Τα ΝΕΑ: «Σκανδαλάρα» η απευθείας ανάθεση των 500 εκατ.$ που αποκάλυψε το ΘΕΜΑ
Τα ΝΕΑ: «Σκανδαλάρα» η απευθείας ανάθεση των 500 εκατ.$ που αποκάλυψε το ΘΕΜΑ
«Ζωηρές διαφωνίες στο "Πεντάγωνο" για τις ιπτάμενες σακαράκες» αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας
Με «χτύπημα» στην πρώτη σελίδα συνεχίζουν για δεύτερη ημέρα «ΤΑ ΝΕΑ» να αναφέρονται στην αποκάλυψη που έκανε το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ την Κυριακή για τον εκσυγχρονισμό 5 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας ύψους 500 εκατ.δολαρίων που ενέκρινε εν κρυπτώ το ΚΥΣΕΑ με την υπογραφή του Αλέξη Τσίπρα και υλοποίησε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας εκταμιεύοντας προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων.
«Ζωηρές διαφωνίες στο "Πεντάγωνο" για τις ιπτάμενες σακαράκες» αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ενώ στον υπότιτλο σημειώνεται: Δέκα χρόνια έχουν να πετάξουν τα υπό αναβάθμιση αεροσκάφη του Ναυτικού - ενώ διαφωνίες για τη συμφωνία με τις ΗΠΑ εξέφρασαν οι αρμόδιοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ».
Ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπαχρήστος χρησιμοποιεί τη λέξη «ΣΚΑΝΔΑΛΑΡΑ» για το άρθρο του εξηγώντας την επιλογή της χρήσης των κεφαλαίων ως εξής: αναγκαία τα κεφαλαία - τι άλλο να κάνω για να τονίσω το μέγεθος αυτού του σκανδάλου της "πρώτη φορά Αριστερά" κυβέρνησης;
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση
«Ζωηρές διαφωνίες στο "Πεντάγωνο" για τις ιπτάμενες σακαράκες» αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ενώ στον υπότιτλο σημειώνεται: Δέκα χρόνια έχουν να πετάξουν τα υπό αναβάθμιση αεροσκάφη του Ναυτικού - ενώ διαφωνίες για τη συμφωνία με τις ΗΠΑ εξέφρασαν οι αρμόδιοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ».
Ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπαχρήστος χρησιμοποιεί τη λέξη «ΣΚΑΝΔΑΛΑΡΑ» για το άρθρο του εξηγώντας την επιλογή της χρήσης των κεφαλαίων ως εξής: αναγκαία τα κεφαλαία - τι άλλο να κάνω για να τονίσω το μέγεθος αυτού του σκανδάλου της "πρώτη φορά Αριστερά" κυβέρνησης;
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση
Στο άρθρο γίνεται ειρωνική αναφορά στο «ντουέτο των μεγάλων, όπως αποδεικνύεται, επιτυχιών "Τσίπρας-Καμμένος» ενώ για τα αεροσκάφη ο δημοσιογράφος χρησιμοποιεί τον χαρακτηρισμό «σαπάκια» τα οποία είναι παροπλισμένα στο «νεκροταφείο» αεροπλάνων του αεροδρομίου Ελευσίνας.
Κατά το άρθρο «αγνοήθηκαν παντελώς τα αρμόδια όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων για τους εξοπλισμούς: ούτε το Πολεμικό Ναυτικό ούτε η Διεύθυνση Εξοπλισμών εισηγήθηκαν την αναβάθμιση των πεπαλαιωμένων και ουσιαστικά εν αχρηστία αεροπλάνων» για να προστεθεί στη συνέχεια η παρατήρηση ότι «η αναβάθμιση των ύψους 500 εκατ. αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας ΔΕΝ ήταν μια προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό!».
Σύμφωνα με το άρθρο «το 2010 όταν καταρτίστηκε το 15ετες (2010-2025) Ενιαίο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών η συγκεκριμένη αναβάθμιση είχε λάβει τον αριθμό 11 στον σχετικό πίνακα προτεραιοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού!».
«Ακόμη όμως και αν δεχόταν κανείς ότι είναι υψήστης προτεραιότητας για την αμυντική θωράκιση της χώρας η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνβεργασίας, υπάρχουν διαβεβαιώσεις «ειδικών» (επικοινώνησα με δύο χθες...) οι οποίοι δηλώνουν ότι το πλέγμα των ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν εγκατασθεί σε επίκαρια σημεία της χώρας αντικαθιστούν πλήρως και άνευ ουδενός προβλήματος το "έργο" που θα εξυπηρετούσε η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας» συνεχίζει το άρθρο.
«Υπάρχει ένα σενάριο που διακινείται και το οποίο θέλει την ανάθεση της "δουλίτσας" των 500 εκατ. δολαρίων στη Lockheed Martin ως το "κλειδί" για τη βελτίωση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων που είχαν διαταραχθεί εξαιτίας μια σειράς δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών (και του Π. Καμμένου) για το Μεταναστευτικό και την απειλή ότι θα ανοίξουμε τα σύνορα να γεμίσει η Ευρώπη τζιχαντιστές» γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος.
Αναφέρεται, όμως, και σε ένα δεύτερο σενάριο «που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση υπέκυψε στις επίμονες πιέσεις των εδώ αντιπροσώπων της Lockheed Martin οι οποίοι υποσχέθηκαν πλην όλων των άλλών (...) και την εξασφάλιση της στήριξης της αμερικανικής κυβέρνησης στην Ελλάδα στην κρίσμιη φάση των διαπραγματεύσεων των Βρυξελλώ. Λέγεται, μάλιστα, πως στο πακέτο των υποσχέσεων συμπεριλαμβανόταν επίσης και πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα να επισκεφθεί τον Λευκό Οίκο».
Κατά το ρεπορτάζ της εφημερίδας «οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ διατείνονται επίσης ότι οι δύο υφιστμάμενοι του Π. Καμμένου, ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Ήσυχος και ο υφυπουργός Ν. Τόσκας είχαν διαφωνήσει κάθετα με την απόφαση της κυβέρνησης τόσο να προωθήσει την "αναβάθμιση" όσο και να δοθεί και η προκαταβολή των 45 εκατ. Και πως είχαν προειδοποήσει σχετικά το Μέγαρο Μαξίμου».
To ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στα ΝΕΑ έχει ως εξής:
Σκανδαλάρα
Αναζήτησα στα λεξικά τον υπερθετικό της λέξης σκάνδαλο», για την ύψους 500 εκατ. δολαρίων υπόθεση της εν κρυπτώ και παραβύστω ανάθεσης στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin της «αναβάθμισης» των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας, αλλά με απογοήτευση διαπίστωσα ότι η πλούσια κατά τα άλλα ελληνική γλώσσα πέραν του παραγώγου «σκανδαλάρα» δεν διαθέτει άλλη.
Με αυτό το δεδομένο θα μου επιτραπεί να χρησιμοποιήσω το παράγωγο αντί της κυρίως λέξης, διότι από το ρεπορτάζ που διενήργησα χθες, μου προκύπτει ΣΚΑΝΔΑΛΑΡΑ (αναγκαία και τα κεφαλαία – τι άλλο να κάνω για να τονίσω το μέγεθος αυτού του σκανδάλου της «πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνησης;).
Εξηγούμαι πάραυτα, με βάση τα στοιχεία:
- Τα 5 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου Orion λοιπόν, των οποίων την αναβάθμιση ανέθεσε το ντουέτο των μεγάλων, όπως αποδεικνύεται, επιτυχιών «Τσίπρας - Καμμένος», απευθείας στην εταιρεία Lockheed Martin, αγοράστηκαν την περίοδο 1990-92, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη. Πρόκειται μετά συγχωρήσεως για πέντε «σαπάκια» αεροπλάνα, τα οποία είναι παρκαρισμένα μονίμως στο «νεκροταφείο» αεροπλάνων του αεροδρομίου της Ελευσίνας. Η τελευταία φορά που πέταξε το τελευταίο από αυτά ήταν πριν από περίπου 10 χρόνια. Έκτοτε αραχνιάζουν.
Έτσι όταν η περίφημη απόφαση του ΚΥΣΕΑ που αναθέτει χωρίς διαγωνισμό (άλλο σκάνδαλο, επιπέδου εισαγγελέα αυτό) στη Lockheed Martin την 500 εκατ. δολαρίων αναβάθμιση μιλάει πονηρά (...) για «αναβάθμιση έως 5 αεροπλάνων», γνωρίζει εκ προοιμίου ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο πως η αμερικανική εταιρεία με τα χρήματα αυτά θα καταφέρει τελικά, δεδομένης της περίπου 10ετούς ακινησίας τους επαναλαμβάνω, να καταστήσει αξιόπλοο ένα ή και δεύτερο αεροσκάφος.
Το τρομερό με την περίπτωση όμως είναι ότι η απόφαση του ΚΥΣΕΑ που υπογράφεται από τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, τον υπουργό Αμυνας Π. Καμμένο και τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Μ. Κωσταράκο, συνιστά από μόνη της ένα – ακόμη – τεράστιο σκάνδαλο. Και τούτο διότι αγνοήθηκαν παντελώς τα αρμόδια όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων για τους εξοπλισμούς: ούτε το Πολεμικό Ναυτικό ούτε η Διεύθυνση Εξοπλισμών εισηγήθηκαν την αναβάθμιση των πεπαλαιωμένων, και ουσιαστικά εν αχρηστία, αεροπλάνων.
Επίσης η κυβέρνηση απέφυγε να συγκαλέσει έστω το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) που έπρεπε να γνωματεύσει, προκειμένου περί εξοπλισμών, για το συγκεκριμένο θέμα. Το παζλ των προσωπικών πολιτικών (και πιθανώς και άλλων...) ευθυνών των Τσίπρα - Καμμένου ολοκληρώνεται με την παράκαμψη της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής η οποία με απόφαση του2011,της τότε κυβέρνησηςΠαπανδρέου, είναιαρμόδιανα εγκρίνει κάθε δαπάνη για εξοπλισμούς στις Ενοπλες Δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένων και των εφοδιασμών.
Το σκάνδαλο που αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα» της Κυριακής προσλαμβάνει γιγαντιαίες διαστάσεις, δεδομένου ότι η αναβάθμιση των ύψους 500 εκατ. αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας ΔΕΝ ήταν μια προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό!
Οπως είμαι σε θέση να γνωρίζω, το 2010, όταν καταρτίστηκε το 15ετές (2011-2025) Ενιαίο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών (ΕΜΠΑΕ), που κατήρτισε η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας από κοινού με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων το 2010, η συγκεκριμένη αναβάθμιση είχε λάβει τον αριθμό 11 στον σχετικό πίνακα προτεραιοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού!
Θα αποφύγω να αναφέρω για ευνόητους λόγους τις προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού όπως είναι καταγραμμένες στο ΕΜΠΑΕ και θα σταθώ ακριβώς στο γεγονός ότι η κυβέρνηση εξ όλων αυτών των προτεραιοτήτων, και παρά τη δεδομένη οικτρή οικονομική κατάσταση της χώρας, ανέσυρε από τον αριθμό 11 τη συγκεκριμένη «πρωτοβουλία», δεν προκήρυξε ως ώφειλε διεθνή διαγωνισμό αλλά ανέθεσε απευθείας το έργο στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, και επιπλέον έσπευσε να καταβάλει και προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων προς επιβεβαίωση της συμφωνίας.
Ακόμη όμως και αν δεχόταν κανείς ότι είναι υψίστης προτεραιότητας για την αμυντική θωράκιση της χώρας η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας, υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις των «ειδικών» (επικοινώνησα με δύο χθες...) οι οποίοι δηλώνουν ότι το πλέγμα των ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν εγκατασταθεί σε επίκαιρα σημεία της χώρας αντικαθιστούν πλήρως και άνευ ουδενός προβλήματος το «έργο» που θα εξυπηρετούσε η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας.
Προς τι λοιπόν όλο αυτό, αν αποφύγει κανείς τον έντονο πειρασμό να σκεφθεί πράγματα και καταστάσεις οι οποίες (λογικά) δεν θα χαρακτήριζαν μια κυβέρνηση που έχει δεσμευθεί για ανηλεή πόλεμο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής;
Υπάρχει ένα σενάριο που διακινείται, και το οποίο θέλει την ανάθεση της «δουλίτσας» των 500 εκατ. δολαρίων στη Lockheed Martin ως το «κλειδί» για τη βελτίωση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων που είχαν διαταραχθεί εξαιτίας μιας σειράς δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών (και του Π. Καμμένου) για το Μεταναστευτικό και την απειλή ότι θα ανοίξουμε τα σύνορα να γεμίσει η Ευρώπη τζιχαντιστές – δηλώσεις που προκάλεσαν άσχημα τα διάφορα λόμπι των ΗΠΑ και την άρνηση του Κογκρέσου να εκδώσει τιμητική ανακοίνωση για την 25η Μαρτίου, για πρώτη φορά εδώ και πολλές δεκαετίες.
Υπάρχει και ένα δεύτερο σενάριο που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση υπέκυψε στις επίμονες πιέσεις των εδώ αντιπροσώπων της Lockheed Martin, οι οποίοι υποσχέθηκαν πλην όλων των άλλων (...) και την εξασφάλιση της στήριξης της αμερικανικής κυβέρνησης στην Ελλάδα στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων των Βρυξελλών. Λέγεται μάλιστα πως στο πακέτο των υποσχέσεων συμπεριλαμβανόταν επίσης και πρόσκληση προς τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα να επισκεφθεί τον Λευκό Οίκο.
Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ, και διακινούντες τα σχετικά σενάρια, υποστηρίζουν επίσης ότι οι αντιπρόσωποι της Lockheed Martin στην Ελλάδα, Ντένης Πλέσσας και Χριστιανός Χατζημηνάς, από πολλών ετών, και επί διαφόρων κυβερνήσεων, είχαν επιχειρήσει να... αναβαθμίσουν τα αεροπλάνα ναυτικής συνεργασίας, αλλά το εγχείρημα είχε κριθεί ασύμφορο οικονομικά, και δεδομένης της αμυντικής θωράκισης της χώρας με άλλα μέσα είχε κριθεί και περιττό, μέχρι που ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και «διέγνωσε» τη σπουδαιότητά του...
Διατείνονται επίσης ότι οι δύο υφιστάμενοι του Π. Καμμένου, ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Ησυχος και ο υφυπουργός Ν. Τόσκας, είχαν διαφωνήσει κάθετα με την απόφαση της κυβέρνησης τόσο να προωθήσει την «αναβάθμιση» όσο και να δοθεί και η προκαταβολή των 45 εκατ. Και πως είχαν προειδοποιήσει σχετικά το Μέγαρο Μαξίμου.
Ανεξαρτήτως πάντως της ισχύος όλων των προαναφερομένων, σημασία έχει το γεγονός ότι ο σάλος που έχει προκληθεί σχετικά με την «αναβάθμιση» των 500 εκατ. δημιουργεί δύσοσμη κατάσταση και την ανάγκη να υπάρξει άμεση εκκαθάριση...
Κατά το άρθρο «αγνοήθηκαν παντελώς τα αρμόδια όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων για τους εξοπλισμούς: ούτε το Πολεμικό Ναυτικό ούτε η Διεύθυνση Εξοπλισμών εισηγήθηκαν την αναβάθμιση των πεπαλαιωμένων και ουσιαστικά εν αχρηστία αεροπλάνων» για να προστεθεί στη συνέχεια η παρατήρηση ότι «η αναβάθμιση των ύψους 500 εκατ. αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας ΔΕΝ ήταν μια προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό!».
Σύμφωνα με το άρθρο «το 2010 όταν καταρτίστηκε το 15ετες (2010-2025) Ενιαίο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών η συγκεκριμένη αναβάθμιση είχε λάβει τον αριθμό 11 στον σχετικό πίνακα προτεραιοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού!».
«Ακόμη όμως και αν δεχόταν κανείς ότι είναι υψήστης προτεραιότητας για την αμυντική θωράκιση της χώρας η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνβεργασίας, υπάρχουν διαβεβαιώσεις «ειδικών» (επικοινώνησα με δύο χθες...) οι οποίοι δηλώνουν ότι το πλέγμα των ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν εγκατασθεί σε επίκαρια σημεία της χώρας αντικαθιστούν πλήρως και άνευ ουδενός προβλήματος το "έργο" που θα εξυπηρετούσε η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας» συνεχίζει το άρθρο.
«Υπάρχει ένα σενάριο που διακινείται και το οποίο θέλει την ανάθεση της "δουλίτσας" των 500 εκατ. δολαρίων στη Lockheed Martin ως το "κλειδί" για τη βελτίωση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων που είχαν διαταραχθεί εξαιτίας μια σειράς δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών (και του Π. Καμμένου) για το Μεταναστευτικό και την απειλή ότι θα ανοίξουμε τα σύνορα να γεμίσει η Ευρώπη τζιχαντιστές» γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος.
Αναφέρεται, όμως, και σε ένα δεύτερο σενάριο «που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση υπέκυψε στις επίμονες πιέσεις των εδώ αντιπροσώπων της Lockheed Martin οι οποίοι υποσχέθηκαν πλην όλων των άλλών (...) και την εξασφάλιση της στήριξης της αμερικανικής κυβέρνησης στην Ελλάδα στην κρίσμιη φάση των διαπραγματεύσεων των Βρυξελλώ. Λέγεται, μάλιστα, πως στο πακέτο των υποσχέσεων συμπεριλαμβανόταν επίσης και πρόσκληση προς τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα να επισκεφθεί τον Λευκό Οίκο».
Κατά το ρεπορτάζ της εφημερίδας «οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ διατείνονται επίσης ότι οι δύο υφιστμάμενοι του Π. Καμμένου, ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Ήσυχος και ο υφυπουργός Ν. Τόσκας είχαν διαφωνήσει κάθετα με την απόφαση της κυβέρνησης τόσο να προωθήσει την "αναβάθμιση" όσο και να δοθεί και η προκαταβολή των 45 εκατ. Και πως είχαν προειδοποήσει σχετικά το Μέγαρο Μαξίμου».
To ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στα ΝΕΑ έχει ως εξής:
Σκανδαλάρα
Αναζήτησα στα λεξικά τον υπερθετικό της λέξης σκάνδαλο», για την ύψους 500 εκατ. δολαρίων υπόθεση της εν κρυπτώ και παραβύστω ανάθεσης στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin της «αναβάθμισης» των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας, αλλά με απογοήτευση διαπίστωσα ότι η πλούσια κατά τα άλλα ελληνική γλώσσα πέραν του παραγώγου «σκανδαλάρα» δεν διαθέτει άλλη.
Με αυτό το δεδομένο θα μου επιτραπεί να χρησιμοποιήσω το παράγωγο αντί της κυρίως λέξης, διότι από το ρεπορτάζ που διενήργησα χθες, μου προκύπτει ΣΚΑΝΔΑΛΑΡΑ (αναγκαία και τα κεφαλαία – τι άλλο να κάνω για να τονίσω το μέγεθος αυτού του σκανδάλου της «πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνησης;).
Εξηγούμαι πάραυτα, με βάση τα στοιχεία:
- Τα 5 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου Orion λοιπόν, των οποίων την αναβάθμιση ανέθεσε το ντουέτο των μεγάλων, όπως αποδεικνύεται, επιτυχιών «Τσίπρας - Καμμένος», απευθείας στην εταιρεία Lockheed Martin, αγοράστηκαν την περίοδο 1990-92, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη. Πρόκειται μετά συγχωρήσεως για πέντε «σαπάκια» αεροπλάνα, τα οποία είναι παρκαρισμένα μονίμως στο «νεκροταφείο» αεροπλάνων του αεροδρομίου της Ελευσίνας. Η τελευταία φορά που πέταξε το τελευταίο από αυτά ήταν πριν από περίπου 10 χρόνια. Έκτοτε αραχνιάζουν.
Έτσι όταν η περίφημη απόφαση του ΚΥΣΕΑ που αναθέτει χωρίς διαγωνισμό (άλλο σκάνδαλο, επιπέδου εισαγγελέα αυτό) στη Lockheed Martin την 500 εκατ. δολαρίων αναβάθμιση μιλάει πονηρά (...) για «αναβάθμιση έως 5 αεροπλάνων», γνωρίζει εκ προοιμίου ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο πως η αμερικανική εταιρεία με τα χρήματα αυτά θα καταφέρει τελικά, δεδομένης της περίπου 10ετούς ακινησίας τους επαναλαμβάνω, να καταστήσει αξιόπλοο ένα ή και δεύτερο αεροσκάφος.
Το τρομερό με την περίπτωση όμως είναι ότι η απόφαση του ΚΥΣΕΑ που υπογράφεται από τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, τον υπουργό Αμυνας Π. Καμμένο και τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Μ. Κωσταράκο, συνιστά από μόνη της ένα – ακόμη – τεράστιο σκάνδαλο. Και τούτο διότι αγνοήθηκαν παντελώς τα αρμόδια όργανα των Ενόπλων Δυνάμεων για τους εξοπλισμούς: ούτε το Πολεμικό Ναυτικό ούτε η Διεύθυνση Εξοπλισμών εισηγήθηκαν την αναβάθμιση των πεπαλαιωμένων, και ουσιαστικά εν αχρηστία, αεροπλάνων.
Επίσης η κυβέρνηση απέφυγε να συγκαλέσει έστω το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) που έπρεπε να γνωματεύσει, προκειμένου περί εξοπλισμών, για το συγκεκριμένο θέμα. Το παζλ των προσωπικών πολιτικών (και πιθανώς και άλλων...) ευθυνών των Τσίπρα - Καμμένου ολοκληρώνεται με την παράκαμψη της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής η οποία με απόφαση του2011,της τότε κυβέρνησηςΠαπανδρέου, είναιαρμόδιανα εγκρίνει κάθε δαπάνη για εξοπλισμούς στις Ενοπλες Δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένων και των εφοδιασμών.
Το σκάνδαλο που αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα» της Κυριακής προσλαμβάνει γιγαντιαίες διαστάσεις, δεδομένου ότι η αναβάθμιση των ύψους 500 εκατ. αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας ΔΕΝ ήταν μια προτεραιότητα για το Πολεμικό Ναυτικό!
Οπως είμαι σε θέση να γνωρίζω, το 2010, όταν καταρτίστηκε το 15ετές (2011-2025) Ενιαίο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών (ΕΜΠΑΕ), που κατήρτισε η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας από κοινού με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων το 2010, η συγκεκριμένη αναβάθμιση είχε λάβει τον αριθμό 11 στον σχετικό πίνακα προτεραιοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού!
Θα αποφύγω να αναφέρω για ευνόητους λόγους τις προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού όπως είναι καταγραμμένες στο ΕΜΠΑΕ και θα σταθώ ακριβώς στο γεγονός ότι η κυβέρνηση εξ όλων αυτών των προτεραιοτήτων, και παρά τη δεδομένη οικτρή οικονομική κατάσταση της χώρας, ανέσυρε από τον αριθμό 11 τη συγκεκριμένη «πρωτοβουλία», δεν προκήρυξε ως ώφειλε διεθνή διαγωνισμό αλλά ανέθεσε απευθείας το έργο στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, και επιπλέον έσπευσε να καταβάλει και προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων προς επιβεβαίωση της συμφωνίας.
Ακόμη όμως και αν δεχόταν κανείς ότι είναι υψίστης προτεραιότητας για την αμυντική θωράκιση της χώρας η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας, υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις των «ειδικών» (επικοινώνησα με δύο χθες...) οι οποίοι δηλώνουν ότι το πλέγμα των ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν εγκατασταθεί σε επίκαιρα σημεία της χώρας αντικαθιστούν πλήρως και άνευ ουδενός προβλήματος το «έργο» που θα εξυπηρετούσε η αναβάθμιση των αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας.
Προς τι λοιπόν όλο αυτό, αν αποφύγει κανείς τον έντονο πειρασμό να σκεφθεί πράγματα και καταστάσεις οι οποίες (λογικά) δεν θα χαρακτήριζαν μια κυβέρνηση που έχει δεσμευθεί για ανηλεή πόλεμο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής;
Υπάρχει ένα σενάριο που διακινείται, και το οποίο θέλει την ανάθεση της «δουλίτσας» των 500 εκατ. δολαρίων στη Lockheed Martin ως το «κλειδί» για τη βελτίωση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων που είχαν διαταραχθεί εξαιτίας μιας σειράς δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών (και του Π. Καμμένου) για το Μεταναστευτικό και την απειλή ότι θα ανοίξουμε τα σύνορα να γεμίσει η Ευρώπη τζιχαντιστές – δηλώσεις που προκάλεσαν άσχημα τα διάφορα λόμπι των ΗΠΑ και την άρνηση του Κογκρέσου να εκδώσει τιμητική ανακοίνωση για την 25η Μαρτίου, για πρώτη φορά εδώ και πολλές δεκαετίες.
Υπάρχει και ένα δεύτερο σενάριο που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση υπέκυψε στις επίμονες πιέσεις των εδώ αντιπροσώπων της Lockheed Martin, οι οποίοι υποσχέθηκαν πλην όλων των άλλων (...) και την εξασφάλιση της στήριξης της αμερικανικής κυβέρνησης στην Ελλάδα στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων των Βρυξελλών. Λέγεται μάλιστα πως στο πακέτο των υποσχέσεων συμπεριλαμβανόταν επίσης και πρόσκληση προς τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα να επισκεφθεί τον Λευκό Οίκο.
Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ, και διακινούντες τα σχετικά σενάρια, υποστηρίζουν επίσης ότι οι αντιπρόσωποι της Lockheed Martin στην Ελλάδα, Ντένης Πλέσσας και Χριστιανός Χατζημηνάς, από πολλών ετών, και επί διαφόρων κυβερνήσεων, είχαν επιχειρήσει να... αναβαθμίσουν τα αεροπλάνα ναυτικής συνεργασίας, αλλά το εγχείρημα είχε κριθεί ασύμφορο οικονομικά, και δεδομένης της αμυντικής θωράκισης της χώρας με άλλα μέσα είχε κριθεί και περιττό, μέχρι που ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και «διέγνωσε» τη σπουδαιότητά του...
Διατείνονται επίσης ότι οι δύο υφιστάμενοι του Π. Καμμένου, ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Ησυχος και ο υφυπουργός Ν. Τόσκας, είχαν διαφωνήσει κάθετα με την απόφαση της κυβέρνησης τόσο να προωθήσει την «αναβάθμιση» όσο και να δοθεί και η προκαταβολή των 45 εκατ. Και πως είχαν προειδοποιήσει σχετικά το Μέγαρο Μαξίμου.
Ανεξαρτήτως πάντως της ισχύος όλων των προαναφερομένων, σημασία έχει το γεγονός ότι ο σάλος που έχει προκληθεί σχετικά με την «αναβάθμιση» των 500 εκατ. δημιουργεί δύσοσμη κατάσταση και την ανάγκη να υπάρξει άμεση εκκαθάριση...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα