Χρυσοχοΐδης: Επιμένω ότι πρέπει να επισπεύσουμε την προεδρική εκλογή
17.11.2014
12:31
Έως το τέλος του 2016 θα εφαρμοστούν αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους - Στο τέλος του 2015 θα έχουν παραδοθεί όλα τα έργα
«Πρέπει να υπάρξει συμφωνία και να φέρουμε μπροστά, σωστά και συμφωνημένα, το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας και εκλογές λίγους μήνες πριν από την καθορισμένη ημερομηνία του 2016» επανέλαβε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνέντευξή του στο «Βήμα Fm» τονίζοντας πως: «αυτά νομίζω ότι πρέπει να κάνουν οι υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Σκίζουμε μνημόνια ή πάμε στη μεταμνημονιακή εποχή με έναν τρόπο ασύντακτο ή από την άλλη πλευρά, λέει, κάνουμε face control σε όσους θέλουν να μπουν στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ και πρώτο κριτήριο είναι η μη ψήφιση του ΠτΔ, ενώ οι θεσμοί και το Σύνταγμα επιβάλλουν να εκλεγεί τώρα Πρόεδρος και οι εκλογές να είναι ένα άλλο θέμα… είναι πραγματικά αξιοπερίεργο γιατί συμβαίνουν όλα αυτά».
Για το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων, είπε: Η Ιονία Οδός θα είναι έτοιμη στα χρονικά πλαίσια που έχουν συμφωνηθεί από το νόμο και τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί πέρυσι. Τα έργα εξελίσσονται κανονικά και έχουν συμβάλλει στο ρυθμό αύξηση του ΑΕΠ της χώρας. Στο τέλος του 2015 θα παραδοθεί, εκτός από τις δύο σήραγγες για τις οποίες πήραμε τελευταία την αδειοδότηση και έτσι θα είναι έτοιμες έξι μήνες αργότερα (από το τέλος του 2015). Και η Ολυμπία Οδός, ο δρόμος Πάτρα-Κόρινθος το ίδιο, όπως και ο δρόμος της Κορίνθου και της Τρίπολης προς Καλαμάτα και Σπάρτη θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες, αλλά και το τμήμα των Τεμπών και της ΠΑΘΕ και μια σειρά άλλα τμήματα, όπως η παράκαμψη της Στυλίδας, το οποίο θα παραδοθεί σε λίγες μέρες. Γίνεται σημαντική δουλειά σε μια χώρα που ουσιαστικά ξεκίνησε από τις στάχτες πριν από ενάμιση χρόνο.
Για τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους: «Διόδια υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Εγνατία Οδό, περίπου 9 σταθμοί, αν θυμάμαι καλά. Θα τοποθετηθούν ανά 50 χιλιόμετρα, όπως προβλέπεται από το νόμο, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως την Ηγουμενίτσα, αλλά με μια διαφορά – κι αυτό είναι μια καινοτομία στη χώρα μας: τα διόδια θα είναι αναλογικά, δηλαδή θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα πραγματικά κάνεις. Και το ίδιο θα γίνει έως το τέλος του 2016 σε όλα τα διόδια, σε όλη τη χώρα. Θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα κάνεις, ηλεκτρονικά. Θα τεθεί περίπου σε δύο χρόνια από σήμερα σε ισχύ και τότε θα μπουν και τα διόδια σε λειτουργία στην Εγνατία. Για το θέμα της Φθιώτιδας, έχω τοποθετηθεί επανειλημμένα: Δεν αφορά τους κατοίκους, αλλά τους διερχόμενους. Το ότι φωνάζουν κάποιοι δήμαρχοι, είναι γιατί δεν κάνουν καλά του δουλειά τους αυτοί. Και η Περιφέρεια και οι δήμοι υποφέρουν αυτή τη στιγμή από το γεγονός ότι πολλά φορτηγά παρανόμως - και το τονίζω αυτό - κυκλοφορούν στους παραδρόμους και μέσα στους οικισμούς. Αυτό απαγορεύεται. Αντί λοιπόν να επιβάλλουμε το νόμο, ζητούμε να καταργήσουμε τα διόδια. Και ερωτώ: πώς θα κατασκευαστούν οι δρόμοι; Διότι τα χρήματα δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή των δρόμων».
Για το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων, είπε: Η Ιονία Οδός θα είναι έτοιμη στα χρονικά πλαίσια που έχουν συμφωνηθεί από το νόμο και τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί πέρυσι. Τα έργα εξελίσσονται κανονικά και έχουν συμβάλλει στο ρυθμό αύξηση του ΑΕΠ της χώρας. Στο τέλος του 2015 θα παραδοθεί, εκτός από τις δύο σήραγγες για τις οποίες πήραμε τελευταία την αδειοδότηση και έτσι θα είναι έτοιμες έξι μήνες αργότερα (από το τέλος του 2015). Και η Ολυμπία Οδός, ο δρόμος Πάτρα-Κόρινθος το ίδιο, όπως και ο δρόμος της Κορίνθου και της Τρίπολης προς Καλαμάτα και Σπάρτη θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες, αλλά και το τμήμα των Τεμπών και της ΠΑΘΕ και μια σειρά άλλα τμήματα, όπως η παράκαμψη της Στυλίδας, το οποίο θα παραδοθεί σε λίγες μέρες. Γίνεται σημαντική δουλειά σε μια χώρα που ουσιαστικά ξεκίνησε από τις στάχτες πριν από ενάμιση χρόνο.
Για τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους: «Διόδια υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Εγνατία Οδό, περίπου 9 σταθμοί, αν θυμάμαι καλά. Θα τοποθετηθούν ανά 50 χιλιόμετρα, όπως προβλέπεται από το νόμο, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως την Ηγουμενίτσα, αλλά με μια διαφορά – κι αυτό είναι μια καινοτομία στη χώρα μας: τα διόδια θα είναι αναλογικά, δηλαδή θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα πραγματικά κάνεις. Και το ίδιο θα γίνει έως το τέλος του 2016 σε όλα τα διόδια, σε όλη τη χώρα. Θα πληρώνεις όσα χιλιόμετρα κάνεις, ηλεκτρονικά. Θα τεθεί περίπου σε δύο χρόνια από σήμερα σε ισχύ και τότε θα μπουν και τα διόδια σε λειτουργία στην Εγνατία. Για το θέμα της Φθιώτιδας, έχω τοποθετηθεί επανειλημμένα: Δεν αφορά τους κατοίκους, αλλά τους διερχόμενους. Το ότι φωνάζουν κάποιοι δήμαρχοι, είναι γιατί δεν κάνουν καλά του δουλειά τους αυτοί. Και η Περιφέρεια και οι δήμοι υποφέρουν αυτή τη στιγμή από το γεγονός ότι πολλά φορτηγά παρανόμως - και το τονίζω αυτό - κυκλοφορούν στους παραδρόμους και μέσα στους οικισμούς. Αυτό απαγορεύεται. Αντί λοιπόν να επιβάλλουμε το νόμο, ζητούμε να καταργήσουμε τα διόδια. Και ερωτώ: πώς θα κατασκευαστούν οι δρόμοι; Διότι τα χρήματα δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή των δρόμων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr