Τι "κρύβει" η νέα συμφωνία κυβέρνησης- τρόϊκας
08.07.2013
13:58
- Διαθεσιμότητα 12556 υπαλλήλων σε δύο φάσεις - Σε πέντε δόσεις ο φόρος; ακινήτων μέσω των εφοριών - Φορολόγηση της αγροτικής γης - Νέος φόρος πολυτελείας στα Ι.Χ., πισίνες και αεροσκάφη - Κατάργηση ευνοϊκών ρυθμίσεων σε επιχειρήσεις που εδρεύουν σε περιοχές με πληθυσμό μικρότερο των 2000 κατοίκων
Μεταξύ άλλων προβλέπει:
*Επιβολή από φέτος του φόρου πολυτελείας σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, αεροσκάφη και σε πισίνες από εφέτος, αντί του 2014 που είχε σχεδιασθεί αρχικώς. Ο φόρος θα επιβληθεί από 1/7 ή από 1.8.2013. Το μέτρο θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.
Αφορά: Α) ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών: Για οχήματα 1.929 - 2.500 κυβικών ο φόρος ανέρχεται στο 5% επί της αντικειμενικής δαπάνης και για αυτοκίνητα άνω των 2.501 κυβικών στο 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Ενδεικτικά, για όχημα 2.000 κ.εκ. που έχει συμπληρώσει πάνω από 5 και μέχρι 10 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ο φόρος πολυτελείας θα είναι 308 ευρώ ετησίως. Για όχημα 3.000 κ.εκ., ηλικίας έως και 5 ετών, ο φόρος θα είναι 1.780 ευρώ. Εξαιρούνται τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα με παλαιότητα άνω των 10 ετών και τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα αναπήρων. Β) Πισίνες (εσωτερικές και εξωτερικές): Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Έτσι, σε πισίνα 30 τ.μ. ο φόρος που θα προκύπτει έιναι 960 ευρώ ετησίως και σε πισίνα 50 τμ είναι 1.600 ευρώ. Γ) Αεροσκάφη, ελικόπτερα, ανεμόπτερα Ο φόρος θα αντιστοιχεί στο 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Το σχέδιο για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 2014 περιλάμβανε και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Ωστόσο δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν το τέλος παραμονής και πλόων παραμένει μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστο αν και πως θα επηρεαστούν από την καθιέρωση φόρου πολυτελείας φέτος.
*Ο φόρος ακινήτων θα πληρωθεί εφέτος κανονικά σε πέντε δόσεις, με τις δύο τελευταίες το 2014, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα επιβληθεί ο νέος φόρος που θα θεσμοθετηθεί με νομοσχέδιο τον Σεπτέμβριο. Θα φορολογηθεί και η αγροτική γη, ενώ η πληρωμή του φόρου θα μπορεί να γίνεται μέσω των εφοριών και όχι της ΔΕΗ - αν και δεν αποκλείεται να δοθεί η δυνατότητα πληρωμής και μέσω της ΔΕΗ για όσους το επιθυμούν.
*Για την αντιμετώπιση της μαύρης τρύπας του ΕΟΠΥΥ, στην οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό το δημοσιονομικό κενό του 2013 (1 δισ. ευρώ) θα εφαρμοστούν μια σειρά από διαρθρωτικά μέτρα, με κυριότερο το λεγόμενο «claw back», δηλαδή το κούρεμα των υπερβάσεων των δαπανών που έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο για ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα. Παράλληλα θα επισπευθεί η περαιτέρω μείωση της τιμής στα γενόσημα φάρμακα, ο επιπλέον περιορισμός στη συνταγογράφηση μέσω των "θεραπευτικών πρωτοκόλλων".
*Θα καταργηθούν εξαιρέσεις και ευνοϊκά καθεστώτα που υπήρχαν έως τώρα και στερούσαν πόρους από τον ΟΑΕΕ, όπως π.χ. των επιχειρήσεων σε περιοχές της χώρας με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, οι οποίες πλήρωναν ΟΓΑ. Το μέτρο συμφωνήθηκε ούτως ώστε να μην επιβληθεί εισφορά 0,2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών υπέρ ΟΑΕΕ. Ωστόσο η κατάργηση των εξαιρέσεων θα πλήξει ανεπανόρθωτα τις επιχειρήσεις σε μικρές και κυρίως απομακρυσμένες περιοχές της χώρας καθώς έχουν ελάχιστο τζίρο για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ΟΑΕΕ.
*Επιβολή από φέτος του φόρου πολυτελείας σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, αεροσκάφη και σε πισίνες από εφέτος, αντί του 2014 που είχε σχεδιασθεί αρχικώς. Ο φόρος θα επιβληθεί από 1/7 ή από 1.8.2013. Το μέτρο θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.
Αφορά: Α) ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών: Για οχήματα 1.929 - 2.500 κυβικών ο φόρος ανέρχεται στο 5% επί της αντικειμενικής δαπάνης και για αυτοκίνητα άνω των 2.501 κυβικών στο 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Ενδεικτικά, για όχημα 2.000 κ.εκ. που έχει συμπληρώσει πάνω από 5 και μέχρι 10 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ο φόρος πολυτελείας θα είναι 308 ευρώ ετησίως. Για όχημα 3.000 κ.εκ., ηλικίας έως και 5 ετών, ο φόρος θα είναι 1.780 ευρώ. Εξαιρούνται τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα με παλαιότητα άνω των 10 ετών και τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα αναπήρων. Β) Πισίνες (εσωτερικές και εξωτερικές): Ο φόρος θα επιβάλλεται με συντελεστή 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Έτσι, σε πισίνα 30 τ.μ. ο φόρος που θα προκύπτει έιναι 960 ευρώ ετησίως και σε πισίνα 50 τμ είναι 1.600 ευρώ. Γ) Αεροσκάφη, ελικόπτερα, ανεμόπτερα Ο φόρος θα αντιστοιχεί στο 10% επί του ποσού του τεκμηρίου διαβίωσης. Το σχέδιο για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 2014 περιλάμβανε και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Ωστόσο δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν το τέλος παραμονής και πλόων παραμένει μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστο αν και πως θα επηρεαστούν από την καθιέρωση φόρου πολυτελείας φέτος.
*Ο φόρος ακινήτων θα πληρωθεί εφέτος κανονικά σε πέντε δόσεις, με τις δύο τελευταίες το 2014, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα επιβληθεί ο νέος φόρος που θα θεσμοθετηθεί με νομοσχέδιο τον Σεπτέμβριο. Θα φορολογηθεί και η αγροτική γη, ενώ η πληρωμή του φόρου θα μπορεί να γίνεται μέσω των εφοριών και όχι της ΔΕΗ - αν και δεν αποκλείεται να δοθεί η δυνατότητα πληρωμής και μέσω της ΔΕΗ για όσους το επιθυμούν.
*Για την αντιμετώπιση της μαύρης τρύπας του ΕΟΠΥΥ, στην οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό το δημοσιονομικό κενό του 2013 (1 δισ. ευρώ) θα εφαρμοστούν μια σειρά από διαρθρωτικά μέτρα, με κυριότερο το λεγόμενο «claw back», δηλαδή το κούρεμα των υπερβάσεων των δαπανών που έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο για ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα. Παράλληλα θα επισπευθεί η περαιτέρω μείωση της τιμής στα γενόσημα φάρμακα, ο επιπλέον περιορισμός στη συνταγογράφηση μέσω των "θεραπευτικών πρωτοκόλλων".
*Θα καταργηθούν εξαιρέσεις και ευνοϊκά καθεστώτα που υπήρχαν έως τώρα και στερούσαν πόρους από τον ΟΑΕΕ, όπως π.χ. των επιχειρήσεων σε περιοχές της χώρας με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, οι οποίες πλήρωναν ΟΓΑ. Το μέτρο συμφωνήθηκε ούτως ώστε να μην επιβληθεί εισφορά 0,2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών υπέρ ΟΑΕΕ. Ωστόσο η κατάργηση των εξαιρέσεων θα πλήξει ανεπανόρθωτα τις επιχειρήσεις σε μικρές και κυρίως απομακρυσμένες περιοχές της χώρας καθώς έχουν ελάχιστο τζίρο για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ΟΑΕΕ.
*Διαθεσιμότητα για 12.556 υπαλλήλους του Δημοσίου σε δύο φάσεις: στο τέλος Ιουλίου (4.260 υπάλληλοι) και στο τέλος Σεπτεμβρίου (οι υπόλοιποι 8.296).
Οι παραπάνω υπάλληλοι θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 8 μήνες αντί για 12 που ίσχυε μέχρι σήμερα, λαμβάνοντας το 75% των αποδοχών τους και θα αξιολογηθούν προκειμένου να τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις που υπάρχει ανάγκη ανθρώπινου δυναμικού. Όσοι δεν επιλεχθούν θα απολύονται.
Τον Σεπτέμβριο ωστόσο το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα πρέπει να παρουσιάσει στην τρόικα επιπλέον 12.500 ονοματεπώνυμα δημοσίων υπαλλήλων που θα υπαχθούν στο ίδιο καθεστώς έως το τέλος του χρόνου.
*Ο στόχος των 15.000 απολύσεων απ' το δημόσιο θα τηρηθεί κατά γράμμα και φαίνεται πως οι 11.000 θα προκύψουν μέσα απ' το καθεστώς της διαθεσιμότητας. Οι υπόλοιποι 4.000 αφορούν τους πρώην εργαζόμενους στην ΕΡΤ, τους εργαζομένους στην αμυντική βιομηχανία αλλά και τους επίορκους υπαλλήλους.
Ως εκ τούτου επίκειται αναδιάρθρωση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων, της ΕΛΒΟ και της ΕΑΒ. Οι δημόσιες αυτές επιχειρήσεις της αμυντικής βιομηχανίας απασχολούν περίπου 2.400 εργαζομένους, κάποιοι από τους οποίους ενδέχεται να βρεθούν στην έξοδο μετά τη συγχώνευση των τριών αυτών βιομηχανιών του κλάδου.
*Σε ότι αφορά τις τράπεζες θα πρέπει ως τις 15 Ιουλίου να πουληθούν το ΤΤ και η Proton Bank ενώ η Eurobank θα καταστεί τέταρτος πυλώνας στο τραπεζικό σύστημα. Κάτι που σημαίνει ότι οι δύο προς πώληση τράπεζες, σύμφωνα με το σκεπτικό της τρόικας, θα πρέπει να συγχωνευθούν με τη Eurobank ώστε να δημιουργηθεί ο νέος πυλώνας. Και καθώς μέχρι το Νοέμβριο θέλουν να πωληθεί τουλάχιστον το 25% συν μία μετοχή της Eurobank σε ιδιώτες να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία επανιδιωτικοποίησης της. Παράλληλα θα πρέπει να τρέξουν τα προγράμματα αναδιάρθρωσης των ίδιων των τραπεζών ώστε να καταθέσουν "σχέδιο βιωσιμότητας", γεγονός που θα επισπεύσει τις διαδικασίες για αποχωρήσεις ενός μεγάλου αριθμού υπαλλήλων, που μετά τις συνέργειες που θα προκύψουν θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι. Κάτι που συνδέεται και με τις πιέσεις της τρόικα προς το υπ. Εργασίας να χαλαρώσουν άμεσα οι περιορισμοί στις ομαδικές απολύσεις.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:http://www.newmoney.gr/
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr