Γιώργος Γεραπετρίτης: Δημοσιοποίησε έγγραφα για την σηματοδότηση των τρένων και την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα
16.03.2023
16:23
Απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ εν όψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας τη Δευτέρα, όπου θα συζητηθεί η πορεία υλοποίησης της περιβόητης σύμβασης 717
Στη δημοσιότητα έδωσε η κυβέρνηση τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης σχετικά με τους χρόνους παράδοσης και την θέση σε λειτουργία των έργων σηματοδότησης των τρένων με τη σύμβαση 717 του 2014.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στα όσα υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων των επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και εν όψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, τη Δευτέρα, όπου θα συζητηθεί η πορεία της σύμβασης με τη συμμετοχή και του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
To έγγραφο που κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ. Γεραπετρίτης:
Όπως προκύπτει από το έγγραφο, κατά την περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, από το έργο της σηματοδότησης είχε παραδοθεί στον ΟΣΕ για εκμετάλλευση μόνον το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) - Οινόη (αυτό έγινε το 2016) , ενώ είχε αποδοθεί στον ΟΣΕ χωρίς να τεθεί σε λειτουργία το κομμάτι Πλατύ - ΤΧ5 (στη Θεσσαλονίκη) - κάτι που έγινε πραγματικότητα τον Σεπτέμβριο του 2020.
Στον πίνακα που κατέθεσε ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρεται ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου της σηματοδότησης έχει φτάσει στο 69,23%, ενώ ήταν στο 32,69% το 2016 και το έργο της τηλεδιοίκησης είναι στο 38,9%, ενώ δεν είχε ξεκινήσει κάν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης, για να απαντήσει στον ισχυρισμό των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, κατέθεσε και το έγγραφο της παραλαβής από τον ΟΣΕ προς χρήση του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών - Λάρισα, το Νοέμβριο του 2022. Σημειώνεται ότι ένα από τα στελέχη του ΟΣΕ που παρέλαβαν το σύστημα ήταν και ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος πρόκειται να καταθέσει ανωμοτί για τα όσα συνέβησαν την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Ο Αλέξης Τσίπρας
Από το 2019 δεν έχουμε «Πύργο Ελέγχου» στα τρένα, ενώ η σύμβαση 717 για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στις γραμμές είχε υλοποιηθεί τον Μάιο του 2019 σε ποσοστό 72% είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη του συνέντευξη μετά την τραγωδία των Τεμπών, στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA Channel.
«Εδώ έχουμε ένα τραγικό γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί. Επί 12 λεπτά δύο τρένα κινιόντουσαν στην ίδια γραμμή. Εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε μία διαπίστωση ότι αυτό το κράτος που έχει στηθεί εδώ και πολλά χρόνια, είναι ένα κράτος που δεν προσφέρει τη στοιχειώδη ασφάλεια (...). Κι εμείς κυβερνήσαμε, όμως κυβερνήσαμε τέσσερα από τα 49 χρόνια της αντιπολίτευσης. Άρα αυτό το κράτος δεν το φτιάξαμε εμείς», συμπλήρωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στα όσα υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων των επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και εν όψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, τη Δευτέρα, όπου θα συζητηθεί η πορεία της σύμβασης με τη συμμετοχή και του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
To έγγραφο που κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ. Γεραπετρίτης:
Όπως προκύπτει από το έγγραφο, κατά την περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, από το έργο της σηματοδότησης είχε παραδοθεί στον ΟΣΕ για εκμετάλλευση μόνον το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) - Οινόη (αυτό έγινε το 2016) , ενώ είχε αποδοθεί στον ΟΣΕ χωρίς να τεθεί σε λειτουργία το κομμάτι Πλατύ - ΤΧ5 (στη Θεσσαλονίκη) - κάτι που έγινε πραγματικότητα τον Σεπτέμβριο του 2020.
Στον πίνακα που κατέθεσε ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρεται ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου της σηματοδότησης έχει φτάσει στο 69,23%, ενώ ήταν στο 32,69% το 2016 και το έργο της τηλεδιοίκησης είναι στο 38,9%, ενώ δεν είχε ξεκινήσει κάν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ.
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης, για να απαντήσει στον ισχυρισμό των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, κατέθεσε και το έγγραφο της παραλαβής από τον ΟΣΕ προς χρήση του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών - Λάρισα, το Νοέμβριο του 2022. Σημειώνεται ότι ένα από τα στελέχη του ΟΣΕ που παρέλαβαν το σύστημα ήταν και ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος πρόκειται να καταθέσει ανωμοτί για τα όσα συνέβησαν την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Ο Αλέξης Τσίπρας
Από το 2019 δεν έχουμε «Πύργο Ελέγχου» στα τρένα, ενώ η σύμβαση 717 για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στις γραμμές είχε υλοποιηθεί τον Μάιο του 2019 σε ποσοστό 72% είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη του συνέντευξη μετά την τραγωδία των Τεμπών, στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA Channel.
«Εδώ έχουμε ένα τραγικό γεγονός που δεν έπρεπε να συμβεί. Επί 12 λεπτά δύο τρένα κινιόντουσαν στην ίδια γραμμή. Εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε μία διαπίστωση ότι αυτό το κράτος που έχει στηθεί εδώ και πολλά χρόνια, είναι ένα κράτος που δεν προσφέρει τη στοιχειώδη ασφάλεια (...). Κι εμείς κυβερνήσαμε, όμως κυβερνήσαμε τέσσερα από τα 49 χρόνια της αντιπολίτευσης. Άρα αυτό το κράτος δεν το φτιάξαμε εμείς», συμπλήρωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr