Τσαβούσογλου καθησυχάζει Λαβρόφ: Με την «Διώρυγα Κωνταντινούπολη», δεν αλλάζει η συνθήκη του Μοντρέ
Τσαβούσογλου καθησυχάζει Λαβρόφ: Με την «Διώρυγα Κωνταντινούπολη», δεν αλλάζει η συνθήκη του Μοντρέ
Η Ρωσία ανησυχεί ότι μία δεύτερη δίοδος προς τη Μαύρη Θάλασσα , θα αυξήσει τη ναυτική παρουσία των ΗΠΑ στην περιοχή - Η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πολεμικών πλοίων τους
«Η Τουρκία ξεκινάει από το ότι η Συνθήκη του Μοντρέ για την διέλευση των Στενών του Βοσπόρου θα συνεχίσει να ισχύει και αφότου τεθεί σε λειτουργία η διώρυγα ''Κωνσταντινούπολη'' που θα είναι παράλληλη των Στενών», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, κατά την διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ στην Αττάλεια.
Με τη δήλωση αυτή, ο Τσαβούσογλου επιχείρησε να «καθησυχάσει» τις ανησυχίες της ρωσικής πλευράς, που διαβλέπει ότι μία δεύτερη θαλάσσια δίοδος για τη Μαύρη Θάλασσα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της ναυτικής παρουσίας στην περιοχή. Όπως είναι γνωστό, ο ίδιος ο Ερντογάν είχε δηλώσει ότι η Τουρκία δεν έχει το παραμικρό όφελος από την διέλευση χιλιάδων πλοίων κάθε χρόνο από τα Δαρδανέλια , που είναι ένα από τα πλέον πολυσύχναστα ναυτικά περάσματα του πλανήτη, προδιαθέτοντας για αλλαγή των κανόνων και των όρων για την ναυσιπλοΐα από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, σε περίπτωση που γίνει πραγματικότητα το φαραωνικό σχέδιο για την δημιουργία της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.
«Η Συνθήκη του Μοντρέ δεν σχετίζεται με την διώρυγα ‘Κωνσταντινούπολη’, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη. Η Συνθήκη του Μοντρέ θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν. Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής. Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε ο Τσαβούσογλου.
Η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών υπενθύμισε ότι «στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της» και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Μοντρέ».
Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η Συνθήκη του Μοντρέ θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας, τονίζοντας πως η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, «παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την διεθνή επιχειρηματικότητα».
«Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000. Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν. Δεν επιτρέπου την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο. Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν . Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν υπάρχει εδώ», τόνισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ.
Την κατασκευή της διώρυγας «Κωνσταντινούπολη» είχε ανακοινώσει ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2011. Η διώρυγα θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, πλάτος 275 μέτρα και βάθος 20 μέτρα. Στις 26 Ιουνίου έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης γέφυρας της μελλοντικής διώρυγας, σηματοδοτώντας στην ουσία την έναρξη της κατασκευής της.
Ειδήσεις σήμερα
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, «πολλαπλό» βιβλίο και ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ - Τι αλλάζει από τη νέα σχολική χρονιά
Κρήτη: Με drones οι έρευνες για την 29χρονη Γαλλίδα στα Χανιά
Ο σωματοφύλακας του Νταν Μπιλζέριαν για τον ξυλοδαρμό του στη Μύκονο: «Θα μπορούσαν να με έχουν σκοτώσει, τραγικό που τους άφησαν ελεύθερους»
Με τη δήλωση αυτή, ο Τσαβούσογλου επιχείρησε να «καθησυχάσει» τις ανησυχίες της ρωσικής πλευράς, που διαβλέπει ότι μία δεύτερη θαλάσσια δίοδος για τη Μαύρη Θάλασσα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της ναυτικής παρουσίας στην περιοχή. Όπως είναι γνωστό, ο ίδιος ο Ερντογάν είχε δηλώσει ότι η Τουρκία δεν έχει το παραμικρό όφελος από την διέλευση χιλιάδων πλοίων κάθε χρόνο από τα Δαρδανέλια , που είναι ένα από τα πλέον πολυσύχναστα ναυτικά περάσματα του πλανήτη, προδιαθέτοντας για αλλαγή των κανόνων και των όρων για την ναυσιπλοΐα από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, σε περίπτωση που γίνει πραγματικότητα το φαραωνικό σχέδιο για την δημιουργία της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.
«Η Συνθήκη του Μοντρέ δεν σχετίζεται με την διώρυγα ‘Κωνσταντινούπολη’, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη. Η Συνθήκη του Μοντρέ θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν. Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής. Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε ο Τσαβούσογλου.
Η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών υπενθύμισε ότι «στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της» και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Μοντρέ».
Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η Συνθήκη του Μοντρέ θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας, τονίζοντας πως η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, «παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την διεθνή επιχειρηματικότητα».
«Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000. Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν. Δεν επιτρέπου την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο. Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν . Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν υπάρχει εδώ», τόνισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ.
Την κατασκευή της διώρυγας «Κωνσταντινούπολη» είχε ανακοινώσει ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2011. Η διώρυγα θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, πλάτος 275 μέτρα και βάθος 20 μέτρα. Στις 26 Ιουνίου έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης γέφυρας της μελλοντικής διώρυγας, σηματοδοτώντας στην ουσία την έναρξη της κατασκευής της.
Ειδήσεις σήμερα
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, «πολλαπλό» βιβλίο και ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ - Τι αλλάζει από τη νέα σχολική χρονιά
Κρήτη: Με drones οι έρευνες για την 29χρονη Γαλλίδα στα Χανιά
Ο σωματοφύλακας του Νταν Μπιλζέριαν για τον ξυλοδαρμό του στη Μύκονο: «Θα μπορούσαν να με έχουν σκοτώσει, τραγικό που τους άφησαν ελεύθερους»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα