Κατάργηση ή μείωση της επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο Σπίρτζης
Κατάργηση ή μείωση της επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο Σπίρτζης
Η πτήση Άκτιο-Σητεία επιδοτείται με €547 την θέση, είπε ο υπουργός Μεταφορών - Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η επιδότηση θα γίνεται με κριτήρια όπως η εποχικότητα ή η επιβατική κίνηση και ανέφερε ότι θα διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι από τους επισκέπτες για τους οποίους υποόησε ότι δεν θα ισχύει η έκπτωση
Τις στρεβλώσεις στο σύστημα επιδότησης άγονων αεροπορικών γραμμών που κοστίζουν στα κρατικά ταμεία 45 εκατ. ευρώ παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας σαρωτικές αλλαγές με κατάργηση όλων «των ρουσφετιών» - όπως τα χαρακτήρισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του κ. Δημήτρη Σταμάτη (Νέα Δημοκρατία) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια προς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του κ. Δημήτρη Σταμάτη (Νέα Δημοκρατία) παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν ότι γραμμές εσωτερικού επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που κοστίζουν ταξίδια προς γνωστούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Είπε για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.
«Είναι το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα - Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».
Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»
Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και κατάργηση».
Δείτε τον πίνακα με τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό:
«Είναι το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα - Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».
Ο υπουργός είπε ότι θα εισαχθούν νέα κριτήρια μεταξύ των οποίων: «η εποχικότητα: Δεν γίνεται σε νησιά να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα καλοκαιρινούς με χειμερινούς μήνες. Άλλο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση. Επίσης ο διαχωρισμός επιδότησης μόνιμων κατοίκων από επισκέπτες. Χιλιομετρική απόσταση. Εθνική Πολιτική κ.α.»
Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές, όπως Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και κατάργηση».
Δείτε τον πίνακα με τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα