Ακτοπλοΐα: Με δύο «όπλα» η παρέμβαση της κυβέρνησης για τις τιμές-«φωτιά» στα εισιτήρια
Ακτοπλοΐα: Με δύο «όπλα» η παρέμβαση της κυβέρνησης για τις τιμές-«φωτιά» στα εισιτήρια
«Θα δοθούν απαντήσεις - Ενοχλημένος ο πρωθυπουργός» δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης ενόψει των δύο συσκέψεων σήμερα στο Μαξίμου
Στις αυξήσεις-«φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που παραμένουν παρά το γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί, όπως ανέδειξε το «ΘΕΜΑ», αναφέρθηκε σε συνέντευξή του το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ενόψει των δύο συσκέψεων που θα γίνουν για το θέμα μέσα στην ημέρα στο Μέγαρο Μαξίμου.
Όπως σημείωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο Κωστής Χατζηδάκης είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να εξετάζει κάθε πρόβλημα που προκύπτει, κάτι που είχε αναφέρει και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης το μεσημέρι της Δευτέρας προανάγγελοντας την κυβερνητική παρέμβαση.
«Κάθε οργανωμένη πολιτεία έχει δύο δυνατότητες, η πρώτη είναι ο ανταγωνισμός και η επιτροπή ανταγωνισμού και η δεύτερη οι έλεγχοι για αισχροκέρδεια, υπάρχει και ειδική υπηρεσία που οφείλει να κάνει ελέγχους» είπε χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης και συμπλήρωσε: «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις. Προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών «το όπλο που έχουμε πρωτίστως είναι ο ανταγωνισμός» με τον Κωστή Χατζηδάκη να προσθέτει ότι τον πρώτο ρόλο τον έχει το υπουργείο Ναυτιλίας με συγκεκριμένους κανόνες: «Πάντως, ο ανταγωνισμός είναι η πρώτη και βασική απάντηση, πρέπει να βρεθούμε απέναντι σε κάθε καρτέλ».
«Πρωτίστως ο πολίτης είναι στο μυαλό μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον μέσο άνθρωπο, αν δεν τον υπερασπιστούμε εμείς, δεν θα τον υπερασπιστεί κανείς» συνέχισε ο Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος μετέφερε την ενόχληση του πρωθυπουργού για το θέμα.
«Απορεί κανείς όταν από τη μια ενσωματώνονται οι τιμές των αυξήσεων, όταν έχουμε αποκλιμάκωση όμως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο στις τιμές, γι' αυτό το λόγο υπάρχει αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά θα δοθούν οι απαντήσεις» πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών ο οποίος παρατήρησε ότι μπορεί η ελληνική ακτοπλοΐα λόγω και της κρίσης, να έχει περάσει από περίοδο δικής της κρίσης που δημιούργησε αναταράξεις στον κλάδο αλλά η σταθεροποίηση που επιχειρείται δεν μπορεί να γίνεται επί ζημία των επιβατών.
Δύο οι συσκέψεις σήμερα στο Μαξίμου
Όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, στην πρώτη σύσκεψη θα λάβουν μέρος, εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο.
Το απόγευμα, δε, θα κληθούν στο Μαξίμου οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναζητηθούν λύσεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του protothema.gr τις εταιρείες θα εκπροσωπήσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης.
«Ο πρωθυπουργός θέλει να σχηματίσει συνολική εικόνα της κατάστασης πριν πάνε οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Μαξίμου. Δεν θα είναι ήρεμη η συζήτηση αλλά η κυβέρνηση πρέπει να δείξει και έτσι είναι, ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί εθνική συγκοινωνία και ορίζει τα σύνορα της θάλασσας», ανέφεραν στο protothema κυβερνητικοί κύκλοι.
Στο κάδρο μπαίνουν και οι ξενοδόχοι αφού υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι λόγω των ακριβών εισιτηρίων έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά αυτή την χρονική περίοδο με αποτέλεσμα να υπάρχουν άδειες κλίνες. Με πρόχειρους υπολογισμούς τουριστικοί φορείς κάνουν λόγο για μείωση σε ποσοστό γύρω στο 20%.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα προσέλθουν για να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά».
Ότι δεν μειώνουν τις τιμές γιατί:
- Το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%,
-Υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%
-Άνοδος των επιτοκίων
Επίσης, θα θέσουν στο τραπέζι της συζήτησης το μεγάλο κόστος που πρέπει να επωμιστούν στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου.
Όπως σημείωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο Κωστής Χατζηδάκης είναι υποχρέωση της κυβέρνησης να εξετάζει κάθε πρόβλημα που προκύπτει, κάτι που είχε αναφέρει και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης το μεσημέρι της Δευτέρας προανάγγελοντας την κυβερνητική παρέμβαση.
«Κάθε οργανωμένη πολιτεία έχει δύο δυνατότητες, η πρώτη είναι ο ανταγωνισμός και η επιτροπή ανταγωνισμού και η δεύτερη οι έλεγχοι για αισχροκέρδεια, υπάρχει και ειδική υπηρεσία που οφείλει να κάνει ελέγχους» είπε χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης και συμπλήρωσε: «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις. Προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών «το όπλο που έχουμε πρωτίστως είναι ο ανταγωνισμός» με τον Κωστή Χατζηδάκη να προσθέτει ότι τον πρώτο ρόλο τον έχει το υπουργείο Ναυτιλίας με συγκεκριμένους κανόνες: «Πάντως, ο ανταγωνισμός είναι η πρώτη και βασική απάντηση, πρέπει να βρεθούμε απέναντι σε κάθε καρτέλ».
«Πρωτίστως ο πολίτης είναι στο μυαλό μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον μέσο άνθρωπο, αν δεν τον υπερασπιστούμε εμείς, δεν θα τον υπερασπιστεί κανείς» συνέχισε ο Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος μετέφερε την ενόχληση του πρωθυπουργού για το θέμα.
«Απορεί κανείς όταν από τη μια ενσωματώνονται οι τιμές των αυξήσεων, όταν έχουμε αποκλιμάκωση όμως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο στις τιμές, γι' αυτό το λόγο υπάρχει αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά θα δοθούν οι απαντήσεις» πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών ο οποίος παρατήρησε ότι μπορεί η ελληνική ακτοπλοΐα λόγω και της κρίσης, να έχει περάσει από περίοδο δικής της κρίσης που δημιούργησε αναταράξεις στον κλάδο αλλά η σταθεροποίηση που επιχειρείται δεν μπορεί να γίνεται επί ζημία των επιβατών.
Δύο οι συσκέψεις σήμερα στο Μαξίμου
Όπως ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, στην πρώτη σύσκεψη θα λάβουν μέρος, εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο.
Το απόγευμα, δε, θα κληθούν στο Μαξίμου οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναζητηθούν λύσεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του protothema.gr τις εταιρείες θα εκπροσωπήσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης.
«Ο πρωθυπουργός θέλει να σχηματίσει συνολική εικόνα της κατάστασης πριν πάνε οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο Μαξίμου. Δεν θα είναι ήρεμη η συζήτηση αλλά η κυβέρνηση πρέπει να δείξει και έτσι είναι, ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί εθνική συγκοινωνία και ορίζει τα σύνορα της θάλασσας», ανέφεραν στο protothema κυβερνητικοί κύκλοι.
Στο κάδρο μπαίνουν και οι ξενοδόχοι αφού υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι λόγω των ακριβών εισιτηρίων έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στα νησιά αυτή την χρονική περίοδο με αποτέλεσμα να υπάρχουν άδειες κλίνες. Με πρόχειρους υπολογισμούς τουριστικοί φορείς κάνουν λόγο για μείωση σε ποσοστό γύρω στο 20%.
Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα προσέλθουν για να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά».
Ότι δεν μειώνουν τις τιμές γιατί:
- Το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%,
-Υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%
-Άνοδος των επιτοκίων
Επίσης, θα θέσουν στο τραπέζι της συζήτησης το μεγάλο κόστος που πρέπει να επωμιστούν στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου.
«Αν η συζήτηση στο Μαξίμου με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ανοίξει για όλα τα θέματα του κλάδου τότε… θα χαθεί η μπάλα», υπογράμμισαν κύκλοι της αγοράς.
Την ίδια ώρα στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στο protothema.gr:
«Αντικειμενικά τα εισιτήρια είναι δυσβάσταχτα για το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα . Κι αν καταφέρει να τα δώσει δεν θα τα δώσει για ένα τριήμερο θα τα δώσει μονάχα όταν πάει να καθίσει αρκετές ημέρες. Κοινώς τα πέρα-δώθε τα Σαββατοκύριακα και τριημεράκια στα νησιά έχουν κοπεί . Για την Κω την Ρόδο και την Μύκονο “δουλεύει” πολύ το αεροπλάνο. Ακόμη και όσοι έχουν αυτοκίνητο το στέλνουν ασυνόδευτο με το πλοίο και αυτοί πάνε με το αεροπλάνο».
Για το θέμα αυτό οικονομικός αναλυτής, με βαθειά γνώση στα θέματα της ακτοπλοΐας ανέφερε στο protothema.gr: «Αν ήμουν Κυριάκος θα έβαζα να βγάλουν πρόγραμμα με βάση μιλιομετρικές αποστάσεις και θα μείωνα άμεσα όλες τις υπέρ τρίτων κρατήσεις. Και σε όλα τα έκτακτα δρομολόγια θα έλεγα στους ακτοπλόους να κάνουν,μείωση 15% οριζόντια στον ναύλο επιβατών στην οικονομική θέση και 20% στα οχήματα» και προσέθεσε:
«Ελπίζω να μην πάνε σε πολιτική market pass γιατί τότε θα έχουμε πρόβλημα με τους ξένους που θα ξεσηκωθούν και ο αντίκτυπος θα είναι αρνητικός για την χώρα και τον τουρισμό. Θα κάνουν λόγο για πολίτες δύο ταχυτήτων: Αλλοδαποί και ντόπιοι».
Ειδήσεις σήμερα:
«Βλάπτει την Ακρόπολη»: Προθεσμία 3 μηνών για να γκρεμιστούν 2 όροφοι στο ξενοδοχείο Coco-Μat
Αποκαλυπτήρια για τα 8 μέτρα-ανάσα για 2023-2024: Νέο market pass και μέση αύξηση €1.292 στο Δημόσιο
Χαμός στο Twitter από την αναβολή της συναυλίας της Άννας Βίσση στη Θεσσαλονίκη - «Ήρθα από το εξωτερικό»
Την ίδια ώρα στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στο protothema.gr:
«Αντικειμενικά τα εισιτήρια είναι δυσβάσταχτα για το πορτοφόλι του μέσου Έλληνα . Κι αν καταφέρει να τα δώσει δεν θα τα δώσει για ένα τριήμερο θα τα δώσει μονάχα όταν πάει να καθίσει αρκετές ημέρες. Κοινώς τα πέρα-δώθε τα Σαββατοκύριακα και τριημεράκια στα νησιά έχουν κοπεί . Για την Κω την Ρόδο και την Μύκονο “δουλεύει” πολύ το αεροπλάνο. Ακόμη και όσοι έχουν αυτοκίνητο το στέλνουν ασυνόδευτο με το πλοίο και αυτοί πάνε με το αεροπλάνο».
Για το θέμα αυτό οικονομικός αναλυτής, με βαθειά γνώση στα θέματα της ακτοπλοΐας ανέφερε στο protothema.gr: «Αν ήμουν Κυριάκος θα έβαζα να βγάλουν πρόγραμμα με βάση μιλιομετρικές αποστάσεις και θα μείωνα άμεσα όλες τις υπέρ τρίτων κρατήσεις. Και σε όλα τα έκτακτα δρομολόγια θα έλεγα στους ακτοπλόους να κάνουν,μείωση 15% οριζόντια στον ναύλο επιβατών στην οικονομική θέση και 20% στα οχήματα» και προσέθεσε:
«Ελπίζω να μην πάνε σε πολιτική market pass γιατί τότε θα έχουμε πρόβλημα με τους ξένους που θα ξεσηκωθούν και ο αντίκτυπος θα είναι αρνητικός για την χώρα και τον τουρισμό. Θα κάνουν λόγο για πολίτες δύο ταχυτήτων: Αλλοδαποί και ντόπιοι».
Ειδήσεις σήμερα:
«Βλάπτει την Ακρόπολη»: Προθεσμία 3 μηνών για να γκρεμιστούν 2 όροφοι στο ξενοδοχείο Coco-Μat
Αποκαλυπτήρια για τα 8 μέτρα-ανάσα για 2023-2024: Νέο market pass και μέση αύξηση €1.292 στο Δημόσιο
Χαμός στο Twitter από την αναβολή της συναυλίας της Άννας Βίσση στη Θεσσαλονίκη - «Ήρθα από το εξωτερικό»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα