Οικονόμου: «Όχι» σε διόδια στο κέντρο της Αθήνας - Τι είπε για τον Δακτύλιο
20.10.2021
12:53
Οικονόμου κατά Τσίπρα για την εξεταστική: Θέλει να δραπετεύσει - «Ζητάμε να διερευνηθούν όλα από το 2015 έως σήμερα» - Τι πέτυχε η Ελλάδα με την κοινή διακήρυξη Αθήνας-Λευκωσίας-Καΐρου - Η ενημέρωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο - Δείτε βίντεο
Κατηγορηματικό «όχι» στην καθιέρωση διοδίων για την είσοδο των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, λέει η κυβέρνηση, δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, που απάντησε σε σχετική ερώτηση κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, κι ενώ σήμερα, εκτός απροόπτου, αναμένεται η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα θέτει ποσοτικά κριτήρια για τον Δακτύλιο με το μοντέλο του μονά-ζυγά.
Ο Δακτύλιος θα τεθεί σε εφαρμογή την επόμενη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Όλα τα αυτοκίνητα θα μπορούν να εισέρχονται στο κέντρο της Αθήνας με βάση το καθεστώς μονά-ζυγά, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας του οχήματος.
Καθημερινά θα μπορούν να εισέρχονται στον Δακτύλιο ανεξάρτητα από τον αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες:
Α. Οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 gr CO2.
Β. Όσοι έχουν άδεια δακτυλίου. Οι προσπάθειες των αρμοδίων στρέφονται στη μείωση και στην εκλογίκευση των πάρα πολλών εξαιρέσεων που έκριναν ΄ποτι υπήρχαν.
Το νέο πλαίσιο έχει στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.
Παράλληλα, για να υπάρξει ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε η συγκρότηση δύο ομάδων εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων, Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του δακτυλίου.
Σε ποιους πέφτει «ψαλίδι» στα ελευθέρας
Οι πληροφορίες του protothema.gr αναφέρουν ότι στην Κοινή Υπουργική Απόφαση θα τεθούν ποσοτικά κριτήρια σε όσους εισέρχονται στο κέντρο της πόλης. με το μοντέλο του μονά- ζυγά.
Μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους οι σχετικές άδειες χορηγούνται λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Δραστικό αναμένεται το «ψαλίδι» στις κάρτες δακτυλίου των βουλευτών, που μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και με το νέο καθεστώς θα δικαιούνται 2.
Μειωμένες θα είναι οι άδειες και για τους δημοσιογράφους. Στα κριτήρια χορήγησης θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Εξαιρούνται επίσης ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α.
Στο τραπέζι συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις
Σε δεύτερο στάδιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά αλλαγές στη γενικότερη φιλοσοφία του δακτυλίου, καθώς εκτιμά ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες κυκλοφορίας και αποτελεί παρωχημένο μέτρο.
Στο τραπέζι βρίσκονται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.
Ο Δακτύλιος θα τεθεί σε εφαρμογή την επόμενη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Όλα τα αυτοκίνητα θα μπορούν να εισέρχονται στο κέντρο της Αθήνας με βάση το καθεστώς μονά-ζυγά, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας του οχήματος.
Καθημερινά θα μπορούν να εισέρχονται στον Δακτύλιο ανεξάρτητα από τον αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες:
Α. Οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 gr CO2.
Β. Όσοι έχουν άδεια δακτυλίου. Οι προσπάθειες των αρμοδίων στρέφονται στη μείωση και στην εκλογίκευση των πάρα πολλών εξαιρέσεων που έκριναν ΄ποτι υπήρχαν.
Το νέο πλαίσιο έχει στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.
Παράλληλα, για να υπάρξει ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε η συγκρότηση δύο ομάδων εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων, Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του δακτυλίου.
Σε ποιους πέφτει «ψαλίδι» στα ελευθέρας
Οι πληροφορίες του protothema.gr αναφέρουν ότι στην Κοινή Υπουργική Απόφαση θα τεθούν ποσοτικά κριτήρια σε όσους εισέρχονται στο κέντρο της πόλης. με το μοντέλο του μονά- ζυγά.
Μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους οι σχετικές άδειες χορηγούνται λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Δραστικό αναμένεται το «ψαλίδι» στις κάρτες δακτυλίου των βουλευτών, που μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και με το νέο καθεστώς θα δικαιούνται 2.
Μειωμένες θα είναι οι άδειες και για τους δημοσιογράφους. Στα κριτήρια χορήγησης θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Εξαιρούνται επίσης ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α.
Στο τραπέζι συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις
Σε δεύτερο στάδιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά αλλαγές στη γενικότερη φιλοσοφία του δακτυλίου, καθώς εκτιμά ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες κυκλοφορίας και αποτελεί παρωχημένο μέτρο.
Στο τραπέζι βρίσκονται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.
Για να υπάρξει ένα τελικό σχέδιο, θα πρέπει να μελετηθούν και να αξιολογηθούν τα οφέλη από την μείωση των οχημάτων αλλά και ο τρόπος που θα μπορούσε να γίνει μια τόσο μεγάλη παρέμβαση, η οποία θα πρέπει να ανατρέψει όλο τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας.
Παράλληλα, αναμένεται να αναθεωρηθεί και το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων, για τον έλεγχο του οποίου θα υπάρξουν μέτρα αστυνόμευσης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη Δημοτική Αστυνομία.
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα εντός της πόλης που λόγω της πανδημίας αλλά και σοβαρών αλλαγών στα μέσα μετακίνησης, η κυκλοφορία των ΙΧ έχει δημιουργήσει ένα κυκλοφοριακό χάος.
Δείτε το briefing:
Πέντε νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού
Μιλώντας για το δημογραφικό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρέθεσε τις δράσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Όπως είπε, «η αντιμετώπιση του δημογραφικού εξακολουθεί να παραμένει μια πολύ υψηλή προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Προωθούμε πέντε νέα μέτρα κοινωνικού περιεχομένου για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που αφορούν:
1. Την προώθηση εναλλακτικών μορφών φύλαξης παιδιών μέσα από το νέο πρόγραμμα «νταντάδες της γειτονιάς», σε περιοχές που δεν υπάρχουν βρεφονηπιακοί σταθμοί.
2. Τη δημιουργία μονάδων παιδικής μέριμνας σε 120 μεγάλες επιχειρήσεις με δαπάνες του Ταμείου Ανάκαμψης. Σε πρώτη φάση θα μπορούν να καλυφθούν 2.500 μικρά παιδιά.
3. Τη χρηματοδότηση με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης της δημιουργίας 50.000 νέων θέσεων για βρέφη και νήπια σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και την παράλληλη προώθηση της δημιουργίας 150 νέων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.
4. Τη στήριξη -επίσης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης- με στοχευμένα προγράμματα απασχόλησης σε μητέρες που μένουν εκτός αγοράς εργασίας, προκειμένου να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Ήδη ανακοινώθηκε ειδικό πρόγραμμα για 10.000 νέες θέσεις εργασίας στο οποίο οι άνεργες μητέρες θα έχουν προνομιακή μεταχείριση.
5. Μέσω της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που έχουμε προωθήσει για τη νέα γενιά μπαίνει φρένο στην υπερβολική έκθεση του συστήματος στον δημογραφικό κίνδυνο, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζονται υψηλότερες συντάξεις για τους νέους. Το νέο σύστημα θα ισχύσει για αυτούς που εισέρχονται στην αγορά εργασίας από 1/1/2022 και, εφόσον το επιθυμούν, για τους νέους κάτω των 35 ετών.»
Ειδήσεις σήμερα:
Αρνητής που είχε υπογράψει για να μην διασωληνωθεί πέθανε από κορωνοϊό στις Σέρρες
Οικία Λάμπρου Τζαβέλα: «Ξανακάπνισε» καμινάδα στο Σούλι μετά από 218 χρόνια
Ανδρέας Μικρούτσικος: Νοσηλεύεται στην εντατική του Ευαγγελισμού
Παράλληλα, αναμένεται να αναθεωρηθεί και το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων, για τον έλεγχο του οποίου θα υπάρξουν μέτρα αστυνόμευσης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη Δημοτική Αστυνομία.
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα εντός της πόλης που λόγω της πανδημίας αλλά και σοβαρών αλλαγών στα μέσα μετακίνησης, η κυκλοφορία των ΙΧ έχει δημιουργήσει ένα κυκλοφοριακό χάος.
Δείτε το briefing:
Πέντε νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού
Μιλώντας για το δημογραφικό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρέθεσε τις δράσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Όπως είπε, «η αντιμετώπιση του δημογραφικού εξακολουθεί να παραμένει μια πολύ υψηλή προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Προωθούμε πέντε νέα μέτρα κοινωνικού περιεχομένου για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που αφορούν:
1. Την προώθηση εναλλακτικών μορφών φύλαξης παιδιών μέσα από το νέο πρόγραμμα «νταντάδες της γειτονιάς», σε περιοχές που δεν υπάρχουν βρεφονηπιακοί σταθμοί.
2. Τη δημιουργία μονάδων παιδικής μέριμνας σε 120 μεγάλες επιχειρήσεις με δαπάνες του Ταμείου Ανάκαμψης. Σε πρώτη φάση θα μπορούν να καλυφθούν 2.500 μικρά παιδιά.
3. Τη χρηματοδότηση με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης της δημιουργίας 50.000 νέων θέσεων για βρέφη και νήπια σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και την παράλληλη προώθηση της δημιουργίας 150 νέων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.
4. Τη στήριξη -επίσης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης- με στοχευμένα προγράμματα απασχόλησης σε μητέρες που μένουν εκτός αγοράς εργασίας, προκειμένου να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Ήδη ανακοινώθηκε ειδικό πρόγραμμα για 10.000 νέες θέσεις εργασίας στο οποίο οι άνεργες μητέρες θα έχουν προνομιακή μεταχείριση.
5. Μέσω της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που έχουμε προωθήσει για τη νέα γενιά μπαίνει φρένο στην υπερβολική έκθεση του συστήματος στον δημογραφικό κίνδυνο, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζονται υψηλότερες συντάξεις για τους νέους. Το νέο σύστημα θα ισχύσει για αυτούς που εισέρχονται στην αγορά εργασίας από 1/1/2022 και, εφόσον το επιθυμούν, για τους νέους κάτω των 35 ετών.»
Ειδήσεις σήμερα:
Αρνητής που είχε υπογράψει για να μην διασωληνωθεί πέθανε από κορωνοϊό στις Σέρρες
Οικία Λάμπρου Τζαβέλα: «Ξανακάπνισε» καμινάδα στο Σούλι μετά από 218 χρόνια
Ανδρέας Μικρούτσικος: Νοσηλεύεται στην εντατική του Ευαγγελισμού
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr