Αναζωπυρώνεται η κόντρα για τη διάρκεια του φρέσκου γάλακτος μεταξύ των υπουργείων Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς, έπειτα από την κοινή συνέντευξη του κ. Κωστή Χατζηδάκη με τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Άνχελ Γκούρια, ο κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης στη Βουλή χθες αμφισβήτησε ορισμένες από τις προτάσεις τους, που αφορούν στο συγκεκριμένο κτηνοτροφικό προϊόν.
Ειδικότερα, ο υπουργός, μιλώντας στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου, εξήγησε ότι η άρση του περιορισμού των πέντε ημερών για τη διατηρησιμότητα του φρέσκου γάλακτος -πρόταση που περιλαμβάνεται στη λίστα του υπουργείου Ανάπτυξης- θα δημιουργήσει πρόβλημα «διασφάλισης της υγείας του καταναλωτή».
Σήμερα Παρασκευή, ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θανάσης Σκορδάς εκτίμησε ότι
το σημερινό καθεστώς στην παραγωγή και τη διάθεση του γάλακτος όχι μόνο
δεν βοηθά στην ανάπτυξη του κλάδου, αλλά αντίθετα οδηγεί στη συρρίκνωσή
του. Διαβάστε περισσότερα
εδώ.
Ο κύριος Τσαυτάρης χθες, μεταξύ άλλων, είπε ακόμη ότι «η έννοια της φρεσκάδας, είναι έννοια ποιότητας. Και το ότι στη χώρα μας αυτή η φρεσκάδα, υπολογίστηκε ότι μπορεί να έχει τον ορισμό του φρέσκου γάλακτος έως τις 5 ημέρες, δηλαδή δεν είναι 3, αλλά είναι 5 ημέρες η διάρκεια. Το γεγονός ότι σε μία βορειότερη χώρα, όπως στην Ολλανδία ή τη Φινλανδία, όπου οι συγκεκριμένες συνθήκες παραγωγής -και εννοώ συνθήκες παραγωγής, τη διάρθρωση της παραγωγής-, όπου, για παράδειγμα, έχεις 5 ή 6 μεγάλους κτηνοτρόφους και 1 φορτηγό σύγχρονο πηγαίνει σε αυτούς σε πολύ μικρή απόσταση χιλιομετρική και συλλέγει μέσα σε 3 στάσεις -επειδή ο καθένας από αυτούς έχει παραγωγή 10 τόνους- έχει μαζέψει την απαιτούμενη ποσότητα για να την πάει στο εργοστάσιο για να το μεταποιήσουν. Αυτή την ίδια ποσότητα για να την μαζέψει κανείς π.χ. στην Ήπειρο, θα κάνει αναρίθμητα δρομολόγια και θα φτάσει μέχρι και την τελευταία κορυφούλα, γιατί είναι μεγάλος ο αριθμός των κτηνοτρόφων και είναι μικρές οι ποσότητες του γάλακτός τους».
Και συνέχισε: «Φανταστείτε, λοιπόν, αυτό το φορτηγό να γυρίσει όλες αυτές τις περιοχές και να είναι το γάλα μέσα στο γνωστό σε όλους μας "γκιούμι", γιατί οι περισσότεροι κτηνοτρόφοι δεν έχουν προμηθευτεί παγολεκάνες και αυτός είναι ο λόγος που προσπαθούμε να δώσουμε σε όλους τους κτηνοτρόφους παγολεκάνες. Ακόμη, δεν έχουν όλοι τις αυτόματες αρμεκτικές μηχανές που έχουν στην Ολλανδία και δεν μπαίνει το ανθρώπινο χέρι... Λέω, λοιπόν, ότι φανταστείτε αυτή τη διεργασία να συνεχίζεται και να είναι η θερμοκρασία στους 40 βαθμούς Κελσίου. Όπως αυτό συμβαίνει το καλοκαίρι. Στη συνέχεια, θα φτάσει στη μεταποιητική μονάδα και θα το μεταποιήσει το εργοστάσιο και θα αρχίσει στη συνέχεια η αντίστροφη πορεία και θα φορτωθούν όλα αυτά πάλι στα ίδια ψυγεία και θα φτάσουν στα νησιά μας μέσα σε υψηλές θερμοκρασίες που έχουμε μέσα στο καλοκαίρι και θα το παραδώσει κάποιος νωρίς το πρωί, πριν καλά-καλά ανοίξει το μικρό σούπερ μάρκετ και πάντοτε όλα αυτά σε αντίθεση με τον Ολλανδό, όπου μέσα σε λίγα χιλιόμετρα θα πάει το φορτηγό και θα τα διαθέσει σε 3 ή 4 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είναι στην περιοχή και θα τα διαθέσει και θα μπουν κατευθείαν στα ψυγεία. Πάντοτε, ο Ολλανδός, κάτω από πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, είτε ατμοσφαιρικές είτε διαρθρωτικές...».