Κυριάκος Μητσοτάκης: Επιθεώρηση στα έργα αποκατάστασης στη Διώρυγα της Κορίνθου
01.07.2022
18:51
Ο πρωθυπουργός διέσχισε με πλωτό μέσο τη Διώρυγα που ανοίγει ξανά τη Δευτέρα για τρεις μήνες - «Το 2023 θα παραδώσουμε μια Διώρυγα απολύτως ασφαλή και θωρακισμένη για πολλές δεκαετίες»
Στη Διώρυγα της Κορίνθου όπου εκτελούνται έργα αποκατάστασης βρέθηκε το απόγευμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης διέσχισε τη Διώρυγα με πλωτό μέσο και ενημερώθηκε από τον υφυπουργό υποδομών Γιώργο Καραγιάννη για τα έργα, που παραδίδονται προσωρινά τη Δευτέρα 4 Ιουλίου. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των παρεμβάσεων μετά τις μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που σημειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021.
«Έχει γίνει μια σπουδαία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους όσοι έχουν φέρει εις πέρας το πρώτο μέρος αυτής της πολύ σημαντικής παρέμβασης, σε ένα έργο-σύμβολο ταυτισμένο απόλυτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας. Πλην, όμως, εδώ και 130 χρόνια ουσιαστική παρέμβαση στην Διώρυγα της Κορίνθου δεν είχε γίνει. Αυτό κάνουμε τώρα, θα ανοίξει η Διώρυγα με απόλυτη ασφάλεια -όπως είχαμε δεσμευτεί- από τη Δευτέρα και για τους επόμενους τρεις μήνες, για να εξυπηρετήσει την καλοκαιρινή κίνηση. Θα ξανακλείσει από τις αρχές Οκτωβρίου για να γίνει η δεύτερη φάση της παρέμβασης. Του χρόνου το καλοκαίρι θα ανοίξει για τέσσερις μήνες ώστε να κερδίσουμε και τον Ιούνιο και το έργο θα ολοκληρωθεί μετά εντός του ‘23, ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε το επίμαχο κομμάτι όπου είχαμε και τις καταπτώσεις. Μια Διώρυγα η οποία θα είναι απολύτως ασφαλής και θωρακισμένη για πολλές δεκαετίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο»
«Ταυτόχρονα, θέλω να ενθαρρύνω όλους τους αρμόδιους και το Υπερταμείο να εργαστούμε για το πως μπορούμε να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο το οποίο, ήδη, δέχεται -όπως ξέρετε- πάρα πολλούς επισκέπτες, τι άλλες παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε και φυσικά να το συνδυάσουμε και με την ανάδειξη του πλούσιου αρχαιολογικού πλούτου ο οποίος υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή. Θα έπρεπε η Διώρυγα να μην είναι απλά ένα έργο το οποίο διευκολύνει την ναυσιπλοΐα, αλλά και από μόνη της να είναι ένας προορισμός επισκέψιμος ώστε να αναδείξει συνολικά το τουριστικό προϊόν της περιοχής», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Η τελική μελέτη αποκατάστασης, η οποία παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2021, προέβλεπε τη διενέργεια εργασιών σε δύο φάσεις: πρώτον, εργασίες αποφόρτισης των πρανών και καθαρισμό του καναλιού μέχρι τον φετινό Ιούλιο ώστε να λειτουργήσει η Διώρυγα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και δεύτερον λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών, οι οποίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022. Το έργο έχει προϋπολογισμό 32 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται ότι σε όλο το διάστημα διακοπής των διελεύσεων διασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες του προσωπικού της εταιρείας, καθώς με την υποστήριξη του Υπερταμείου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή της καθώς και τραπεζικός δανεισμός.
«Παρεμβήκαμε τη στιγμή που έπρεπε, τελειώσαμε τις μελέτες σε πραγματικά χρόνο ρεκόρ, σε ένα πολύ δύσκολο έργο. Κάναμε πολλές μελέτες και γεωλογικές και γεωτεχνικές και υδραυλικές και λιμενικές μελέτες που για να γίνουν σε άλλα διαστήματα θα χρειαζόταν χρόνια», σημείωσε ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος ενημέρωσε αναλυτικά τον Πρωθυπουργό για την πορεία των έργων, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ Χρήστου Παναγιωτόπουλου και του εργοταξιάρχη Νίκου Ασλανίδη, στον πλωτό σταθμό που πραγματοποιήθηκε στάση.
Ο κ. Μητσοτάκης διέσχισε τη Διώρυγα με πλωτό μέσο και ενημερώθηκε από τον υφυπουργό υποδομών Γιώργο Καραγιάννη για τα έργα, που παραδίδονται προσωρινά τη Δευτέρα 4 Ιουλίου. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των παρεμβάσεων μετά τις μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων που σημειώθηκαν τον Νοέμβριο του 2020, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2021.
«Έχει γίνει μια σπουδαία δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους όσοι έχουν φέρει εις πέρας το πρώτο μέρος αυτής της πολύ σημαντικής παρέμβασης, σε ένα έργο-σύμβολο ταυτισμένο απόλυτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας. Πλην, όμως, εδώ και 130 χρόνια ουσιαστική παρέμβαση στην Διώρυγα της Κορίνθου δεν είχε γίνει. Αυτό κάνουμε τώρα, θα ανοίξει η Διώρυγα με απόλυτη ασφάλεια -όπως είχαμε δεσμευτεί- από τη Δευτέρα και για τους επόμενους τρεις μήνες, για να εξυπηρετήσει την καλοκαιρινή κίνηση. Θα ξανακλείσει από τις αρχές Οκτωβρίου για να γίνει η δεύτερη φάση της παρέμβασης. Του χρόνου το καλοκαίρι θα ανοίξει για τέσσερις μήνες ώστε να κερδίσουμε και τον Ιούνιο και το έργο θα ολοκληρωθεί μετά εντός του ‘23, ώστε να μπορούμε να παραδώσουμε το επίμαχο κομμάτι όπου είχαμε και τις καταπτώσεις. Μια Διώρυγα η οποία θα είναι απολύτως ασφαλής και θωρακισμένη για πολλές δεκαετίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο»
«Ταυτόχρονα, θέλω να ενθαρρύνω όλους τους αρμόδιους και το Υπερταμείο να εργαστούμε για το πως μπορούμε να αναδείξουμε αυτό το μοναδικό τοπόσημο το οποίο, ήδη, δέχεται -όπως ξέρετε- πάρα πολλούς επισκέπτες, τι άλλες παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε και φυσικά να το συνδυάσουμε και με την ανάδειξη του πλούσιου αρχαιολογικού πλούτου ο οποίος υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή. Θα έπρεπε η Διώρυγα να μην είναι απλά ένα έργο το οποίο διευκολύνει την ναυσιπλοΐα, αλλά και από μόνη της να είναι ένας προορισμός επισκέψιμος ώστε να αναδείξει συνολικά το τουριστικό προϊόν της περιοχής», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Η τελική μελέτη αποκατάστασης, η οποία παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2021, προέβλεπε τη διενέργεια εργασιών σε δύο φάσεις: πρώτον, εργασίες αποφόρτισης των πρανών και καθαρισμό του καναλιού μέχρι τον φετινό Ιούλιο ώστε να λειτουργήσει η Διώρυγα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και δεύτερον λιμενικές εργασίες σταθεροποίησης της βάσης των πρανών, οι οποίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2022. Το έργο έχει προϋπολογισμό 32 εκατομμύρια ευρώ.
Σημειώνεται ότι σε όλο το διάστημα διακοπής των διελεύσεων διασφαλίστηκαν όλες οι θέσεις εργασίες του προσωπικού της εταιρείας, καθώς με την υποστήριξη του Υπερταμείου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή της καθώς και τραπεζικός δανεισμός.
«Παρεμβήκαμε τη στιγμή που έπρεπε, τελειώσαμε τις μελέτες σε πραγματικά χρόνο ρεκόρ, σε ένα πολύ δύσκολο έργο. Κάναμε πολλές μελέτες και γεωλογικές και γεωτεχνικές και υδραυλικές και λιμενικές μελέτες που για να γίνουν σε άλλα διαστήματα θα χρειαζόταν χρόνια», σημείωσε ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος ενημέρωσε αναλυτικά τον Πρωθυπουργό για την πορεία των έργων, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ Χρήστου Παναγιωτόπουλου και του εργοταξιάρχη Νίκου Ασλανίδη, στον πλωτό σταθμό που πραγματοποιήθηκε στάση.
Τον Πρωθυπουργό συνόδευαν ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για την Έρευνα και Τεχνολογία και Βουλευτής Κορινθίας, Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Αστικού περιβάλλοντος και Βουλευτής Κορινθίας, Νίκος Ταγαράς, ο βουλευτής Κορινθίας της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, η Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας, Αθηνά Κόρκα - Κώνστα, ο Δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης, η Σύμβουλος στο Γραφείο του Πρωθυπουργού για θέματα Χωροταξίας Μαριλένα Σούκουλη - Βιλιάλη, ο Πρόεδρος της Διώρυγος Κορίνθου Α.Ε. Παντελής Παντελίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Διώρυγος Κορίνθου Α.Ε. Βασίλης Ανδρικόπουλος.
Ειδήσεις σήμερα:
Αποφυλάκιση Φιλιππίδη υπό όρους εισηγείται η εισαγγελέας της έδρας
Ελεύθερος ο 20χρονος για το τροχαίο στο Χαλάνδρι - Του απαγορεύθηκε να οδηγεί
Νέα καταγγελία από 20χρονη σε βάρος του 27χρονου τράπερ - «Έβλεπα εφιάλτες, επιτέλους φυλακίζεται»
Ειδήσεις σήμερα:
Αποφυλάκιση Φιλιππίδη υπό όρους εισηγείται η εισαγγελέας της έδρας
Ελεύθερος ο 20χρονος για το τροχαίο στο Χαλάνδρι - Του απαγορεύθηκε να οδηγεί
Νέα καταγγελία από 20χρονη σε βάρος του 27χρονου τράπερ - «Έβλεπα εφιάλτες, επιτέλους φυλακίζεται»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr