Π. Γερουλάνος: Θα βγούμε πιο δυνατοί από την κρίση

Την πεποίθηση του ότι η Ελλάδα θα βγει δυνατή από την οικονομική κρίση, επανέλαβε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, από το βήμα του συνεδρίου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, Posidonia Tourism Forum, που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Την πεποίθηση του ότι η Ελλάδα θα βγει δυνατή από την οικονομική κρίση, επανέλαβε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, από το βήμα του συνεδρίου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, Posidonia Tourism Forum, που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Ο κ. Γερουλάνος απευθυνόμενος σε επιχειρηματίες του κλάδου και πιθανούς επενδυτές στάθηκε στην έννοια της αειφορίας στον τουριστικό κλάδο κάνοντας λόγο μεταξύ άλλων για το «μέτρο» που θα πρέπει να διακρίνει τις επενδύσεις που θα λάβουν χώρα στην Ελλάδα. «Θέλουμε η Ελλάδα να μείνει Ελληνική», δήλωσε με νόημα και ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα θα λάβει σάρκα και οστά η νομοθεσία για την τουριστική κατοικία, νομοθέτημα που αναμένει καιρό τώρα ο τουριστικός κόσμος.

Ο κ. Γερουλάνος εστιάζοντας στον τουρισμό και συγκεκριμένα στις δράσεις που έχει αναλάβει η πολιτική ηγεσία του τουρισμού, τόνισε ότι αυτές έχουν αποδώσει, γεγονός που αποτυπώνεται και στην πορεία του τουρισμού εφέτος. Η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στις τουριστικές υπηρεσίες, οι διευκολύνσεις στις εκδόσεις Visa, η εστιασμένη διαφημιστική καμπάνια ανά αγορές κλπ, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό ρεύμα προς την Ελλάδα.

Αν και αγορές όπως την Γερμανία και την Αγγλία, μπορεί πέρυσι να έδωσαν λιγότερους τουρίστες προς την Ελλάδα, οι απώλειες αυτές αναπληρώθηκαν από τις αγορές της Ρωσίας (άνοδο 75%), της Τουρκίας (άνοδο 100%), αλλά και Ισραήλ (άνοδο 120%). Μάλιστα τα νούμερα είναι εξαιρετικά και την εφετινή περίοδο, καθώς τα ποσοστά ανόδου αναμένεται να διαμορφωθούν σε αυτά τα ανοδικά επίπεδα.

Αναφερόμενος στον τομέα της κρουαζιέρας, ο κ. Γερουλάνος ανέφερε ότι αυτή μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στη μεγέθυνση των τουριστικών εσόδων, αν και όπως είπε υπάρχουν προβλήματα, που αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξή της. Ο κ. Γερουλάνος έκανε λόγο για έλλειμμα στη διαφημιστική καμπάνια με συγκεκριμένη στόχευση το κοινό της κρουαζιέρας, αλλά και για προβλήματα στα αγκυροβόλια και τις υποδομές.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων(ΣΕΤΕ) Ανδρέας Ανδρεάδης αφού καυτηρίασε τις αλλαγές στο επιτελείο της ναυτιλίας, σε αντίθεση με τη σταθερότητα στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού στάθηκε στην άρση του καμποτάζ, που όπως είπε χρήζει πολλών βελτιώσεων καθώς δεν συμβάλλει στην προώθηση της κρουαζιέρας.

Το στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι οι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο να κάνουν τα λιμάνια της Ελλάδας, σημεία εκκίνησης των δρομολογίων τους (Home Port). Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, ο τουρίστας που απλά αποβιβάζεται από το κρουαζιερόπλοιο σε ένα ελληνικό λιμάνι για λίγες ώρες ξοδεύει κατά μέσο όρο 65 ευρώ, ενώ αν το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο εκκινούσε από την Ελλάδα η κατά κεφαλήν δαπάνη του τουρίστα θα ξεπερνούσε τα 200 ευρώ.

Από την πλευρά τους εκπρόσωποι των εταιριών κρουαζιέρων, όπως ο κ. Vaggo από την MCI τόνισαν ότι είναι υπέρ της άρσης του καμποτάζ και ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα. Ανέφεραν ότι οι όροι του καμποτάζ δεν είναι ελκυστικοί για τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας και κάλεσαν τους αρμόδιους να μην κάνουν το λάθος να διώξουν μακροπρόθεσμα τις εταιρείες αυτές από τη χώρα.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr