Σύγκρουση τρένων: Παππάς επιβεβαιώνει… Γεραπετρίτη με τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή

Σύγκρουση τρένων: Παππάς επιβεβαιώνει… Γεραπετρίτη με τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή

Στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης και ήταν υποχρεωτικό για τους σταθμάρχες να το χρησιμοποιούν - Η απάντηση Παππά

Σύγκρουση τρένων: Παππάς επιβεβαιώνει… Γεραπετρίτη με τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή
Τα έγγραφα που παρουσίασε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Παππάς επιβεβαιώνουν τελικά ότι στην Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης και πως ήταν υποχρεωτικό για τους σταθμάρχες να προχωρούν σε αυτόματη χάραξη πορείας με την χρήση του ηλεκτρονικού πίνακα. Αυτό άλλωστε υπογράμμισε και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την Τετάρτη.

Συγκεκριμένα είπε πως από τον Νοέμβριο του 2022 στην Λάρισα λειτουργούσε πλήρως το σύστημα τηλεδιοίκησης και πως το μοιραίο βράδυ «έπρεπε να έχει γίνει αυτόματη χάραξη πορείας μέσω τηλεδιοίκησης. Αυτή είναι υποχρέωση που είχε επιβάλει ο ΟΣΕ στις 23.12.2022. Δεν έγινε. Προφανώς ήταν προσωπική επιλογή του σταθμάρχη» ενώ παράλληλα σημείωσε πως παραβιάστηκαν και οι 4 ασφαλιστικές δικλίδες:

· τους 2 επιπλέον σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,

· αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,

· επιτόπιος έλεγχος κλειδιών και

· παρακολούθηση του πίνακα.

«Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Τι αναφέρουν τα έγγραφα

Στο πρώτο έγγραφο που παρουσίασε ο κ. Παππάς , της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Προγραμματισμού & Στήριξης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ με ημερομηνία 3.11.2022 με θέμα «Διάθεση σε εκμετάλλευση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των θέσεων: Ορφανά, Δοξαράς, Κραννών, Μεζούρλος, Λάρισα» αναφέρεται:

«Με τη συντέλεση της Διοικητικής Παραλαβής προς Χρήση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των σταθμών και στάσεων Ορφανών (ΟΡ), Δοξαρά (ΔΞ), Κραννώνος (ΚΡ), Μεζούρλου (ΜΖ) και Λάρισας (ΛΑ) ορίζονται τα παρακάτω:

Κλείσιμο
1. Διατίθενται από την 8.11.2022 στην εκμετάλλευση οι σηματοδοτικές εγκαταστάσεις των θέσεων ΟΡ, ΔΞ, ΚΡ, ΜΖ και ΛΑ. Αρχικά οι εγκαταστάσεις αυτές διατίθενται δοκιμαστικά για διάστημα μιας εβδομάδας και στη συνέχεια, την 15.11.2022, για κανονική χρήση»

Στο σημείο 3 το εγγράφου περιγράφονται οι όροι κανονικής λειτουργίας που ισχύουν από την 15η Νοεμβρίου 2022 και μετά. Συγκεκριμένα:

«3. Κανονική λειτουργία

Κατά την κανονική λειτουργία:

Α) Οι σταθμάρχες υποχρεωτικά θα χαράσσουν σηματοτεχνικά διαδρομές με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου:

- Λάρισα προς νότο. Προς βορρά βλ. §2δ»

Ειδικά στην περίπτωση της πορείας «Λάρισας προς βορρά» σημειώνεται στο §2δ πως «Στις περιπτώσεις όπου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να μεταθέσουν τις αλλαγές με τον κλειθροδιακόπτη κάθε αλλαγής χωριστά, απαιτείται η ιδιαίτερη προσοχή τους κατά τη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας».

Ωστόσο, το δεύτερο έγγραφο που προσκόμισε ο κ. Παππάς με 23.12.2022 αναφέρει ότι οι προβλέψεις του §2δ παύουν να ισχύουν και πως πλέον η χάραξη της διαδρομής Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα γίνεται υποχρεωτικά με το αυτοποιημένο σύστημα.

Αναλυτικά:

«Στο πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και μετά από αλληλογραφία και ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ, ορίζονται τα παρακάτω:

1. Σε συνέχεια του α’ σχετικού της ΕΡΓΟΣΕ, σας ενημερώνουμε ότι ο σχηματισμός διαδρομών εξόδου από τη Λάρισα προς Θεσσαλονίκη είναι δυνατός με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Ως εκ τούτου η §2δ του δ σχετικού (μεμονωμένος χειρισμός καθεμίας αλλαγής τροχιάς) παύει να ισχύει. Οι σταθμάρχες Λάρισας, υποχρεωτικά, θα σχηματίζουν τη διαδρομή με τη χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτόσημα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».


Δείτε τα έγγραφα εδώ και εδώ


Η απάντηση Παππά

Με ανάρτηση στο Facebook απάντησε ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ

Σύγκρουση τρένων: Παππάς επιβεβαιώνει… Γεραπετρίτη με τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή


Στην απάντηση του αναφέρει: 

«κ. Γεραπετρίτη, εκτός από τον πίνακα που σχεδιάσατε ο ίδιος, υπάρχει κάποιο υπηρεσιακό έγγραφο που να αποδεικνύει ότι παραλάβατε το 32% της τηλεδιοίκησης; Εμείς καταθέσαμε τα υπηρεσιακά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι παραλάβατε το 72%.
Οι υπολογισμοί σας είναι άξιοι θαυμασμού. Έχουν όση αξία έχει και ο ισχυρισμός ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργεί. Ή εσείς λέτε ψεματα, ή οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ ο ίδιος, τα υπηρεσιακά έγγραφα και δεκάδες ρεπορτάζ με βίντεο και ήχο.
Αδυνατούμε να αντιληφθούμε την επιμονή. Ούτε στις κρίσιμες στιγμές αρμόζει ούτε και έχει υποψία πολιτικής αποτελεσματικότητας για την καταρρέουσα επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας».


Ειδήσεις σήμερα:

Δεκάδες Έλληνες γιατροί κάθε χρόνο στα δικαστήρια για ιατρικά λάθη

Μύκονος: Το σημείο που σκοτώθηκε ο εργάτης - Δεν υπήρχαν μέτρα ασφαλείας

ΗΠΑ: Η στιγμή που το ρωσικό μαχητικό χτυπάει το αμερικανικό drone
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης