Όλα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ για τις αλλαγές στην Παιδεία - «Αποδίδουμε μεγάλη σημασία στους διορισμούς εκπαιδευτικών»
09.09.2024
09:25
«Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπουν lockers σε όλα τα σχολεία», είπε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός, μιλώντας για την απαγόρευση χρήσης του κινητού
Ιδιαίτερη έμφαση στο χώρο της Παιδείας έδωσε χθες, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης Συνέντευξης Τύπου, στο πλαίσιο των εγκαινίων της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, στο «Βελλίδειο» Συνεδριακό Κέντρο.
Αναφέρθηκε στη θετική επίδραση της τεχνολογίας και στον τρόπο, που αυτή εμπλουτίζει το μάθημα, στη διάθεση 250 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την ανακαίνιση εκατοντάδων σχολικών μονάδων ανά τη χώρα, στο μικρό – αναλογικά – ποσοστό των τμημάτων που συγχωνεύονται: από τα 61.000, λιγότερο από 1.000, προκειμένου το μάθημα να γίνει πιο αποδοτικό, στην απαγόρευση της χρήσης των κινητών, το ενδεχόμενο να κλειδώνονται σε ντουλαπάκια στο σχολείο αλλά και στη μάχη κατά του εθισμού των εφήβων στο διαδίκτυο, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στους γονείς, που τους χρειάζεται ως συμμάχους στο πλευρό του.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι γίνονται με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση χρημάτων. Συγκρίνοντας, μάλιστα, την αναλογία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, διαπίστωσε ότι είναι καλύτερη. Ιδιαίτερη μνεία έκανε, επίσης, στους μόνιμους διορισμούς ως κεντρικό σημείο της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς σταδιακά θα μειώσουν τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Σε ό,τι αφορά τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας με εργαλεία σύγχρονης τεχνολογίας, ο κ.Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι με αυτό τον τρόπο, το μάθημα γίνεται πιο δημιουργικό και ουσιαστικό.
Αναφορά έκανε ο Πρωθυπουργός και στο καίριο ζήτημα της επισκευής των σχολείων, το οποίο όμως εμπίπτει στην αρμοδιότητα των Δήμων. Δεδομένου ότι αυτοί δεν ανταποκρίνονται όπως θα έπρεπε, το κράτος έρχεται να ‘βάλει πλάτη’, διαθέτοντας 250 εκ.ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέσα στα επόμενα έτη, προσπαθώντας παράλληλα να προσελκύσει ιδιωτικές δωρεές.
Επιπλέον, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως για τις μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ ΑΕΙ, θα ισχύουν και για τους τρίτεκνους τα δικαιώματα των πολύτεκνων.
Τέλος, για το επίμαχο θέμα της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο χρήσης ντουλαπιών στα σχολεία, έτσι ώστε οι συσκευές των μαθητών να παραμένουν εκεί κλειδωμένες μέχρι το σχόλασμα, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες. Στη μάχη αυτή, τόνισε πως θέλει τους γονείς συμμάχους του.
Όσα δήλωσε ο Πρωθυπουργός:
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις: «Αυτό γίνεται πάντα με σαφείς κανόνες και με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση.
Έβλεπα τα στοιχεία και αν δεν κάνω λάθος, οι αριθμοί των μαθητών που έχουμε στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, είναι μια αναλογία που είναι καλύτερη από αυτή που υπάρχει στα ευρωπαϊκά σχολεία. Γιατί έχουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς απ’ ό,τι έχουμε στην Ευρώπη ανά μέσο όρο για τον αριθμό των μαθητών. Άρα, νομίζω ότι γίνεται μία, δεν θα έλεγα καν μεγάλη, φασαρία, η οποία δεν νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη υπόσταση. Άλλα είναι τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας παιδείας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε».
Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών:
«Αποδίδω μεγάλη σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που αντικαθιστούν, όπως ξέρετε, αναπληρωτές, έτσι ώστε να δίνουμε μία μονιμότητα στο προσωπικό μας και μία προβλεψιμότητα ως προς τη ζωή τους. Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναπληρωτή να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, από νησί σε νησί, χωρίς να γνωρίζει που θα είναι μόνιμα τοποθετημένος».
Αναφέρθηκε στη θετική επίδραση της τεχνολογίας και στον τρόπο, που αυτή εμπλουτίζει το μάθημα, στη διάθεση 250 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την ανακαίνιση εκατοντάδων σχολικών μονάδων ανά τη χώρα, στο μικρό – αναλογικά – ποσοστό των τμημάτων που συγχωνεύονται: από τα 61.000, λιγότερο από 1.000, προκειμένου το μάθημα να γίνει πιο αποδοτικό, στην απαγόρευση της χρήσης των κινητών, το ενδεχόμενο να κλειδώνονται σε ντουλαπάκια στο σχολείο αλλά και στη μάχη κατά του εθισμού των εφήβων στο διαδίκτυο, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στους γονείς, που τους χρειάζεται ως συμμάχους στο πλευρό του.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι γίνονται με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση χρημάτων. Συγκρίνοντας, μάλιστα, την αναλογία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ελλάδα σε σχέση με την αντίστοιχη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, διαπίστωσε ότι είναι καλύτερη. Ιδιαίτερη μνεία έκανε, επίσης, στους μόνιμους διορισμούς ως κεντρικό σημείο της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς σταδιακά θα μειώσουν τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Σε ό,τι αφορά τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας με εργαλεία σύγχρονης τεχνολογίας, ο κ.Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι με αυτό τον τρόπο, το μάθημα γίνεται πιο δημιουργικό και ουσιαστικό.
Αναφορά έκανε ο Πρωθυπουργός και στο καίριο ζήτημα της επισκευής των σχολείων, το οποίο όμως εμπίπτει στην αρμοδιότητα των Δήμων. Δεδομένου ότι αυτοί δεν ανταποκρίνονται όπως θα έπρεπε, το κράτος έρχεται να ‘βάλει πλάτη’, διαθέτοντας 250 εκ.ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέσα στα επόμενα έτη, προσπαθώντας παράλληλα να προσελκύσει ιδιωτικές δωρεές.
Επιπλέον, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως για τις μετεγγραφές των φοιτητών μεταξύ ΑΕΙ, θα ισχύουν και για τους τρίτεκνους τα δικαιώματα των πολύτεκνων.
Τέλος, για το επίμαχο θέμα της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο χρήσης ντουλαπιών στα σχολεία, έτσι ώστε οι συσκευές των μαθητών να παραμένουν εκεί κλειδωμένες μέχρι το σχόλασμα, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες. Στη μάχη αυτή, τόνισε πως θέλει τους γονείς συμμάχους του.
Όσα δήλωσε ο Πρωθυπουργός:
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις: «Αυτό γίνεται πάντα με σαφείς κανόνες και με σκοπό τον εξορθολογισμό και όχι την εξοικονόμηση.
Έβλεπα τα στοιχεία και αν δεν κάνω λάθος, οι αριθμοί των μαθητών που έχουμε στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, είναι μια αναλογία που είναι καλύτερη από αυτή που υπάρχει στα ευρωπαϊκά σχολεία. Γιατί έχουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς απ’ ό,τι έχουμε στην Ευρώπη ανά μέσο όρο για τον αριθμό των μαθητών. Άρα, νομίζω ότι γίνεται μία, δεν θα έλεγα καν μεγάλη, φασαρία, η οποία δεν νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη υπόσταση. Άλλα είναι τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας παιδείας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε».
Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών:
«Αποδίδω μεγάλη σημασία στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, που αντικαθιστούν, όπως ξέρετε, αναπληρωτές, έτσι ώστε να δίνουμε μία μονιμότητα στο προσωπικό μας και μία προβλεψιμότητα ως προς τη ζωή τους. Είναι πολύ δύσκολο για έναν αναπληρωτή να πηγαίνει από πόλη σε πόλη, από νησί σε νησί, χωρίς να γνωρίζει που θα είναι μόνιμα τοποθετημένος».
Σχετικά με την τεχνολογία στα σχολεία:
«Η μεγάλη επανάσταση που κάνουμε με την είσοδο της τεχνολογίας στα σχολεία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε το μάθημα. Το έχει κάνει πολύ πιο δημιουργικό και πολύ πιο ουσιαστικό».
Σχετικά με τη Σχολική Στέγη:
«Η ευθύνη για την επισκευή των σχολείων είναι στους Δήμους, δεν είναι στην κεντρική κυβέρνηση. Όμως οι Δήμοι βλέπουμε ότι συχνά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν».
«Θέλω σήμερα να ανακοινώσω ένα νέο πρόγραμμα 250 εκατομμυρίων ευρώ για την ανακαίνιση εκατοντάδων σχολείων και θα ήθελα αυτό το πρόγραμμα να το ονομάσουμε «Πρόγραμμα Μαριέττας Γιαννάκου», για να τιμήσουμε μία εμβληματική φυσιογνωμία της παράταξής μας, που υπηρέτησε τη δημόσια παιδεία με πάθος, αυταπάρνηση και αγάπη».
«Δεν μιλάμε για συγκλονιστικές αλλαγές, αλλά βαψίματα, σοβατίσματα, τουαλέτες, αθλητικές εγκαταστάσεις. Αναλογιστείτε σε πόσα σχολεία πηγαίνω στην περιφέρεια και βλέπω εγκαταλελειμμένα γήπεδα μπάσκετ ή ποδοσφαίρου, τα οποία με λίγα χρήματα μπορούν να φτιαχτούν. Θα αλλάξει η όψη χιλιάδων σχολείων με ένα τέτοιο πρόγραμμα. Τα κονδύλια τα οποία σας ανέφερα, θα προέλθουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Όμως, στόχος μου είναι το ποσό αυτό να αυξηθεί σημαντικά, μέσω ενός καλέσματος το οποίο θα κάνουμε για σημαντικές ιδιωτικές χορηγίες.
Γιατί θα το ξαναπώ: και οι πλούσιοι αυτής της χώρας έχει έρθει η ώρα να επωμιστούν μεγαλύτερο μερίδιο ευθυνών στην ανασυγκρότηση της πατρίδας, όπως άλλωστε το έκαναν όλοι οι μεγάλοι ευεργέτες του παρελθόντος».
Σχετικά με την πιθανότητα να κλειδώνονται τα κινητά σε ντουλαπάκια (lockers) στο σχολείο και τον εθισμό των εφήβων στο διαδίκτυο:
«Θα επιμείνω στο κινητό τηλέφωνο γιατί οι επιστήμονες μας λένε ότι το κινητό ειδικά στο σχολείο δημιουργούν διάσπαση προσοχής και το ξέρουν οι γονείς.
Θα υπάρξουν δυσκολίες και αντιδράσεις στην εφαρμογή του μέτρου αλλά θα επιμείνουμε.
Θέλουμε τα κινητά στις τσάντες. Κάνουμε το πρώτο βήμα.
Θέλω να θυμίσω ότι στο εξωτερικό σε άλλα σχολεία έχουν προχωρήσει παραπέρα με ειδικά “locker” που τα κλειδώνουν τα κινητά και τα παίρνουν όταν φύγουν. Δεν αποκλείω τίποτα».
«Τα παιδιά μας και οι έφηβοί μας κινδυνεύουν πια από απόλυτο εθισμό από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ψυχικής υγείας, πηγαίνει πέρα και πάνω από τα σχολεία κι ένα πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει η Ευρώπη στη ρίζα του.
Και θέλω να παίξω έναν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, να υπάρχει ευρωπαϊκή ρύθμιση πια, που να αφορά τους ίδιους τους αλγόριθμους των πλατφορμών, έτσι ώστε να σπάσουμε αυτή την εξάρτηση, την οποία οι ίδιες οι εταιρείες προκαλούν για να βγάζουν περισσότερα χρήματα.
Δεν μπορούν να βγάζουν χρήματα στις πλάτες των παιδιών μας και των εφήβων μας, σε ένα τεράστιο πείραμα ψυχικής υγείας, το οποίο ήδη βλέπουμε ότι δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στα παιδιά: στα κορίτσια με συγκρίσεις, με ανορεξίες, με εικόνες οι οποίες δεν υπάρχουν καν στην πραγματικότητα, που τα κάνουν να αισθάνονται άβολα, αδύναμα, άσχημα, χοντρά, στα αγόρια με άλλου είδους προβλήματα.
Είναι ένα μείζον ζήτημα και ζήτημα το οποίο δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σε ευρωπαϊκό. Για κανονιστικές παρεμβάσεις μιλάμε, που να αφορούν τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να ξεκινήσουμε με τη συμμετοχή. Θέλουμε τους γονείς συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια και νομίζω ότι θα είναι σύμμαχοι. Θέλουμε τους καθηγητές και τους δασκάλους συμμάχους, θέλουμε ένα σχολείο όπου η μαθησιακή διαδικασία να μην διακόπτεται από την ανάγκη του μαθητή να κοιτάξει ανά πάσα στιγμή το κινητό του τηλέφωνο».
Ειδήσεις σήμερα:
Τροχαίο δυστύχημα στο Μενίδι - Νεκρός οδηγός μηχανής
Βασιλικός αετός στη Νορβηγία επιτέθηκε σε κοριτσάκι 20 μηνών - Μητέρα και γείτονας πάλεψαν με το αρπακτικό πουλί
Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την έκπτωση Κασσελάκη - Το παρασκήνιο και οι υποψηφιότητες για την προεδρία
«Η μεγάλη επανάσταση που κάνουμε με την είσοδο της τεχνολογίας στα σχολεία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε το μάθημα. Το έχει κάνει πολύ πιο δημιουργικό και πολύ πιο ουσιαστικό».
Σχετικά με τη Σχολική Στέγη:
«Η ευθύνη για την επισκευή των σχολείων είναι στους Δήμους, δεν είναι στην κεντρική κυβέρνηση. Όμως οι Δήμοι βλέπουμε ότι συχνά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν».
«Θέλω σήμερα να ανακοινώσω ένα νέο πρόγραμμα 250 εκατομμυρίων ευρώ για την ανακαίνιση εκατοντάδων σχολείων και θα ήθελα αυτό το πρόγραμμα να το ονομάσουμε «Πρόγραμμα Μαριέττας Γιαννάκου», για να τιμήσουμε μία εμβληματική φυσιογνωμία της παράταξής μας, που υπηρέτησε τη δημόσια παιδεία με πάθος, αυταπάρνηση και αγάπη».
«Δεν μιλάμε για συγκλονιστικές αλλαγές, αλλά βαψίματα, σοβατίσματα, τουαλέτες, αθλητικές εγκαταστάσεις. Αναλογιστείτε σε πόσα σχολεία πηγαίνω στην περιφέρεια και βλέπω εγκαταλελειμμένα γήπεδα μπάσκετ ή ποδοσφαίρου, τα οποία με λίγα χρήματα μπορούν να φτιαχτούν. Θα αλλάξει η όψη χιλιάδων σχολείων με ένα τέτοιο πρόγραμμα. Τα κονδύλια τα οποία σας ανέφερα, θα προέλθουν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Όμως, στόχος μου είναι το ποσό αυτό να αυξηθεί σημαντικά, μέσω ενός καλέσματος το οποίο θα κάνουμε για σημαντικές ιδιωτικές χορηγίες.
Γιατί θα το ξαναπώ: και οι πλούσιοι αυτής της χώρας έχει έρθει η ώρα να επωμιστούν μεγαλύτερο μερίδιο ευθυνών στην ανασυγκρότηση της πατρίδας, όπως άλλωστε το έκαναν όλοι οι μεγάλοι ευεργέτες του παρελθόντος».
Σχετικά με την πιθανότητα να κλειδώνονται τα κινητά σε ντουλαπάκια (lockers) στο σχολείο και τον εθισμό των εφήβων στο διαδίκτυο:
«Θα επιμείνω στο κινητό τηλέφωνο γιατί οι επιστήμονες μας λένε ότι το κινητό ειδικά στο σχολείο δημιουργούν διάσπαση προσοχής και το ξέρουν οι γονείς.
Θα υπάρξουν δυσκολίες και αντιδράσεις στην εφαρμογή του μέτρου αλλά θα επιμείνουμε.
Θέλουμε τα κινητά στις τσάντες. Κάνουμε το πρώτο βήμα.
Θέλω να θυμίσω ότι στο εξωτερικό σε άλλα σχολεία έχουν προχωρήσει παραπέρα με ειδικά “locker” που τα κλειδώνουν τα κινητά και τα παίρνουν όταν φύγουν. Δεν αποκλείω τίποτα».
«Τα παιδιά μας και οι έφηβοί μας κινδυνεύουν πια από απόλυτο εθισμό από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ψυχικής υγείας, πηγαίνει πέρα και πάνω από τα σχολεία κι ένα πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει η Ευρώπη στη ρίζα του.
Και θέλω να παίξω έναν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, να υπάρχει ευρωπαϊκή ρύθμιση πια, που να αφορά τους ίδιους τους αλγόριθμους των πλατφορμών, έτσι ώστε να σπάσουμε αυτή την εξάρτηση, την οποία οι ίδιες οι εταιρείες προκαλούν για να βγάζουν περισσότερα χρήματα.
Δεν μπορούν να βγάζουν χρήματα στις πλάτες των παιδιών μας και των εφήβων μας, σε ένα τεράστιο πείραμα ψυχικής υγείας, το οποίο ήδη βλέπουμε ότι δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στα παιδιά: στα κορίτσια με συγκρίσεις, με ανορεξίες, με εικόνες οι οποίες δεν υπάρχουν καν στην πραγματικότητα, που τα κάνουν να αισθάνονται άβολα, αδύναμα, άσχημα, χοντρά, στα αγόρια με άλλου είδους προβλήματα.
Είναι ένα μείζον ζήτημα και ζήτημα το οποίο δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σε ευρωπαϊκό. Για κανονιστικές παρεμβάσεις μιλάμε, που να αφορούν τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να ξεκινήσουμε με τη συμμετοχή. Θέλουμε τους γονείς συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια και νομίζω ότι θα είναι σύμμαχοι. Θέλουμε τους καθηγητές και τους δασκάλους συμμάχους, θέλουμε ένα σχολείο όπου η μαθησιακή διαδικασία να μην διακόπτεται από την ανάγκη του μαθητή να κοιτάξει ανά πάσα στιγμή το κινητό του τηλέφωνο».
Ειδήσεις σήμερα:
Τροχαίο δυστύχημα στο Μενίδι - Νεκρός οδηγός μηχανής
Βασιλικός αετός στη Νορβηγία επιτέθηκε σε κοριτσάκι 20 μηνών - Μητέρα και γείτονας πάλεψαν με το αρπακτικό πουλί
Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την έκπτωση Κασσελάκη - Το παρασκήνιο και οι υποψηφιότητες για την προεδρία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr