπλοκάρει τους τελευταίους 18 μήνες. Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει πει ότι όταν ανέλαβε, δεν βρήκε καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα, ενώ κρίσιμα έργα είχαν μπλοκάρει.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει τέσσερα εμβληματικά έργα:
• Ε65.
• Πάτρα – Πύργος.
• Μετρό Θεσσαλονίκης.
• Και Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.
«Έχουμε επιταχύνει τους ρυθμούς εργασιών στο Νότιο Τμήμα του Ε65 κατά 50%»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε για το έργο: «Μέσα σε ενάμιση χρόνο, έχουμε φτάσει την πρόοδο του έργου από το 13% που παραλάβαμε, στο 63%. Έχουμε ολοκληρώσει δηλαδή το μισό έργο, επιταχύνοντας τους ρυθμούς κατά 50%.
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε, με τον κ. Πρωθυπουργό, αυτό το εργοτάξιο. Ευχαριστώ ειλικρινά όσους δουλεύουν σκληρά για να υπάρχει αυτή η πρόοδος στο έργο. Και όλοι μας θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεχίσουμε το ίδιο αποτελεσματικά».
Το ιστορικό του έργου
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
Νότιο Τμήμα Ε65
Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου.
Βόρειο Τμήμα Ε65
Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων.
Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και η κύρωση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή θα προχωρήσει άμεσα.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.
Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες, οι δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut and Cover) μήκους 264 και 180 μέτρων, ενώ οι άλλες δύο θα έχουν μήκος 65 και 400 μέτρα αντίστοιχα.
Θα κατασκευαστούν επίσης 31 γέφυρες / άνω διαβάσεις και έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
Στον Ε65 θα υπάρχουν δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ), καθώς και ένας Μετωπικός Σταθμός διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν τέλος χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
Ειδήσεις σήμερα:
Χαλκίδα: Κορωνοπάρτι έστησαν οι Ρομά στην περιοχή Χαραυγή
Στη δημοσιότητα η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τα μέτρα σε «κίτρινες» και «κόκκινες» περιοχές
Ίμια 1996: 25 χρόνια από την μέρα που άνοιξε η «πληγή»
• Πάτρα – Πύργος.
• Μετρό Θεσσαλονίκης.
• Και Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.
«Έχουμε επιταχύνει τους ρυθμούς εργασιών στο Νότιο Τμήμα του Ε65 κατά 50%»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε για το έργο: «Μέσα σε ενάμιση χρόνο, έχουμε φτάσει την πρόοδο του έργου από το 13% που παραλάβαμε, στο 63%. Έχουμε ολοκληρώσει δηλαδή το μισό έργο, επιταχύνοντας τους ρυθμούς κατά 50%.
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε, με τον κ. Πρωθυπουργό, αυτό το εργοτάξιο. Ευχαριστώ ειλικρινά όσους δουλεύουν σκληρά για να υπάρχει αυτή η πρόοδος στο έργο. Και όλοι μας θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεχίσουμε το ίδιο αποτελεσματικά».
Το ιστορικό του έργου
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
Νότιο Τμήμα Ε65
Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου.
Βόρειο Τμήμα Ε65
Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων.
Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και η κύρωση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή θα προχωρήσει άμεσα.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.
Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες, οι δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut and Cover) μήκους 264 και 180 μέτρων, ενώ οι άλλες δύο θα έχουν μήκος 65 και 400 μέτρα αντίστοιχα.
Θα κατασκευαστούν επίσης 31 γέφυρες / άνω διαβάσεις και έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
Στον Ε65 θα υπάρχουν δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ), καθώς και ένας Μετωπικός Σταθμός διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν τέλος χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
Ειδήσεις σήμερα:
Χαλκίδα: Κορωνοπάρτι έστησαν οι Ρομά στην περιοχή Χαραυγή
Στη δημοσιότητα η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τα μέτρα σε «κίτρινες» και «κόκκινες» περιοχές
Ίμια 1996: 25 χρόνια από την μέρα που άνοιξε η «πληγή»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα