Πανούσης: Θα έχουμε πάνω από 1.5000 αστυνομικούς στο δρόμο και όχι έξω από σπίτια

Τι προανήγγειλε ο νέος αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης, Γιάννης Πανούσης - Ερχονται 238 «αστυνόμοι γειτονιάς» - Αλλάζει όνομα η ΕΥΠ

Κεντρικό  στόχο να αποκαταστήσει τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και αστυνομίας περιλαμβάνουν οι προγραμματικές θέσεις του νέου αναπληρωτή υπουργού Δημόσιας Τάξης Γιάννη Πανούση.

Προανήγγειλε μεταξύ άλλων 238 «αστυνόμους γειτονιάς», αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και Δικαστικούς αστυνομικούς. Είπε ότι ήδη 80 αστυνομικοί και 50 οχήματα έχουν αποδεσμευτεί από την φύλαξη μη πολιτικών προσώπων ενώ επισήμανε ότι παραμένουν άλλοι 3.500 αστυνομικοί από τους οποίους ευελπιστεί να αποδεσμεύσει ακόμα 500.

Μιλώντας στη Βουλή επισήμανε πως «Ζούμε σε ένα νέο περιβάλλον εγκλήματος και ασφάλειας. Έχουμε εγκληματικότητα που προσβάλει την ασφάλεια των πολιτών και προσβάλει την Δημοκρατία. Πρέπει να δούμε πως θα το διαχειριστούμε με όρους Συνταγματικότητας».

Υποστήριξε ότι έργο της νέας αστυνομίας δεν αποτελεί μόνο η καταστολή των εγκληματικών φαινομένων αλλά και η πρόληψή τους  ενώ έκανε λόγο για «επιστημονική και κοινοτική αστυνόμευση». 

Επισήμανε επίσης την ανάγκη συνεργασίας αστυνομίας -τοπικών φορέων- πολιτών.

Αναφορικά με τον οδικό χάρτη του υπουργείου του είπε πως θα προχωρήσει σε:

- Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου αστυνόμευσης που θα χαράζει πολιτική και θα αναφέρεται στο κοινοβούλιο. Στόχος να προλάβουμε την δυναμική εγκλήματος και όχι να τρέχουμε πίσω από αυτό.

- Αλλαγή της «ταυτότητας του αστυνομικού». Ο σύγχρονος αστυνόμος δεν παίζει κρυφτούλι αλλά έχει να αντιμετωπίσει το «κιλερ καπιταλισμους». Για να τον έχουμε φίλο πρέπει να τον εκπαιδεύσουμε κατάλληλα.  Νέα αρχή στην σχέση αστυνομίας - πολίτη. Η συλλογική δράση δεν αποτελεί διατάραξη της τάξης. Η σχέση θα βελτιωθεί αλλά η αστυνομία θα αντιμετωπίζει και  αποφασιστικά την εγκληματικότητα. Δεν θα αντιμετωπίζει το πλήθος ούτε ως ομοιογενές ούτε εκ των πρότερων ως εχθρό και επικίνδυνο.

-Συμβολική αλλαγή του τίτλου της ΕΥΠ. Σημαντικό το γεγονός ότι αναλαμβάνει αρμοδιότητες της εξωτερικής και όχι εσωτερικής ασφάλειας που είναι θέμα αστυνομίας.

- Ειδική μόνιμη επιτροπή Βουλής. Θα επανεξεταστεί ο ρόλος των δυνάμεων της αστυνομίας.

-Ίδρυση Δικαστικής αστυνομίας που θα υπάγεται στην Δικαιοσύνη

-Επαναφορά θεσμού αστυνομικού γειτονιάς. Μας χρειάζονται γιατί είναι ο προστάτης των φτωχών.

-Αναβάθμιση και εκπαίδευση των αστυνομικών

-Θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης ΕΛΑΣ που έχει δυσλειτουργικά προβλήματα

-Αναβάθμιση τεχνολογικού εξοπλισμού

-Αναβάθμιση κρίσεων μετατάξεων

-Αποδεσμεύσαμε αστυνομικούς από πάρεργα. Εως σήμερα αν έρχονται σε 80 αστυνομικούς και 50 οχήματα. Παραμένουν 3.500 περιπτώσεις φρούρησης μη πολιτικών προσώπων. Ευελπιστούμε από αυτούς να έχουμε πάνω από 500 αστυνομικούς στους δρόμους και όχι έξω από σπίτια

-Ανανέωση εναέριου στόλου δασοπυρόσβεσης και προμήθειες υλικού.

-Συνήγορος του Αστυνομικού

-Διαφανής έλεγχος σε καταγγελλόμενα περιστατικά ρατσιστικής βίας ή και βασανισμών

-Κατάργηση διατάξεων που αφορούν ασφαλιστικά θέματα για σώματα ασφαλείας.

-Κατάργηση σχετικά με παράταση πέραν 18μηνου της κράτησης μεταναστών

Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι περισσότερες παρεμβάσεις δεν έχουν «κόστος» αλλά είναι θεσμικές. «Όπου υπάρχει κόστος έχει κοστολογηθεί» είπε και εξήγησε ότι θα καλυφθεί από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα σημείωσε πως «Η λειτουργία του αστυνομικού γειτονιάς που θα έχει  238 αστυνομικούς με οχήματα δίκυκλα και τηλέφωνα θα ανέλθει σε 6,6 εκατ. ευρώ».

Ολόκληρη η ομιλία του κ. Πανούση

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη -  Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης):

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η δημοκρατία δεν τεμαχίζεται σε οικονομία, κοινωνία, πολιτισμό, ασφάλεια. Η δημοκρατία, όπως και η χώρα, είναι ενιαία και θα σταθεί όρθια σ’ όλους τους τομείς ταυτόχρονα και ισοδύναμα. Βέβαια, η δημοκρατία δεν εκχωρεί δικαιώματα και ελευθερίες σε θεσμούς, φορείς και άτομα που δεν υπόκεινται στο δημοκρατικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Έρχομαι τώρα σε ζητήματα της αρμοδιότητάς μου. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ζούμε σ’ ένα νέο περιβάλλον εγκλήματος και ασφάλειας. Έχουμε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα βίας που προσβάλλουν ευθέως την ανθρώπινη ζωή. Κυρίως, όμως, έχουμε μια εγκληματικότητα που προσβάλλει την ασφάλεια των πολιτών και δημιουργεί κινδύνους στην ίδια τη δημοκρατία.
Γι’ αυτό πρέπει το κράτος δικαίου -και κυρίως η αστυνομία και η δικαιοσύνη- να βρουν με ποιον τρόπο θα διαχειριστούν αυτό το νέο περιβάλλον εγκλήματος και ανασφάλειας, με όρους βέβαια συνταγματικής και δημοκρατικής νομιμότητας.

Η νέα μορφή βίας, εγκληματικότητας και ανασφάλειας δημιουργεί και νέους ρόλους στη στρατηγική της αστυνομίας, η οποία πρέπει κι αυτή να δρα λαμβάνοντας υπόψη τα κοινωνικά και πολιτισμικά δεδομένα, τη συλλογική συνείδηση και βέβαια την ιστορία και τα δικαιώματα του λαού και αυτό γιατί; Διότι η αποτελεσματική άσκηση του κοινωνικού ελέγχου από την αστυνομία προϋποθέτει ένα μίνιμουμ πολιτικής δημοκρατίας και νομιμοποίησης, αλλά και ένα μάξιμουμ κοινωνικής συναίνεσης.

Η αστυνομία σ’ ένα δημοκρατικό κράτος προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών, ενώ σ’ ένα αυταρχικό κράτος καταπιέζει τους πολίτες. Άρα, η τριγωνική σχέση κράτος-αστυνομία-πολίτης συναντιέται, κατά τη γνώμη μας, στο σημείο που η υποχρέωση των αστυνομικών για την προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος στο πλαίσιο της συνταγματικής τάξης συνιστά ένα διαχρονικό δημοκρατικό αίτημα.

Κρίσιμο το ερώτημα: Η αστυνομία μπορεί, πέραν του κοινωνικού ελέγχου, να επιφορτιστεί και με την εδραίωση της δημοκρατικής νομιμότητας, ίσως και με την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής; Η αστυνομία ως κοινωνική λειτουργία, αλλά και ως θεσμική λειτουργία, μπορεί να στοχεύει στην προστασία και στη ρύθμιση της κοινωνικής τάξης, δηλαδή του χώρου άσκησης των δικαιωμάτων όλων μας;

Σήμερα τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν. Οι πολίτες δεν επιθυμούν μόνο την προστασία από το έγκλημα, αλλά και από τη γενικευμένη αταξία και ανομία. Η αστυνομία, λοιπόν, δεν πρέπει να ασχολείται μόνο με τα συμβάντα, αλλά πρέπει να προλαβαίνει τα κοινωνικά γεγονότα, τις κοινωνικές εντάσεις πριν γίνουν εγκληματογόνες. Άρα, ο εντοπισμός του προβλήματος και κυρίως των αιτίων που δημιουργεί η νέα δράση της αστυνομίας σημαίνει επιστημονική αστυνόμευση και κοινοτική αστυνόμευση. Θα επανέλθω.

Αυτή την πολυκλαδική συνεργασία ανάμεσα στους τοπικούς θεσμούς, τις κοινωνικές υπηρεσίες, τους πολίτες και την αστυνομία -ένα τετράγωνο που το να συνεννοηθεί δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση- αξίζει τον κόπο να τη δούμε και να την προσπαθήσουμε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εκτός από την ορθή διοίκηση που κυρίως προϋποθέτει προσφορότητα της δράσης και αποτελεσματικότητα, κρίσιμες παραμένουν οι παράμετροι: Νομιμότητα της επέμβασης, βασιμότητα των μέτρων και κοινωνική αποδοχή του αποτελέσματος.

Ο ακριβής ορισμός τού τι σημαίνει νόμιμη δημοκρατική αστυνομική παρέμβαση, δηλαδή η θετική διαντίδραση αστυνομίας και πολιτών, πρέπει να μελετηθεί σε βάθος. Η αστυνομία, όμως, πρέπει να εντάξει την αστυνόμευση μέσα στην κοινότητα, με πρόληψη και αποτροπή, με διαμεσολάβηση και κυρίως να ρυθμίζει και όχι να καταστέλλει τα κοινωνικά προβλήματα.
(ΑΤ)

(PM)
Ως προς το πολιτικό σκέλος θα ήταν ίσως ευκταίο να δημιουργηθεί ένα εθνικό συμβούλιο αστυνόμευσης, το οποίο θα χαράζει γενική στρατηγική και θα αναφέρεται στο Κοινοβούλιο. Θα επανέλθω σε αυτό.

Ως προς το επιστημονικό σκέλος, έφτασε η ώρα –πιστεύω- να ιδρυθεί ένα ερευνητικό ινστιτούτο μελέτης και ανάλυσης της εγκληματικότητας και των αστυνομικών σπουδών. Πρέπει να προλαβαίνουμε τη δυναμική του εγκλήματος και όχι να τρέχουμε πίσω από αυτήν.
Τίποτα βέβαια δεν μπορεί να πετύχει εάν δεν αλλάξει το κοινωνικό προφίλ του Έλληνα αστυνομικού. Όπως δεν μπορούμε να έχουμε εκπαίδευση χωρίς δασκάλους, κατά τον ίδιο τρόπο δεν μπορούμε να έχουμε αστυνομία χωρίς αστυνομικούς με υψηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης, με κοινωνική αναγνώριση και με εξασφαλισμένο status. Ο σύγχρονος αστυνόμος δεν παίζει κρυφτούλι με τους κλέφτες στις γωνιές της αλάνας ή της αυλής, αλλά έχει να αντιμετωπίσει την αυτοκρατορία του εγκλήματος, τον λεγόμενο killer capitalismus. Για να τον έχουμε φίλο και προστάτη στο δρόμο, στο σχολείο, στην επιχείρηση, πρέπει αφενός να του εμπιστευτούμε στρατηγικό ρόλο και όχι μόνο εκτελεστικό και αφετέρου να τον εκπαιδεύσουμε κατάλληλα. Ίσως αυτή να είναι η αρχή μιας νέας εποχής στη σχέση αστυνομίας-πολίτη, αλλά και μια νέα εποχή στην ορθή, σύγχρονη, αποτελεσματική και πάντα εντός των ορίων του Συντάγματος και του πολιτισμού μας αντιμετώπιση του εγκλήματος.

Για εμάς δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι άνθρωποι, υπηρεσιακοί παράγοντες και φορείς. Υπάρχουν υψηλόβαθμα και μικρόβαθμα στελέχη, οι οποίοι όμως είναι όλοι χαμηλόμισθοι, όλοι δικαιούνται αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματός τους και όλοι όμως πρέπει να υπάγονται στον πειθαρχικό και δημοκρατικό έλεγχο.

Η Ελληνική Αστυνομία οφείλει να κατανοήσει ότι η συλλογική δράση δεν αποτελεί παράγοντα διατάραξης της δημόσιας τάξης, αλλά κοινωνική λειτουργία στο βαθμό που η αστυνομία διευκολύνει την άσκηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων των πολιτών. Οι σχέσεις ανάμεσα σε αυτήν και στους πολίτες θα βελτιωθεί. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι η αστυνομία δεν θα αντιμετωπίσει δραστικά περιπτώσεις εγκληματικότητας, αν κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο. Αυτό, όμως, θα πρέπει να γίνεται σε μια διαφορετική βάση, όπου η αστυνομία δεν θα αντιμετωπίζει το πλήθος ούτε ως ομοιογενές αλλά ούτε και εκ των προτέρων επικίνδυνο. Δεν είναι εχθρός της αστυνομίας ο κάθε διαδηλωτής και αυτό θα πρέπει να γίνει απολύτως σαφές στο αστυνομικό προσωπικό που διαχειρίζεται μαζικές εκδηλώσεις.

Μόνο με την υιοθέτηση μιας τέτοιας προσέγγισης μπορούν να αποκατασταθούν οι σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Ελληνική Αστυνομία και στην ελληνική κοινωνία.

Ο Πρωθυπουργός χθες υπογράμμισε «Δημοκρατία παντού», το νέο δόγμα για την ασφάλεια, την ελευθερία, τα δικαιώματα και τις σχέσεις αστυνομίας-πολίτη. Συμβολική είναι η αλλαγή του τίτλου της ΕΥΠ σε Υπηρεσία Προστασίας Εθνικής Κυριαρχίας. Όμως, είναι σημαντικό το γεγονός ότι αναλαμβάνει αρμοδιότητες για την εξωτερική ασφάλεια και όχι για την εσωτερική, που είναι υπόθεση των υπηρεσιών της αστυνομίας.

Μετεξέλιξη του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας σε Ινστιτούτο Αντεγκληματικής Πολιτικής και ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Πολιτικής για την αστυνόμευση ή πιθανόν μια Ειδική Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής. Στο πλαίσιο αυτό θα επαναξιολογηθεί και θα βελτιωθεί ο ρόλος των ειδικών και εποχούμενων δυνάμεων της αστυνομίας. Θα τα ξαναδούμε εξαρχής: γιατί είχαν έτσι χαραχθεί, γιατί είχαν έτσι λειτουργήσει και πώς ακριβώς τελικά η κοινωνία βρέθηκε αντιμέτωπη με την αστυνομία.

Ίδρυση Δικαστικής Αστυνομίας που θα υπάγεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ο αγαπητός Υπουργός Δικαιοσύνης ξέρει πολύ καλά ότι υπάρχει ο ν.2145/93, είκοσι δύο χρόνια πριν, που ιδρύει, αλλά δεν υπάρχει το Προεδρικό Διάταγμα για να λειτουργήσει.

Επαναφορά του θεσμού του αστυνόμου της γειτονιάς, πεζές περιπολίες. Γιατί όλα αυτά; Μας χρειάζονται γιατί βασικά η αστυνομία είναι ο προστάτης του φτωχού. Οι έχοντες και κατέχοντες δεν έχουν ανάγκη από τη δημόσια αστυνομία. Πρέπει, λοιπόν, εκτός από όλα τα άλλα βάρη που του έχουμε φορτώσει, να μην νιώθει και την ανασφάλεια στη γειτονιά, στην πλατεία, στο σχολείο. Και βέβαια θα υπάρξει αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός στην εκπαίδευση των αστυνομικών.

Πρέπει να επανεξετάσουμε ως προς τη λειτουργικότητα το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης της αστυνομίας. Παρ’ όλο που ύστερα από τριάντα χρόνια ψηφίσαμε το 2014 έναν καινούργιο νόμο, έχει δυσλειτουργικά προβλήματα. Πρέπει να πατάξουμε τη διαφθορά, με αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τους πρώην δημοτικούς αστυνόμους στο βαθμό που θέλουν να παραμείνουν. Να αναβαθμίσουμε την τεχνολογική υποστήριξη του έργου της αστυνομίας και εν γένει της υποδομής. Να επανεξετάσουμε τις διαδικασίες κρίσεων, μεταθέσεων, προσλήψεων, με στόχο την αξιοκρατία. Να επανεκτιμήσουμε ζητήματα ασφάλισης και υγιεινής.
                                                                   
Έχουμε ήδη αποδεσμεύσει αστυνομικούς από πάρεργα. Ήδη επέστρεψαν στη θέση τους πεντακόσιοι αστυνομικοί και ογδόντα οχήματα, έχοντας αξιολογήσει μόνο τους πολιτικούς. Μας μένουν τρεισήμισι χιλιάδες ακόμη περιπτώσεις αξιολόγησης φρούρησης μη πολιτικών προσώπων. Είμαστε βέβαιοι ότι τελικά θα έχουμε πάνω από χίλιους πεντακόσιους αστυνομικούς στο δρόμο και όχι έξω από σπίτια.

Στην Πυροσβεστική υπάρχει μία εκκρεμότητα όσον αφορά τους πυροσβέστες 5ετούς υποχρέωσης. Εκεί πράγματι υπάρχει ένα νέο κονδύλι. Θα επανέλθω σε αυτό. Τα έχουμε όλα κοστολογήσει.

Πρέπει να κάνουμε ανανέωση του στόλου των εθνικών εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης. Πρέπει να αναβαθμίσουμε την Πυροσβεστική Ακαδημία, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες προμήθειας υλικού και πάντα να έχουμε κάλυψη των όρων υγιεινής και ασφάλειας στις επιχειρήσεις. Εργαζόμενοι είναι όλοι.

Στο επίπεδο της πολιτικής προστασίας: ενδυνάμωση επιχειρησιακή και λειτουργική της ανθρωπιστικής βοήθειας και της αντιμετώπισης των εκτάκτων αναγκών, προώθηση εθελοντικής πολιτικής προστασίας και αυτοπροστασίας, ευαισθητοποίηση σε θέματα προετοιμασίας και αντιμετώπισης καταστροφών πληθυσμού και ειδικών ομάδων, ΑμεΑ κλπ.

Θέλω να υπογραμμίσω, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι είχαμε για πέντε ημέρες ακραία φαινόμενα και δεν ακούσαμε –και είναι επιτυχία της Πυροσβεστικής- «Πού είναι το κράτος;».

Εγώ έχω δηλώσει και στην Αστυνομία ότι δεν πρόκειται να γίνει πολιτική εκμετάλλευση των επιτυχιών της. Οι επιτυχίες της Αστυνομίας είναι επιτυχίες της Αστυνομίας. Για τις αποτυχίες της Αστυνομίας θα αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη.

Θα μελετήσουμε τη θέσπιση του θεσμού του Συνηγόρου του Αστυνομικού, κατά το πρότυπο των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και θα υπάρξει διαφανής, αντικειμενικός και ουσιαστικός έλεγχος σε καταγγελλόμενα περιστατικά ρατσιστικής βίας, απάνθρωπης μεταχείρισης ή και βασανισμών.

Με το πρώτο νομοσχέδιο θα καταργήσουμε τις διατάξεις των ν.4281 και ν.4254 που αφορούν τα ασφαλιστικά θέματα των απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ) και θα εφαρμοστούν εφεξής οι οικείες καταστατικές διατάξεις.

Θα καταργήσουμε την Υπουργική Απόφαση που στηρίχθηκε στη γνωμοδότηση υπ’ αριθμόν 4414 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σχετικά με την παράταση πέραν του 18μηνου της κράτησης των μεταναστών.

Θέλω να επισημάνω ότι οι περισσότερες προτάσεις δεν έχουν οικονομικό κόστος. Πρωτίστως είναι θεσμικές οι παρεμβάσεις. Όπου, όμως, προκύπτει νέα επιβάρυνση, πλην των ήδη προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, αυτή έχει πλήρως κοστολογηθεί και καλύπτεται από τα ευρωπαϊκά κονδύλια και το ΕΣΠΑ. Θα σας δώσω δυο-τρία παραδείγματα.

Μολονότι οι προϋπολογισμοί και της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής είναι ελλειμματικοί, θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε αυτές τις «μαύρες τρύπες».
Θα φέρω ένα παράδειγμα: Όσον αφορά τη λειτουργία του θεσμού του «αστυνομικού της γειτονιάς», δηλαδή τους διακόσιους τριάντα οκτώ αστυνομικούς με οχήματα, με δίκυκλα και κινητά τηλέφωνα και κόστος 6.600.000 ευρώ, αυτό προβλέπεται, είναι ήδη στον προϋπολογισμό.

Θα σας μιλήσω για ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα οχήματα –κατασχεμένα οχήματα- γιατί από το 2000 έχει να αγοραστεί ένα όχημα για την Αστυνομία και την Πυροσβεστική. Το 2014 πήραμε διακόσια τρία οχήματα και περιμένουμε να πάρουμε τετρακόσια φέτος. Από το ΕΣΠΑ, την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, πήραμε τετρακόσια ενενήντα το 2014 και φέτος περιμένουμε να πάρουμε εκατόν πενήντα και διακόσια είκοσι έξι από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ).

Έχουμε πράγματι δύο «μαύρες τρύπες» στους προϋπολογισμούς και της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής. Κι έχουμε και παράξενα πράγματα. Πληρώνει, παραδείγματος χάρη, νοίκι στο Στρατό η Αστυνομία για τα Κέντρα Κράτησης ή πληρώνει η Αστυνομία νοίκι στο αεροδρόμιο, ενώ η Πυροσβεστική έχει γλυτώσει αυτή την ιστορία.

Έχουμε προβλήματα, παραδείγματος χάρη, με τους 5ετείς. Αν για δυο χιλιάδες διακόσιους έχουμε ένα κόστος 11.900.000 ευρώ, για τους τέσσερις χιλιάδες -που είναι ένα διαφορετικό ζήτημα της ρύθμισης- έχουμε κόστος 20.200.000 ευρώ. Είναι περίπου το μόνο πρόβλημα, μαζί με τα καναντέρ, ενόψει της περιόδου που πρέπει να το ξαναδούμε μέσα στον προϋπολογισμό.

Όμως και από το ΕΣΠΑ και αν θέλετε και από την πρωτοβουλία Γιούνγκερ, ήδη έχουμε ζητήσει 300 εκατομμύρια για καναντέρ και 150 εκατομμύρια για λεωφορεία της Αστυνομίας. Το μέλλον είναι να αντικαταστήσουμε, μέσω διοικητικής αναδιάρθρωσης, όλη αυτή τη διασπορά των κτηρίων όπου πληρώνουμε 18 εκατομμύρια για την Πυροσβεστική και 20 εκατομμύρια για την Αστυνομία –τα 6,5 εκατομμύρια από τα 20 εκατομμύρια πηγαίνουν στο ΤΑΙΠΕΔ- και να δούμε όλη την ιστορία με την αύξηση των δυνατοτήτων των χορηγιών.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)
Μισό λεπτό, κυρία Πρόεδρε.

Τέλος, πρέπει να κωδικοποιήσουμε την αστυνομική νομοθεσία. Δεν μπορεί οι πολυδαίδαλες διατάξεις να αποτελούν μυστικό ορισμένων μανδαρίνων.

Τελειώνω, με μια σκέψη για την τρομοκρατία:

Η Βουλή όφειλε το 2002 -και οφείλει και τώρα- αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, να συζητήσει την πολιτικοκοινωνική πλευρά της τρομοκρατίας, ένα φαινόμενο που στη χώρα μας -τη μόνη ευρωπαϊκή χώρα- διαρκεί σαράντα και πλέον χρόνια. Αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο ποινικά. Χρειάζεται βαθύτερη ανάλυση, ώστε τα μέτρα που λαμβάνονται να μην είναι μόνο αστυνομικά. Θυμίζω ότι και η Γαλλία και η Ιταλία το έκαναν. Συζήτησαν το πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο και όχι τους συγκεκριμένους τρομοκράτες.
Αγαπητοί συνάδελφοι, η Κυβέρνηση έχει όραμα. Το Υπουργείο έχει σχέδιο. Οι αστυνομικοί, ως εργαζόμενοι, θέλουν να συμφιλιωθούν με το λαό. Τα κόμματα δεν έχουν λόγο να μην συμφωνούν στην γενική στρατηγική. Η ελληνική κοινωνία δείχνει έτοιμη να μας συνδράμει για να αισθανθεί ασφαλής από το έγκλημα και θωρακισμένη από την κατάχρηση εξουσίας. Καλή δύναμη σε όλους μας, με εμπιστοσύνη στους θεσμούς της Δημοκρατίας και στην εκλεγμένη Κυβέρνηση!
Σας ευχαριστώ.












Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr