Κεδίκογλου: Οι μαθητές θα διδάσκονται για το Ολοκαύτωμα και το Ναζισμό
01.11.2013
13:23
Οδηγίες από το υπ. Παιδείας για τη διδασκαλία των τελευταίων κεφαλαίων της Ιστορίας που αφορούν τα εγκλήματα του ναζισμού κατά της ανθρωπότητας
Από το υπουργείο Παιδείας δίνονται οδηγίες προς όλες τις μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε στο μάθημα της Ιστορίας τα παιδιά να προλαβαίνουν να διδάσκονται τα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου που αφορούν στο Ολοκαύτωμα και στα εγκλήματα του ναζισμού κατά της ανθρωπότητας, ενημέρωσε την Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου.
Στο πλαίσιο της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ, Μαρίας Ρεπούση -η οποία ανέφερε ότι ο αγώνας για την αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας, της ναζιστικής ιδεολογίας και την εκρίζωση του δικτύου της ΧΑ είναι μακροπρόθεσμος και οι ευθύνες της Πολιτείας είναι αντιστοίχως μεγάλες με τις προσδοκίες του λαού- ο αρμόδιος υφυπουργός γνωστοποίησε επίσης τις δράσεις τού υπουργείου για τη σωστή και δημοκρατική πολιτική διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς και τη θωράκισή της απέναντι σε ναζιστικές και ρατσιστικές πρακτικές.
Ξεκαθάρισε πως είναι συνειδητή επιλογή του υπουργείου Παιδείας να μην υιοθετήσει στοχευμένες ενέργειες συγκεκριμένα προς τη ΧΑ, «να μην τους αναδεικνύουμε σε πρωταγωνιστές, διότι μια τέτοια επιλογή θα έχει αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα».
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ακόμη και αυτές οι επαναλήψεις στην τηλεόραση που τους δείχνουν να κλωτσούν τις κάμερες, πιστεύουμε ότι στα παιδιά έχουν αντίθετα αποτελέσματα».
Διευκρίνισε, πάντως, ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις, συμμερίζεται το πρόβλημα, προσπαθεί όμως τα φαινόμενα που πηγάζουν από τη ΧΑ όπως η ξενοφοβία, η βία, ο ρατσισμός να τα καταπολεμάει μέσα στα σχολεία.
Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως στο φάσμα δράσεων και πρωτοβουλιών του υπουργείου, εντός και εκτός σχολείου, εντάσσονται: η εισαγωγή του μαθήματος της πολιτικής παιδείας επί τρεις ώρες εβδομαδιαίως στην πρώτη και δεύτερη τάξη του Λυκείου για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση, η επανεργοποίηση του Παρατηρηρίου κατά της βίας, με διεύρυνση και αναβάθμιση του ρόλου του, ο ορισμός σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης, ως συντονιστή δράσεων, ενός εκπαιδευτικού με αρμοδιότητες που εκτείνονται σε επίπεδο περιφερειακής διεύθυνσης, διευθύνσεων πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας σχολικών μονάδων και τοπικής κοινωνίας, η προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης, με τον ορισμό δύο εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, που θα γνωρίζουν όλοι οι μαθητές ότι αν έχουν πρόβλημα, ενημερώνουν αυτόν, η συγκρότηση ομάδων δράσης στο υπουργείο που θα επεξεργαστεί την ευρεία προώθηση αντιρατσιστικών μηνυμάτων εκτός σχολείου, στο Διαδίκτυο, στα Μέσα, στους χώρους συνάντησης μαθητών και εφήβων.
Στο πλαίσιο της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ, Μαρίας Ρεπούση -η οποία ανέφερε ότι ο αγώνας για την αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας, της ναζιστικής ιδεολογίας και την εκρίζωση του δικτύου της ΧΑ είναι μακροπρόθεσμος και οι ευθύνες της Πολιτείας είναι αντιστοίχως μεγάλες με τις προσδοκίες του λαού- ο αρμόδιος υφυπουργός γνωστοποίησε επίσης τις δράσεις τού υπουργείου για τη σωστή και δημοκρατική πολιτική διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς και τη θωράκισή της απέναντι σε ναζιστικές και ρατσιστικές πρακτικές.
Ξεκαθάρισε πως είναι συνειδητή επιλογή του υπουργείου Παιδείας να μην υιοθετήσει στοχευμένες ενέργειες συγκεκριμένα προς τη ΧΑ, «να μην τους αναδεικνύουμε σε πρωταγωνιστές, διότι μια τέτοια επιλογή θα έχει αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα».
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ακόμη και αυτές οι επαναλήψεις στην τηλεόραση που τους δείχνουν να κλωτσούν τις κάμερες, πιστεύουμε ότι στα παιδιά έχουν αντίθετα αποτελέσματα».
Διευκρίνισε, πάντως, ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις, συμμερίζεται το πρόβλημα, προσπαθεί όμως τα φαινόμενα που πηγάζουν από τη ΧΑ όπως η ξενοφοβία, η βία, ο ρατσισμός να τα καταπολεμάει μέσα στα σχολεία.
Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως στο φάσμα δράσεων και πρωτοβουλιών του υπουργείου, εντός και εκτός σχολείου, εντάσσονται: η εισαγωγή του μαθήματος της πολιτικής παιδείας επί τρεις ώρες εβδομαδιαίως στην πρώτη και δεύτερη τάξη του Λυκείου για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση, η επανεργοποίηση του Παρατηρηρίου κατά της βίας, με διεύρυνση και αναβάθμιση του ρόλου του, ο ορισμός σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης, ως συντονιστή δράσεων, ενός εκπαιδευτικού με αρμοδιότητες που εκτείνονται σε επίπεδο περιφερειακής διεύθυνσης, διευθύνσεων πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας σχολικών μονάδων και τοπικής κοινωνίας, η προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης, με τον ορισμό δύο εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, που θα γνωρίζουν όλοι οι μαθητές ότι αν έχουν πρόβλημα, ενημερώνουν αυτόν, η συγκρότηση ομάδων δράσης στο υπουργείο που θα επεξεργαστεί την ευρεία προώθηση αντιρατσιστικών μηνυμάτων εκτός σχολείου, στο Διαδίκτυο, στα Μέσα, στους χώρους συνάντησης μαθητών και εφήβων.
«Τα μέτρα είναι θετικά, αλλά όχι αρκετά» ανέφερε η κ. Ρεπούση, η οποία τόνισε ότι εντοπίζονται όλο και περισσότερο, ανησυχητικά φαινόμενα σχετικά με τη διείσδυση των ιδεών της ΧΑ και των πρακτικών αυτών στην εκπαίδευση και κυρίως στα δευτεροβάθμια σχολεία.
«Έχουν έρθει στο φως πάρα πολλά περιστατικά, τα οποία το αποδεικνύουν. Οι μορφές του φαινομένου είναι η ρητορική απαξίωσης της Δημοκρατίας, η ρητορική μίσους κατά των παιδιών των μεταναστών, ρατσιστικές επιθέσεις (σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, το 32,23% των περιστατικών βίας στα Γυμνάσια έγιναν με ρατσιστικά κριτήρια), τα φροντιστήρια της εθνικιστικής παιδείας, τα κατηχητικά μίσους στην Αρτέμιδα της Αττικής, τα απογευματινά μαθήματα εθνικισμού και ρατσισμού στα Γλυκά Νερά» εξειδίκευσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.
Παρατηρητήριο κατά της σχολικής βίας, και ιδιαίτερα της ρατσιστικής βίας, ενεργοποιεί εκ νέου το υπουργείο Παιδείας
Το Παρατηρητήριο κατά της σχολικής βίας και ιδιαίτερα της ρατσιστικής βίας ενεργοποιεί εκ νέου το υπουργείο Παιδείας, τονίζει σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Παιδείας, Συμεών Κεδίκογλου.
«Σε κάθε περιφέρεια θα υπάρχει ένας συντονιστής του προγράμματος, και σε κάθε σχολείο ένας καθηγητής θα είναι αυτός που θα ξέρει τα θέματα της σχολικής βίας και θα μπορεί ο κάθε μαθητής να απευθυνθεί» σημειώνει ο υφυπουργός Παιδείας.
Προσθέτει μάλιστα ότι «παράλληλα θα ενεργοποιήσουμε δράσεις κατά της σχολικής βίας και μέσα από το διαδίκτυο».
Σε ερώτηση αν σε αυτή την κατεύθυνση δεν θα μπορούσαν να βοηθήσουν και οι σχολικοί φύλακες, ο κ. Κεδίκογλου απάντησε: «Σίγουρα οι σχολικοί φύλακες ήταν χρήσιμοι, δεν το αρνείται κανείς αυτό. Γνωρίζετε όμως και υπό ποιό καθεστώς αναγκαστήκαμε να προβούμε σε αυτά τα μέτρα. Όμως είναι γεγονός ότι επειδή οι μέρες είναι πονηρές και καταλαβαίνετε τι εννοώ και πραγματικά υπάρχει η βία και μέσα στα σχολεία -αυτό δεν είναι ένα ελληνικό φαινόμενο, αλλά έχει έρθει και στη χώρα μας- γι’ αυτό το λόγο το υπουργείο προχωρά με αποφασιστικά βήματα στην αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων».
Ο κ. Κεδίκογλου σημείωσε ακόμη ότι θα εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία το πρόγραμμα «Ευ Ζην» σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας. «Ειδικοί επιστήμονες και γιατροί θα μετρούν τη φυσική κατάσταση των παιδιών, το βάρος τους, κλπ και όλα τα στοιχεία θα δίνονται στους γονείς ώστε να μπορούν να γνωρίζουν αν τα παιδιά τους έχουν πρόβλημα παχυσαρκίας κλπ.
Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε επίσης ότι με τροπολογία που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα καθιερωθεί το ατομικό βιβλιάριο υγείας του μαθητή. «Μέχρι τώρα οι γονείς ήταν αναγκασμένοι να πληρώνουν σε δύο και τρεις γιατρούς για να πάρουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά υγείας για τα παιδιά τους πράγμα που εν μέσω κρίσης ήταν ιδιαίτερα δαπανηρό. Τώρα δεν θα υπάρχει πλέον αυτή η ανάγκη του εξειδικευμένου γιατρού, αλλά θα μπορούν οι γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά στον οικογενειακό γιατρό και μόνο αν υπάρχει λόγος θα πηγαίνει σε εξειδικευμένο γιατρό».
«Έχουν έρθει στο φως πάρα πολλά περιστατικά, τα οποία το αποδεικνύουν. Οι μορφές του φαινομένου είναι η ρητορική απαξίωσης της Δημοκρατίας, η ρητορική μίσους κατά των παιδιών των μεταναστών, ρατσιστικές επιθέσεις (σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, το 32,23% των περιστατικών βίας στα Γυμνάσια έγιναν με ρατσιστικά κριτήρια), τα φροντιστήρια της εθνικιστικής παιδείας, τα κατηχητικά μίσους στην Αρτέμιδα της Αττικής, τα απογευματινά μαθήματα εθνικισμού και ρατσισμού στα Γλυκά Νερά» εξειδίκευσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.
Παρατηρητήριο κατά της σχολικής βίας, και ιδιαίτερα της ρατσιστικής βίας, ενεργοποιεί εκ νέου το υπουργείο Παιδείας
Το Παρατηρητήριο κατά της σχολικής βίας και ιδιαίτερα της ρατσιστικής βίας ενεργοποιεί εκ νέου το υπουργείο Παιδείας, τονίζει σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Παιδείας, Συμεών Κεδίκογλου.
«Σε κάθε περιφέρεια θα υπάρχει ένας συντονιστής του προγράμματος, και σε κάθε σχολείο ένας καθηγητής θα είναι αυτός που θα ξέρει τα θέματα της σχολικής βίας και θα μπορεί ο κάθε μαθητής να απευθυνθεί» σημειώνει ο υφυπουργός Παιδείας.
Προσθέτει μάλιστα ότι «παράλληλα θα ενεργοποιήσουμε δράσεις κατά της σχολικής βίας και μέσα από το διαδίκτυο».
Σε ερώτηση αν σε αυτή την κατεύθυνση δεν θα μπορούσαν να βοηθήσουν και οι σχολικοί φύλακες, ο κ. Κεδίκογλου απάντησε: «Σίγουρα οι σχολικοί φύλακες ήταν χρήσιμοι, δεν το αρνείται κανείς αυτό. Γνωρίζετε όμως και υπό ποιό καθεστώς αναγκαστήκαμε να προβούμε σε αυτά τα μέτρα. Όμως είναι γεγονός ότι επειδή οι μέρες είναι πονηρές και καταλαβαίνετε τι εννοώ και πραγματικά υπάρχει η βία και μέσα στα σχολεία -αυτό δεν είναι ένα ελληνικό φαινόμενο, αλλά έχει έρθει και στη χώρα μας- γι’ αυτό το λόγο το υπουργείο προχωρά με αποφασιστικά βήματα στην αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων».
Ο κ. Κεδίκογλου σημείωσε ακόμη ότι θα εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία το πρόγραμμα «Ευ Ζην» σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας. «Ειδικοί επιστήμονες και γιατροί θα μετρούν τη φυσική κατάσταση των παιδιών, το βάρος τους, κλπ και όλα τα στοιχεία θα δίνονται στους γονείς ώστε να μπορούν να γνωρίζουν αν τα παιδιά τους έχουν πρόβλημα παχυσαρκίας κλπ.
Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε επίσης ότι με τροπολογία που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα καθιερωθεί το ατομικό βιβλιάριο υγείας του μαθητή. «Μέχρι τώρα οι γονείς ήταν αναγκασμένοι να πληρώνουν σε δύο και τρεις γιατρούς για να πάρουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά υγείας για τα παιδιά τους πράγμα που εν μέσω κρίσης ήταν ιδιαίτερα δαπανηρό. Τώρα δεν θα υπάρχει πλέον αυτή η ανάγκη του εξειδικευμένου γιατρού, αλλά θα μπορούν οι γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά στον οικογενειακό γιατρό και μόνο αν υπάρχει λόγος θα πηγαίνει σε εξειδικευμένο γιατρό».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr