Πιερρακάκης για δήλωση Λατινοπούλου για Σημίτη: Μου δημιουργούν αποστροφή αυτοί που διχάζουν ακόμη και στον θάνατο για 15’ δημοσιότητας
Πιερρακάκης για δήλωση Λατινοπούλου για Σημίτη: Μου δημιουργούν αποστροφή αυτοί που διχάζουν ακόμη και στον θάνατο για 15’ δημοσιότητας
«Κυβέρνησε την Ελλάδα για 8 χρόνια και άφησε ιστορικό αποτύπωμα με αιχμές», είπε ο υπουργός Παιδείας αναφερόμενος στον Κώστα Σημίτη
Τις δηλώσεις της προέδρου της Φωνής Λογικής, Αφροδίτης Λατινοπούλου για τον Κώστα Σημίτη, σχολίασε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης. Ο υπουργός μίλησε, ακόμη, για τα Ωνάσεια Δημόσια Σχολεία και ανέπτυξε τη στρατηγική των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Ακολούθως, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο χάρτη της διεθνοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, διακρίνοντας ανάμεσα στις προτάσεις για συμπράξεις μεταπτυχιακών μεταξύ ξένων και ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και στην ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων από το Σεπτέμβριο του 2025. Τέλος, έκανε αναφορά στην Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών.
«Εμένα σε προσωπικό επίπεδο μου δημιουργεί πολύ μεγάλη αποστροφή, αυτοί που διχάζουν στη ζωή, να επιλέγουν να διχάζουν και στον θάνατο για 15 λεπτά δημοσιότητας. Υπάρχει η «trash» tv, αλλά υπάρχει και «trash» πολιτική»», είπε ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-d6wjb9t8fvzd)
Αναφερόμενος στον πρώην πρωθυπουργό που έφυγε το Σάββατο από τη ζωή, είπε ότι «κυβέρνησε την Ελλάδα για 8 χρόνια και άφησε ιστορικό αποτύπωμα με αιχμές. Αιχμή η είσοδος της Ελλάδας ΕΕ, αιχμή η είσοδος της Ελλάδας στην ΟΝΕ».
Σχετικά με την προεδρική εκλογή
Στη λογική του συνταγματικού νομοθέτη κατά τη μεταπολίτευση, το 1975, παρέπεμψε ο υπουργός Παιδείας, η οποία βρίσκεται στην κατεύθυνση του να παράγει συναίνεση. Στην πορεία, ωστόσο, αυτή «εργαλειοποιήθηκε, από την αντιπολίτευση κυρίως», πρόσθεσε και υπογράμμισε: «Γι’ αυτό το λόγο προβήκαμε στην πρόσφατη συνταγματική αλλαγή να μην χρειάζεται η αυξημένη πλειοψηφία για να προκύψει το όνομα του προέδρου».
Στη συνέχεια, απέφυγε να μπει σε ονοματοδοσία καθώς αναμένονται οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού σχετικά. Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε: «Είναι επιβεβλημένο, η αντιπολίτευση να μην εργαλειοποιήσει την προεδρική εκλογή στις μικροπολιτικές μυλόπετρες για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε».
Σχετικά με τη δημιουργία Δικτύου Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων
Τη σπουδαιότητα της δωρεάς του Ιδρύματος Ωνάση, ανέδειξε, στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, υπενθυμίζοντας πως έχει προηγηθεί επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ τους στην καμπάνια κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία των Ωνασείων Σχολείων, ο υπουργός εξήγησε ότι θα αναπτυχθούν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές και θα αξιοποιηθούν υφιστάμενες σχολικές υποδομές, οι οποίες θα εκσυγχρονιστούν αντλώντας πόρους από τη δωρεά του Ιδρύματος. Είναι σημαντικό το ότι το Ίδρυμα, στο πλαίσιο της προσφοράς του, θα επενδύσει και στις υποδομές, διαθέτοντας έως και 1 εκατομμύρια ευρώ σε κάθε σχολική μονάδα – όσο τρέχει παράλληλα, το πρόγραμμα ‘Μαριέττα Γιαννάκου’, μέσω του οποίου θα διατεθούν 250 εκατομμύρια ευρώ σε σχολεία της χώρας.
Η προοπτική είναι να εξαπλωθούν τα Ωνάσεια σε όλη την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από το Σεπτέμβριο της τρέχουσας χρονιάς, προβλέπεται η ίδρυση 22 Ωνασείων Σχολείων - 11 γυμνασίων και 11 λυκείων. Στο ποιες θα είναι οι 11 αυτές περιοχές, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, σύμφωνα με τον κ.Πιερρακάκη, που περιορίστηκε στο να αναφέρει πως θα υπάρχει πανελλαδική γεωγραφική διασπορά και δεσμεύθηκε πως σύντομα θα ανακοινωθούν οι συγκεκριμένες περιοχές, στις οποίες θα λειτουργήσουν τα σχολεία αυτά.
Τα Ωνάσεια Σχολεία θα μοιάζουν με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία αλλά θα είναι ένας νέος τύπος σχολείου. «Η ιδέα είναι να επενδύσουμε σε αυτή την πολυτυπία. Να μπορέσουμε, δηλαδή, να έχουμε στο σύστημα έναν πλουραλισμό», εξήγησε. Όσο για τους μαθητές, που ήδη φοιτούν στα σχολεία αυτά, θα παραμείνουν αλλά στην πορεία θα αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής αυτών – όπως συμβαίνει αντίστοιχα στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Θα λειτουργήσουν με βάση τη φιλοσοφία των Προτύπων και Πειραματικών, η οποία βασίζεται σε εκπαιδευτικές καινοτομίες οπότε μετά την εφαρμογή τους, διαχέονται συνολικότερα στο σύστημα εκπαίδευσης. Στα Ωνάσεια, «η λογική αυτή θα εξυπηρετηθεί και με άλλες καινοτομίες, όπως για παράδειγμα, στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και της συνολικής διαδρομής τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, θα έχουν να κάνουν με ομίλους και προγράμματα που θα γίνονται και πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα».
Σχετικά με την εκπαιδευτική στρατηγική
Η ίδρυση των Ωνασείων Δημόσιων Σχολείων δεν είναι παρά το κομμάτι ενός παζλ, ένα κομμάτι μόνο μίας ευρύτερης στρατηγικής, που περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου στα Πρότυπα και Πειραματικά ή η δημιουργία Αθλητικών Σχολείων.
«Η στρατηγική της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης περιλαμβάνει πάρα πολλά σημεία για να μπορέσει να πιάσει», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης για να προσθέσει: «Βλέπουμε και τα αποτελέσματα εκθέσεων, τα αποτελέσματα της PISA, που αφορούν στο σύνολο της δυτικής Ευρώπης - δεν είναι θετικά. Θεωρήθηκε ότι υπήρξε συνολική πτώση λόγω του κόβιντ αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία ακινησίας. Ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα και πάρα πολύ γρήγορα. Και στις υποδομές θα επενδύσουμε, και τα βιβλία θα αλλάξουν από το Σεπτέμβριο του 26, τα προγράμματα σπουδών».
Ο υπουργός αναγνώρισε την ένταση του ανταγωνισμού στα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Στόχος μας είναι να μειωθεί η απομνημόνευση και το στρες στο σύστημα. Τα προγράμματα σπουδών και όλες οι αλλαγές που έχουμε δρομολογήσει είναι προς αυτή την κατεύθυνση είναι», δήλωσε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς πρόκειται για την ισορροπία ανάμεσα σε διαχρονικά κεκτημένα, όπως το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και ταυτόχρονα, διόρθωση προβληματικών πτυχών αυτών.
«Θα πρέπει ταυτόχρονα να κρατήσουμε τα καλά του συστήματος ενώ μεταρρυθμίζουμε τις πιο προβληματικές πτυχές του. Τα νέα προγράμματα σπουδών με τα νέα βιβλία, τα οποία θα δούμε από το Σεπτέμβριο του 26, θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση», είπε.
Σχετικά με τη διεθνοποίηση της τριτοβάμιας εκπαίδευσης
Στη διεθνοποίηση της τριτοβάμιας εκπαίδευσης συνολικά, αναφέρθηκε, στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας. Μίλησε για την επιτυχημένη δημιουργία μικρών και μεσαίων περιφερειακών εκπαιδευτικών κέντρων στην ευρύτερη ‘γειτονιά μας’, όπως την Ιταλία και συγκεκριμένα τη Φλωρεντία, στην οποία λειτουργούν 41 παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων αλλά και την Κύπρο, στην οποία αν και μέχρι πριν μερικές δεκαετίες δεν υπήρχαν καν ξένοι φοιτητές και τώρα η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην. «Η Ελλάδα σ’αυτό, απέτυχε», παραδέχθηκε ο υπουργός και συνέχισε: «Ήρθε η ώρα να το καταφέρουμε τώρα γιατί έχουμε εξαιρετικό έμψυχο υλικό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και εξαιρετική ακαδημαϊκή διασπορά. Έχουμε καθηγητές, ερευνητές σε όλο τον κόσμο».
Σε δύο παράλληλους δρόμους πρόκειται να κινηθεί η διεθνοποίηση στη χώρα μας, με ταυτόχρονη έναρξη: ο ένας δρόμος έχει να κάνει με τις συμπράξεις των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια, όπως το Γέηλ ή το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, επάνω σε μεταπτυχιακά προγράμματα. «Έχουν κατατεθεί πάνω από 100 προτάσεις, φοβερά ενδιαφέρουσες», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, δεσμευόμενος ότι πολύ σύντομα θα ανακοινώσει τις συμπράξεις αυτές.
Ο δεύτερος δρόμος της διεθνοποίησης, αφορά στην ίδρυση των παραρτημάτων μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, τα οποία θα λειτουργήσουν ως αυτόνομα τμήματα πανεπιστημίων με δικές τους υποδομές. «Για τα παραρτήματα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία των αιτήσεων, των οποίων η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στο τέλος της άνοιξης. Τότε θα ξέρουμε για τα μη κρατικά πανεπιστήμια».
Ο κ. Πιερρακάκης έκανε μνεία στα μελλοντικά οφέλη, τόσο σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, όσο και σε αμιγώς εκπαιδευτικό. Επιπλέον, μίλησε για τη σημασία δημιουργίας ενός δικτύου ‘πρεσβευτών’ της χώρας μας: «Είναι πολύ σπουδαίο να δημιουργήσουμε και πρεσβευτές της χώρας μας, γιατί όταν κάποιος σπουδάζει σε μία χώρα του εξωτερικού, μαθαίνει να την αγαπά και να τη σέβεται, να την επισκέπτεται… πόσοι πρεσβευτές θα δημιουργηθούν για τη χώρα μας;».
Αναφορικά με την αξιολόγηση των αιτήσεων, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα αξιολογηθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης – όχι από τον υπουργό Παιδείας…. Θα δούμε ποιοι φτάνουν στο ποιοτικό κριτήριο, που έχουμε θέσει. Θυμίζω ότι ο νόμος έχει θέσει τα πιο σκληρά ποιοτικά κριτήρια για να μπορέσει ένα παράρτημα ξένου πανεπιστημίου να εγκατασταθεί στη χώρα μας», κατέληξε.
Σχετικά με την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Στη συζήτηση για την ίδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Σχολών, στράφηκε ακολούθως ο υπουργός Παιδείας, εξηγώντας ότι – εκτός των άλλων – έρχεται να καλύψει την ανάγκη για ικανοποίηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η ΑΣΠΤ θα δημιουργηθεί απορροφώντας πέντε υφιστάμενες σχολές, ακολουθώντας το μοντέλο της Σχολής Καλών Τεχνών: «Απορροφώντας σχολές που ήδη υπάρχουν αλλά και χτίζοντας πάνω σ’αυτό, όπως στη Σχολή του Εθνικού, θα έρθουμε να δημιουργήσουμε την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών με το μοντέλο της Καλών Τεχνών. Θα είναι μέσα υφιστάμενες σχολές, οι οποίες θα απορροφηθούν – η Σχολή του Εθνικού, η σχολή που είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Και θα έρθουμε να κάνουμε αυτό, το οποίο έχει γίνει σε άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν είχε γίνει στη χώρα μας. Συνεργάζομαι στενά με τη Λίνα Μενδώνη, το υπουργείο Πολιτισμού, για να διαμορφώσουμε τις πτυχές αυτού το νόμου. Πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα είναι στη δημόσια διαβούλευση», διαβεβαίωσε ο κ. Πιερρακάκης.
Ειδήσεις σήμερα:
Καθηγητής συνελήφθη για γενετήσιες πράξεις με 14χρονη: Το ραντεβού στην Ηλιούπολη και τα μηνύματα που της έστελνε
Επιμένει στις εδαφικές «φιλοδοξίες» του ο Τραμπ: Δημοσίευσε χάρτη που δείχνει τον Καναδά ως μέρος των ΗΠΑ
Στην Ολλανδία έπιασαν τον δολοφόνο της 35χρονης που είχε βρεθεί νεκρή σε υπόγειο στη Λάρισα το 2022
«Εμένα σε προσωπικό επίπεδο μου δημιουργεί πολύ μεγάλη αποστροφή, αυτοί που διχάζουν στη ζωή, να επιλέγουν να διχάζουν και στον θάνατο για 15 λεπτά δημοσιότητας. Υπάρχει η «trash» tv, αλλά υπάρχει και «trash» πολιτική»», είπε ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Αναφερόμενος στον πρώην πρωθυπουργό που έφυγε το Σάββατο από τη ζωή, είπε ότι «κυβέρνησε την Ελλάδα για 8 χρόνια και άφησε ιστορικό αποτύπωμα με αιχμές. Αιχμή η είσοδος της Ελλάδας ΕΕ, αιχμή η είσοδος της Ελλάδας στην ΟΝΕ».
Σχετικά με την προεδρική εκλογή
Στη λογική του συνταγματικού νομοθέτη κατά τη μεταπολίτευση, το 1975, παρέπεμψε ο υπουργός Παιδείας, η οποία βρίσκεται στην κατεύθυνση του να παράγει συναίνεση. Στην πορεία, ωστόσο, αυτή «εργαλειοποιήθηκε, από την αντιπολίτευση κυρίως», πρόσθεσε και υπογράμμισε: «Γι’ αυτό το λόγο προβήκαμε στην πρόσφατη συνταγματική αλλαγή να μην χρειάζεται η αυξημένη πλειοψηφία για να προκύψει το όνομα του προέδρου».
Στη συνέχεια, απέφυγε να μπει σε ονοματοδοσία καθώς αναμένονται οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού σχετικά. Κλείνοντας το θέμα, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε: «Είναι επιβεβλημένο, η αντιπολίτευση να μην εργαλειοποιήσει την προεδρική εκλογή στις μικροπολιτικές μυλόπετρες για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε».
Σχετικά με τη δημιουργία Δικτύου Ωνάσειων Δημόσιων Σχολείων
Τη σπουδαιότητα της δωρεάς του Ιδρύματος Ωνάση, ανέδειξε, στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, υπενθυμίζοντας πως έχει προηγηθεί επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ τους στην καμπάνια κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία των Ωνασείων Σχολείων, ο υπουργός εξήγησε ότι θα αναπτυχθούν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές και θα αξιοποιηθούν υφιστάμενες σχολικές υποδομές, οι οποίες θα εκσυγχρονιστούν αντλώντας πόρους από τη δωρεά του Ιδρύματος. Είναι σημαντικό το ότι το Ίδρυμα, στο πλαίσιο της προσφοράς του, θα επενδύσει και στις υποδομές, διαθέτοντας έως και 1 εκατομμύρια ευρώ σε κάθε σχολική μονάδα – όσο τρέχει παράλληλα, το πρόγραμμα ‘Μαριέττα Γιαννάκου’, μέσω του οποίου θα διατεθούν 250 εκατομμύρια ευρώ σε σχολεία της χώρας.
Η προοπτική είναι να εξαπλωθούν τα Ωνάσεια σε όλη την Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από το Σεπτέμβριο της τρέχουσας χρονιάς, προβλέπεται η ίδρυση 22 Ωνασείων Σχολείων - 11 γυμνασίων και 11 λυκείων. Στο ποιες θα είναι οι 11 αυτές περιοχές, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, σύμφωνα με τον κ.Πιερρακάκη, που περιορίστηκε στο να αναφέρει πως θα υπάρχει πανελλαδική γεωγραφική διασπορά και δεσμεύθηκε πως σύντομα θα ανακοινωθούν οι συγκεκριμένες περιοχές, στις οποίες θα λειτουργήσουν τα σχολεία αυτά.
Τα Ωνάσεια Σχολεία θα μοιάζουν με τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία αλλά θα είναι ένας νέος τύπος σχολείου. «Η ιδέα είναι να επενδύσουμε σε αυτή την πολυτυπία. Να μπορέσουμε, δηλαδή, να έχουμε στο σύστημα έναν πλουραλισμό», εξήγησε. Όσο για τους μαθητές, που ήδη φοιτούν στα σχολεία αυτά, θα παραμείνουν αλλά στην πορεία θα αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής αυτών – όπως συμβαίνει αντίστοιχα στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Θα λειτουργήσουν με βάση τη φιλοσοφία των Προτύπων και Πειραματικών, η οποία βασίζεται σε εκπαιδευτικές καινοτομίες οπότε μετά την εφαρμογή τους, διαχέονται συνολικότερα στο σύστημα εκπαίδευσης. Στα Ωνάσεια, «η λογική αυτή θα εξυπηρετηθεί και με άλλες καινοτομίες, όπως για παράδειγμα, στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και της συνολικής διαδρομής τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, θα έχουν να κάνουν με ομίλους και προγράμματα που θα γίνονται και πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα».
Σχετικά με την εκπαιδευτική στρατηγική
Η ίδρυση των Ωνασείων Δημόσιων Σχολείων δεν είναι παρά το κομμάτι ενός παζλ, ένα κομμάτι μόνο μίας ευρύτερης στρατηγικής, που περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως η εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου στα Πρότυπα και Πειραματικά ή η δημιουργία Αθλητικών Σχολείων.
«Η στρατηγική της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης περιλαμβάνει πάρα πολλά σημεία για να μπορέσει να πιάσει», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης για να προσθέσει: «Βλέπουμε και τα αποτελέσματα εκθέσεων, τα αποτελέσματα της PISA, που αφορούν στο σύνολο της δυτικής Ευρώπης - δεν είναι θετικά. Θεωρήθηκε ότι υπήρξε συνολική πτώση λόγω του κόβιντ αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία ακινησίας. Ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα και πάρα πολύ γρήγορα. Και στις υποδομές θα επενδύσουμε, και τα βιβλία θα αλλάξουν από το Σεπτέμβριο του 26, τα προγράμματα σπουδών».
Ο υπουργός αναγνώρισε την ένταση του ανταγωνισμού στα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Στόχος μας είναι να μειωθεί η απομνημόνευση και το στρες στο σύστημα. Τα προγράμματα σπουδών και όλες οι αλλαγές που έχουμε δρομολογήσει είναι προς αυτή την κατεύθυνση είναι», δήλωσε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς πρόκειται για την ισορροπία ανάμεσα σε διαχρονικά κεκτημένα, όπως το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και ταυτόχρονα, διόρθωση προβληματικών πτυχών αυτών.
«Θα πρέπει ταυτόχρονα να κρατήσουμε τα καλά του συστήματος ενώ μεταρρυθμίζουμε τις πιο προβληματικές πτυχές του. Τα νέα προγράμματα σπουδών με τα νέα βιβλία, τα οποία θα δούμε από το Σεπτέμβριο του 26, θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση», είπε.
Σχετικά με τη διεθνοποίηση της τριτοβάμιας εκπαίδευσης
Στη διεθνοποίηση της τριτοβάμιας εκπαίδευσης συνολικά, αναφέρθηκε, στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας. Μίλησε για την επιτυχημένη δημιουργία μικρών και μεσαίων περιφερειακών εκπαιδευτικών κέντρων στην ευρύτερη ‘γειτονιά μας’, όπως την Ιταλία και συγκεκριμένα τη Φλωρεντία, στην οποία λειτουργούν 41 παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων αλλά και την Κύπρο, στην οποία αν και μέχρι πριν μερικές δεκαετίες δεν υπήρχαν καν ξένοι φοιτητές και τώρα η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην. «Η Ελλάδα σ’αυτό, απέτυχε», παραδέχθηκε ο υπουργός και συνέχισε: «Ήρθε η ώρα να το καταφέρουμε τώρα γιατί έχουμε εξαιρετικό έμψυχο υλικό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και εξαιρετική ακαδημαϊκή διασπορά. Έχουμε καθηγητές, ερευνητές σε όλο τον κόσμο».
Σε δύο παράλληλους δρόμους πρόκειται να κινηθεί η διεθνοποίηση στη χώρα μας, με ταυτόχρονη έναρξη: ο ένας δρόμος έχει να κάνει με τις συμπράξεις των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια, όπως το Γέηλ ή το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, επάνω σε μεταπτυχιακά προγράμματα. «Έχουν κατατεθεί πάνω από 100 προτάσεις, φοβερά ενδιαφέρουσες», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, δεσμευόμενος ότι πολύ σύντομα θα ανακοινώσει τις συμπράξεις αυτές.
Ο δεύτερος δρόμος της διεθνοποίησης, αφορά στην ίδρυση των παραρτημάτων μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, τα οποία θα λειτουργήσουν ως αυτόνομα τμήματα πανεπιστημίων με δικές τους υποδομές. «Για τα παραρτήματα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία των αιτήσεων, των οποίων η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στο τέλος της άνοιξης. Τότε θα ξέρουμε για τα μη κρατικά πανεπιστήμια».
Ο κ. Πιερρακάκης έκανε μνεία στα μελλοντικά οφέλη, τόσο σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, όσο και σε αμιγώς εκπαιδευτικό. Επιπλέον, μίλησε για τη σημασία δημιουργίας ενός δικτύου ‘πρεσβευτών’ της χώρας μας: «Είναι πολύ σπουδαίο να δημιουργήσουμε και πρεσβευτές της χώρας μας, γιατί όταν κάποιος σπουδάζει σε μία χώρα του εξωτερικού, μαθαίνει να την αγαπά και να τη σέβεται, να την επισκέπτεται… πόσοι πρεσβευτές θα δημιουργηθούν για τη χώρα μας;».
Αναφορικά με την αξιολόγηση των αιτήσεων, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «θα αξιολογηθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης – όχι από τον υπουργό Παιδείας…. Θα δούμε ποιοι φτάνουν στο ποιοτικό κριτήριο, που έχουμε θέσει. Θυμίζω ότι ο νόμος έχει θέσει τα πιο σκληρά ποιοτικά κριτήρια για να μπορέσει ένα παράρτημα ξένου πανεπιστημίου να εγκατασταθεί στη χώρα μας», κατέληξε.
Σχετικά με την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Στη συζήτηση για την ίδρυση της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Σχολών, στράφηκε ακολούθως ο υπουργός Παιδείας, εξηγώντας ότι – εκτός των άλλων – έρχεται να καλύψει την ανάγκη για ικανοποίηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η ΑΣΠΤ θα δημιουργηθεί απορροφώντας πέντε υφιστάμενες σχολές, ακολουθώντας το μοντέλο της Σχολής Καλών Τεχνών: «Απορροφώντας σχολές που ήδη υπάρχουν αλλά και χτίζοντας πάνω σ’αυτό, όπως στη Σχολή του Εθνικού, θα έρθουμε να δημιουργήσουμε την Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών με το μοντέλο της Καλών Τεχνών. Θα είναι μέσα υφιστάμενες σχολές, οι οποίες θα απορροφηθούν – η Σχολή του Εθνικού, η σχολή που είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Και θα έρθουμε να κάνουμε αυτό, το οποίο έχει γίνει σε άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν είχε γίνει στη χώρα μας. Συνεργάζομαι στενά με τη Λίνα Μενδώνη, το υπουργείο Πολιτισμού, για να διαμορφώσουμε τις πτυχές αυτού το νόμου. Πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα είναι στη δημόσια διαβούλευση», διαβεβαίωσε ο κ. Πιερρακάκης.
Ειδήσεις σήμερα:
Καθηγητής συνελήφθη για γενετήσιες πράξεις με 14χρονη: Το ραντεβού στην Ηλιούπολη και τα μηνύματα που της έστελνε
Επιμένει στις εδαφικές «φιλοδοξίες» του ο Τραμπ: Δημοσίευσε χάρτη που δείχνει τον Καναδά ως μέρος των ΗΠΑ
Στην Ολλανδία έπιασαν τον δολοφόνο της 35χρονης που είχε βρεθεί νεκρή σε υπόγειο στη Λάρισα το 2022
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα