Το EKAB διαψεύδει τον Τόσκα για το ελικόπτερο-ασθενοφόρο
12.05.2015
07:25
Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ αποκαλύπτει, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», ότι δεν υπήρχε άλλο ασθενοφόρο για την αεροδιακομιδή ασθενών όταν ο αναπληρωτής υπουργός πήρε το ελικόπτερο για να πάει στο Αίγιο
Η προκλητική ενέργεια του υφυπουργού Αμυνας Νίκου Τόσκα να χρησιμοποιήσει ως ταξί το μοναδικό εν λειτουργία ελικόπτερο του ΕΚΑΒ για να πάει σε συνάντηση με Ρώσους επιχειρηματίες στο Αίγιο προκάλεσε ντόμινο αντιδράσεων. Το ίδιο προκλητική ήταν και η απόπειρα του υφυπουργού να δικαιολογήσει την ενέργειά του καταφεύγοντας σε ψέματα.
Ο κ. Τόσκας δίνοντας εξηγήσεις για το θέμα υποστήριξε ότι δεν δημιούργησε πρόβλημα παίρνοντας το ελικόπτερο για να πάει ως το Αίγιο, αφού το ΕΚΑΒ διαθέτει και άλλα πτητικά μέσα. Ωστόσο, τους ισχυρισμούς του υφυπουργού καταρρίπτει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος: «Το ΕΚΑΒ έχει μόνο τρία ελικόπτερα διαμορφωμένα ως ασθενοφόρα.
Τα δύο από αυτά παραμένουν καθηλωμένα λόγω τεχνικών προβλημάτων στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας και παρά τις συνεχόμενες αναφορές μας εδώ και χρόνια δεν διατίθεται το ποσό των 1,8 εκατ. ευρώ που απαιτείται για την επισκευή τους. Δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο ελικόπτερο», δηλώνει, αποδεικνύοντας ότι ο κ. Τόσκας χρησιμοποίησε ως ταξί το μοναδικό ελικόπτερο που έχει απομείνει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Ο κ. Τόσκας δίνοντας εξηγήσεις για το θέμα υποστήριξε ότι δεν δημιούργησε πρόβλημα παίρνοντας το ελικόπτερο για να πάει ως το Αίγιο, αφού το ΕΚΑΒ διαθέτει και άλλα πτητικά μέσα. Ωστόσο, τους ισχυρισμούς του υφυπουργού καταρρίπτει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος: «Το ΕΚΑΒ έχει μόνο τρία ελικόπτερα διαμορφωμένα ως ασθενοφόρα.
Τα δύο από αυτά παραμένουν καθηλωμένα λόγω τεχνικών προβλημάτων στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας και παρά τις συνεχόμενες αναφορές μας εδώ και χρόνια δεν διατίθεται το ποσό των 1,8 εκατ. ευρώ που απαιτείται για την επισκευή τους. Δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο ελικόπτερο», δηλώνει, αποδεικνύοντας ότι ο κ. Τόσκας χρησιμοποίησε ως ταξί το μοναδικό ελικόπτερο που έχει απομείνει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
«Αν την ώρα που πετούσε για το Αίγιο ο υφυπουργός Αμυνας υπήρχε έκτακτο περιστατικό, η αεροδιακομιδή θα έπρεπε να γίνει με άλλο πτητικό μέσο που δεν είναι ασθενοφόρο», παραδέχεται μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Γιώργος Μαθιόπουλος
Οπως λέει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Μαθιόπουλος, «τα εν λόγω ελικόπτερα είναι από την παραγγελία τους διαμορφωμένα σαν ασθενοφόρα και διαθέτουν τα πάντα. Απινιδωτή, οξυγόνο, καρδιογράφο, ιατρικό υλικό, μόνιτορ και όλα τα απαραίτητα για μια ασφαλή αεροδιακομιδή. Δυστυχώς τα δύο απ’ αυτά μένουν καθηλωμένα λόγω βλαβών στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας και το κόστος συντήρησης και επισκευής τους φτάνει τα 1,8 εκατ. ευρώ».
Το ένα από τα δύο ελικόπτερα Agusta B-212 που χρησιμοποιεί το ΕΚΑΒ βρίσκεται καθηλωμένο στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας ενάμιση χρόνο και το άλλο περίπου τρία χρόνια. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση δαπανά 500 εκατ. ευρώ για άλλες επισκευές... και παρακάμπτει τις συνεχόμενες αναφορές των εργαζομένων του ΕΚΑΒ στο υπουργείο Υγείας προκειμένου να αποδεσμευτούν 1,8 εκατ. ευρώ για την επισκευή τους. Αν λοιπόν την ώρα που πετούσε για το Αίγιο ο υφυπουργός Αμυνας υπήρχε έκτακτο περιστατικό, η αεροδιακομιδή θα έπρεπε να γίνει με άλλο πτητικό μέσο που δεν είναι ασθενοφόρο. «Αν είχαμε έκτακτο περιστατικό εκείνη την ώρα, η αεροδιακομιδή θα γινόταν με Super Puma, ελικόπτερα του Στρατού ή C-130.
Αυτά χρησιμοποιεί το ΕΚΑΒ από ανάγκη και μόνο. Κανένα από αυτά δεν είναι ασθενοφόρο και δεν διαθέτει ούτε υλικά, ούτε ιατρικά μηχανήματα. Σε αυτά πάει μόνο ο διασώστης, παίρνοντας από την αποθήκη μας στην Ελευσίνα τα απαραίτητα. Τα ελικόπτερα είναι αυτά που μπορούν να καλύψουν άμεσα τα έκτακτα περιστατικά γιατί διαθέτουν όλο τον εξοπλισμό. Η διαχείρισή τους έχει παραχωρηθεί στην Πολεμική Αεροπορία, όμως η χρήση τους είναι η μεταφορά ασθενών και όχι υπουργών», αναφέρει ο κ. Μαθιόπουλος.
Ακόμα και αν η ρωσική αντιπροσωπία, όπως αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Τόσκας, έφτασε αιφνιδιαστικά στο εργοστάσιο της κρατικής εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα στο Αίγιο, ο υφυπουργός Αμυνας πιθανότατα θα είχε φτάσει νωρίτερα στον προορισμό του αν ταξίδευε στην αχαϊκή πόλη οδικώς με το υπουργικό του αυτοκίνητο. Κι αυτό διότι ο χρόνος που απαιτείται για την προετοιμασία πτήσης του ελικοπτέρου μπορεί να φτάσει και τις δύο ώρες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, «από τη στιγμή που έγινε το αίτημα για να πετάξει το συγκεκριμένο ελικόπτερο, απαιτήθηκε πάνω από μία ώρα προετοιμασίας για να πετάξει με ασφάλεια. Ισως, λοιπόν, με το αυτοκίνητο να έφταναν πολύ νωρίτερα στο ραντεβού τους. Προσωπικά, όσα χρόνια εργάζομαι στην υπηρεσία δεν έχω ξανασυναντήσει κάτι ανάλογο. Να σηκωθεί ελικόπτερο για μια τόσο κοντινή απόσταση».
Ποιος λιτός βίος;
Η κυβέρνηση πάντως μέσω του υφυπουργού της δεν φαίνεται να κινείται στο πλαίσιο του «λιτού βίου». Μπορεί να επικαλείται την οικονομική κρίση για να μη διαθέσει το 1,8 εκατ. ευρώ που χρειάζεται για την αγορά ανταλλακτικών και την επισκευή των δύο καθηλωμένων ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, αδιαφορεί όμως για τη διαφορά στο κόστος πτήσεων των εναέριων μέσων. Τα έξοδα του ελικοπτέρου που χρησιμοποίησε ο κ. Τόσκας κυρίως για καύσιμα αγγίζουν τα 1.000 ευρώ για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Αν σε αυτά συμπεριληφθεί και η επιστροφή, τότε το ποσό φτάνει τα 2.000 ευρώ. Οδικώς -με καύσιμα και διόδια- η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο-Αθήνα δεν ξεπερνάει τα 80-100 ευρώ. Αν την ίδια ώρα υπήρχε έκτακτο περιστατικό και πετούσε άλλο μέσο -όπως έσπευσε να καθησυχάσει ο υφυπουργός στην απάντησή του-, το κόστος θα ήταν πολύ μεγάλο. «Η ώρα πτήσης του ελικοπτέρου φτάνει τα 1.000 ευρώ ενώ στα Super Puma υπολογίζεται πάνω από 6.000-7.000 η ώρα. Τις 10.000 ευρώ πλησιάζει η ώρα στα C-130. Αρα το ελικόπτερο είναι και το φθηνότερο μέσο. Τώρα, δεν ξέρω ποιος θα υπολογίσει το κόστος σχετικά με το πού είναι καλύτερα να γίνει εξοικονόμηση χρημάτων. Στον ασθενή ή στον υπουργό;» επισημαίνει ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.
Το «ΘΕΜΑ» την προηγούμενη εβδομάδα αποκάλυψε τη «λαθροχειρία» του κ. Νίκου Τόσκα, του οποίου οι δικαιολογίες εύκολα διαψεύστηκαν
Αυξημένες ανάγκες το καλοκαίρι
Το καλοκαίρι πλησιάζει και οι εργαζόμενοι του Κέντρου Αμεσης Βοήθειας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.
Οι ανάγκες στα νησιά λόγω τουρισμού και ελλείψεων στις δομές υγείας αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά και κάνουν έκκληση να επισκευαστούν άμεσα τα δύο ελικόπτερα προς αποφυγή δυσάρεστων περιστατικών. «Κάθε καλοκαίρι καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια για να καλύπτουμε τις ανάγκες και συνήθως δεν υπάρχει πρόβλημα στη μεταφορά ασθενών.
Ωστόσο δεν γνωρίζω αν η κατάχρηση των πτητικών μέσων θα επηρεάσει την καλοκαιρινή λειτουργία. Αυτό είναι σοβαρό γιατί η καταλληλότητα των ελικοπτέρων υπολογίζεται με τις ώρες πτήσης. Προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός ωρών. Αν γίνεται κατάχρηση, καταλαβαίνετε ότι επισπεύδουμε τη συντήρησή τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται», λένε.
Ο «αλεξιπτωτιστής» από τα τεθωρακισμένα
Ο κ. Τόσκας συνεργάστηκε διαδοχικά με τον κ. Καρχιμάκη, στη συνέχεια με τον κ. Χρήστο Παπουτσή και μετά με την κυρία Βάσω ΠαπανδρέουΓια τους παλαιούς του συντρόφους στο ΠΑΣΟΚ ο υφυπουργός Αμυνας Νίκος Τόσκας είναι ο άνθρωπος που δεν διστάζει ν’ αλλάξει πολιτικά στρατόπεδα.
Οι συνεργάτες του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου αποκάλυψαν τι πραγματικά πιστεύουν για τον κ. Τόσκα με το δηλητηριώδες σχόλιο για τη VIP πτήση του με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ από την Αθήνα στο Αίγιο. «Ο κ. Τόσκας, ως διευθυντής του πολιτικού γραφείου του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Μπεγλίτη, και ως μέλος του Τομέα Αμυνας του ΠΑΣΟΚ, έδινε την εικόνα επίμονου αλλά σεμνού ανθρώπου. Τι είναι αυτό που τον άλλαξε; Προφανώς αυτό που τον οδήγησε στην αγκαλιά του ΣΥΡΙΖΑ και τον έκανε να δεχθεί να είναι υφιστάμενος του κ. Καμμένου στο ΥΠΕΘΑ», έγραψαν από τη Χαριλάου Τρικούπη για την αερομεταφερόμενη επιχείρηση του κ. Τόσκα στο Αίγιο με τα... φτερά του ΕΚΑΒ.
Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να προέρχεται από το Οπλο των τεθωρακισμένων, αλλά στην πολιτική ο κ. Τόσκας προέκυψε περίπου ως αλεξιπτωτιστής. Και γι’ αυτό ευθύνεται η Ν.Δ. που τον αποστράτευσε τον Μάρτιο του 2005 με τον βαθμό του υποστρατήγου. Μέχρι τότε ο κ. Τόσκας φαινόταν ότι θα είναι ένας από τους ανώτατους αξιωματικούς οι οποίοι θα κονταροχτυπιούνταν για τη θέση του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
Ο σημερινός υφυπουργός Αμυνας, για διάστημα μεγαλύτερο των 30 ετών, υπηρέτησε σε μονάδες των τεθωρακισμένων στον Εβρο, στη Μακεδονία και στο Αιγαίο. Μία από τις θέσεις που τον απογείωσαν όμως είναι ότι επελέγη διευθυντής του επιτελικού γραφείου του αρχηγού ΓΕΕΘΑ από τον στρατηγό Μανούσο Παραγιουδάκη. Μεθοδικός, λιγομίλητος, έμοιαζε με... σταχανοβίτη που κατάφερε να βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας του επιτελείου.
Η μετάθεση σε ΝΑΤΟϊκή θέση και η διοίκηση της 25ης Tεθωρακισμένης Tαξιαρχίας στην Ξάνθη αποτέλεσουν την επιβράβευση αλλά και το αναγκαίο σκαλοπάτι μέχρι την επιδιωκόμενη αναρρίχηση στο πρώτο σκαλί της στρατιωτικής ιεραρχίας. Η ανάληψη της εξουσίας από τον Κώστα Καραμανλή και η εκδικητική αντιμετώπιση της Ν.Δ. απέναντι σε όσους θεωρούσε ότι είχαν ευνοηθεί από το ΠΑΣΟΚ έφερε τον κ. Τόσκα εκτός στρατεύματος το 2005. Ηταν τόσο μεγάλη η αντίδραση του ΠΑΣΟΚ για την αποστρατεία του σημερινού υφυπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν εξαντλήθηκε μόνο σε κατάθεση ερώτησης στη Βουλή από τον κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, αλλά συνεχίστηκε με την ενσωμάτωση του κ. Τόσκα στον Τομέα Αμυνας του ΠΑΣΟΚ. Με την ίδια συστηματικότητα, πίστη και ευσυνειδησία ο κ. Τόσκας συνεργάστηκε διαδοχικά με τον κ. Καρχιμάκη, στη συνέχεια με τον κ. Χρήστο Παπουτσή και μετά με την κυρία Βάσω Παπανδρέου, μέχρι τις εκλογές του 2009 που επελέγη από το κόμμα ως ο κατάλληλος διευθυντής για το γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Αμυνας Πάνου Μπεγλίτη.
Οι σχέσεις των δύο ανδρών ήταν αρμονικές μέχρι το καλοκαίρι του 2011, αλλά διαταράχθηκαν λόγω της πολύνεκρης έκρηξης στη βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί της Κύπρου. Τότε, λένε οι φήμες, ο κ. Τόσκας ζήτησε από τον προϊστάμενό του να τοποθετηθεί αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Φρουράς. Ο κ. Μπεγλίτης αρνήθηκε και μοιραία επήλθε η σύγκρουση.
Ως καλός στρατιωτικός, ο κ. Τόσκας είχε φροντίσει να δημιουργήσει αυτό που οι Εγγλέζοι λένε «fall back position» διατηρώντας τη σχέση του με τον κ. Νίκο Κοτζιά, με τον οποίο γνωριζόταν από την εποχή που ο σημερινός υπουργός Εξωτερικών ήταν επικεφαλής του ιδρύματος ΙΣΤΑΜΕ «Ανδρέας Παπανδρέου». Η απομάκρυνση από το γραφείο του κ. Μπεγλίτη απελευθέρωσε τον κ. Τόσκα από το ΠΑΣΟΚ και του επέτρεψε να πάρει μεταγραφή στην «Κίνηση Ιδεών και Δράσης ΠΡΑΤΤΩ».
Επρόκειτο για το σχήμα που είχε δημιουργήσει ο κ. Κοτζιάς όταν και εκείνος απογοητευμένος από τον κ. Γιώργο Παπανδρέου εγκατέλειψε το ΠΑΣΟΚ.
Ο πρώην πρωθυπουργός είχε κάνει το λάθος να προτείνει στον κ. Κοτζιά να αναλάβει υφυπουργός Εξωτερικών -υφιστάμενος του κ. Δημήτρη Δρούτσα δηλαδή-, κίνηση που από τον κ. Κοτζιά θεωρήθηκε... casus belli. Μεθοδικά και συστηματικά οι κύριοι Κοτζιάς και Τόσκας κατευθύνθηκαν προς τον ΣΥΡΙΖΑ για να στελεχώσουν τα συγκοινωνούντα δοχεία της Αμυνας και των Εξωτερικών. Ο σημερινός υπουργός Εξωτερικών διευκόλυνε τον κ. Τόσκα να ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ -όπως και τόσα άλλα στελέχη από το παλαιό ΠΑΣΟΚ- και στη συνέχεια λέγεται ότι έκανε το αναγκαίο lobbying ώστε να ενταχθεί στη λίστα Επικρατείας.
Τα υπόλοιπα ανήκουν στην Ιστορία: κάτι η εκλογική επίδοση του ΣΥΡΙΖΑ (που επέτρεψε στον κ. Τόσκα να εκλεγεί αν και βρισκόταν στην 5η θέση της λίστας), κάτι η έντονη επιθυμία του κ. Πάνου Καμμένου να αναλάβει το υπουργείο Αμυνας, ο πρώην συστηματικός ακόλουθος όλων των υπουργών Αμυνας του ΠΑΣΟΚ σε αναμονή έγινε ο ίδιος υφυπουργός, με σκοπό να είναι ο... τοποτηρητής της Κουμουνδούρου σε ένα Πεντάγωνο που έχει βαφτεί με τα χρώματα των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr