ΝΔ για πρόγραμμα 500 εκατ: Η Lockheed παραπλανούσε το 2013 ή σήμερα;

Ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γ.Κεφαλογιάννη προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας για την ανακατασκευή των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας τύπου P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ.δολάρια

Το ζήτημα του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 επαναφέρει με νέα, επίκαιρη αυτη τη φορά,  ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας ο βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ο Υπευθυνος Τομέα Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας  καλεί τον υπουργό Εθνικής Άμυνας σε δημόσιο διάλογο στη Βουλή επειδή όπως χαρακτηριστικά σημειώνει «προκυπτει σοβαρο ζητημα αξιοπιστιας στον προγραμματισμό του Υπουργειου Εθνικής Αμυνας» το οποίο ενώ είχε προγραμματίσει το 2009 250 εκατ. ευρώ για αγορά νέων αεροσκαφών δαπανά σήμερα το διπλάσιο ποσό για εκσυγχρονισμό αεροσκαφών που αποκαλύπτεται ότι είναι ηλικίας 50 ετών!

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρεται στην επιστολή της Lockheed Martin, κατασκευάστριας εταιρείας των P-3B η οποία παραλλήλως ανέλαβε και την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας έπειτα από την απόφαση του ΚΥΣΕΑ της 15ης Μαρτίου, από 7 Μαϊου του 2013 στην οποία η αμερικανική εταιρεία χαρακτήριζε την ανακατασκευή των αεροσκαφών P-3B ασύμφορη για το ελληνικό δημόσιο. «Είτε ήταν παραπλανητική η αρχική επιστολή που έστειλε η εταιρεία τον Μάιο του 2013 είτε η ίδια εταιρεία διαστρεβλώνει σήμερα τα δεδομένα» επισημαίνει ο βουλευτής της ΝΔ σχολιάζοντας την απόφαση της κυβέρνησης να αναθέσει στην αμερικανική εταιρεία πρόγραμμα ύψους 500 εκατ.ευρώ μια εποχή που τα δημόσια ταμεία αδειάζουν, βασιζόμενη σε νέα εκτίμηση της Lockheed ότι η αναβάθμιση των P-3B πρέπει να προχωρήσει...

Επιπρόσθετα ο κ. Κεφαλογιάννης, ζητά πειστικές απαντησεις για τη θέση της Lockheed Martin σε σχέση με την αποτίμηση του κόστους και την πτητική ικανότητα των αεροσκαφών, μετα τις ανεπαρκείς εξηγήσεις που έδωσε η ηγεσία του Υπουργείου στη πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων.

Καλει τέλος τον Υπουργό Εθνικής Αμυνας να πάρει δημόσια θέση σχετικά με το κατά πόσο κρίνει πολιτικά και ηθικά αποδεκτό να κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου πρόσωπο που κατα το πρόσφατο παρελθον ειχε έμμεση επαγγελματική σχέση με την εταιρία που ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών.

Αναλυτικά η επίκαιρη ερώτηση του κ. Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένο

Θέμα:  Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού

κ. Υπουργέ

Σε συνεχεία της υπ. αριθ. 1631/7/4/2015 σχετικής ερώτησης μου, επανέρχομαι στο μείζον ζήτημα του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B καθότι οι μέχρι σήμερα εξηγήσεις της Κυβέρνησης καθώς και οι πληροφορίες που συνεχώς έρχονται στο φως της δημοσιότητας έχουν δημιουργήσει εύλογες απορίες και νέα ερωτηματικά.

Ειδικότερα, μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής του Αντιπρόεδρου της εταιρίας εξοπλιστικών προγραμμάτων που ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών δημιουργείται σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας των λεγόμενων είτε της εταιρίας η οποία απέρριπτε ως οικονομικά ασύμφορο και επιχειρησιακά μη σκόπιμο τον εκσυγχρονισμό των P-3 είτε της ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ σχετικά με τις δυνατότητες εκ νέου ενεργοποίησης των P-3B. Είναι προφανές και από τα συμφραζόμενα του ενημερωτικού σημειώματος που διανείματε στα μέλη της Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων μετά και τη σχετική ενημέρωση που πραγματοποιήσατε στα μέλη της ότι είτε ήταν παραπλανητική η αρχική επιστολή που έστειλε η εταιρία τον Μάιο του 2013 είτε η ίδια εταιρία διαστρεβλώνει σήμερα τα δεδομένα.

Από τα ίδια συμφραζόμενα ανακύπτει επίσης σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας του προγραμματισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό των εν λόγω αεροσκαφών και της διαδικασίας με την οποία προκρίνονται τα εξοπλιστικά προγράμματα. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι το 2009 το ΥΠΕΘΑ είχε προϋπολογίσει 250 εκ. ευρώ για την αγορά 5 αεροσκαφών, αντίστοιχων δυνατοτήτων του P-3,τη στιγμή που ο εκσυγχρονισμός 5 αεροσκαφών ηλικίας 50 ετών κοστίζει 471 εκ. ευρώ.

Τέλος, μείζον ηθικό ζήτημα δημιουργείται από το γεγονός ότι ο νυν Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είχε κατά το πρόσφατο παρελθόν έμμεση επαγγελματική σχέση με την εταιρία που ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών, στο πλαίσιο αντισταθμιστικών ωφελημάτων την υλοποίηση των οποίων διερευνά η ελληνική Δικαιοσύνη.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Βασει ποιου επιχειρησιακού σχεδιασμού και οικονομοτεχνικής ανάλυσης προκρίθηκε ο εκσυγχρονισμός των  P-3 προϋπολογισμού  471 εκ ευρώ όταν το 2009 το εκτιμώμενο κόστος για την απόκτηση σύγχρονων αεροσκαφών ήταν 250 εκατ. ευρώ;

2. Βάσει ποιων δεδομένων το κόμμα σας δεν υπερψήφισε στην Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων τον Ιούλιο του 2014 την αναβάθμιση των P-3;

3. Θεωρείται πολιτικά και ηθικά αποδεκτό να κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας πρόσωπο το οποίο κατά το πρόσφατο παρελθόν είχε έμμεση επαγγελματική σχέση με την εταιρία που πρόσφατα ανέλαβε την υλοποίηση του μεγαλύτερου εξοπλιστικού προγράμματος των τελευταίων δέκα ετών, ήτοι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3;

Ο ερωτών Βουλευτής

Γιάννης Κεφαλογιάννης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr