Πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της ΕΡΤ ζητά με τροπολογία το ΚΚΕ
24.04.2015
12:27
Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι με το σχέδιό της «διατηρεί τη λειτουργία μιας απόλυτα ελεγχόμενης απ’ την εκάστοτε κυβέρνηση ραδιοτηλεόρασης»
Τροπολογία κατέθεσε το ΚΚΕ στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920 και άλλες διατάξεις».
Το ΚΚΕ καταθέτει την τροπολογία με σκοπό, όπως τονίζει, την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της ΕΡΤ ΑΕ και σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, καθώς επίσης και την πλήρη αποκατάσταση του απολυμένου προσωπικού της ΕΡΤ ΑΕ, χωρίς διαχωρισμούς, ακριβώς όπως είχαν στις 11.6.2013, θεωρώντας ότι ουδέποτε καταργήθηκε νόμιμα η ΕΡΤ ΑΕ και οι θυγατρικές της.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι το σχέδιο “όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη δημιουργίας μιας κρατικής ραδιοτηλεόρασης, που θα υπηρετεί πραγματικά την ενημέρωση και ψυχαγωγία του λαού, αλλά αντίθετα διατηρεί τη λειτουργία μιας απόλυτα ελεγχόμενης απ’ την εκάστοτε κυβέρνηση ραδιοτηλεόρασης”.
Υπογραμμίζει ότι με το εισαγόμενο προς συζήτηση ν/σ Δεν υπάρχει πλήρης αποκατάσταση και επαναλειτουργία του συνόλου των λειτουργιών της ΕΡΤ ΑΕ, όπως αυτές υπήρχαν στις 11.6.2013. Η πλήρης επαναλειτουργία της ΕΡΤ ΑΕ με τις δραστηριότητες που είχε στις 11.6.2013 παραπέμπεται στις καλένδες, αν δεν αποκλείεται, καθώς αφήνεται να αποφασιστεί από το νέο Δ.Σ. της εταιρίας, ποιες δραστηριότητες και πότε θα ασκήσει η εταιρία και μάλιστα στα πλαίσια ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.Επίσης, τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι δεν ξεκαθαρίζεται η επαναφορά του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων που ανήκαν στην ΕΡΤ ΑΕ και στις θυγατρικές της και που μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο, και ορισμένα εξ αυτών στη ΝΕΡΙΤ ΑΕ, όπως και η επαναφορά στην ΕΡΤ ΑΕ του περιεχομένου του ειδικού λογαριασμού, που περιέχει τα χρηματικά διαθέσιμα της καταργηθείσας ΕΡΤ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920 και άλλες διατάξεις» όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη δημιουργίας μιας κρατικής ραδιοτηλεόρασης, που θα υπηρετεί πραγματικά την ενημέρωση και ψυχαγωγία του λαού, αλλά αντίθετα διατηρεί τη λειτουργία μιας απόλυτα ελεγχόμενης απ’ την εκάστοτε κυβέρνηση ραδιοτηλεόρασης, ενώ την ίδια στιγμή περιέχει αρνητικές ρυθμίσεις και ασάφειες στο ζήτημα της αποκατάστασης των εργαζομένων της ΕΡΤ και της ΝΕΡΙΤ και της επαναλειτουργίας όλων των δομών της καταργηθείσας ΕΡΤ. Συγκεκριμένα:
Το ΚΚΕ καταθέτει την τροπολογία με σκοπό, όπως τονίζει, την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της ΕΡΤ ΑΕ και σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, καθώς επίσης και την πλήρη αποκατάσταση του απολυμένου προσωπικού της ΕΡΤ ΑΕ, χωρίς διαχωρισμούς, ακριβώς όπως είχαν στις 11.6.2013, θεωρώντας ότι ουδέποτε καταργήθηκε νόμιμα η ΕΡΤ ΑΕ και οι θυγατρικές της.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι το σχέδιο “όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη δημιουργίας μιας κρατικής ραδιοτηλεόρασης, που θα υπηρετεί πραγματικά την ενημέρωση και ψυχαγωγία του λαού, αλλά αντίθετα διατηρεί τη λειτουργία μιας απόλυτα ελεγχόμενης απ’ την εκάστοτε κυβέρνηση ραδιοτηλεόρασης”.
Υπογραμμίζει ότι με το εισαγόμενο προς συζήτηση ν/σ Δεν υπάρχει πλήρης αποκατάσταση και επαναλειτουργία του συνόλου των λειτουργιών της ΕΡΤ ΑΕ, όπως αυτές υπήρχαν στις 11.6.2013. Η πλήρης επαναλειτουργία της ΕΡΤ ΑΕ με τις δραστηριότητες που είχε στις 11.6.2013 παραπέμπεται στις καλένδες, αν δεν αποκλείεται, καθώς αφήνεται να αποφασιστεί από το νέο Δ.Σ. της εταιρίας, ποιες δραστηριότητες και πότε θα ασκήσει η εταιρία και μάλιστα στα πλαίσια ισοσκελισμένων προϋπολογισμών.Επίσης, τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι δεν ξεκαθαρίζεται η επαναφορά του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων που ανήκαν στην ΕΡΤ ΑΕ και στις θυγατρικές της και που μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο, και ορισμένα εξ αυτών στη ΝΕΡΙΤ ΑΕ, όπως και η επαναφορά στην ΕΡΤ ΑΕ του περιεχομένου του ειδικού λογαριασμού, που περιέχει τα χρηματικά διαθέσιμα της καταργηθείσας ΕΡΤ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920 και άλλες διατάξεις» όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη δημιουργίας μιας κρατικής ραδιοτηλεόρασης, που θα υπηρετεί πραγματικά την ενημέρωση και ψυχαγωγία του λαού, αλλά αντίθετα διατηρεί τη λειτουργία μιας απόλυτα ελεγχόμενης απ’ την εκάστοτε κυβέρνηση ραδιοτηλεόρασης, ενώ την ίδια στιγμή περιέχει αρνητικές ρυθμίσεις και ασάφειες στο ζήτημα της αποκατάστασης των εργαζομένων της ΕΡΤ και της ΝΕΡΙΤ και της επαναλειτουργίας όλων των δομών της καταργηθείσας ΕΡΤ. Συγκεκριμένα:
1. Με το άρθρο 66 του ν. 4002/2011, με το οποίο προστέθηκε άρθρο 14Β στο νόμο 3429/2005, ορίστηκε ότι με ΚΥΑ του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση εποπτεύοντος Υπουργού, μπορούν εταιρίες του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων αναγραφόταν ρητά η ΕΡΤ Α.Ε., να καταργούνται, να συγχωνεύονται ή να διασπώνται ή και να αποσπώνται από αυτές περιουσιακά στοιχεία και να εισφέρονται σε άλλη ανώνυμη εταιρία ή να μεταφέρεται ασκούμενη δραστηριότητα σε άλλη ανώνυμη εταιρία.
Σε αντικατάσταση της πιο πάνω ρύθμισης, σε σχέση με το ειδικότερο περιεχόμενο της εκδιδόμενης για κάθε περίπτωση ΚΥΑ, εκδόθηκε και δημοσιεύτηκε (κατά συχνά εφαρμοζόμενη πρακτική της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) η από 10.6.2013 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 139Α/11.6.2013), με την οποία διευρύνθηκε το περιεχόμενο της ΚΥΑ που θα επέφερε, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 14Β του ν. 3429/2005, την κατάργηση, μεταξύ άλλων, εταιρίας του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι η πιο πάνω Π.Ν.Π. δεν υποβλήθηκε προς κύρωση στη Βουλή και έχασε την ισχύ της σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ.1 του Συντάγματος, όμως στο μεταξύ παρήγαγε ουσιαστικά αποτελέσματα.
Σε εκτέλεση της πιο πάνω Π.Ν.Π. εκδόθηκε η υπ. αριθμ. ΟΙΚ 02/11.6.2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1414Β/11.6.2013) με την οποία μέσα σε μία ημέρα καταργήθηκε η ΕΡΤ ΑΕ και οι θυγατρικές της, διακόπηκε η μετάδοση ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών, το σύνολο των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της μεταβιβάστηκαν αυτοδίκαια στο Δημόσιο, οι συμβάσεις εργασίας του απασχολούμενου με οποιονδήποτε τρόπο προσωπικού (αποτελούμενου από 2900 και πλέον πρόσωπα) και κάθε είδους συμβάσεις έργου ή εργασίας με εξωτερικούς ή άλλους συνεργάτες προγράμματος της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της λύθηκαν, έληξε η θητεία των οργάνων διοίκησης της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της και ανεστάλη η είσπραξη του ανταποδοτικού τέλους (εισφοράς) υπέρ της ΕΡΤ ΑΕ που εισπραττόταν μέσω λογαριασμού ΔΕΗ.
Στη συνέχεια, προς ολοκλήρωση της πολιτικής της κατάργησης της ΕΡΤ ΑΕ, η πιο πάνω ΚΥΑ υπ, αρ. 02/11.6.2013 τροποποιήθηκε αρκετές φορές, τόσο με νεότερες ΚΥΑ, όσο και με επανειλημμένες νομοθετικές ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στην προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο. Με αυτές τις απανωτές παρεμβάσεις, μεταξύ άλλων:
* Το σύνολο των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της τέθηκε σε ειδική διαχείριση και ανατέθηκε σε ειδικό διαχειριστή.
* Στον ειδικό διαχειριστή μεταφέρθηκε η άσκηση, για λογαριασμό του Δημοσίου το έργο της μετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών ( με την περίφημη ΔΤ)
* Συστήθηκε στο υπ. Οικονομικών ειδικός λογαριασμός, στον οποίο μεταβιβάστηκε και εντάχθηκε το σύνολο των χρηματικών διαθεσίμων της ΕΡΤ ΑΕ και των θυγατρικών της που βρισκόταν σε λογαριασμούς σε τράπεζες.
* Για τις ανάγκες της ειδικής διαχείρισης, προσωπικό που απασχολούνταν στις 11.6.2013 στην ΕΡΤ ΑΕ, μεταφέρθηκε στο Δημόσιο (υπ. Οικονομικών), αποτελούμενο, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ν/σ, από 652 άτομα. Για το προσωπικό αυτό που προσλήφθηκε με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, σε κάποιες από τις πιο πάνω νομοθετικές παρεμβάσεις ορίστηκε (κυρίως άρθρο 24 παρ. 4 τελευταίο εδάφιο ν. 4203/2013)ότι η σχέση εργασίας τους μπορεί να παραταθεί μεν μέχρι ένα απώτατο χρονικό διάστημα, αλλά δεν μπορεί, επί ποινή αυτοδίκαιης ακυρότητας να μετατραπεί σε σχέση αορίστου χρόνου. ΄
* Για το προσωπικό της ΕΡΤ ΑΕ που απασχολούνταν στις 11.6.2013 και του οποίου η σχέση εργασίας λύθηκε με την υπ. αρ. 02/11.6.2013 ΚΥΑ, καθορίστηκε με μεταγενέστερη τροποποιητική ΚΥΑ, η καταβολή περιορισμένης αποζημίωσης.
* Με το ν. 4173/2013 ιδρύθηκε η ΝΕΡΙΤ ΑΕ, ως ο νέος δημόσιος φορέας ραδιοτηλεόρασης, αλλά με εξαιρετικά συρρικνωμένες λειτουργίες σε σχέση με εκείνες που είχε η ΕΡΤ ΑΕ κατά το χρόνο της απότομης και παράνομης κατάργησής της (11.6.2013), πολύ λιγότερο προσωπικό και με πετσοκομμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα. Στο φορέα αυτό μεταβιβάστηκαν με μεταγενέστερη νομοθετική παρέμβαση (ν. 4279/2014) ορισμένα ακίνητα σε διάφορα σημεία της χώρας που ανήκαν στην ΕΡΤ ΑΕ (με πρώτο το ραδιομέγαρο της ΕΡΤ ΑΕ στη Μεσογείων).
2. Με το εισαγόμενο προς συζήτηση ν/σ α) Δεν υπάρχει πλήρης αποκατάσταση και επαναλειτουργία του συνόλου των λειτουργιών της ΕΡΤ ΑΕ, όπως αυτές υπήρχαν στις 11.6.2013. Η πλήρης επαναλειτουργία της ΕΡΤ ΑΕ με τις δραστηριότητες που είχε στις 11.6.2013 παραπέμπεται στις καλένδες, αν δεν αποκλείεται, καθώς αφήνεται να αποφασιστεί από το νέο Δ.Σ. της εταιρίας, ποιες δραστηριότητες και πότε θα ασκήσει η εταιρία και μάλιστα στα πλαίσια ισοσκελισμένων προϋπολογισμών. β) Αναγνωρίζεται ουσιαστικά το τέλος της ΕΡΤ ΑΕ στις 11.6.2013, αφού δεν καταργείται η ΚΥΑ 02.11.6.2013, όπως τροποποιήθηκε, ενώ ορίζεται ότι η καταργηθείσα ΕΡΤ ΑΕ και οι θυγατρικές της εξακολουθούν να υπάγονται σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, που πρέπει πολύ σύντομα να λήξει. γ) Δεν καταργείται η ΝΕΡΙΤ ΑΕ, αλλά μετονομάζεται σε ΕΡΤ ΑΕ και εισάγονται νέες ρυθμίσεις, μεταξύ των άλλων, για τους εσωτερικούς κανονισμούς, τα όργανα διοίκησης της ΕΡΤ ΑΕ. δ) Δεν προβλέπεται επαναφορά του συνόλου του προσωπικού που απασχολούνταν στην ΕΡΤ ΑΕ στις 11.6.2013 και δεν έχουν στο μεσοδιάστημα μέχρι σήμερα συνταξιοδοτηθεί ε) Δεν προβλέπεται κανενός είδους εξασφάλιση για το μεσοδιάστημα από τη λύση εργασίας μέχρι την αναβίωση της σχέσης εργασίας, ακόμα και για το προσωπικό της ΕΡΤ ΑΕ που πρόκειται να επανέλθει στη δουλειά του στ) Το προσωπικό που θα επανέλθει στη<< νέα ΕΡΤ ΑΕ>> θα αμείβεται με τις μειωμένες αποδοχές του μνημονιακού νόμου 4024/2011 ζ) Δεν ξεκαθαρίζεται η επαναφορά του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων που ανήκαν στην ΕΡΤ ΑΕ και στις θυγατρικές της και που μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο, και ορισμένα εξ αυτών στη ΝΕΡΙΤ ΑΕ, όπως και η επαναφορά στην ΕΡΤ ΑΕ του περιεχομένου του ειδικού λογαριασμού, που περιέχει τα χρηματικά διαθέσιμα της καταργηθείσας ΕΡΤ.
3. Το ΚΚΕ, όπως έκανε αμέσως μετά την βίαιη κατάργηση της ΕΡΤ ΑΕ, οπότε και κατέθεσε τροπολογία για την αναδρομική κατάργηση τόσο της από 10.6.2013 Π.Ν.Π. όσο και της υπ. αρ. ΟΙΚ 02/11.6.2013 ΚΥΑ, με σκοπό την πλήρη επαναλειτουργία της ΕΡΤ ΑΕ στη μορφή που είχε την ημέρα της κατάργησής της, πιστό στις δεσμεύσεις του στα σχετικά αιτήματα των εργαζομένων-απολυμένων της ΕΡΤ ΑΕ και τους αγώνες τους που ακολούθησαν την βίαιη διακοπή της λειτουργίας της ΕΡΤ ΑΕ, καταθέτει την πιο κάτω τροπολογία, με τον ίδιο ακριβώς σκοπό: Την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της ΕΡΤ ΑΕ και σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, καθώς επίσης και την πλήρη αποκατάσταση του απολυμένου προσωπικού της ΕΡΤ ΑΕ, χωρίς διαχωρισμούς, ακριβώς όπως είχαν στις 11.6.2013, θεωρώντας ότι ουδέποτε καταργήθηκε νόμιμα η ΕΡΤ ΑΕ και οι θυγατρικές της.
4. Αξίζει στο σημείο αυτό να ξεκαθαρίσουμε ότι το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται τον χαρακτήρα της ΕΡΤ ΑΕ, όπως αυτός υπήρξε και καθορίστηκε από όλες τις παρεμβάσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων. Υπερασπίζεται την ύπαρξη και λειτουργία ενός αποκλειστικά δημόσιου φορέα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πολιτιστικής ανάπτυξης που θα ανήκει στην ιδιοκτησία και τον έλεγχο του λαού. Δεν αποδέχεται, όμως, στο όνομα και μόνο των προβλημάτων που υπήρχαν να καταστρατηγούνται δικαιώματα εργαζομένων και να συρρικνώνονται λειτουργίες προς όφελος των μεγάλων επιχειρηματιών στα ΜΜΕ, ενώ την ίδια στιγμή να συνεχίζεται η ίδια πολιτική αναφορικά με τον έλεγχο των εκάστοτε κυβερνήσεων στην ΕΡΤ. Η ΕΡΤ έχει δυνατότητες να αξιοποιήσει και να στηριχτεί στα μέσα και το προσωπικό της, σε διαφορετική οργάνωση και λειτουργία, για να υπηρετήσει πραγματικά το δικαίωμα του λαού στην ενημέρωση, αλλά και για να στηρίξει την πολύμορφη πολιτιστική, καλλιτεχνική δημιουργία και την ψυχαγωγία του λαού.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του ν. 2190/1920 και άλλες διατάξεις»
1.Α) Καταργούνται αναδρομικά από τότε που ίσχυσαν και αίρονται όλες οι συνέπειές τους α) Το άρθρο 14Β του νόμου 3429/2005 αναφορικά με την ΕΡΤ Α.Ε., όπως έχει τροποποιηθεί, β) Η από 10.6.2013 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 139Α/11.6.2013), γ) Η σε εκτέλεση της πιο πάνω Π.Ν.Π. εκδοθείσα υπ. αριθμ. ΟΙΚ 02/11.6.2013 ΚΥΑ για την κατάργηση της ΕΡΤ Α.Ε. όπως ισχύει και έχει τροποποιηθεί, δ) Ο ν. 4173/2013 (για την ίδρυση της ΝΕΡΙΤ Α.Ε.)όπως ισχύει και έχει τροποποιηθεί και ε) κάθε διάταξη και κανονιστική πράξη που εκδόθηκαν σε εκτέλεση των πιο πάνω καταργούμενων ρυθμίσεων.
Β) Η ΝΕΡΙΤ Α.Ε. τίθεται υπό εκκαθάριση.
Γ) Το σύνολο των υποχρεώσεων που προέρχονται από τις αναδρομικά καταργούμενες πιο πάνω ρυθμίσεις και ειδικά όσες αφορούν την ειδική διαχείριση του μεταβιβαζόμενου στο Δημόσιο συνόλου των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού της ΕΡΤ Α.Ε. και των θυγατρικών της, αναλαμβάνονται από το Δημόσιο και ειδικότερα από το υπουργείο Οικονομικών.
2. Με τη δημοσίευση του παρόντος στο ΦΕΚ, αναβιώνουν αναδρομικά από τις 11.6.2013 και θεωρούνται ότι δεν έπαψαν ποτέ να υπάρχουν, το σύνολο των λειτουργιών της ΕΡΤ Α.Ε. που η εταιρεία και οι θυγατρικές της ασκούσαν στις 11.6.2013.
3.Α) Για το σύνολο του προσωπικού της ΕΡΤ Α.Ε που απασχολούνταν στις 11.6.2013 με κάθε είδους σχέση εργασίας ή με σχέση έμμισθης εντολής, με εξαίρεση όσους απασχολούνταν σε ειδικές θέσεις και ως ειδικοί σύμβουλοι, θεωρείται ότι ουδέποτε λύθηκε η σχέση εργασίας ή σχέση έμμισθης εντολής. Για το χρονικό διάστημα από 11.6.2013 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος η ΕΡΤ Α.Ε. οφείλει να καταβάλλει στο πιο πάνω προσωπικό το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών που ελάμβανε στις 11.6.2013, καθώς και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ως εργοδότης. Το πιο πάνω χρονικό διάστημα θεωρείται για όλες τις συνέπειες ως εργάσιμος χρόνος.
Β) Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολούνταν στην ΕΡΤ Α.Ε. στις 11.6.2013 και οι οποίες θεωρείται ότι δεν λύθηκαν με την καταργούμενη αναδρομικά υπ.αριθμ. ΟΙΚ 02/11.6.2013 ΚΥΑ, μετατρέπονται από την ημερομηνία της συμβατικής λήξης τους σε συμβάσεις αορίστου χρόνου και εφαρμόζονται γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου
4. Ποσά αποζημιώσεων ή άλλα χρηματικά ποσά που τυχόν έλαβε το προσωπικό της αμέσως προηγούμενης παραγράφου σε εφαρμογή των καταργούμενων με την παράγραφο 1 του παρόντος ρυθμίσεις, συμψηφίζονται με τις απολαβές της αμέσως προηγούμενης παραγράφου.
5. Το προσωπικό που απασχολείται μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος στην καταργούμενη με την παράγραφο 1 του παρόντος ΝΕΡΙΤ Α.Ε και δεν εμπίπτει στη διάταξη της παραγρ. 3 του παρόντος, με εξαίρεση τους Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές, καθώς και τυχόν προσωπικό ειδικών θέσεων και τυχόν ειδικούς συμβούλους, μεταφέρεται με τις ίδιες σχέσεις εργασίας στην ΕΡΤ Α.Ε.
6. Από τις ρυθμίσεις των παραγράφων 3 και 4 του παρόντος και για το διάστημα από την υποβολή της αίτησης για πλήρη συνταξιοδότηση εξαιρούνται όσοι υπέβαλαν αίτηση για τη λήψη πλήρους σύνταξης και όσοι έχουν ήδη λάβει πλήρη σύνταξη.
7. Α) Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων, ενοχικών δικαιωμάτων, δικαιωμάτων επί σημάτων και άυλων αγαθών της ΕΡΤ Α.Ε., από όπου και αν μεταβιβάστηκαν με βάση τις καταργούμενες αναδρομικά ρυθμίσεις της παραγράφου 1 του παρόντος περιέρχονται στην ΕΡΤ Α.Ε. Για τα ακίνητα, το παρόν αποτελεί εκτελεστό τίτλο. Η εν λόγω περιέλευση απαλλάσσεται από κάθε γενικό ή ειδικό φόρο ή τέλος χαρτοσήμου, δικαίωμα ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου.
Β) Στην ΕΡΤ Α.Ε. περιέρχεται επίσης το σύνολο του ποσού που υπάρχει στον ειδικό λογαριασμό που συστάθηκε με την καταργούμενη με την παράγραφο 1 του παρόντος υπ. αριθμ. ΟΙΚ 6/8.7.2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1675Β/8.7.2013) και περιλάμβανε το σύνολο των χρηματικών διαθεσίμων σε λογαριασμούς πιστωτικών ιδρυμάτων της ΕΡΤ Α.Ε. και των θυγατρικών της που υπήρχαν την ημερομηνία σύστασης του εν λόγω λογαριασμού.
8. Α) Κατ’ εξαίρεση της αναδρομικής κατάργησης των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 1 του παρόντος, η ρύθμιση για την επιβολή και είσπραξη υπέρ της ΕΡΤ Α.Ε. ανταποδοτικού τέλους, ανερχόμενου σε τρία (3) ευρώ επαναφέρεται σε ισχύ από τη δημοσίευση του παρόντος στο ΦΕΚ.
Β) Από την υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους, πέραν των περιπτώσεων που περιγράφονται στο υπό συζήτηση ν/σ, εξαιρούνται οι άνεργοι, οι πολύτεκνοι, οι μονογονεϊκές οικογένειες και οι πάσχοντες από αναπηρία σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Αθήνα, 24 Απριλίου 2015
Οι προτείνοντες βουλευτές
ΓΚΙΟΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΑΝΕΛΛΗ ΛΙΑΝΑ
ΚΑΤΣΩΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΑΦΙΛΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr