Ευάγγελος Τουρνάς: Ποιος είναι ο νέος υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας
Ευάγγελος Τουρνάς: Ποιος είναι ο νέος υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας
Μάχιμος πιλότος και ερασιτέχνης ζωγράφος - Έχει διατελέσει αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
Με μία επιλογή που πέρα από ουσίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα και ως σημειολογική, έρχεται να στελεχώσει το νεοσύστατο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποφασίζοντας για τη θέση του υφυπουργού τον Πτέραρχο ε.α Ευάγγελο Τουρνά.
Μία απόφαση, που έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την υπαναχώρηση του ναυάρχου ε.α Ευ. Αποστολάκη, ο οποίος αν και αρχικά δέχτηκε να αναλάβει το εν λόγω χαρτοφυλάκιο, εν συνεχεία έκανε πίσω υποκύπτοντας στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Σε μία κίνηση τακτικής, αλλά και σημειολογίας, ο πρωθυπουργός επέμεινε στην αρχική άποψή του, ότι το πρόσωπο που θα αναλάμβανε να σηκώσει ένα κομμάτι από το βάρος του νέου υπουργείου θα πρέπει να προέρχεται από τις Ένοπλες Δυνάμεις μιας και θα καλούνταν να διαχειριστεί έναν δύσκολο επιχειρησιακό τομέα, όπως π.χ είναι τα πτητικά μέσα πυρόσβεσης.
Ο κ. Ευάγγελος Τουρνάς ήταν ένας από αυτούς που συγκέντρωναν αυτά τα στοιχεία. Καταρχάς σε συμβολικό επίπεδο, ανέλαβε Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας στις 7 Μαρτίου 2013, την ίδια ημέρα που αναλάμβανε Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού και ο… παρολίγον υπουργός Ευ. Αποστολάκης, όντας και οι δύο τότε επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά επί υπουργίας Πάνου Παναγιωτόπουλου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Παράλληλα όμως πληρούσε και τις προϋποθέσεις που απαιτεί ένα νεοσύστατο υπουργείο, προκειμένου να λειτουργήσει, μέσα σε ένα κλίμα έντονης αμφισβήτησης που δημιούργησε ο απόηχος της πύρινης λαίλαπας, αλλά και αυξημένων προσδοκιών ως προς τη διαχείριση της επόμενης ημέρας.
Μάχιμος Πιλότος και ερασιτέχνης ζωγράφος
Οργανωτικός, με μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση αλλά και στη διαχείριση εξοπλιστικών προγραμμάτων, ηπίων τόνων και εξαιρετικά φειδωλός ως προς τις δημόσιες εμφανίσεις του ο Ευάγγελος Τουρνάς, από το 2015 που αποστρατεύτηκε κρατήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ταυτόχρονα απέφυγε να εμπλακεί σε επιχειρηματικές κινήσεις ή να συνεργαστεί με εταιρείες του χώρου, ενώ ακόμη και το παρόν στις επίσημες εκδηλώσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας το έδινε πάντα με μέτρο. Ενδεικτική προς αυτή την κατεύθυνση ήταν άλλωστε η αποχή του, σε ορισμένες από τις ενημερωτικές συναντήσεις που παραδοσιακά κάνει προς τους πρώην Α\ΓΕΑ, ο εκάστοτε, επόμενος Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι γνωρίζοντες λένε πάντως πως πιθανόν προς την κατεύθυνσή αυτή να μέτρησε και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μετακινούνταν μεταξύ Αθήνας και Κωνσταντινούπολης, λόγω της εργασίας της συζύγου του στην Πόλη. Οι ίδιοι ισχυρίζονται επίσης πως η απουσία του Ευάγγελου Τουρνά από τα δημόσια δρώμενα ενδεχομένως να σχετίζεται και με την ενασχόλησή του με το μεγάλο του μεράκι που δεν είναι άλλο από τη ζωγραφική. Στα 40 σχεδόν χρόνια που υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία, από νεαρός Ίκαρος μέχρι τον αρχηγικό θώκο του ΓΕΑ, η ζωγραφική θα ήταν άλλωστε γι’ αυτόν ένα αποκούμπι.
Οι πίνακες που ζωγραφίζει στον ελεύθερο χρόνο του θα αποτυπώσουν όλη την ένταση αλλά και τη μοναξιά των αιθέρων που συνοδεύει τη ζωή ενός πιλότου.
Έλκοντας, όπως και ο πρωθυπουργός, την καταγωγή του από την πόλη των Χανίων (γεννήθηκε το 1958) ο κ. Τουρνάς θα εισέλθει στη σχολή Ικάρων το 1976. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1980, έχοντας το βαθμό του ανθυποσμηναγού θα τοποθετηθεί στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο πετώντας αεροσκάφη F-5Α/B.
Ένα χρόνο αργότερα θα μετατεθεί στην 114 Π.Μ στην Τανάγρα, όπου και θα παραμείνει 8 χρόνια, εκτελώντας υπηρεσία σε αεροσκάφη Mirage F-1. Το 1988 θα είναι ένας από τους πρώτους πιλότους που θα πετάξουν με τα καινούργια Μιράζ -2000 τα οποία θα αποκτήσει τότε η Πολεμική Αεροπορία, μέσω της περιώνυμης «Αγοράς του Αιώνα».
Πετώντας με τη Λιάνα Κανέλη
Τον Ιούνιο του 1993 θα αναλάβει διοικητής της 332 Μοίρας «Γεράκι», όπου και θα παραμείνει μέχρι τον Ιούνιο του 1997. Με την ιδιότητα του διοικητή της Μοίρας, θα είναι αυτός που θα πιλοτάρει το διθέσιο Μιράζ-2000, με το οποίο η δημοσιογράφος και μετέπειτα βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλη θα γίνει μία από τις πρώτες Ελληνίδες που όχι μόνο θα λάβει θέση μπροστά από το κοκπιτ ενός μαχητικού αεροσκάφους, αλλά θα πετάξει και με αυτό. «Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, μετά τα Ίμια και πριν από την έναρξη της ελληνοτουρκικής «διπλωματίας των σεισμών», είχα την τύχη να πετάξω, και μάλιστα επί πενήντα περίπου λεπτά, μ’ ένα Mirage 2000. Εμπειρία μοναδική, στα όρια των αντοχών ενός κανονικού πιλότου. Τη θεωρώ μια από τις πιο διδακτικές και χρήσιμες εμπειρίες στη ζωή μου» θα γράψει σχετικά η Λιάνα Κανέλη.
Ο ίδιος άλλωστε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 θα φιλοξενηθεί και μάλιστα με φωτογραφία του στο πρωτοσέλιδο, στο ανδρικό περιοδικό Status ( εκδόσεις Λυμπέρη), σε άρθρο που θα δημοσιευθεί τότε υπό τον τίτλο «Ο επισμηναγός Τουρνάς και οι άσοι της Πολεμικής Αεροπορίας». Σαν από ένα ακόμη παιχνίδι της τύχης η 332 Μοίρα «Γεράκι», στην οποία επί σειρά ετών έκανε υπηρεσίας διοίκησης, θα είναι και η πρώτη που θα υποδεχτεί να νέα Rafale της πολεμικής μας Αεροπορίας. Από την Τανάγρα τα επόμενα χρόνια ο κ. Τουρνάς θα υπηρετήσει σε μια σειρά από επιχειρησιακά πόστα της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και σημαντικές θέσεις σε νατοϊκό επίπεδο, συμπληρώνοντας παράλληλα 4000 ώρες πτήσης.
Τον Μάρτιο του 2013 θα αναλάβει επικεφαλής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, έχοντας τότε ως υπαρχηγό τον νυν αντιπτέραρχο ε.α και Διοικητή Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργο Δριτσάκο.
Ειδήσεις σήμερα:
Στο μικροσκόπιο 40.000 εμβολιασμοί στην Καρδίτσα: Έρευνες για κύκλωμα -Στα σκαριά νόμος για εικονικούς εμβολιασμούς
Μίκης Θεοδωράκης: Από σήμερα μέχρι την Τετάρτη παραδίδεται στην αγκαλιά των Ελλήνων
Με Χρήστο Στυλιανίδη και Ευάγγελο Τουρνά το νέο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Μία απόφαση, που έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την υπαναχώρηση του ναυάρχου ε.α Ευ. Αποστολάκη, ο οποίος αν και αρχικά δέχτηκε να αναλάβει το εν λόγω χαρτοφυλάκιο, εν συνεχεία έκανε πίσω υποκύπτοντας στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Σε μία κίνηση τακτικής, αλλά και σημειολογίας, ο πρωθυπουργός επέμεινε στην αρχική άποψή του, ότι το πρόσωπο που θα αναλάμβανε να σηκώσει ένα κομμάτι από το βάρος του νέου υπουργείου θα πρέπει να προέρχεται από τις Ένοπλες Δυνάμεις μιας και θα καλούνταν να διαχειριστεί έναν δύσκολο επιχειρησιακό τομέα, όπως π.χ είναι τα πτητικά μέσα πυρόσβεσης.
Ο κ. Ευάγγελος Τουρνάς ήταν ένας από αυτούς που συγκέντρωναν αυτά τα στοιχεία. Καταρχάς σε συμβολικό επίπεδο, ανέλαβε Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας στις 7 Μαρτίου 2013, την ίδια ημέρα που αναλάμβανε Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού και ο… παρολίγον υπουργός Ευ. Αποστολάκης, όντας και οι δύο τότε επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά επί υπουργίας Πάνου Παναγιωτόπουλου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Παράλληλα όμως πληρούσε και τις προϋποθέσεις που απαιτεί ένα νεοσύστατο υπουργείο, προκειμένου να λειτουργήσει, μέσα σε ένα κλίμα έντονης αμφισβήτησης που δημιούργησε ο απόηχος της πύρινης λαίλαπας, αλλά και αυξημένων προσδοκιών ως προς τη διαχείριση της επόμενης ημέρας.
Μάχιμος Πιλότος και ερασιτέχνης ζωγράφος
Οργανωτικός, με μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση αλλά και στη διαχείριση εξοπλιστικών προγραμμάτων, ηπίων τόνων και εξαιρετικά φειδωλός ως προς τις δημόσιες εμφανίσεις του ο Ευάγγελος Τουρνάς, από το 2015 που αποστρατεύτηκε κρατήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ταυτόχρονα απέφυγε να εμπλακεί σε επιχειρηματικές κινήσεις ή να συνεργαστεί με εταιρείες του χώρου, ενώ ακόμη και το παρόν στις επίσημες εκδηλώσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας το έδινε πάντα με μέτρο. Ενδεικτική προς αυτή την κατεύθυνση ήταν άλλωστε η αποχή του, σε ορισμένες από τις ενημερωτικές συναντήσεις που παραδοσιακά κάνει προς τους πρώην Α\ΓΕΑ, ο εκάστοτε, επόμενος Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι γνωρίζοντες λένε πάντως πως πιθανόν προς την κατεύθυνσή αυτή να μέτρησε και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια μετακινούνταν μεταξύ Αθήνας και Κωνσταντινούπολης, λόγω της εργασίας της συζύγου του στην Πόλη. Οι ίδιοι ισχυρίζονται επίσης πως η απουσία του Ευάγγελου Τουρνά από τα δημόσια δρώμενα ενδεχομένως να σχετίζεται και με την ενασχόλησή του με το μεγάλο του μεράκι που δεν είναι άλλο από τη ζωγραφική. Στα 40 σχεδόν χρόνια που υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία, από νεαρός Ίκαρος μέχρι τον αρχηγικό θώκο του ΓΕΑ, η ζωγραφική θα ήταν άλλωστε γι’ αυτόν ένα αποκούμπι.
Οι πίνακες που ζωγραφίζει στον ελεύθερο χρόνο του θα αποτυπώσουν όλη την ένταση αλλά και τη μοναξιά των αιθέρων που συνοδεύει τη ζωή ενός πιλότου.
Έλκοντας, όπως και ο πρωθυπουργός, την καταγωγή του από την πόλη των Χανίων (γεννήθηκε το 1958) ο κ. Τουρνάς θα εισέλθει στη σχολή Ικάρων το 1976. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1980, έχοντας το βαθμό του ανθυποσμηναγού θα τοποθετηθεί στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο πετώντας αεροσκάφη F-5Α/B.
Ένα χρόνο αργότερα θα μετατεθεί στην 114 Π.Μ στην Τανάγρα, όπου και θα παραμείνει 8 χρόνια, εκτελώντας υπηρεσία σε αεροσκάφη Mirage F-1. Το 1988 θα είναι ένας από τους πρώτους πιλότους που θα πετάξουν με τα καινούργια Μιράζ -2000 τα οποία θα αποκτήσει τότε η Πολεμική Αεροπορία, μέσω της περιώνυμης «Αγοράς του Αιώνα».
Πετώντας με τη Λιάνα Κανέλη
Τον Ιούνιο του 1993 θα αναλάβει διοικητής της 332 Μοίρας «Γεράκι», όπου και θα παραμείνει μέχρι τον Ιούνιο του 1997. Με την ιδιότητα του διοικητή της Μοίρας, θα είναι αυτός που θα πιλοτάρει το διθέσιο Μιράζ-2000, με το οποίο η δημοσιογράφος και μετέπειτα βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλη θα γίνει μία από τις πρώτες Ελληνίδες που όχι μόνο θα λάβει θέση μπροστά από το κοκπιτ ενός μαχητικού αεροσκάφους, αλλά θα πετάξει και με αυτό. «Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, μετά τα Ίμια και πριν από την έναρξη της ελληνοτουρκικής «διπλωματίας των σεισμών», είχα την τύχη να πετάξω, και μάλιστα επί πενήντα περίπου λεπτά, μ’ ένα Mirage 2000. Εμπειρία μοναδική, στα όρια των αντοχών ενός κανονικού πιλότου. Τη θεωρώ μια από τις πιο διδακτικές και χρήσιμες εμπειρίες στη ζωή μου» θα γράψει σχετικά η Λιάνα Κανέλη.
Ο ίδιος άλλωστε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 θα φιλοξενηθεί και μάλιστα με φωτογραφία του στο πρωτοσέλιδο, στο ανδρικό περιοδικό Status ( εκδόσεις Λυμπέρη), σε άρθρο που θα δημοσιευθεί τότε υπό τον τίτλο «Ο επισμηναγός Τουρνάς και οι άσοι της Πολεμικής Αεροπορίας». Σαν από ένα ακόμη παιχνίδι της τύχης η 332 Μοίρα «Γεράκι», στην οποία επί σειρά ετών έκανε υπηρεσίας διοίκησης, θα είναι και η πρώτη που θα υποδεχτεί να νέα Rafale της πολεμικής μας Αεροπορίας. Από την Τανάγρα τα επόμενα χρόνια ο κ. Τουρνάς θα υπηρετήσει σε μια σειρά από επιχειρησιακά πόστα της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και σημαντικές θέσεις σε νατοϊκό επίπεδο, συμπληρώνοντας παράλληλα 4000 ώρες πτήσης.
Τον Μάρτιο του 2013 θα αναλάβει επικεφαλής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, έχοντας τότε ως υπαρχηγό τον νυν αντιπτέραρχο ε.α και Διοικητή Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργο Δριτσάκο.
Ειδήσεις σήμερα:
Στο μικροσκόπιο 40.000 εμβολιασμοί στην Καρδίτσα: Έρευνες για κύκλωμα -Στα σκαριά νόμος για εικονικούς εμβολιασμούς
Μίκης Θεοδωράκης: Από σήμερα μέχρι την Τετάρτη παραδίδεται στην αγκαλιά των Ελλήνων
Με Χρήστο Στυλιανίδη και Ευάγγελο Τουρνά το νέο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα