Τι συμφωνίες θα υπογράψει ο Σαμαράς με τον Κινέζο πρωθυπουργό

Τι συμφωνίες θα υπογράψει ο Σαμαράς με τον Κινέζο πρωθυπουργό

Η ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, η «απόδραση» στην Κρήτη και η ικανοποίηση της ελληνικής κυβέρνησης για το «φορτωμένο» ταξίδι του ισχυρού άντρα της Κίνας

Τι συμφωνίες θα υπογράψει ο Σαμαράς με τον Κινέζο πρωθυπουργό
Ως ψήφο εμπιστοσύνης της Κίνας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας αλλά και σαν έμπρακτη εκδήλωση του ενδιαφέροντος για περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής συνεργασίας των δύο χωρών εκλαμβάνει η κυβέρνηση την τριήμερη επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ που αρχίζει σήμερα. 

Ο πρωθυπουργός της Κίνας με την σύζυγό του και 14τραμελή κυβερνητική αντιπροσωπεία φθάνει σήμερα στις 3 το μεσημέρι στο Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου θα τον υποδεχθεί ο πρωθυπουργός με την σύζυγό του. Στην συνέχεια οι δύο πρωθυπουργοί θα έχουν επίσημη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, θα ακολουθήσει η υπογραφή μνημονίων συνεργασίας και διμερών συμφωνιών στους τομείς της ναυτιλίας, των υποδομών, του τουρισμού, των εξαγωγών. Μετά την συνάντηση θα υπάρξουν κοινές δηλώσεις των δύο πρωθυπουργών. Το βράδυ το ζεύγος Σαμαρά θα παραθέσει δείπνο στο πρωθυπουργικό ζεύγος της Κίνας στο Μουσείο της Ακρόπολης αφού προηγηθεί ιδιωτική ξενάγηση.

Την Παρασκευή το πρωί οι δύο πρωθυπουργοί θα επισκεφθούν μαζί τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά και το απόγευμα θα απευθύνουν χαιρετισμό στο φόρουμ «Κίνα - Ελλάδα, Ναυτιλία Επενδύσεις Εμπόριο». Το μεσημέρι ο κινέζος πρωθυπουργός θα γίνει δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Το ταξίδι του κινέζου πρωθυπουργού περιλαμβάνει επίσκεψη στην Κρήτη όπου επίσης θα συνοδεύεται από τον κ. Σαμαρά.

Η ελληνική κυβέρνηση δεν κρύβει την ικανοποίησή της από το φορτωμένο ταξίδι του Κινέζου πρωθυπουργού που θεωρούν ότι σηματοδοτεί την απόφαση της χώρας για νέες μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Επενδύσεις που από μόνες τους βοηθούν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και αφετέρου στέλνουν θετικά μηνύματα στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει σταθερή χώρα που μετά από την περίοδο ύφεσης και τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει προσφέρεται για τοποθετήσεις κεφαλαίων. Είναι γνωστή η πρόθεση της Cosco να επεκτείνει την επένδυση στο Λιμάνι του Πειραιά, ενώ πρόσφατα ο κ. Κετσιάνγκ με άρθρο του στην «Καθημερινή» δήλωσε ότι πρόθεσή του είναι από κοινού με την Ελληνική κυβέρνηση να μετατρέψουν το λιμάνι στο καλύτερο της Μεσογείου. Με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του και την ανάπτυξη της εμπορευματικής κίνησης το λιμάνι του Πειραιά σύντομα θα συναγωνίζεται τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Αμβούργου.
Κλείσιμο

Εκτός από το το λιμάνι του Πειραιά τα κινέζικα κεφάλαια ενδιαφέρονται για επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών, του τουρισμού αλλά και των αεροδρομίων, των σιδηροδρόμων και των άλλων υποδομών. Ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ενώ υπάρχει συμμετοχή στην ανάπλαση του Ελληνικού.

Η επίσκεψη του κ. Κετσιάνγκ στην Κρήτη πέρα από μία ζωντανή διαφήμιση που θα προσελκύσει Κινέζους τουρίστες εκφράζει το έμπρακτο ενδιαφέρον του για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Ήδη από την επίσκεψη του κ. Σαμαρά πριν από έναν χρόνο στο Πεκίνο και στην Σαγκάη είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον της κινεζικής πλευράς για τοποθετήσεις σε περιφερειακά αεροδρόμια αλλά και για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και την ανάπτυξη των μεταφορών.

Ποιες συμφωνίες θα υπογραφούν στον τομέα της ναυτιλίας

Συνολικά τρεις συμφωνίες συνεργασίας, που αφορούν τη χρηματοοικονομική βοήθεια της Κινεζικής Αναπτυξιακής Τράπεζας σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, την προστασία της θάλασσας και την παροχή υπηρεσιών από τον κινεζικού νηογνώμονα «China Classification Society» σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, θα υπογραφούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και μέλη της κινεζικής αποστολής κατά την επίσκεψη στη χώρα μας του Κινέζου πρωθυπουργού κ. Λι Κετσιάνγκ.

Το Μνημόνιο Κατανόησης για τη Θαλάσσια Συνεργασία μεταξύ της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών της Κίνας (SOA) και της Ελληνικής Κυβέρνησης, που θα πραγματώνεται μέσω συνεργασίας επιστημονικών ιδρυμάτων, σεμιναρίων, ανταλλαγής πληροφοριών και επισκέψεων, αναφέρεται στη συνεργασία των δύο μερών στους τομείς της θαλάσσιας περιβαλλοντικής προστασίας, της αξιοποίησης των θαλασσίων πόρων, της θαλάσσιας παρατήρησης πρόβλεψης και προειδοποίησης καταστροφών, στην έρευνα ανάπτυξη και εκπαίδευση επί θαλάσσιων επιστημονικών ζητημάτων.

Επίσης, η συμφωνία εξουσιοδότησης του Οργανισμού China Classification Society για παροχή υπηρεσιών σε πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, θα ενισχύσει περισσότερο το υφιστάμενο, σταθερό και πολύπλευρο θεσμικό πλαίσιο διμερούς συνεργασίας, αλλά και την εξυπηρέτηση των ελληνικών πλοίων που κατασκευάζονται ή προσεγγίζουν στην Κίνα.

Η τρίτη συμφωνία αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική βοήθεια σε μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, η γενικότερη στρατηγική εγχώριων και διεθνών επενδύσεων, εξαγωγών και αυξημένης βιομηχανικής παραγωγής που εφαρμόζει η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ως πάροχος τέτοιων υπηρεσιών, η χώρα μας έχει ιδιαίτερο συμφέρον να διατηρήσει τις πολύ καλές ναυτιλιακές σχέσεις με την Κίνα, που θα επιτρέψουν την ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση των ελληνικών πλοίων στα διακινούμενα προς και από την Κίνα φορτία.

Σύμφωνα με την Clarkson Research Services η πολιτική που ακολουθεί η Κίνα στο ναυτιλιακό τομέα αποσκοπεί στο να κατακτήσει όσο το δυνατό μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, γεγονός στο οποίο συντείνουν και τα πολλά νεότευκτα πλοία που κατασκευάζουν τα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς και η γενικότερη πολιτική χρησιμοποίησης της ναυτιλίας ως ένα επιπρόσθετο «όχημα» για τη διατήρηση και επαύξηση των ρυθμών ανάπτυξής της. Μάλιστα, ο ναυπηγικός τομέας αποτελεί γενικά για την Κίνα μια από τις κυριότερες παραμέτρους για την εν γένει εισροή ξένων κεφαλαίων στη χώρα και την ενίσχυση της απασχόλησης του εργατικού δυναμικού.

Σημειώνεται ότι το έτος 2013, η Κίνα κατείχε τα πρωτεία στην παγκόσμια παραγωγή, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων (μετά τους Κινέζους). Τα κινεζικά ναυπηγεία αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα κατά το έτος 2013. Ειδικότερα, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία 141 πλοίων από τα κινεζικά ναυπηγεία, ολικής χωρητικότητας 6.869.373 gt και 5,02 εκατ. τόνων αντισταθμισμένης ολικής χωρητικότητας (CGT).





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης