Εξεταστική για τα Τέμπη - Σπίρτζης: Η Δικαιοσύνη θα κρίνει για τις ευθύνες - Μεγάλη απομείωση προσωπικού μετά το 2019

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Τι είπε για τη σύμβαση 717 

Στις σοβαρές ελλείψεις του προσωπικού, που μειώθηκε σχεδόν 50% την περίοδο της οικονομικής κρίσης αναφέρθηκε στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, προσθέτοντας πως τις ευθύνες και τα εγκλήματα για το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 θα τα δει η Δικαιοσύνη.

Όπως εξήγησε, επί των ημερών του, έγιναν προσπάθειες για ενίσχυση του Οργανισμού μέσω μετατάξεων. Εξήγησε δε, ότι αυτές οι μετατάξεις έγιναν χωρίς όριο ηλικίας, καθώς, όπως είπε, δεν υπάρχει νόμος που να το ορίζει. Πρόσθεσε, πως κάποιοι ήταν άνω των 50 ετών διότι σημασία είχε η γνώση καθώς και η εμπειρία στον σιδηρόδρομο. «Όταν κάνεις μετάταξη διπλωματούχου μηχανοδηγού δεν σχετίζεται με ηλικία αλλά με δεξιότητες και ικανότητες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο». 

Αναφορικά με την σύμβαση 717, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τις έξι παρατάσεις που δόθηκαν ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι δεν ήταν ο ίδιος η προϊσταμένη Αρχή του έργου, αναφέροντας ότι «δεν είχα δικαιοδοσία να παρέμβω στην εξέλιξη της 717, θα ήταν παράβαση καθήκοντος», ενώ συμπλήρωσε ότι δεν είναι ευθύνη του υπουργού, ούτε καν του διευθύνοντος συμβούλου να γνωρίζει τεχνικές λεπτομέρειες για ένα έργο. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός υπογράμμισε πως δεν υπήρξε διασπάθιση χρήματος, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την περίπτωση ο ίδιος θα είχε προχωρήσει σε καταγγελία.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύση Καλαματιανού, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στις οικογένειες των θυμάτων τονίζοντας ότι το λιγότερο που μπορεί να κάνει κάποιος, μπροστά στο δράμα των συγγενών των θυμάτων, όπως είπε, κάνοντας ειδική αναφορά στη Μαρία Καρυστιανού μητέρα θύματος, είναι να πει την αλήθεια.

Συνέχισε λέγοντας ότι ο οποιοσδήποτε έχει υπηρετήσει σε διακριτή θέση υπουργού, οφείλει να κάνει τα πάντα για να χυθεί άπλετο φως και να να προχωρήσουν σε βάθος οι έρευνες. Είτε συναισθηματικά είτε πολιτικά, είπε, πρέπει ο οποιοσδήποτε να συνδράμει.

Αναφερόμενος στο δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο, είπε ότι υπήρξε αφορμή για να βγάλει το υπουργείο συμπεράσματα. «Η πολιτική ηγεσία τού υπουργείου πρέπει να βγάζει συμπεράσματα από καθετί που συμβαίνει, (αλλά) και να κάνει πράγματα». Εμείς, σημείωσε, θεσμοθετήσαμε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί υποχρεωτικά, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS, θεσμοθετήσαμε πεντέμισι ώρες και υποχρεωτική ανάπαυση των μηχανοδηγών. Στη συνέχεια, έγινε και η αναθεώρηση του κανονισμού κίνησης. Οι Γενικοί Κανονισμοί Κίνησης δεν είναι εκθέσεις ιδεών, δεν γίνονται για να γίνονται αλλά για να τηρούνται, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Σε άλλο σημείο της κατάθεσης του, ο κ. Σπίρτζης σχολιάζοντας το αίτημα της αντιπολίτευσης αλλά και του προέδρου των μηχανοδηγών να έρθει ως μάρτυρας τόνισε πως «είναι λογικό ο κ. Γενιδούνιας ως στέλεχος πλέον της Hellenic train να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρείας». Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες μέρες είχε προκληθεί ένταση στη συνεδρίαση της Εξεταστικής, με τον πρόεδρο της Επιτροπής, Δημήτρη Μαρκόπουλο, να θέτει θέμα αξιοπιστίας του Κώστα Γενιδούνια ως μάρτυρα υπενθυμίζοντας πως ο CEO της Hellenic Train Μ. Καποτόρτο, ανέφερε κατά την κατάθεσή του πως ο κ. Γενιδούνιας είναι πλέον στέλεχος της εταιρείας και άρα μισθοδοτείται από την Hellenic Train.


Σε ερώτηση της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη, για το αν, όπως είπε η ίδια, υιοθετεί το αφήγημα του ανθρώπινου λάθος, ο κ. Σπίρτζης απάντησε αρνητικά τονίζοντας ότι υπάρχουν πολύ βασικές διαφορές και συμπλήρωσε ότι τις ευθύνες θα τις διερευνήσει η δικαιοσύνη.

Τέλος, για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτή ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι έγγραφό του προς το Ταμείο, με το οποίο ζήτησε να τον ενημερώσουν για το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν απαντήθηκε ποτέΘα ήταν πολύ χρήσιμο να καλέσετε το ΤΑΙΠΕΔ» στην επιτροπή σας είπε ο κ. Σπίρτζης.

Πάντως, κύκλοι της κυβερνητικής πλειοψηφίας, σχολίασαν ενδεικτικά ότι «οι εξηγήσεις που έδωσε ο Χ. Σπίρτζης σχετικά με το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 που παρέδωσε με το πέρας της θητείας του, ήταν τουλάχιστον ανεπαρκείς. Ο πρώην Υπουργός υποστήριξε για ακόμη μια φορά ότι παρέδωσε το έργο ολοκληρωμένο κατά 72%. Ερωτηθείς για το γεγονός ότι είχαν παραδοθεί μόλις 17 σταθμοί σε σύνολο 52 και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης, άρα το αναφερόμενο ποσοστό δεν μπορεί να αντιστοιχεί σε 72%, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η μέτρηση δεν γίνεται με σταθμούς, αλλά με ποσοστό του έργου που έχει πληρωθεί».


Ειδήσεις σήμερα:

Ξεκίνησαν τα μπλόκα - Αγρότες έχουν κλείσει για μισή ώρα τον κόμβο της Νίκαιας στη ΠΑΘΕ - Δείτε φωτογραφίες

Άρση της βουλευτικής ασυλίας της Εύας Καϊλή για διαχειριστικά θέματα αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο


Έφτασε εσπευσμένα στο Λονδίνο ο πρίγκιπας Χάρι - Θα βρεθεί στο πλευρό του βασιλιά Καρόλου Γ'
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr