Εκλογές στην εποχή του TikTok: Οι άγνωστες σκηνές από τις καμπάνιες στα social media
17.05.2023
10:24
Εκλογές: Tα αστεία στιγμιότυπα και τα πρόσωπα πίσω από τον λογαριασμό του πρωθυπουργού - Τι ανεβάζει στο TikTok ο Αλέξης Τσίπρας
Οι εκλογές του 2012 ήταν αυτές του Facebook. Μετά, οι εκλογές του 2015 είχαν το Twitter ως βασικό πρωταγωνιστή. Το 2019 ήταν η σειρά του Instagram και πλέον ο νέος «παίκτης» στην ψηφιακή καμπάνια των επιτελείων είναι το TikTok. Και μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να έχει δώσει ρητή εντολή στους υπουργούς του να μην εγκαθιστούν στα κινητά τους το υπερδημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης που έχει ως αφετηρία την Κίνα, ο ίδιος, όμως, αναδεικνύεται σε δεινό χρήστη του, ενώ τα βίντεο που ανεβάζει κάνουν θραύση. Ειδικά τα backstage της καμπάνιας του είναι, ως τώρα, το… ελαφρύ viral των εκλογών.
Στο τελευταίο βίντεο στο TikTok που ανάρτησε ο πρωθυπουργός έκανε «haul», μια παρουσίαση δηλαδή, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, των υπηρεσιών του gov.gr.
Οι 151.000 followers στο account του πρωθυπουργού αυξάνονται προοδευτικά όσο το περιεχόμενο του λογαριασμού του προσαρμόζεται στα θέλω των χρηστών της πλατφόρμας που αναζητούν, κυρίως, αστεία και έξυπνα βίντεο. Αυτό επιβεβαιώνουν και στενοί συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη στο project TikTok: ο ίδιος ο πρωθυπουργός αναζητούσε εδώ και καιρό έναν τρόπο να δείξει την «άλλη πλευρά» του, αυτή με την οποία έρχονται αντιμέτωποι πολλοί συνεργάτες του στενού κύκλου του σε καθημερινή βάση. Και από τη στιγμή που βρήκε το TikTok αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά.
Κάθε αρχή και δύσκολη
Η αρχή, βεβαίως, ήταν… ερασιτεχνική. Ο κ. Μητσοτάκης έχει μια ολόκληρη ομάδα συνεργατών που ασχολούνται με την digital παρουσία του Μεγάρου Μαξίμου και της Ν.Δ., πλην όμως το TikTok ήταν «νέα γη». Η αρχή έγινε πιο συμβατικά, με ανάρτηση αποσπασμάτων από ομιλίες του κ. Μητσοτάκη σε κομματικές εκδηλώσεις ή από κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Η υποδοχή δεν ήταν κακή, αλλά δεν ήταν θεαματική. Τα γραφικά ήταν μάλλον προβλεπόμενα, ενώ το περιεχόμενο ήταν κυρίως δευτερογενές, αναπαράγονταν, δηλαδή, παρεμβάσεις του πρωθυπουργού που είχαν ήδη γίνει και είχαν παίξει στα mainstream ΜΜΕ. Σιγά-σιγά το feed ξεκίνησε να γεμίζει με στιγμές από περιοδείες, με εικόνες από το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και από την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ για τη συνάντησή του με τον Τζο Μπάιντεν.
Η… αλλαγή συσχετισμών άρχισε να γίνεται με την απόφαση του κ. Μητσοτάκη να δίνει πρωτογενές περιεχόμενο από τις περιοδείες του. Μια συνέντευξη σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, μια ατάκα για ντολμαδάκια, μια συνάντησή του με νεαρούς μαθητές και τα βίντεο ξεκίνησαν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση, με αποτέλεσμα ως τώρα να έχουν εκατομμύρια θεάσεις.
Η ομάδα
Σιγά-σιγά η παραγωγή έγινε πιο επαγγελματική και επινοήθηκαν διαφορετικά concepts, όπως το να ρωτούν τυχαία πολίτες στον δρόμο, οι οποίοι δεν έχουν κάποια σχέση με τη Ν.Δ., και να απαντά ο πρωθυπουργός μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, σε ένα ιδιότυπο Q&A. Βεβαίως, η παραγωγή άλλαξε πίστα με τα backstage βίντεο από τη «γαλάζια» καμπάνια. Ατάκες όπως το «κομματόσκυλο» για τον Πίνατ ή το «Ντιμπέι» που εμφανίστηκε να φωνάζει ως άλλος Νίκος Αλέφαντος ο κ. Μητσοτάκης στον διάδρομο της ΕΡΤ τη μέρα της τηλεμαχίας προκαλούν χαμόγελα ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ψηφίζουν τη Ν.Δ.
Στο τελευταίο βίντεο στο TikTok που ανάρτησε ο πρωθυπουργός έκανε «haul», μια παρουσίαση δηλαδή, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, των υπηρεσιών του gov.gr.
Οι 151.000 followers στο account του πρωθυπουργού αυξάνονται προοδευτικά όσο το περιεχόμενο του λογαριασμού του προσαρμόζεται στα θέλω των χρηστών της πλατφόρμας που αναζητούν, κυρίως, αστεία και έξυπνα βίντεο. Αυτό επιβεβαιώνουν και στενοί συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη στο project TikTok: ο ίδιος ο πρωθυπουργός αναζητούσε εδώ και καιρό έναν τρόπο να δείξει την «άλλη πλευρά» του, αυτή με την οποία έρχονται αντιμέτωποι πολλοί συνεργάτες του στενού κύκλου του σε καθημερινή βάση. Και από τη στιγμή που βρήκε το TikTok αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά.
Κάθε αρχή και δύσκολη
Η αρχή, βεβαίως, ήταν… ερασιτεχνική. Ο κ. Μητσοτάκης έχει μια ολόκληρη ομάδα συνεργατών που ασχολούνται με την digital παρουσία του Μεγάρου Μαξίμου και της Ν.Δ., πλην όμως το TikTok ήταν «νέα γη». Η αρχή έγινε πιο συμβατικά, με ανάρτηση αποσπασμάτων από ομιλίες του κ. Μητσοτάκη σε κομματικές εκδηλώσεις ή από κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Η υποδοχή δεν ήταν κακή, αλλά δεν ήταν θεαματική. Τα γραφικά ήταν μάλλον προβλεπόμενα, ενώ το περιεχόμενο ήταν κυρίως δευτερογενές, αναπαράγονταν, δηλαδή, παρεμβάσεις του πρωθυπουργού που είχαν ήδη γίνει και είχαν παίξει στα mainstream ΜΜΕ. Σιγά-σιγά το feed ξεκίνησε να γεμίζει με στιγμές από περιοδείες, με εικόνες από το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και από την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ για τη συνάντησή του με τον Τζο Μπάιντεν.
Η… αλλαγή συσχετισμών άρχισε να γίνεται με την απόφαση του κ. Μητσοτάκη να δίνει πρωτογενές περιεχόμενο από τις περιοδείες του. Μια συνέντευξη σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, μια ατάκα για ντολμαδάκια, μια συνάντησή του με νεαρούς μαθητές και τα βίντεο ξεκίνησαν να έχουν μεγαλύτερη απήχηση, με αποτέλεσμα ως τώρα να έχουν εκατομμύρια θεάσεις.
Η ομάδα
Σιγά-σιγά η παραγωγή έγινε πιο επαγγελματική και επινοήθηκαν διαφορετικά concepts, όπως το να ρωτούν τυχαία πολίτες στον δρόμο, οι οποίοι δεν έχουν κάποια σχέση με τη Ν.Δ., και να απαντά ο πρωθυπουργός μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, σε ένα ιδιότυπο Q&A. Βεβαίως, η παραγωγή άλλαξε πίστα με τα backstage βίντεο από τη «γαλάζια» καμπάνια. Ατάκες όπως το «κομματόσκυλο» για τον Πίνατ ή το «Ντιμπέι» που εμφανίστηκε να φωνάζει ως άλλος Νίκος Αλέφαντος ο κ. Μητσοτάκης στον διάδρομο της ΕΡΤ τη μέρα της τηλεμαχίας προκαλούν χαμόγελα ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ψηφίζουν τη Ν.Δ.
Η ομάδα των ανθρώπων πίσω από τα βίντεο αυτά είναι πολυπρόσωπη. Τα αρχικά βίντεο έγιναν με… λήψεις μέσα στο αυτοκίνητο του κ. Μητσοτάκη, είτε από τη διευθύντρια Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου Κύρα Κάπη, είτε από τον αναπληρωτή διευθυντή του γραφείου Τύπου Χρήστο Ζωγράφο. Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης δεν διατηρεί στη συσκευή του κινητού του την εφαρμογή και λαμβάνει το link του κάθε βίντεο σε μήνυμα μέσω του WhatsApp από τους συνεργάτες του.
Για τη διαμόρφωση του τελικού βίντεο συνεργάζεται η ομάδα της κυρίας Κάπη με τον σύμβουλο Στρατηγικής και Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου Ερικ Παρκς, ενώ ρόλο στα digital του κόμματος έχει και ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ. Νίκος Ρωμανός. Οπως μαρτυρούν τα τελευταία βίντεο του κ. Μητσοτάκη, πάντως, πλέον υπάρχει και επαγγελματικός «δάκτυλος» στη διαμόρφωσή τους, κάτι που προκύπτει για τους γνώστες από την ποιότητα και την ταχύτητα του μοντάζ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι στο project εμπλέκεται εξειδικευμένη εταιρεία παραγωγής.
Συνεργάτες του πρωθυπουργού, πάντως, διαμηνύουν ότι ο κ. Μητσοτάκης θέλει να εστιάσει σε μια «θετική» εικόνα σε μια δύσκολη πλατφόρμα για πολιτικά στελέχη, μακριά από επιθέσεις στους πολιτικούς του αντιπάλους, προκειμένου με «έξυπνες» αναρτήσεις να περάσει το μήνυμά του, αλλά να κάνει και καλύτερο προσωπικό branding.
O Αλέξης Τσίπρας
Η επιτυχία του κ. Μητσοτάκη στο TikTok έχει κάνει την εφαρμογή δημοφιλή και σε μια σειρά άλλων στελεχών της Ν.Δ., τα οποία επιχειρούν με τη σειρά τους να παραγάγουν πρωτογενές περιεχόμενο. Αυτό κάνει, βεβαίως, και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος επίσης διατηρεί έναν δυνατό λογαριασμό με περίπου 80.000 ακολούθους.
Είναι, πάντως, προφανές ότι η δουλειά στο TikTok του κ. Τσίπρα είναι εσωτερική παραγωγή της ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς την εμπλοκή κάποιου εξειδικευμένου συμβούλου. Το δικό του περιεχόμενο είναι πιο απλό, με τον ίδιο να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα, προκειμένου να κάνει σύντομες δηλώσεις, ενώ στο TikTok ανέβηκαν και συναντήσεις που έκανε στο γραφείο του με νέους υποψήφιους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι μακέτες και τα γραφικά που χρησιμοποιούνται, πάντως, δεν εντυπωσιάζουν, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο στόχαστρο «γαλάζιων» στελεχών για φαινόμενα… copy paste, καθώς κατηγορήθηκε ότι αντέγραψε το αντίστοιχο βίντεο που είχε ανεβάσει λίγες μέρες πριν ο κ. Μητσοτάκης από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με θέα τη θάλασσα.
Τα βίντεο του κ. Τσίπρα που σημειώνουν μεγαλύτερη επιτυχία είναι αυτά στα οποία επιτίθεται στον κ. Μητσοτάκη, ενώ στην ομάδα του έχουν επιλέξει μια στρατηγική live αναπαραγωγής συνεντεύξεων που δίνει, όπως την πρόσφατη στο MEGA και τη Δανάη Μπάρκα.
Ειδήσεις σήμερα:
«"Τη βάψαμε όλοι" αν κάτι πάει στραβά με την Τεχνητή Νοημοσύνη» προειδοποιεί ο εφευρέτης του ChatGPT
Σοκολατοποιία Leonidas: Ξεκίνησε από έρωτα πριν 110 χρόνια - Οι «πικρές» περιπέτειες και η ανάκαμψη
Οι 25 ομορφότερες παραλίες των Κυκλάδων: Απέραντες αμμουδιές και καταπράσινα νερά
Εκλογές 2023
Που ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.
Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Για τη διαμόρφωση του τελικού βίντεο συνεργάζεται η ομάδα της κυρίας Κάπη με τον σύμβουλο Στρατηγικής και Επικοινωνίας του Μεγάρου Μαξίμου Ερικ Παρκς, ενώ ρόλο στα digital του κόμματος έχει και ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ. Νίκος Ρωμανός. Οπως μαρτυρούν τα τελευταία βίντεο του κ. Μητσοτάκη, πάντως, πλέον υπάρχει και επαγγελματικός «δάκτυλος» στη διαμόρφωσή τους, κάτι που προκύπτει για τους γνώστες από την ποιότητα και την ταχύτητα του μοντάζ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι στο project εμπλέκεται εξειδικευμένη εταιρεία παραγωγής.
Συνεργάτες του πρωθυπουργού, πάντως, διαμηνύουν ότι ο κ. Μητσοτάκης θέλει να εστιάσει σε μια «θετική» εικόνα σε μια δύσκολη πλατφόρμα για πολιτικά στελέχη, μακριά από επιθέσεις στους πολιτικούς του αντιπάλους, προκειμένου με «έξυπνες» αναρτήσεις να περάσει το μήνυμά του, αλλά να κάνει και καλύτερο προσωπικό branding.
O Αλέξης Τσίπρας
Η επιτυχία του κ. Μητσοτάκη στο TikTok έχει κάνει την εφαρμογή δημοφιλή και σε μια σειρά άλλων στελεχών της Ν.Δ., τα οποία επιχειρούν με τη σειρά τους να παραγάγουν πρωτογενές περιεχόμενο. Αυτό κάνει, βεβαίως, και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος επίσης διατηρεί έναν δυνατό λογαριασμό με περίπου 80.000 ακολούθους.
Είναι, πάντως, προφανές ότι η δουλειά στο TikTok του κ. Τσίπρα είναι εσωτερική παραγωγή της ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς την εμπλοκή κάποιου εξειδικευμένου συμβούλου. Το δικό του περιεχόμενο είναι πιο απλό, με τον ίδιο να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα, προκειμένου να κάνει σύντομες δηλώσεις, ενώ στο TikTok ανέβηκαν και συναντήσεις που έκανε στο γραφείο του με νέους υποψήφιους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι μακέτες και τα γραφικά που χρησιμοποιούνται, πάντως, δεν εντυπωσιάζουν, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο στόχαστρο «γαλάζιων» στελεχών για φαινόμενα… copy paste, καθώς κατηγορήθηκε ότι αντέγραψε το αντίστοιχο βίντεο που είχε ανεβάσει λίγες μέρες πριν ο κ. Μητσοτάκης από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με θέα τη θάλασσα.
Τα βίντεο του κ. Τσίπρα που σημειώνουν μεγαλύτερη επιτυχία είναι αυτά στα οποία επιτίθεται στον κ. Μητσοτάκη, ενώ στην ομάδα του έχουν επιλέξει μια στρατηγική live αναπαραγωγής συνεντεύξεων που δίνει, όπως την πρόσφατη στο MEGA και τη Δανάη Μπάρκα.
Ειδήσεις σήμερα:
«"Τη βάψαμε όλοι" αν κάτι πάει στραβά με την Τεχνητή Νοημοσύνη» προειδοποιεί ο εφευρέτης του ChatGPT
Σοκολατοποιία Leonidas: Ξεκίνησε από έρωτα πριν 110 χρόνια - Οι «πικρές» περιπέτειες και η ανάκαμψη
Οι 25 ομορφότερες παραλίες των Κυκλάδων: Απέραντες αμμουδιές και καταπράσινα νερά
Εκλογές 2023
Που ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.
Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr