Με ενστάσεις επί της διαδικασίας ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση του ν/σ για την Παιδεία
04.05.2015
13:30
Το υπουργείο Παιδείας το οποίο ενώ αρχικά επιχείρησε να προωθήσει αλλαγές με πέντε τροπολογίες, στη συνέχεια τις απέσυρε για να τις επαναφέρει με την μορφή νομοσχεδίου το οποίο ζήτησε να συζητηθεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος
Τις ισχυρές ενστάσεις της αντιπολίτευσης προκαλεί η συστηματική επιλογή της κυβέρνησης να νομοθετεί στη «μεθόριο» του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος και στα πρότυπα που εισήγαγε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Στους τρεις πρώτους μήνες η νέα κυβέρνηση έχει φέρει δύο Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, έχει χρησιμοποιήσει τρεις φορές την κατεπείγουσα διαδικασία, άλλες τόσες την επείγουσα ενώ παράλληλα έχει φορτώσει αρκετά νομοσχέδια με δεκάδες τροπολογίες.
Στην πράξη έχει παραβιαστεί η αρχή της καλής νομοθέτησης και η δέσμευση του πρωθυπουργού για τήρηση των ορθών κοινοβουλευτικών πρακτικών.
Το νέο «χτύπημα» ήρθε από το υπουργείο Παιδείας το οποίο ενώ αρχικά επιχείρησε να προωθήσει σημαντικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με πέντε τροπολογίες που κατέθεσε στο αθλητικό νομοσχέδιο, στη συνέχεια τις απέσυρε για να τις επαναφέρει με την μορφή νομοσχεδίου το οποίο ζήτησε να συζητηθεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Τάσο Κουράκη οι διατάξεις πρέπει να ψηφιστούν έως την ερχόμενη Παρασκευή καθώς όπως είπε υπάρχουν ανελαστικές ημερομηνίες! Ο ίδιος υποστήριξε πως εάν δεν ψηφιστούν άμεσα οι ρυθμίσεις τότε οι μαθητές κινδυνεύουν να χάσουν τις εξετάσεις. Πρότεινε δε αντί μιας συνεδρίασης στην επιτροπή να υπάρξει και μια δεύτερη για να ακουστούν οι φορείς.
Ωστόσο, η αντιπολίτευση επιμένει πως πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος για την συζήτηση ενός κρίσιμου νομοσχεδίου και υποστηρίζει ότι η «αγωνία» της κυβέρνησης δεν αφορά τους μαθητές αλλά «τους συνδικαλιστές που περιμένουν να διοριστούν διευθυντές κάνοντας χρήση τις προωθούμενες διατάξεις».
Στους τρεις πρώτους μήνες η νέα κυβέρνηση έχει φέρει δύο Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, έχει χρησιμοποιήσει τρεις φορές την κατεπείγουσα διαδικασία, άλλες τόσες την επείγουσα ενώ παράλληλα έχει φορτώσει αρκετά νομοσχέδια με δεκάδες τροπολογίες.
Στην πράξη έχει παραβιαστεί η αρχή της καλής νομοθέτησης και η δέσμευση του πρωθυπουργού για τήρηση των ορθών κοινοβουλευτικών πρακτικών.
Το νέο «χτύπημα» ήρθε από το υπουργείο Παιδείας το οποίο ενώ αρχικά επιχείρησε να προωθήσει σημαντικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με πέντε τροπολογίες που κατέθεσε στο αθλητικό νομοσχέδιο, στη συνέχεια τις απέσυρε για να τις επαναφέρει με την μορφή νομοσχεδίου το οποίο ζήτησε να συζητηθεί με την διαδικασία του κατεπείγοντος.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Τάσο Κουράκη οι διατάξεις πρέπει να ψηφιστούν έως την ερχόμενη Παρασκευή καθώς όπως είπε υπάρχουν ανελαστικές ημερομηνίες! Ο ίδιος υποστήριξε πως εάν δεν ψηφιστούν άμεσα οι ρυθμίσεις τότε οι μαθητές κινδυνεύουν να χάσουν τις εξετάσεις. Πρότεινε δε αντί μιας συνεδρίασης στην επιτροπή να υπάρξει και μια δεύτερη για να ακουστούν οι φορείς.
Ωστόσο, η αντιπολίτευση επιμένει πως πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος για την συζήτηση ενός κρίσιμου νομοσχεδίου και υποστηρίζει ότι η «αγωνία» της κυβέρνησης δεν αφορά τους μαθητές αλλά «τους συνδικαλιστές που περιμένουν να διοριστούν διευθυντές κάνοντας χρήση τις προωθούμενες διατάξεις».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr