Με έμμεση παραπομπή στην φράση «στα 4 εσείς» τα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ
04.09.2015
17:01
Με φόντο την πλατεία Κλαυθμώνος τα δύο μικρά βίντεο του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα - «Ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος» είναι το κεντρικό σύνθημα στα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ
Εμμέσως το προανήγγειλε ο τέως υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς σε πρόσφατη συνέντευξή του όταν ισχυρίστηκε ότι αν ήθελε, ο Αλέξης Τσίπρας θα μπορούσε να στρογγυλοκαθίσει στην καρέκλα του πρωθυπουργού και να μην κάνει εκλογές. Η ιδέα του στενού συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα μεταφέρθηκε στα δύο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα με τίτλο «ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος».
«Στις 20 Σεπτέμβρη δεν ψηφίζουμε αυτόν που θα καθίσει στην καρέκλα αλλά αυτόν που στέκεται όρθιος» λένε οι πρωταγωνιστές των δύο σχεδόν πανομοιότυπων βίντεο, το ένα εκ των οποίων έχει διάρκεια 14 και το άλλο 22 δευτερόλεπτα. Μικρά και περιεκτικά τα βίντεο. Το μήνυμα που θέλουν να εκπέμψουν οι συνεργάτες του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι παρά τις δυσκολίες της διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους, παρά τις «τρικλοποδιές» από τους πρώην συντρόφους του που διέσπασαν το κόμμα ο Αλέξης Τσίπρας «στέκεται όρθιος». Ο υπαινιγμός επίσης ξεκάθαρος. Εφόσον ο κ. Τσίπρας «στέκεται όρθιος» όλοι οι πολίτες μπορούν να συμπεράνουν ότι δεν έχει πέσει ή ότι δεν βρίσκεται «στα 4», όπως κατ' επανάληψη έχει πει για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ο συνοδοιπόρος και συμπαραστάτης του Αλέξη Τσίπρα Πάνος Καμμένος. Το μήνυμα εκπέμπεται υπογείως: Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι «στα 4». Γιατί; Διότι «στέκεται όρθιος», σύμφωνα με τους πρωταγωνιστές στην κομματική διαφήμιση του ΣΥΡΙΖΑ.
Συνειρμικά, το περιεχόμενο του τηλεοπτικού σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει μια παλιά διαφήμιση που είχε προβληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί όπου οι κανόνες της πολιτικής επικοινωνίας επιτρέπουν σκληρά χτυπήματα και προσωπικές επιθέσεις στους πολιτικούς αντιπάλους. Οι Ρεπουμπλικανοί σε ένα σποτ πριν από πολλά χρόνια, παραλλήλιζαν τους Δημοκρατικούς με... ποντίκια, αξιοποιώντας τη λέξη Democrats (Δημοκρατικοί), την οποία έκοβαν στις δύο λέξεις Democ και Rats (που σημαίνει ποντίκια) και σιγά σιγά η πρώτη λέξη εξαφανιζόταν, με αποτέλεσμα όσο ακούγονταν τα αρνητικά μηνύματα για τους Δημοκρατικούς η λέξη Democrats να μετατρέπεται στη λέξη rats, δηλαδή ποντίκια, ώστε να βγάλουν όλοι το συμπέρασμα ότι οι Δημοκρατικοί είναι... ποντίκια!
Χωρίς να μπορεί να δημιουργηθεί ευθέως συνειρμός, ο καθένας που ακούει την φράση «ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος» πιάνει το μήνυμα που υπογείως και συνειρμικά τον παραπέμπει στην αγαπημένη ατάκα του Πάνου Καμμένου για εκείνους που υποτίθεται ότι διαπραγματεύονταν «στα... 4». Κάτι που σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν συνέβη με την περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα. Διότι πώς αλλιώς θα μπορούσε να «στέκεται όρθιος», σωστά; Κάπως έτσι, συνειρμικά και παίζοντας με το υποσυνείδητο των πολιτών προβάλλεται το μήνυμα υπέρ του Αλέξη Τσίπρα που «στέκεται όρθιος».
«Ξεμπερδεύουμε με το παλιό, κερδίζουμε το αύριο» καταλήγει το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θέλοντας να υποδηλώσει στους πολίτες-ψηφοφόρους ότι η επόμενη μέρα των εκλογών είναι συνδεδεμένη με τον Αλέξη Τσίπρα.
Δεν μπορεί να μην σχολιαστεί το γεγονός ότι φόντο στα δύο σποτ του επιτελείου της Κουμουνδούρου είναι η πλατεία Κλαυθμώνος. Κι επειδή όλοι γνωρίζουν (κι όσοι δεν το θυμούνται μπορούν να το googlάρουν) γιατί ονομάστηκε έτσι η Πλατεία Κλαυθμώνος, μοιάζει με παραδοξολογία η προσπάθεια να περάσουν μήνυμα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ από την πλατεία του... κλαυθμού. Ουδείς βέβαια μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η πλατεία Κλαυθμώνος να είναι -σύμφωνα με τους συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα- συμβολικό μήνυμα για τους αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ.
«Στις 20 Σεπτέμβρη δεν ψηφίζουμε αυτόν που θα καθίσει στην καρέκλα αλλά αυτόν που στέκεται όρθιος» λένε οι πρωταγωνιστές των δύο σχεδόν πανομοιότυπων βίντεο, το ένα εκ των οποίων έχει διάρκεια 14 και το άλλο 22 δευτερόλεπτα. Μικρά και περιεκτικά τα βίντεο. Το μήνυμα που θέλουν να εκπέμψουν οι συνεργάτες του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι παρά τις δυσκολίες της διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους, παρά τις «τρικλοποδιές» από τους πρώην συντρόφους του που διέσπασαν το κόμμα ο Αλέξης Τσίπρας «στέκεται όρθιος». Ο υπαινιγμός επίσης ξεκάθαρος. Εφόσον ο κ. Τσίπρας «στέκεται όρθιος» όλοι οι πολίτες μπορούν να συμπεράνουν ότι δεν έχει πέσει ή ότι δεν βρίσκεται «στα 4», όπως κατ' επανάληψη έχει πει για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ο συνοδοιπόρος και συμπαραστάτης του Αλέξη Τσίπρα Πάνος Καμμένος. Το μήνυμα εκπέμπεται υπογείως: Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι «στα 4». Γιατί; Διότι «στέκεται όρθιος», σύμφωνα με τους πρωταγωνιστές στην κομματική διαφήμιση του ΣΥΡΙΖΑ.
Συνειρμικά, το περιεχόμενο του τηλεοπτικού σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει μια παλιά διαφήμιση που είχε προβληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί όπου οι κανόνες της πολιτικής επικοινωνίας επιτρέπουν σκληρά χτυπήματα και προσωπικές επιθέσεις στους πολιτικούς αντιπάλους. Οι Ρεπουμπλικανοί σε ένα σποτ πριν από πολλά χρόνια, παραλλήλιζαν τους Δημοκρατικούς με... ποντίκια, αξιοποιώντας τη λέξη Democrats (Δημοκρατικοί), την οποία έκοβαν στις δύο λέξεις Democ και Rats (που σημαίνει ποντίκια) και σιγά σιγά η πρώτη λέξη εξαφανιζόταν, με αποτέλεσμα όσο ακούγονταν τα αρνητικά μηνύματα για τους Δημοκρατικούς η λέξη Democrats να μετατρέπεται στη λέξη rats, δηλαδή ποντίκια, ώστε να βγάλουν όλοι το συμπέρασμα ότι οι Δημοκρατικοί είναι... ποντίκια!
Χωρίς να μπορεί να δημιουργηθεί ευθέως συνειρμός, ο καθένας που ακούει την φράση «ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος» πιάνει το μήνυμα που υπογείως και συνειρμικά τον παραπέμπει στην αγαπημένη ατάκα του Πάνου Καμμένου για εκείνους που υποτίθεται ότι διαπραγματεύονταν «στα... 4». Κάτι που σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν συνέβη με την περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα. Διότι πώς αλλιώς θα μπορούσε να «στέκεται όρθιος», σωστά; Κάπως έτσι, συνειρμικά και παίζοντας με το υποσυνείδητο των πολιτών προβάλλεται το μήνυμα υπέρ του Αλέξη Τσίπρα που «στέκεται όρθιος».
«Ξεμπερδεύουμε με το παλιό, κερδίζουμε το αύριο» καταλήγει το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θέλοντας να υποδηλώσει στους πολίτες-ψηφοφόρους ότι η επόμενη μέρα των εκλογών είναι συνδεδεμένη με τον Αλέξη Τσίπρα.
Δεν μπορεί να μην σχολιαστεί το γεγονός ότι φόντο στα δύο σποτ του επιτελείου της Κουμουνδούρου είναι η πλατεία Κλαυθμώνος. Κι επειδή όλοι γνωρίζουν (κι όσοι δεν το θυμούνται μπορούν να το googlάρουν) γιατί ονομάστηκε έτσι η Πλατεία Κλαυθμώνος, μοιάζει με παραδοξολογία η προσπάθεια να περάσουν μήνυμα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ από την πλατεία του... κλαυθμού. Ουδείς βέβαια μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η πλατεία Κλαυθμώνος να είναι -σύμφωνα με τους συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα- συμβολικό μήνυμα για τους αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr