Oι άγνωστες κυρίες της «ενωμένης» Αριστεράς
26.09.2013
06:40
Πώς βρέθηκαν για πρώτη φορά μαζί στο Ηρώδειο συνοδεύοντας τους συζύγους τους - Οι ενδυματολογικές ιδιαιτερότητες, οι ιδεολογικές διαφορές και η μία αλλά εντυπωσιακή ομοιότητα που αποτελεί και για τις τρεις στάση ζωής
Αν η αφορμή δεν ήταν η επετειακή συναυλία για τα 50 χρόνια της Μαρίας Φαραντούρη στο τραγούδι και, κυρίως, αν οι επίσημοι στην κερκίδα δεν ήταν οι ηγετικές κεφαλές της Αριστεράς, εύκολα θα πίστευε κανείς ότι βλέπει εικόνες από κάποια δεξίωση. Σε μια εξαιρετικά σπάνια, ενδεχομένως και ιστορική, στιγμή, οι επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, της ΔΗΜ.ΑΡ. και του ΚΚΕ κάθισαν δίπλα-δίπλα στα μάρμαρα του Ηρωδείου - και μάλιστα συν γυναιξί: ο κ. Αλέξης Τσίπρας συνοδευόταν από τη σύντροφό του κυρία Μπέτυ Μπαζιάνα, ο κ. Φώτης Κουβέλης από την κυρία Φωτεινή Πάλλα, ο κ. Δημήτρης Κουτσούμπας από την κυρία Τασία Κοντογιάννη. Οι διαφορές ανάμεσα στα ζεύγη πάμπολλες -ηλικιακές, ιδεολογικές, ενδυματολογικές κ.ο.κ-, υπήρχε ωστόσο και μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή ομοιότητα ανάμεσά τους. Τα τρία ζεύγη των πολιτικών είναι χρόνια μαζί, σε βαθμό που να αναρωτιέται κάποιος αν οι σχέσεις που διαρκούν σχεδόν από την παιδική ηλικία είναι συμβατές με την προοδευτική ιδεολογία, με μια αντικομφορμιστική, εντέλει, στάση ζωής.
Η Μπέττυ Μπαζιάνα, το κορίτσι μιας οικογένειας από τους Σοφάδες Καρδίτσας, περήφανης για τους αγωνιστές που έδωσε στην Αριστερά, έχει ήδη περάσει σχεδόν τα δύο τρίτα του βίου της μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα. Εδώ και καιρό έχει εμπεδώσει ότι στη ζωή της -προσωπική, οικογενειακή, επαγγελματική- τον πρώτο λόγο τον έχει η πολιτική. Ωστόσο, τα διλήμματα και τα σταυροδρόμια που εκείνος συναντά στον πολιτικό του δρόμο κατά κάποιον τρόπο αντανακλώνται επίσης στη δική της καθημερινότητα. Διότι η κυρία Μπαζιάνα καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός ρόλου πολύ διαφορετικού απ’ ό,τι είχε η ίδια οραματιστεί, τόσο με τη συνδικαλιστική της δράση από τα χρόνια της ΚΝΕ όσο και με την επαγγελματική της δραστηριότητα ως ηλεκτρολόγου μηχανικού. Ενώ λοιπόν ο κ. Τσίπρας εντείνει τις προσπάθειές του να πείσει ότι δικαιούται να διεκδικεί την εξουσία, προσθέτοντας διαρκώς υποχρεώσεις στο ήδη βαρύ του πρόγραμμα ως επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, η κυρία Μπαζιάνα προσπαθεί να συνηθίσει στην ιδέα ότι οι δικές της αρμοδιότητες -και μάλιστα για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα- θα έχουν να κάνουν κυρίως με την ανατροφή των αγοριών του ζεύγους.
Μπέτυ Μπαζιάνα
Σύντροφος, μητέρα και στήριγμαΗ Μπέττυ Μπαζιάνα, το κορίτσι μιας οικογένειας από τους Σοφάδες Καρδίτσας, περήφανης για τους αγωνιστές που έδωσε στην Αριστερά, έχει ήδη περάσει σχεδόν τα δύο τρίτα του βίου της μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα. Εδώ και καιρό έχει εμπεδώσει ότι στη ζωή της -προσωπική, οικογενειακή, επαγγελματική- τον πρώτο λόγο τον έχει η πολιτική. Ωστόσο, τα διλήμματα και τα σταυροδρόμια που εκείνος συναντά στον πολιτικό του δρόμο κατά κάποιον τρόπο αντανακλώνται επίσης στη δική της καθημερινότητα. Διότι η κυρία Μπαζιάνα καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός ρόλου πολύ διαφορετικού απ’ ό,τι είχε η ίδια οραματιστεί, τόσο με τη συνδικαλιστική της δράση από τα χρόνια της ΚΝΕ όσο και με την επαγγελματική της δραστηριότητα ως ηλεκτρολόγου μηχανικού. Ενώ λοιπόν ο κ. Τσίπρας εντείνει τις προσπάθειές του να πείσει ότι δικαιούται να διεκδικεί την εξουσία, προσθέτοντας διαρκώς υποχρεώσεις στο ήδη βαρύ του πρόγραμμα ως επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, η κυρία Μπαζιάνα προσπαθεί να συνηθίσει στην ιδέα ότι οι δικές της αρμοδιότητες -και μάλιστα για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα- θα έχουν να κάνουν κυρίως με την ανατροφή των αγοριών του ζεύγους.
Η κυρία Μπαζιάνα, ακριβώς ομήλικη με τον σύντροφό της, αντιλαμβάνεται μεν ότι στην παρούσα φάση πρέπει να συνδυάσει τις υποχρεώσεις της ως μητέρας με εκείνες της συζύγου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πιθανόν του πρώτου αριστερού πρωθυπουργού της χώρας.
Η σοβαρότητα και η ρευστότητα της τρέχουσας πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα, στην οποία πρωταγωνιστεί ο κ. Τσίπρας, σίγουρα δεν είναι η ιδανική συγκυρία για την ανάπτυξη επαγγελματικών πρωτοβουλιών εκ μέρους της κυρίας Μπαζιάνα, με την ίδια βεβαίως να το γνωρίζει καλά. Αναβάλλοντας την επιστροφή στις ηλεκτρομηχανικές μελέτες, η Μπέτυ έχει αφοσιωθεί στις ανάγκες του τριών ετών Φοίβου-Παύλου και του μόλις ενός έτους Ορφέα-Ερνέστο, συνεπικουρούμενη συνήθως από την πεθερά της, την κυρία Αρίστη Τσίπρα. Κατά τα λοιπά, εκτός από τα ταξίδια κατά τις θερινές διακοπές, τα αρχαία θέατρα έχουν δώσει εσχάτως την ευκαιρία στο ζεύγος να κάνει κοινές δημόσιες εμφανίσεις. Στο Ηρώδειο την περασμένη εβδομάδα και προηγουμένως στην Επίδαυρο, η Μπέτυ πήρε τη θέση της παρά τω προέδρω του ΣΥΡΙΖΑ, όπως πάντα διακριτικά, αλλά και με έναν ευχάριστο αέρα νεότητας.
Φωτεινή Πάλλα
Εκ πεποιθήσεως μακριά από τα φώταΤο ζεύγος Κουβέλη θα μπορούσε να αποτελεί πρόδρομη εκδοχή της περίπτωσης Τσίπρα - Μπαζιάνα. Κατά σύμπτωση, μάλιστα, ο Φώτης Κουβέλης και η Φωτεινή Πάλλα παντρεύτηκαν το 1974, τη χρονιά που γεννήθηκαν ο Αλέξης και η Μπέτυ, όπως και η Μαρία, η μεγαλύτερη από τις δύο κόρες του κυρίου και της κυρίας Κουβέλη, οι οποίοι γνωρίστηκαν στο σχολείο, όχι όμως σε καταλήψεις όπως οι Τσίπρας και Μπαζιάνα καθώς η συγκεκριμένη πρακτική δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη στο μαθητικό κίνημα των Τρικάλων κατά τη δεκαετία του ’60. Εκτοτε, η πορεία του Φώτη και της Φωτεινής υπήρξε κοινή στη ζωή, στη στράτευση στην Αριστερά, αλλά και στο νομικό λειτούργημα. Η κυρία Φωτεινή Πάλλα, κόρη καθηγητή και επιθεωρητή μέσης εκπαίδευσης -«από δασκαλοσόι», όπως λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι από την ιδιαίτερη πατρίδα της, το Παλαιομονάστηρο Τρικάλων-, έγινε μέλος του ΚΚΕ Εσωτερικού φυσικά πολύ πριν ακολουθήσει τον σύζυγό της στη ΔΗΜ.ΑΡ. Παρ’ όλ’ αυτά, η κυρία Κουβέλη ουδέποτε θέλησε να έχει η ίδια άμεση ανάμιξη στην καθαυτό πολιτική σκηνή, αρκούμενη στον ρόλο της συζύγου ενός ανθρώπου που, υπό διάφορες ιδιότητες, συνέβαλε στη διαμόρφωση του μεταπολιτευτικού προσώπου της Αριστεράς.
Για την κυρία Κουβέλη προτεραιότητα είχε ανέκαθεν η ανατροφή των δύο θυγατέρων της, παρά η διαμόρφωση οποιασδήποτε δημόσιας εικόνας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σχέσεις της με τα ΜΜΕ ήταν και παραμένουν, επίμονα και συστηματικά εκ μέρους της, ανύπαρκτες. Μια γυναίκα βαθιάς καλλιέργειας και εξαιρετικά ευγενής, στηρίζει όχι μόνο την πολιτική σταδιοδρομία του κ. Κουβέλη, αλλά και τη δεύτερη γενιά δικηγόρων της οικογένειας, τη Μαρία και την Ευαγγελία, οι οποίες έχουν ήδη παραλάβει τη σκυτάλη στο γραφείο της κυρίας Φωτεινής Πάλλα-Κουβέλη. Η μεγαλύτερη εξ αυτών, μάλιστα, η Μαρία, έχει ήδη δείξει ότι δεν σκοπεύει να μείνει στα μετόπισθεν της πολιτικής όπως η μητέρα της, καθώς είναι ήδη δημοτική σύμβουλος στην Αθήνα, εκλεγμένη με τον συνδυασμό του κ. Γιώργου Καμίνη. Και είναι βέβαιο ότι η κυρία Φωτεινή Κουβέλη είναι υπερήφανη ακούγοντας την κόρη της να δηλώνει «ανήκω στην Αριστερά της ευθύνης», κάτι που υπογράμμισε στην πράξη όταν, αφού διορίστηκε στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου τον Νοέμβριο του 2012, παραιτήθηκε από κάθε αμοιβή για τα καθήκοντά της.
Τασία Κοντογιάννη
Η αγωνίστρια του ΚΚΕ από τη ΛιβαδειάΑντίθετα από τις συζύγους των δύο άλλων ηγετών της Αριστεράς, η κυρία Τασία Κοντογιάννη δεν είναι ακριβώς ομήλικη με τον σύντροφο της ζωής της. Νεότερη κατά δύο χρόνια από τον 58χρονο Δημήτρη -«Μήτσο»- Κουτσούμπα, η κυρία Κοντογιάννη, παραδόξως, ήταν γνωστή σχεδόν όσο και εκείνος, πολύ προτού αναλάβει τη θέση του γενικού γραμματέα στο ΚΚΕ - στους κύκλους του Κόμματος, εννοείται. Λόγω της έντονης και πολυσχιδούς συνδικαλιστικής δράσης της, αποτελεί προβεβλημένο παράγοντα στο κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον της Βοιωτίας. Κατά συνέπεια, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το όνομά της έχει συμπεριληφθεί στο ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ σε πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις.
Η κυρία Κοντογιάννη είναι μαθηματικός και καθηγήτρια στη μέση εκπαίδευση, μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Βοιωτίας και υπηρετεί τα κοινά συμμετέχοντας σε φορείς της Λιβαδειάς όπου κατοικεί μόνιμα μαζί με τον κ. Κουτσούμπα και την έφηβη κόρη της, ενώ έχει πρωτοστατήσει στη δημιουργία του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου Φιλίας και Αλληλεγγύης. Εχοντας στενούς δεσμούς με τον τόπο της, καθώς ανήκει σε οικογένεια αριστερών αγωνιστών, η κυρία Κοντογιάννη απέχει από την πολιτική και συνδικαλιστική σκηνή της Αθήνας, οπότε η παρουσία της στο Ηρώδειο ήταν κάτι έκτακτο, ένα δείγμα εκτίμησης για την τέχνη της Μαρίας Φαραντούρη αλλά και σεβασμού στον Μίκη Θεοδωράκη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr