Το top 10 της κακοδιαχείρισης
29.03.2011
17:04
Οξύνθηκε η προβληματική σχέση μεταξύ πολίτη και κράτους σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) για το 2010 που παραδόθηκε στον πρόεδρο της Βουλής κ. Φίλιππο Πετσάλνικο.
Οξύνθηκε η προβληματική σχέση μεταξύ πολίτη και κράτους σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) για το 2010 που παραδόθηκε στον πρόεδρο της Βουλής κ. Φίλιππο Πετσάλνικο.
Αναλυτικά στο top 10 της κακοδιαχείρισης για την περασμένη χρονιά βρίσκονται οι εξής κρατικές υπηρεσίες και οργανισμοί: Δήμοι κοινότητες και νομαρχίες κατά 24,37%, Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (9,55%), ΙΚΑ (9,02%), Διευθύνσεις Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Αττικής (6,80%), , ΟΑΕΕ 6,03%, Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 5,86%, σε υπηρεσίες και φορείς εποπτευόμενους από υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ.) 5,86%, στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και διά Βίου Μάθησης (4,18%), στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (4,15%) και, τέλος, σε φορείς επικουρικής ασφάλισης (4,07%).
Κατά τη διάρκεια του έτους ο ΣτΠ δέχθηκε 13.179 νέες αναφορές, από αυτές το 40,21% τέθηκε στο αρχείο λόγω αναρμοδιότητας.
Λεπτομερής ανάλυση των επί μέρους-
Το 53,07% των αναφορών διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση. Οι βάσιμες αναφορές – σύμφωνα με την εκθεση του ΣτΠ- είχαν κατά μεγάλο ποσοστό θετική έκβαση. Αναλυτικότερα:
• Επιλύθηκαν, δηλαδή αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο πολίτης, σε ποσοστό 73,16%.
• Δεν επιλύθηκε, παρά τη διαμεσολάβηση, το πρόβλημα που έθετε το 10,64% των βάσιμων αναφορών. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του ΣτΠ.
• Στο 12,94% των βάσιμων αναφορών η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που αποδίδονται σε κενά της νομοθεσίας ή σε πάγιες οργανωτικές αδυναμίες και δυσλειτουργίες της δημόσιας διοίκησης.
Αναλυτικά στο top 10 της κακοδιαχείρισης για την περασμένη χρονιά βρίσκονται οι εξής κρατικές υπηρεσίες και οργανισμοί: Δήμοι κοινότητες και νομαρχίες κατά 24,37%, Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (9,55%), ΙΚΑ (9,02%), Διευθύνσεις Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Αττικής (6,80%), , ΟΑΕΕ 6,03%, Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 5,86%, σε υπηρεσίες και φορείς εποπτευόμενους από υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ.) 5,86%, στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και διά Βίου Μάθησης (4,18%), στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (4,15%) και, τέλος, σε φορείς επικουρικής ασφάλισης (4,07%).
Κατά τη διάρκεια του έτους ο ΣτΠ δέχθηκε 13.179 νέες αναφορές, από αυτές το 40,21% τέθηκε στο αρχείο λόγω αναρμοδιότητας.
Λεπτομερής ανάλυση των επί μέρους-
Το 53,07% των αναφορών διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση. Οι βάσιμες αναφορές – σύμφωνα με την εκθεση του ΣτΠ- είχαν κατά μεγάλο ποσοστό θετική έκβαση. Αναλυτικότερα:
• Επιλύθηκαν, δηλαδή αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο πολίτης, σε ποσοστό 73,16%.
• Δεν επιλύθηκε, παρά τη διαμεσολάβηση, το πρόβλημα που έθετε το 10,64% των βάσιμων αναφορών. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του ΣτΠ.
• Στο 12,94% των βάσιμων αναφορών η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που αποδίδονται σε κενά της νομοθεσίας ή σε πάγιες οργανωτικές αδυναμίες και δυσλειτουργίες της δημόσιας διοίκησης.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι, «η περιστολή των δημόσιων δαπανών επηρέασε ευρύτερα τη λειτουργία του κράτους. Καθυστερήσεις πληρωμών, προβλήματα λειτουργίας λόγω ελλιπούς στελέχωσης σε συνδυασμό με το κύμα συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες υπηρεσίες πρόνοιας, καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων και στην παροχή άλλων κοινωνικών δικαιωμάτων, ανατροπή προσδοκιών για πρόσληψη επιτυχόντων σε διαγωνισμούς είναι ορισμένα από τα θέματα που κυριάρχησαν το 2010 στις καταγγελίες (αναφορές) των πολιτών». Μάλιστα συμπληρώνει ότι «Σε πολλές περιπτώσεις, η προσπάθεια διόρθωσης ανορθολογικών πρακτικών του παρελθόντος διατάραξε το πλαίσιο στο οποίο είχαν συνηθίσει να λειτουργούν οι υπηρεσίες και να δραστηριοποιούνται οι πολίτες ενώ φαίνεται να αποτελεί γενική διαπίστωση ότι υπό την πίεση των νέων συνθηκών, η διοίκηση τείνει να αμελεί διαδικαστικές της υποχρεώσεις απέναντι στους πολίτες».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr