Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Μέσω κινητού οι αριθμοί προτεραιότητας στο Κτηματολόγιο, για να σταματήσουν οι ουρές στο δρόμο
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Μέσω κινητού οι αριθμοί προτεραιότητας στο Κτηματολόγιο, για να σταματήσουν οι ουρές στο δρόμο
Ετοιμάζεται η εφαρμογή, ανακοίνωσε το υπουργείο Ψηφιακής Διακύβερνησης και θα λειτουργήσει απο τον Σεπτέμβριο- Ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθεί την διαδικασία από το τηλέφωνο
Για το θέμα που έχει ανακύψει με το Κτηματολόγιο και τις τεράστιες ουρές έξω από την υπηρεσία της Αθήνας, στο παλαιό Υποθηκοφυλακείο, τοποθετήθηκε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σε ενημερωτικό σημείωμα που διένειμε, επισημαίνονται δύο σημεία:
Πρώτον η δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από τις 25 Ιουλίου, να υποβάλουν οι ίδιοι, ψηφιακά, τα συμβόλαια, μέσω του ktimatologio.gr.
Δεύτερον ετοιμάζεται μια νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν απο τα... μεσάνυχτα να πάρουν χαρτί προτεραιότητας αλλά θα ακολουθούν την διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.
Ταυτόχρονα το υπουργείο αφήνει αιχμές, εμμέσως πλην σαφώς, κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το υπουργείο «Από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.
Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά. Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.»
Απο την πλευρά τους οι πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία ασκούν έντονη κριτική και αναρωτιούνται για ποιό λόγο παρατηρείται τόση γραφειοκρατία, από τη στιγμή που τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9 τους, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι και ρυθμισμένα.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του Alpha, δήλωσε ότι στο υπουργείο «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς.
Πρώτη προτεραιότητα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός, ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά στο 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων «αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό». «Είμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου θα λειτουργεί η πλατφόρμα» πρόσθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ διευκρίνισε ότι δεν θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν «εξυπηρέτηση».
Στο ρεπορτάζ που ανήρτησε νωρίτερα το protothema.gr επισημαίνονται μεταξύ άλλω και τα εξής:
Σε ενημερωτικό σημείωμα που διένειμε, επισημαίνονται δύο σημεία:
Πρώτον η δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από τις 25 Ιουλίου, να υποβάλουν οι ίδιοι, ψηφιακά, τα συμβόλαια, μέσω του ktimatologio.gr.
Δεύτερον ετοιμάζεται μια νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν απο τα... μεσάνυχτα να πάρουν χαρτί προτεραιότητας αλλά θα ακολουθούν την διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.
Ταυτόχρονα το υπουργείο αφήνει αιχμές, εμμέσως πλην σαφώς, κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το υπουργείο «Από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.
Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά. Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.»
Απο την πλευρά τους οι πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία ασκούν έντονη κριτική και αναρωτιούνται για ποιό λόγο παρατηρείται τόση γραφειοκρατία, από τη στιγμή που τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9 τους, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι και ρυθμισμένα.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του Alpha, δήλωσε ότι στο υπουργείο «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς.
Πρώτη προτεραιότητα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός, ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά στο 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων «αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό». «Είμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου θα λειτουργεί η πλατφόρμα» πρόσθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ διευκρίνισε ότι δεν θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν «εξυπηρέτηση».
Στο ρεπορτάζ που ανήρτησε νωρίτερα το protothema.gr επισημαίνονται μεταξύ άλλω και τα εξής:
Ολονύχτιες ουρές, λίστες προτεραιότητας και πολίτες που περνούν τη νύχτα τους στα αυτοκίνητα είναι μερικές από τις εικόνες ντροπής που συναντά κανείς έξω από το Κτηματολόγιο Αθηνών, το παλαιό Υποθηκοφυλακείο, στην οδό Αριστοτέλους, χωρίς να λείπουν και οι καβγάδες, μεταξύ αυτών που θέλουν να εξυπηρετηθούν.
Τα βίντεο και οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το protothema.gr είναι από χθες το βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Όμως ανάλογες σκηνές επικρατούν καθημερινά, καθώς υπάρχουν διαδικασίες που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, από δικηγόρους, συμβολαιογράφους, πολίτες και… διεκπεραιωτές, το «επάγγελμα» των οποίων «ανθίζει» ξανά, καθώς έναντι αμοιβής αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Παρά τις εκκλήσεις του δικηγορικού κόσμου, που κάνει λόγο για τριτοκοσμικές καταστάσεις, λύση στο πρόβλημα δεν έχει βρεθεί.
Οι λίστες για τη σειρά προτεραιότητας και τα «χαρτάκια» των υπαλλήλων
Όποιος θελήσει να εξυπηρετηθεί από το Κτηματολόγιο, σπεύδει από πολύ νωρίς και βάζει το όνομά του στη λίστα, για να πάρει σειρά προτεραιότητας. Χθες, το Νο1 της λίστας βρισκόταν έξω από το παλαιό Υποθηκοφυλακείο από τις 20:30 το βράδυ, ενώ το Νο13 από τις 00:15 π.μ. Μέχρι τις 8:30 το πρωί που ανοίγει η υπηρεσία, ήδη έχουν σχηματιστεί ατελείωτες ουρές.
Όποιος νομίζει όμως ότι βάζοντας το όνομά του στη λίστα ολοκλήρωσε τις διαδικασίες προτεραιότητας, κάνει λάθος. Στις 8:30 το πρωί, υπάλληλοι του Κτηματολογίου, που έχουν πάρει το αυτοσχέδιο χαρτί, βγαίνουν στην είσοδο, φωνάζουν τα ονόματα της πρώτης λίστας με τη σειρά, ελέγχουν τα χαρτιά και δίνουν νέα χαρτάκια αναμονής, με βάση τον αριθμό των συμβολαίων που έχει ο κάθε συναλλασσόμενος.
Κάθε χαρτάκι αφορά ένα συμβόλαιο, ενώ ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί για μέχρι τέσσερα συμβόλαια, με αποτέλεσμα η σειρά να αλλάζει και φυσικά η αναμονή να παρατείνεται. Κάθε μέρα οι υπάλληλοι εξυπηρετούν μέχρι 150 πράξεις. Ως εκ τούτου, οι πολίτες της πρώτης λίστας εξυπηρετούνται εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι αριθμοί στη δεύτερη «διανομή».
Χθες, για παράδειγμα, ο πολίτης με το Νο 13 στην αρχική λίστα, πήρε τα χαρτάκια με τα νούμερα 35 και 36.
Το πρόβλημα οφείλεται στη στελέχωση του κτηματολογικού γραφείου, που από το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον πέρασε στο «Κτηματολόγιο Α.Ε.» που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι παλαιότεροι υπάλληλοι μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ οι καινούριοι μάλλον δεν είναι αρκετοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κι ενώ οι διαδικασίες γενικώς απλοποιούνται, στο Κτηματολόγιο η γραφειοκρατία, όπως όλα δείχνουν, καλά κρατεί.
Ειδήσεις σήμερα:
Στην Αίγυπτο ο Μητσοτάκης για αναθέρμανση συμμαχιών - Στο τραπέζι τα ενεργειακά
Έρχονται βαριά πρόστιμα για τους εμπρηστές - Σήμερα η συνάντηση Κικίλια - Φλωρίδη
Ασταμάτητος ο Μέσι, πέμπτο γκολ σε τρία παιχνίδια με την Ίντερ Μαϊάμι - Δείτε βίντεο
Τα βίντεο και οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το protothema.gr είναι από χθες το βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Όμως ανάλογες σκηνές επικρατούν καθημερινά, καθώς υπάρχουν διαδικασίες που δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, από δικηγόρους, συμβολαιογράφους, πολίτες και… διεκπεραιωτές, το «επάγγελμα» των οποίων «ανθίζει» ξανά, καθώς έναντι αμοιβής αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Παρά τις εκκλήσεις του δικηγορικού κόσμου, που κάνει λόγο για τριτοκοσμικές καταστάσεις, λύση στο πρόβλημα δεν έχει βρεθεί.
Οι λίστες για τη σειρά προτεραιότητας και τα «χαρτάκια» των υπαλλήλων
Όποιος θελήσει να εξυπηρετηθεί από το Κτηματολόγιο, σπεύδει από πολύ νωρίς και βάζει το όνομά του στη λίστα, για να πάρει σειρά προτεραιότητας. Χθες, το Νο1 της λίστας βρισκόταν έξω από το παλαιό Υποθηκοφυλακείο από τις 20:30 το βράδυ, ενώ το Νο13 από τις 00:15 π.μ. Μέχρι τις 8:30 το πρωί που ανοίγει η υπηρεσία, ήδη έχουν σχηματιστεί ατελείωτες ουρές.
Όποιος νομίζει όμως ότι βάζοντας το όνομά του στη λίστα ολοκλήρωσε τις διαδικασίες προτεραιότητας, κάνει λάθος. Στις 8:30 το πρωί, υπάλληλοι του Κτηματολογίου, που έχουν πάρει το αυτοσχέδιο χαρτί, βγαίνουν στην είσοδο, φωνάζουν τα ονόματα της πρώτης λίστας με τη σειρά, ελέγχουν τα χαρτιά και δίνουν νέα χαρτάκια αναμονής, με βάση τον αριθμό των συμβολαίων που έχει ο κάθε συναλλασσόμενος.
Κάθε χαρτάκι αφορά ένα συμβόλαιο, ενώ ο κάθε συναλλασσόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί για μέχρι τέσσερα συμβόλαια, με αποτέλεσμα η σειρά να αλλάζει και φυσικά η αναμονή να παρατείνεται. Κάθε μέρα οι υπάλληλοι εξυπηρετούν μέχρι 150 πράξεις. Ως εκ τούτου, οι πολίτες της πρώτης λίστας εξυπηρετούνται εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι αριθμοί στη δεύτερη «διανομή».
Χθες, για παράδειγμα, ο πολίτης με το Νο 13 στην αρχική λίστα, πήρε τα χαρτάκια με τα νούμερα 35 και 36.
Το πρόβλημα οφείλεται στη στελέχωση του κτηματολογικού γραφείου, που από το υπουργείο Δικαιοσύνης πλέον πέρασε στο «Κτηματολόγιο Α.Ε.» που υπάγεται στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι παλαιότεροι υπάλληλοι μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ οι καινούριοι μάλλον δεν είναι αρκετοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κι ενώ οι διαδικασίες γενικώς απλοποιούνται, στο Κτηματολόγιο η γραφειοκρατία, όπως όλα δείχνουν, καλά κρατεί.
Ειδήσεις σήμερα:
Στην Αίγυπτο ο Μητσοτάκης για αναθέρμανση συμμαχιών - Στο τραπέζι τα ενεργειακά
Έρχονται βαριά πρόστιμα για τους εμπρηστές - Σήμερα η συνάντηση Κικίλια - Φλωρίδη
Ασταμάτητος ο Μέσι, πέμπτο γκολ σε τρία παιχνίδια με την Ίντερ Μαϊάμι - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα